Pomoc z lekárne - Jarischov roztok

S Jarischovým roztokom som sa po prvý raz stretla vari už pred tromi rokmi. Pamätám sa, že v tom čase bola pomerne tuhá zima, ktorá sa na mojej pleti začala prejavovať ako začínajúca rosacea. Pleť v okolí nosa bola červená a hlavne nepríjemne pálila. Väčšina krémov, ktoré sú určené na tento problém, žiaľ obsahujú bambucké maslo, ktoré mojej pleti spôsobuje viac problémov ako úžitku. Moju pokožku však zachránil neobyčajne - obyčajný Jarischov roztok. Tento prípravok z lekárne ma zaujal natoľko, že hoci sa už problémy so začervenanou pokožkou neobjavili, k Jarischovmu roztoku sa pravidelne vraciam. Ak vás prípravok zaujal, v dnešnej recenzií vám o ňom napíšem viac.

Jarischov roztok alebo aj solutio Jarisch je roztokom kyseliny boritej, ktorá spomaľuje množenie baktérií, plesní a hlavne pôsobí protizápalovo. Úplne INCI je tvorené aqua, glycerin, borid acid, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone. Prípravok sa podľa popisu používa na upokojenie podráždenej pokožky. Roztok sa pripravuje priamo v lekárni a cena je viac ako priaznivá. Litrová fľaša roztoku sa predáva orientačne za cca 6 €. Ja si však také veľké balenia nekupujem. Aktuálne mám napríklad 250 g balenie, ktoré používam už druhý mesiac a vyzerá, že ešte minimálne jeden mesiac vydrží.
Jarischová voda je roztok bez farby, vône i zápachu. Možno ho aplikovať ako obklad, alebo používať ako pleťovú vodu. Ja preferujem druhý spôsob. Používam ho po odlíčení a vyčistení pleti ako náhradu tonika alebo pleťovej vody. Nanášam ho na vatový tampón, s tým že ním nešetrím a poriadne si doprajem. Táto voda dočistí pleť, no hlavne pleť upokojí a mierne hydratuje. Zároveň je prevenciou vzniku začervenaných miest a iných podráždení. Kúru Jarischovým roztokom si doprajem približne dvakrát ročne a som s ním spokojná. Je ľahko dostupný takmer v každej lekárni a za tú cenu sa určite oplatí vyskúšať.

plusy:
  • lacný
  • dostupný
  • pleť upokojuje
  • pleť mierne hydratuje
  • bez vône, farby a zápachu
mínusy:
  • nevzhľadný obal

Celkové hodnotenie: výborný

 Počuli ste už o Jarischovom roztoku? Máte s ním skúsenosť?

Podobné články na blogu:

Komentáre

  1. Jasné, vďaka tebe ho vlastne aj používam. Je perfektný, používam ho ako náhradu toneru. Pleť je vďaka nemu v perfektnom stave.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teším sa, že blog pomáha šíriť informácie o kvalitných a zároveň cenovo dostupných produktoch :-)

      Odstrániť
  2. Já se s roztokem setkala před lety, když jsem měla periorální dermatitidu kolem nosu a pusy. Pátrala jsem na internetu, co by mi pomohlo a v recenzích radili právě Jarische, a také že pomohl :-) někdy není zlé vykašlat se na drahé přípravky a sáhnout po něčem obyčejném, ale účinném...
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak. V lekárni sa často dá nájsť priam kozmetický poklad.

      Odstrániť
  3. Už jsem o něm hodně slyšela....asi pořídím :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, jj měla jsem velké balení snad 3x a je to super produkt. ♥
    Měj pohodový den.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky