Spotrebovaná kozmetika | apríl 2020

Taška na prázdne obaly sa opäť naplnila a ja ju musím vyprázdniť. Predtým ako všetky obaly poputujú do separovaného odpadu si však ešte užijú svojich posledných päť minúť slávy v podobe mini-recenzií v článku o spotrebovaných produktoch.



V apríli som spotrebovala 15 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadajú 4 kusy.


Emulzia na intímnu hygienu Lactacyd je klasikou medzi produktami na intímnu hygienu, ktorú už vyskúšala asi každá. Produkt si kupujem opakovane a nemám voči nemu výhrady.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborné


Mandľová sprchovacia emulzia na citlivú pokožku Weleda má ľahkú krémovitú konzistenciu a bielu farbu. Pení len veľmi mierne, no na účely umývania i napriek tomu slúži pomerne dobre. Veľmi mi však prekáža absencia akejkoľvek vône. Na produkty tohoto typu je to veru nezvyčajne a veru počas celej doby používania sa mi absenciu vône nepodarilo akceptovať. Sprchovacia emulzia však pleť nijako nedráždila, nevysušovala a nezanechávala nepríjemny pocit. Na druhej strane však pleti žiadne benefity neprinášala. Proste taký nemastný neslaný produkt, ktorý by som už opäť používať nechcela.
Cena: cca 8 €
Celkové hodnotenie: podpriemerná 

Sprchovací balzam dobrá nálada Kneipp prekvapil príjemnou vôňou vernou svojmu názvu, takže som kúpila ešte po ďalšie balenie. Vôňa bola veselá, pomarančová a pomerne výrazná. Samotný sprchový gél mal stredne hustú konzistenciu. Pokožku umyl, nevysušil, bol prírodný. 
Cena: 2 €
Celkové hodnotenie: výborný



Levanduľový krém na ruky Farmasi mal stredne hutnú silikónovú konzistenciu doplnenú veľmi silnou chemickou arómou, ktorá sa snažila napodobniť levanduľu. Rozotieral sa dobre a aj pomerne rýchlo vsakoval, no ruky žiaľ namiesto hydratácie vysušoval. Chemický produk, ktorý rozhodne nie je vhodný na citlivú pokožku rúk.
Cena: 4
Celkové hodnotenie: nevyhovujúci

Deodorant White Musk Frais Monde má ľahké balenie, vhodné i na prenášanie v taške. Nehrozí, že by sa rozbil. Neobsahuje tiež  rôzne hnacie plyny, ktoré by sa uvoľňovali do ovzdušia a zbytočne znečisťovali planétu. Po spotrebovaní sa obal dá buď zrecyklovať, alebo použiť napríklad ako rozprašovač na kvety. Označenie white musk - biele pižmo mi veľa nehovorilo, no teraz už môžem napísať, že ide o jemne sladkastú vôňu s dlhšou výdržou. Vôňa prechádza i na oblečenie. Deodoračný účinok je pomerne dobrý, avšak je potrebné prípravok v priebehu dňa aspoň raz znovu aplikovať. Upozorním však na rozprašovač, ktorý má na môj vkus dosť široký rozptyl. V počiatkoch používania mi bežne deodorant okrem podpazušia skončil napríklad i na tvári. Vyriešila som to tak, že ho aplikujem až po oblečení trička. Odev tak zachytí neželané kvapky. Keď už spomínam oblečenie, tak deodorant ho nijako nefarbí a neničí.
Cena: 6
Celkové hodnotenie: dobrý



Očné sérum 3x kyselina hyalurónova Dulcia bolo bez vône avšak s pomerne nepríjemnou lepivou konzistenciu. Nanášanie make-upu bolo po použití tohoto séra pomerne náročné. Hydratačné účinky sa zdali priemerné a vzorka ma nepresvedčila k nákupu plného balenia.
Cena: -
Celkové hodnotenie: vzorka nezaujala

Sérum s vitamínom C Eucerin sa zaraďuje k objavom roka. Sérum má pomerne ľahkú konzistenciu, ktorá sa dobre rozotiera, rýchlo vsakuje, pleť hydratuje. Na pleť je možné následne bez akýchkoľvek problémov naniesť ešte krém, či make-up. Pleť je po použití sérá viditeľné rozjasnená a farebne zjednotená. Sérum neupcháva póry a je tak možné i jeho použitie na mastnej či zmiešanej pleti. Už som si objednala ďalšie balenia.
Cena: 15
Celkové hodnotenie: jedno z najlepších


Zmatňujúca micelárna pleťová voda Mixa je podľa oficiálneho popisu ideálna pre zmiešanú a mastnú citlivú pleť, pričom make-up i nečistoty by mala odstrániť bez zbytočného trenia. Ide o klasický jednofázový bezfarebný produkt bez vône a zápachu. Nedráždi oči a ani pleť a nezanecháva na pleti lepivý pocit. Sľubovaný pocit zmatnenenia a zlepšenie stavu pleti sa však nekoná. Myslím, že kľudne po tejto micelárnej vode môže siahnuť majiteľka akejkoľvek pleti, nie len mastnej. Výsledný efekt sa asi nezmení. Pleť odlíči tak na 70 %. S riasenkou si však žiaľ neporadí. Skúšala som odličovací efekt porovnať i s legendárnou micelárkou od Biodermy a Bioderma jednoznačne vedie. Čiže výskúšala som, spotrebovala som a po ďalšom balení už nesiahnem.
Cena: 8
Celkové hodnotenie: dobrá

Pleťové tonikum s vitamínmi Hildegard Braukmann vonia ako Celaskon. Veď aj obsahuje vitamín C i keď až na siedmom mieste v zložení. Na kozmetickom tampóne má jemnú oranžovú farbu. Čistiaca schopnosť je priemerná. Neobsahuje alkohol, čiže určite od neho nečakajte hĺbkové čistenie. Mne to však vôbec nevadí. Tonikum je k pleti jemné a dokonca i mierne hydratačné. Čo je však na ňom úžasné, je jeho rozjasňujúci efekt, čo by malo byť dôsledkom vitamínu C v zložení. Pleť je krásne rozžiarená a ja sa vďaka tomuto toniku zaradila do fanklubu vitamínu C v kozmetike. Pri najbližšej možnosti si ho určite kúpim do zásoby.
Cena: 11
Celkové hodnotenie: výborné
  


Make-up anti-blemish solution Clinique používam už asi tretí rok. Najskôr som si kupovala odtieň 02, no časom som zistila, že mi odtieňovo sedí viac 01. Make-up sa dobre nanáša. Ja používam väčšinou štetec, no ide to i rukami. Poskytuje silné krytie a korektor musím použiť naozaj len zriedkavo. Hoci je make-up silne krycí, nie je to efekt masky, ako sa niekedy pri takýchto make-upoch občas stáva. Vydrží počas celého pracovného dňa, neoxiduje, nestráca sa. Celkový efekt, ktorý poskytuje, by som označila ako matný. Pleť je pekne vyhladená, póry nie sú zvýraznené. Nekoná sa žiadne zhoršenie pleti. Make-up som začala používať ešte keď som mala pleť v horšom stave, no zostávam pri ňom i teraz, keď už by mi stačilo i slabšie krytie. Je to skrátka stávka na istotu. Momentálne vôbec nemám chuť experimentovať a skúšať niečo iné.
Cena: cca 20 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Tónovací balzam v odtieni pink Vichy dodáva perám výraznú punčovú farbu s minimom trblietok. Jej intenzita sa dá znásobiť nanesením viacerých vrstiev balzamu. Takáto výrazná farba určite pristane zimnému farebnému typu. Negatívne hodnotím, že pri nanesení balzamu je rozhodne potrebné zrkadlo a aj po jeho starostlivej aplikácií farba dosť prechádza do okolia pier. Hydratačne by som ho označila ako priemer. Hydratácia však nie je primárnou funkciou tónovacich balzamov, takže to vôbec nevadí.
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Hydratačný balzam na pery Joik je bezfarebný, no perám dodá jemný lesk. Zostáva v priestore pier a neprechádza na okolitú pokožku. V zimnom období je dôležitý i hydratačný efekt. Určite nejde o extra hydratačný balzam, ktorý by zachránil už vysušené pery, no na udržanie dobrého stavu pier i počas mrazov postačuje. Veru siahala som po ňom často a spolu s balzamom od Alverde patrí k mojím najobľúbenejším balzamom.
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších
  

Intenzívna maska na vlasy s argánovým olejom Gosh je v nielen peknom ale i v praktickom obale. Oceňujem najmä rovné viečko bez preliačenín. Niekto to môže považovať za malichernosť, ale mám skúsenosť, že v prehliačeninách zvykne stáť voda a následne sa usadzovať vodný kameň. Masku človek zvykne používať dlhší čas a pohľad na obal od vodného kameňa nie je práve príjemný. Po otvorení uvidíte hmotu krémovej farby a slabšiu sladkastú vôňu. Po uschnutí vlasov ju už necítiť. Aplikácia je jednoduchá a krátka. Kritériom môjho výberu bol práve trojminútový interval pôsobenia. Na dlhšiu aplikáciu totiž nemám čas ani náladu. Vlasy sa po použití masky dobre upravujú, neelektrizujú, sú hladké a čo je dôležité zostávajú aj naďalej normálne - to znamená ani mastné a ani vysušené. Masku som začala používať na zdravé vlasy a maske sa darí vlasy v tejto podobe aj udrža.
Cena: cca 9 €
Celkové hodnotenie: výborná

Šampón na vlasy brown sugar Urtekram je umiestnený vo veľmi peknom plastovom obale s praktickým uzáverom. Samotný produkt je svetlohnedej farby s výraznejšou levanduľovou vôňou. Vôňa však na vlasoch nezostáva. Hoci ide o čisto prírodný produkt, jeho penivosť by som prirovnala k bežným konvenčným šampón. Minimálne pri druhom umývaní dokáže vytvoriť veľké množstvo peny. Z vlasov sa dobre oplachuje a tie sú po jeho použití príjemné na dotyk a pomerne dobre sa aj upravujú. Najdôležitejší je však jeho účinok. Moje hodnotenie sa bude odvíjať od špecifického stavu mojej vlasovej pokožky, ktorá často trpí na výskyt lupín a miernu seboroickú dermatitídu. Šampón Urtekram nie je primárne určený na tento problém a teda logický od neho boj proti lupinám nemožno očakávať. Na to mám iné overené šampóny. Avšak Urtekram som chcela používať v tzv. dobrých vlasových obdobiach, kde som od neho očakávala udržanie vlasovej pokožky bez výskytu lupín. Na tento efekt sa mi aj osvedčil. Vlasová pokožka po jeho použití absolútne nesvrbela. Vlasy boli o niečo objemnejšie a efekt umytých vlasov vydržal tri až štyri dni. Po troch týždňoch používania sa však žiaľ začali objavovať lupiny. Nasadila som teda ichtamolový šampúch, ktorý som striedala v Urtekramom a to vo frekvencií dvakrát siahnem po šampóne Urtekrtam a tretí krát preventívne použijem šampón špeciálne určený na boj proti lupinám. Takéto použitie je fajn. Ak však nemáte problém so seboroickou dermatitídou, šampón Urtekram vám určite sám od seba žiadne problémy robiť nebude.
Cena: cca 6 €
Celkové hodnotenie: dobrý
Hydratačná pleťová maska Hydra Floral Decléor je podľa oficiálneho popisu určená na hĺbkovú hydratáciu a rozjasnenie pleti. Plné 50 ml balenie stojí približne 25 €. Maska má bielu farbu a ľahkú konzistenciu pripomínajúcu niečo medzi gélom a krémom. Dobre sa rozotiera avšak úplne do pleti nevsiakne. Na pleti zostáva akýsi ochranný film, ktorý treba po desaťminútovom pôsobení z pleti umyť. Vôňa je vcelku príjemná, ľahká s pomarančovým podtónom. Pleť je po pôsobení masky pekne hydratovaná a suché šupinky ustupujú. S maskou som bola spokojná a zaradila by som ju k tomu lepšiemu, čo adventný kalendár ponúka. Pokojne by som siahla i po plnom balení.

Cena: cca 4 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborná

Nočný hydratačný balzam aromassence neroli amara Decléor je na rozdiel od väčšiny produktov tejto značky čisto prírodným kúskom. To je i dôvod prečo som mu dala šancu pôsobiť na moju pleť presne celú noc. Bežne sa totiž držím zásady, že počas noci nemajú chemické silikónové produkty na pleti čo robiť. Takže ako to dopadlo? Balzam ma výraznú muškátovo-korenistú vôňu, ktorá je však pre môj nos pomerne príjemná. Prekvapila ma však veľmi tuhá konzistencia. Balzam je tak neskutočne tuhý, že na vytlačenie z tuby potrebujete vynaložiť veľkú dávku sily. Podmieňujú to rastlinné zložky dominujúce v zložení. Na to naväzujú i ďalšie vlastnosti. Balzam na pleti vytvára pomerne silnú ochrannú vrstvu. Táto vrstva teda pleť chráni, no o hydratácií tu hovoriť nemožno. Časti tváre s normálnou pokožkou boli po použití balzamu pekne vyhladené. Na čele, kde je moja pleť mastnejšia, mi však vzniklo brutálne podkožné akné, ktoré som si liečila dva až tri týždne. Pre zmiešanú a mastnú pleť je teda tento produkt absolútne nevhodný.
Cena: cca 4 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: pre moju pleť nevyhovujúci


V apríli som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 115 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 84 €.


Máte skúsenosť s niektorým z produktov?

Komentáre

  1. Mám skusenost so sprchovacím krémom Weleda, mne prišiel celkom fajn... A potom aj Mixa micelárka - taká klasika, ja neviem, nevidim nejaké rozdiely v tých micelárkach a preto ich už ani nepoužívam.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky