Šampón proti lupinám od značky Cien

Problémy s lupinami mám už dlhodobo, dá sa povedať, že od detstva. Vyskúšala som množstvo drogériových i lekárenských šampónov. V pamäti mi utkvel najmä Bifonazol z lekárne, ktorý však na Slovensko prestali dovážať. Ďalej som bola spokojná so šampónom od Biodermy, ktorý mi však po piatich rokoch používania začal prekážať. Zrejme sa ho moja pokožka presýtila. No a momentálne používam proti lupinám šampón od Vichy, ktorý mi tiež pomáha. Našla som si teda tieto tri šablóny, ktoré mi pomohli, avšak akonáhle som ich prestala používať, problémy sa vrátili. Momentálne teda fungujem tak, že raz týždenne si umývam vlasy šampónom z lekárne určeným proti lupinám a zvyšné dni používam bežné šampóny. Odpozorovala som, že tento systém mi vyhovuje, šampón z lekárne pomáha udržiavať vlasy bez lupín (nazvala by som to udržiavacou kúrou) a ostatné šampóny používam na čistenie vlasov. Ak sa pýtate, prečo nepoužívam pri každom umytí lekárenské šampóny, tak jedným z dôvodov je to, že kozmeticke výrobky treba striedať (to som sa poučila pri dlhodobom používaní Bioderma šampónu, keď pri prestal pomáhať a pokožka ma začala až svrbieť) a druhým dôvodom je cena. Všetci vieme, že lekárenské šampóny sa pohybujú vo vyšších cenových kategóriach. Preto som sa rozhodla vyskúšať cenovo priaznivý šampón Cien. A ako to dopadlo?


Cien šampón proti lupinám na normále a suché vlasy
Cien šampón proti lupinám na normále a suché vlasy







Čo hovorí výrobca: šampón proti lupinám na normálne a suché vlasy. Cien šampón proti lupinám bol špeciálne vyvinutý pre suchú, svrbiacu pokožku hlavy so sklonom k tvorbe lupín. Overená kombinácia účinných látok z Octopiroxu a kyseliny salicylovej pri pravidelnom používaní zbaví vlasy lupín, efektívne odstraňuje ich príčinu a zabraňuje ich opätovnému vzniku.

Návod na použitie: jemne vmasírujte do vlhkých vlasov, a pokožky hlavy. Šampón nechajte chvíľu účinkovať a dôkladne opláchnite.

Cena: cca 1,20

Zloženie: aqua, sodium laureth sulfate, cocamidopropyl betaine, dimethiconol, sodium chloride, cetearyl alcohol, glycol distearate, parfum, polyquaternium-10, sodium benzoate, piroctone olamine, salicyl acid, cocamide mea, styrene/acrylates copolymer, ceteareth-18, sodium dodecylbenzenesulfonate, trideceth-10, citric acid, potassium sorbate, benzoic acid, phenoxyethanol, linalool, butylphenyl methylpropional, alpha-isomethyl ionone, hexyl cinnamal, sodium lauryl sulfate, sodium hydroxide
Podľa orgánizácie EWG k "Hig Hazard" látkam patrí butylphenyl methylpropional , ktorej riziko spočíva v možnom výskyte alergii a kontaktnej dermatitídy. Databáza EWG ďalej nepozná látku ceteareth-18 a odporcovia silikónov určite zaregistrovali silikón dimethiconol.


Moje subjektívne hodnotenie: od šampónu som očakávala, aby vlasy umyl, nedráždil pokožku, netvorili sa z neho lupiny a aby sa vlasy dobre upravovali. Nebudem zdržiavať, šampón moje požiadavky splnil. Jediné čo ma mrzí, je výskyt "Hig Hazard" látky v zložení a to najmä z toho dôvodu, že ide o látku, ktorej funkciou je vôňa, resp. maskovanie iných chemických vôni. Možno by sa dala nahradiť niečím vhodnejším. Čo sa týka vône a penivosti, je podobná ako pri väčšine drogériových šampónoch. Ak sa vám aj nebude páčiť, prekážať vám tiež zrejme nebude.

plusy:
  • umýva
  • nedráždi pokožku
  • netvoria sa z neho lupiny
  • vlasy sa dobre rozčesávajú a upravujú (bežne nepoužívam kondicionéry a problém rozčesávať vlasy mám iba pri malom percente šampónov)
  • priaznivá cena


mínusy:
  • výskyt "High Hazard" látky v zložení

Perspektíva produktu na mojej poličke: aktuálne používam asi tretie balenie tohto šampónu a nevidím dôvod, aby som si ho nekúpila znovu.

Celkové hodnotenie: šampón celkovo hodnotím ako dobrý


Vyskúšali ste aj iné šampóny od značky Cien?

Komentáre

  1. Měla jsem přímo tenhle šampon proti lupům a mám pocit, že mi taky celkem vyhovoval. Sice to nebyl žádný zázrak (to bych si ho okamžitě koupila znovu :-)), ale problémy mi nezhoršoval, a to je hlavní.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, obyčajný šampón, ktorý je lacný a ľahko dostupný. V poslednom čase mám však pocit, že nájsť práve takého obyčajné šampóny, ktoré nezhoršujú stav je dosť problematické.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky