Letný špeciál - zamerané na pery

Pravidelní čitatelia blogu sa možno začali usmievať hneď ako zbadali fotku balzamu EOS. Nie je to totiž tak dávno, ako som na blogu porovnávala balzamy EOS. Konkrétne šlo o verzie granátové jablko - maliny, jahoda a kokosové mlieko. Recenziu som zakončila v tom zmysle, že balzamy sú síce fajn, no platíme skôr za štýlový obal, ako za hydratáciu. Skrátka za rovnakú cenu vieme my zákazníci zohnať aj niečo rovnako dobré a lacnejšie. Poznáte ako sa hovorí nikdy nehovor nikdy? Tak presne teraz sa to potvrdilo. U mňa doma sa ocitol ďalší kúsok od americkej značky prírodnej kozmetiky EOS. Má to však dobrý dôvod. Je leto, slniečko svieti a pery je potrebné chrániť. No a tu nastáva môj problém. Za celú moju kozmetickú kariéru sa mi nepodarilo nájsť balzam na pery s ochranným faktorom, ktorý by pery nefarbil do biela. Skrátka des a hrôza. V horách alebo pri mori by som možno sklonila hlavu a ten biely ochranný povlak pretrpela, ale chodiť po meste s bielym ústami - tak to teda nie. Pri letmom pohľade na zloženie balzamu EOS vo verzií lemon drop s ochranným faktom LSF 15, som nevidela nič, čo by mohlo spôsobovať bielu farbu. Tak som mu teda dala šancu.


EOS - lemon drop má podľa popisu na obale zanechávať na perách osviežujúcu citrónovú chuť a má chrániť pery pred škodlivým UVA a UVB žiarením. Okrem toho majú prírodné oleje a vitamín E pery samozrejme aj hydratovať.  V množstve 7 g sa v e-shope Elnino predáva za cca 6 €. Podľa znaku na obale sa odporúča spotrebovať do 24 mesiacov od otvorenia, čiže ak ho nestihneme minúť, možno používať dve letné sezóny. Zloženie je čisto prírodné. Bola som veľmi zvedavá, aké zložky zabezpečujú ochranu pred UV žiarením. Možno ste si totiž všimli "kauzu" malinový olej, o ktorom sa na množstve stránok najskôr písalo, že dokáže chrániť pred UV žiarením a v súčasnosti registrujem na instagrame a diskusných fórach fotografie spálenej pokožky "chránenej" týmto olejom a aj informácie, že malinový olej zle reaguje so slnečným žiarením. EOS teda tento olej neobsahuje. UV ochranu zabezpečujú látky s názvom homosalate, butyl methoxydibenzoylmethane a octocrylene. Posledné dve zložky používa v niektorých hydratačných krémoch aj moja obľúbená značka prírodnej kozmetiky Annemarie Borlind. Podľa informácie na obale, dokážu tieto zložky chrániť pery pred slnečným žiarením približne 80 minút.

eos: lip balm with spf 15 lemon drop
INCI:
Popis:
cera alba
včelí vosk
starostlivosť o pery
olea europaea fruit oil
olivový olej
starostlivosť o pery
cocos nucifera oil
kokosový olej
starostlivosť o pery
simmondsia chinensis seed oil
jojobový olej
starostlivosť o pery
homosalate

ochranný faktor proti slnečnému žiareniu
natural flavor
aroma
vonné zložky
butyl methoxydibenzoylmethane

ochranný faktor proti slnečnému žiareniu
octocrylene

ochranný faktor proti slnečnému žiareniu
butyrospermum parkii buter
bambucké maslo
starostlivosť o pery
citrus limon peel oil
olej z citrónovníka
vonná a účinná zložka
stevia rebaudiana lead extract
extrakt zo stévie
dodáva sladkú chuť
tocopherol
vitamín E
konzervant, starostlivosť o pery
glycine soja oil
sójový olej
starostlivosť o pery
citral

vonná zložka
geraniol

vonná zložka
limonene

vonná zložka
linalool

vonná zložka



Obal nebudem veľmi opisovať. EOS balzamy nie sú novinka a myslím, že väčšina z nás už nejakú variantu balzamu vlastnila. Poviem len, že ja mám tieto obaly rada najmä vďaka tomu, že ich viem rýchlo nahmatať medzi neporiadkom, ktorý vládne v mojej kabelke. Balzam po otvorení výrazne citrónovo vonia. Na pery sa aplikuje dobre. Z času na čas je však potrebné balzam očistiť papierovou vreckovkou, kvôli drobným smietkam, ktoré sa na neho zvyknú nachytať. Pery hydratuje priemerné. Na letné obdobie mi to postačuje. V zime by som s hydratáciou asi spokojná nebola. Čo veľmi oceňujem, je to, že pery naozaj nefarbí na žiadnu farbu. Hurá, hurá a ešte hurá. Ochranný faktor sa zaraďuje medzi nižšie. Osemdesiat ochranných minút uvádzaných na obale však na bežné dni stačí. Za ten čas sa stihnem presunúť do práce, do obchodu, na obed. Stihnem sa aj poprechádzať, či bicyklovať. Ak som to stihla do tohto času, pery nemali problém a myslím, že boli naozaj chránené. Pri celodennom použití na turistike, som však už cítila, že balzam nestačil. Pery zo slnka pálili. To je však moja chyba. Výrobca jasne oznamuje faktor i čas, kedy sú pery chránené. Ak by som to mala zhrnúť, s balzamom som spokojná. Na použitie v našom podnebnom pásme v bežný pracovný deň je výborný. Ešte si však musím nájsť balzam s vyšším ochranným faktorom na turistiku, ktorý nebude farbiť pery. Ak o nejakom viete, určite mi dajte v komentároch vedieť.

plusy:
  • príjemná vôňa
  • pekný a praktický obal
  • prírodný produkt
  • nefarbí pery na bielo
  • na perách zanecháva jemnú sladkastú chuť 
  • chráni pery pred UV žiarením približne 80 minút
mínusy:
  • výrobca neponúka balzamy s vyšším ochranným faktorom
  • priemerná hydratácia

Celkové hodnotenie: výborný

Máte radi balzamy EOS? Skúšal niekto aj verziu lemon twist s SPF 15? Celkom by ma zaujímalo, čím sa tieto dve verzie líšia.

Komentáre

  1. Keď to tak zhrniem, tiež poznám len balzamy s SPF, po ktorých sú pery biele. Nejako extra mi to neprekáža, ale vidím, že existuje aj iná možnosť. Len tá citrusová vôňa by asi nebola nič pre mňa. EOS som kedysi považovala za top balzam, ale po vyskúšaní iných už mám tiež ten pocit, že to zas tak super hydratačný zázrak nie je. Momentálne u mňa boduje maslo na pery Labello.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hm, ked tak teraz premyslam, tak oba balzamy EOS s UV ochranou maju citronovu vonu. Cize vobec nemysleli na kategoriu ludi, ktora tuto vonu nemusi. Pritom zmenit vonu je podla mna pri vyrobe asi to najmenej. V tomto robia chybu.

      Odstrániť
  2. Ja teraz používam Palmer's Coconut Oil Formula SPF15. Je to lacne, neobsahuje parabeny a nezanecháva biely film.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Znacka mi vobec nic nehovori. No ak by som si kupovala dalsi balzam, volila by som uz vyssi ochranny filter. SPF 15 ma aj EOS, s ktorym som spokojna.

      Odstrániť
  3. EOS-y mám doma tri a som s nimi veľmi spokojná :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Už len kvôli obsahu SPF ochranných látok by som konkrétne tento EOS nenazývala prírodným produktom, keďže butyl methoxydibenzoylmethane je syntetická látka s dosť častým výskytom podráždenia pokožky a alergií, navyše sa usádza v tele, je hormonálne aktívny a biologicky neodburateľný, za mňa dosť dôvodov prečo si to na pery nedávať a rozhodne to neoznačovať za prírodný produkt.
    Naproti tomu tie bielo farbiace balzamy, ktoré boli spomenuté sú so 100% prírodným minerálnym slnečným filtrom (práve ten spôsobuje biele zafarbenie), takže sú vhodné aj pre citlivú pleť. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keby ste si niekto o butyle chceli prečítať, mrknite sem:
      http://www.slozenikosmetiky.cz/butyl-methoxydibenzoylmethane/
      http://www.slozenikosmetiky.cz/uvfiltry/

      Odstrániť
    2. Vdaka za zaujimavy komentar a aj zdroje. Moj nazor na opalovacie pripravky je taky, ze najlepsia ochrana pred slnecnym ziarenim je nevychadzat z domu :-) To sa vsak neda. Kazdorocne sa v casopisoch a na webe objavuju informacie o (ne)skodlivosti uv filtroch. To co bolo pred rokom v poriadku sa o rok ukaze ako skodlive. Informacie sa stale doplnaju a istí si nemozeme byt nicim. Co sa tyka balzamu EOS a jeho prirodnosti, tak naozaj na obale sa nikde neuvadza, ze by mal vyrobok certifikat prirodnej kozmetiky. To suhlasim. S uvedenymi UV filtrami som sa vsak uz stretla pri prirodnej kozmetike Annemarie Borlind, konkretne som pouzivala ich krem na zmiesanu plet. Krem splnal kriteria certifikatu EcoControl, CSE, GMP, Vegan.

      Odstrániť
    3. Odkedy som pozerala video od Raw daughter o všetkých tých eco/bio certifikátoch, moja nádej v dobrý svet a kontrolu kvality produktov klesla na bod mrazu :-D
      Nie som povaha, ktorá by mala chuť od rána do večera študovať zloženia a robiť chemické rozbory každého jedného produktu, preto som sa tiež spoliehala na certifikáty, ale po tom videu neviem neviem. Rada by som si dobudúcna vyrábala čo najviac vlastných produktov (ideálne s čo najširším využitím), pri ktorých budem vedieť, čo na seba dávam. Neviem či si postrehla teraz pár dní dozadu na FB sa rozoberalo, že napríklad "prírodná" kozmetika Hristina ani neuvádza celé zloženie svojich produktov, čím samozrejme porušujú zákony. Ešte som celú tú kauzu nepreskúmala, bolo mi odporučené začať sledovať baby z Non Toxic, každopádne padla aj rada, že fajn riadiť sa takým tým sedliackym rozumom (bolo to konkretizované na 100% prírodný opaľovací krém od Hristiny), že prírodný produkt rozhodne nemôže mať trvanlivosť 2 roky, navyše ak je v zložení voda a neobsahuje žiaden konzervant. Tým všetkým chcem povedať, že nie je všetko zlato čo sa blyští a v dnešnom svete korupcie, podvodov a biznisu sa nedá veriť ani žiadnym certifikátom, obzvlášť ak polovica tých certifikátov funguje len na prehlásení výrobcu a žiadne kontroly a laboratórne rozbory sa nerobia. Samozrejme česť výnimkám a poctivým certifikátom, ktorým ide v prvom rade o myšlienku čistej a bezpečnej kozmetiky a nie o biznis s kúskom papiera a nejakej pečiatky.

      Odstrániť
  5. Ja EOSu už niekoľko rokov odolávam a popravde aj prípravkom s ochranným faktorom, či už ide o komerčné alebo prírodné pretože po nich sa mi vždy spáli a vyhádže pleť. Bez nich fungujem normále :D Ale verím že jeho vôňa musí byť skvelá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mně eos nikdy nijak zvlášť nevzvrušoval, ale jednou jsem ho dostala k vánocům a když jsem ho vypotřebovala, tak jsem si koupila další, takže jsem s eos nakonec spokojená.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. EOS jsem měla. Měla jsem asi tři. Ale nepřišlo mi na nich nic výjimečnýho za tu cenu. Ale holt byli cool.

    Prolhaná Mrcha

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda boli pred rokom cool. Nie su vsak zle ani toto leto.

      Odstrániť
  8. Balzám EOS vlastním ten zelený a v podstatě jsem si ho kupovala kvůli té velké reklamě, jelikož jsem ho chtěla vyzkoušet. Popravdě jsem měla i lepší balzámy než právě EOS, ale nebyl zas tak špatný. Ale tenhle na léto se mi moc líbí a taky bych takový potřebovala, takže zítra si udělám cestu do drogérie :D

    Inspiration by Linda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tieto s UV filtrom u nas v drogerii nemaju. Preto som vyberala cez e-shop.

      Odstrániť
  9. Eos bych ráada vyzkoušela, ale bojím se toho, že to budou vyhozené peníze a že nebude dostatečně hydratovat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hydratacne je na tom rovnako ako napriklad Labello.

      Odstrániť
  10. Ja som sa týmto balzamom nejak vyhla. Neviem....mňa vôbec nelákali a ja aj tak väčšinu času mám na perách rúž a balzam používam jedine doma večer.

    Lavandula Diary

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niektore ruze maju UV filter, takze i to je cesta ako chranit pery.

      Odstrániť
  11. jedno leto som ho používala potom som ho odložila a nechala na druhé ale to bola chyba, prestal voňať a začal byť taky no neda sa to ani opisať hnusny, a tak ho mam niekde pekne odloženy:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to uz len potom vyhodit alebo pouzit ako krem na nohy :-) Kazdopadne ja ho urcite toto leto neminiem cely. Takze uvidime v akom stave ho budem mat o rok ja.

      Odstrániť
  12. Odporucam prelustrovat iherb. Najdes tam kopec kvalitnych a lacnejsich bio balzamov, aj s vyssim spf a samozrejme nezanechavaju neziaduce biele povlaky. Za seba mozem odporucit balzamky Badger balm alebo teraz mam mandarinkovy s spf 18 od alba botanica

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odtial som nikdy neobjednavala. Ak zahranicne e-shopy, tak skor ecco-verde. Ake su tam poplatky za postovne, pripadne clo?

      Odstrániť
    2. No eccoverde ma super ponuku, ale prave to vysoke postovne ma odradza. Ja som na iherbe platila najviac 5 eur postovne a to som mala bud nieco tazsie v baliku, alebo viac veci. Pri objednavke do 22 e sa neplati dph nad 22 e ano, nad 100 eur tusim sa plati aj clo. Vela vyrobkov je oznacenych ako shipping saver, ked napr objednas len tie neplatis dopravu vobec. Rozhodne sa tam oplati objednavat, len treba to troska popozerat a vediet pokombinovat.

      Odstrániť
  13. Tento Lemon Drop som mala a veľmi rada som ho používala. Inak, o žiadnom s vyšším SPF, ktorý by nefarbil neviem :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako chranis pery tento rok?

      Odstrániť
    2. Zatiaľ používam len pleťový krém od Payot, ktorý som dostala od kamošky a má SPF 50. Pretieram ním aj pery. V podstate sa teraz slniečku dosť vyhýbam, bola som chorá, dokonca som vybrala aj antibiotiká, takže som veľmi nemohla na slnko. Ale chystám sa tento týždeň nabehnúť do drogérie a kúpim určite nejaký balzam...

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky