Spotrebovaná kozmetika | december 2020

Rok 2020 dnes na blogu ukončím symbolicky článkom o spotrebovaných produktoch. V závere nebude chýbať ani rekapitulácia mojich ročných nákladov na kozmetiku. Pripravte si šálku kávy alebo čaju a pustite sa do čítania. 


 

 V decembri som spotrebovala 11 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadá 9 kusov.

 

Omladzujúci denný krém Joik je, podobne ako zvyšné kúsky tejto značky, z minuloročného adventného kalendára. Krém ma žiaľ nezaujal kvôli svojej výraznej orieškovej vôni. Zvyšné vlastnosti - konzistencia, hydratácia, účinok boli fajn, no tá vôňa sa u mňa vážne nedala. Hoci je primárne určený pre normálnu pleť, nerobil problém ani mojej zmiešanej pleti.

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerný

Rýchlo absorpčné mlieko na pokožku rúk Joik má konzistenciu ako hustejšie telové mlieko alebo ako redší krém na ruky. Vôňa je jemná, príjemná, bylinková. Mlieko ppomerne rýchlo vsiakne. Na rukách zanecháva ešte chvíľu akoby takú tukovú ochrannú vrstvu, ktorá však pôsobí príjemne. Vôbec sa neotláča na papiere, takže po nakrémovaní sa hneď dá manipulovať s papiermi a spismi. Hydratácia je skvelá. Ako tak rozmýšľam nad všetkými krémami na ruky a nohy, ktoré si viem vybaviť v pamäti, tak musím napísať, že JOIK poskytuje najlepšiu hydratáciu. Okrem rúk používam výrobok aj na nohy a vlastne celé telo. Ide v podstate o univerzálny produkt. Najmä teraz v čase dovoleniek a výletov som si zvykla pribaliť túto milú tubu, a nemusela som so sebou ťahať ďalší produkty na ruky, nohy, telo. Ja teda hodnotím ošetrujúce mlieko na ruky veľmi pozitívne. 

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jedno z najlepších

Telové mlieko s malinami Joik prekvapilo stredne hustou no zároveň našľahanou konzistenciou. Vôňa bola veľmi výrazná, príjemná, kakaová. Inak samozrejmej bolo na pokožke príjemné a hydratovalo ju. Dobre sa rozotieralo, rýchlo vsakovalo a poskytovalo výbornú hydratáciu. Kľudne by som po ňom siahla i v plnom balení a vôbec by mi nevadila ani cena 13 € za 150 ml. Jedinú výhradu mám iba voči obsahu trblietok, no to sa dá akceptovať.

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborné

Čokoládová maska Joik krásne čokoládovo voňala a perfektne zlepšovala náladu. Určite must have pre všetkých milovníkov čokolády. Okrem vylepšenia nálady však účinkovala i na pleť. Vďaka obsahu ružového ílu dokázala pekne vyčistiť upchaté póry. Obsah čokolády zase spôsobil, že pleť nebola vysušená ako to zvykne byť pri väčšine ílových masiek. Dokonca by som až povedala, že maska pleť čistila a hydratovala zároveň. Ide tak o ideálny produkt pre majiteľky suchšej pleti, ktoré však zároveň trpia na vznik akné a upchatých pórov. 

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších

 


Minerálny púder Alverde - odtieň 01 porcelain som dávnejšie používala pravidelne, no potom sa mi zrejme zmenila pleť, lebo začal na mojej pleti oxidovať. Buď však výrobca zmenil zloženie, alebo sa zmenila moja pleť, no opäť je na mojej pleti fajn. Pri použití na make-up má síce kratšiu výdrž a oxiduje, no pri samostatnom použití len na podkladový krém je dobrý. Poskytuje stredné krytie a strednú výdrž, ktorá sa dá predĺžiť opätovným prepúdrovaním. Používam ho počas víkendov alebo počas práce z domu.

Cena: cca 5 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Mascara Avril je balená v klasickom obale s klasickou kefkou. Presne takéto štíhle tmavé obaly mám pri maskarách najradšej. Skrátka žiadne baroko. Kefka je tiež úplne klasická. S ničím neexperimentuje. Na nič sa nehrá. Myslím, že takéto kefky vyhovujú väčšine rias. Po minutí maskary sa navyše dá používať aj na úpravu obočia. Maskara je bez vône a zápachu. Na kefku sa naberie primerané množstvo. Nehrudkuje a netreba ju zotierať. Na riasy sa nanáša dobre. Z rias sa neotláča, nerozmazáva, neopadáva, nedráždi oko. Odličuje sa dobre, tak ako väčšina maskár. Na riasach nevytvára žiaden wau efekt. Nedodá im ani mega predĺženie a ani mega hustotu. No predĺži ich a aj zahustí zároveň v takej bežnej prirodzenej miere. Tak aby boli oči zvýraznené, aby bolo vidieť, že je človek nalíčený a aby bolo líčenie pekné. Aj keď teda nedodáva wau efekt v žiadnej oblasti, celkový efekt tejto maskary je podľa mňa wau. Navyše je prírodná. Takže vidieť, že sa to už dá aj v tejto oblasti.

Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: výborná

Textilná maska na oči Balea bola takým úletom. Textilné masky nekupujem, kvôli produkcií úplne zbytočného odpadu. Táto je úplne prvá, ktorú som kedy vyskúšala. No a veru nestojí to za to. Použitie bolo vcelku príjemné. Textília v očnom okolí pekne držala a aj napustená bola tak akurát. Aplikácia bola veru super a mala som pocit, že i očné okolie je pekne hydratované. Po zložení masky sa však tak do pol hodiny objavil pocit vysušenej pokožky. Takže výsledný efekt je nula bodov. Vysušenú pleť po aplikácií hydratačnej masky asi nechcete.

Cena: cca 2 €
Celkové hodnotenie: podpriemerná

 


Tuhý dezodorant bez vône Deoguard SPORTIQUE je umiestnený v plastovom obale, pričom samotný produkt vysúvate otáčaním kolieska. Produkt je naozaj bez vône a dokonca i bez zápachu. Z hľadiska konzistencie je však poriadne tvrdý. Pri aplikácií driape pokožku podpazušia a zostáva na nej v podobe hrudiek. Tu som veru poriadne hundrala. Našťastie som si však spomenula ako som dávnejšie niekde čítala, že pri takomto probléme s tuhými prírodnými dezodorantami pomôže jemné navlhčenie vodou. Vodu môžete použiť či už na samotný dezodorant alebo ju môžete strieknuť priamo na podpazušie. Vodu som striekala priamo na dezodorant a problémy s tuhosťou razom pominuli. Produkt sa dal krásne rozotrieť, nedriapal pokožku a nezostával na nej v podobe tuhých hrudiek. Hoci nejde o antiperspirant, tak pozorujem mierne zníženie potenia. Nie je to samozrejme také evidentné ako pri antiperspirante s kontroverzným hliníkom, no obmedzenie potenia je i v prípade Deoguard. Protizápachový účinok pozorujem zhruba v dĺžke štyroch - piatich hodín. Potom je nutné aplikáciu opakovať. Čiže buď budete nosiť prípravok so sebou a počas dňa opätovne aplikovať, čo mne osobne až tak nevyhovuje, alebo môžete skúsiť niektorú z parfumovaných verzií. Ak by som to teda mala zhrnúť ide o fajn produkt, no v budúcnosti by som asi skôr siahla po parfumovanej verzií, kde vďaka použitiu esenciálnych olejov predpokladám dlhšiu účinnosť.

Cena: cca 8 €
Celkové hodnotenie: výborný

Pleťový krém Purifying Care od Annemarie Börlind je balený v praktickej plastovej tube. Ja osobne takéto balenie preferujem, nakoľko stačí vytlačiť potrebné množstvo krému bez toho, aby sme zvyšok výrobku kontaminovali baktériami, ktoré máme bežne na pokožke. Krém má bielu farbu a je takmer bez vône. Konzistencia je pomerne ľahká, veľmi dobre sa rozotiera a rýchlo vsakuje. Nemá problém ani s následným nanesením make-upu či minerálneho púdru. Pleť pekne zmatňuje, nezhoršuje stav pleti a s výnimkou mrazivej zimy je jeho hydratácia po zvyšok roka úplne postačujúca. To, že si ho kupujem pravidelne už vari štyri roky, je určite známkou jeho kvality. Pre normálnu, zmiešanú či mastnú pleť určite tento krém odporúčam.

Cena: cca 14 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

 


Esenciálny olej Nobilis Tilia vo verzií sladký pomaranč sa pekne hodil k adventnému obdobiu. Krásna ovocná vôňa jemne prevoňala izbu a pôsobila harmonizujúco.

Cena: cca 5,50 €
Celkové hodnotenie: výborný

Olejový kúpeľ pre svaly a kĺby Rücken Warme Bad TETESEPT mal orientálnu vôňu a vo vani vytváral jemnú penu. Kúpeľ farbil do modra. Výrobca odporúčal použiť na jeden kúpeľ polovicu balenia, čo bolo aj naozaj postačujúce. 

Cena: cca 0,80
Celkové hodnotenie: dobrý

 

V decembri som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 65 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 34 €. A keďže máme koniec roka 2020, tak som spočítala celkovú hodnotu minutej kozmetiky, ktorá dosahuje hodnotu 1 054 €. Ak odrátam zľavy, spolupráce a darčeky (k darčekom nerátam tie, ktoré boli zo spoločného rodinného rozpočtu) sú reálne náklady za kozmetiku 675 €.
Koľko zvyknete za kozmetiku minúť vy?
 
Spotrebovaná kozmetika:
január | február | marec | apríl | máj | jún | júl | august | september | október | november 

Komentáre

  1. Tak koukám že sis nejen pěkně nakoupila ale i rychle vypotřebovala 😊 na masky sice moc nejsem, ale také tu od Balei nějaké mám tak jsem zvědavá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, ano. Kozmetiku si treba aj uzivat, nielen nakupovat :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky