Letný špeciál - Eucerin, Piz Buin, Lavozon, Panthenol

Leto je v plnom prúde a to je správny čas pre recenziu prípravkov na ochranu pred poškodením pokožky slnečným žiarením. Niektoré z nich sú overené a pravidelne ich kupujem a používam každú letnú sezónu. Niektoré som vyskúšala po prvýkrát. Ak sa vám minul opaľovací krém, alebo zvažujete čo kúpiť na ďalšiu sezónu s využitím jesenných zliav, tak tento článok je určite pre vás.

Ochranný krémový gél na opaľovanie na tvár OIL CONTROL SPF 30 EUCERIN som si zakúpila po veľmi dobrej skúsenosti s verziou SPF 50. Akurát som vyhodnotila, že zrejme by mi stačil aj nižší ochranný faktor. Krém je určený na dennú ochranu mastnej a aknóznej pleti pred slnkom. Podľa oficiálneho popisu na obale má vysoko účinné UVA/UVB filtre, vytvára matný efekt na pokožke, má ultra ľahkú nemastnú a nelepiacu textúru, je nekomedogénny, rýchlo sa vstrebáva, je vhodný pod make-up, pomáha predchádzať slnkom vyvolanej hyperpigmentácií a predčasnému starnutiu pokožky.  Podľa databázy EWG žiadna zo zložiek nepatrí k "High Hazard" látkam.


EUCERIN - sun gel-creme oil control anti-glanz effekt LSP 30 - INCI

aqua   |  voda  |  rozpúšťadlo
polymethylsilsesquioxane  |  silikón  |  vyhladzuje
alcohol denat  |  denaturovaný alkohol  |  rozpúšťadlo, konzervant
homosalate   |  UV ochrana
butyl methoxydibenzoylmehane   |  UV ochrana
ethylhexyl salicylate   |  UV ochrana
octocrylene   |  UV ochrana
tapioca starch  |  tapiokový škrob  |  zahusťovadlo
cyclomethicone  |  silikón  |  vyhladzuje
phenylbenzimidazole sulfonic acid   |  UV ochrana
behenyl alcohol  |  zvyšuje viskozitu
cetearyl alcohol  |  starostlivosť o pokožku
methylpropanediol  |  rozpúšťadlo
silica dimethyl silylate  |  stabilizátor
glycerin  |  viaže vodu v pokožke
carnitine  |  antistatický prostriedok
glycyrrhetinic acid  |  starostlivosť o pokožku
glycyrrhiza inflata root extract  |  extrakt zo sladkého drievka  |  upokojuje pokožku
sodium stearoyl glutamate  |  kondicionér
acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer  |  tvorí ochranný film
sodium carbomer  |  zahusťovadlo
xanthan gum  |  zahusťovadlo a spojivo
phenoxyethanol  |  konzervant
ethylhexylglycerin  |  deodorant
trisodium EDTA  |  chelačné činidlo
sodium chloride  |  zvyšuje viskozitu

Krém je podľa mňa priam skvelý. Neupcháva póry, nezhoršuje stav pleti a zároveň chráni pleť pred UV žiarením. Po nanesení rýchlo vsiakne, pleť zmatňuje. Dá sa naň bez problémov použiť make-up. Robí všetko, čo sľubuje výrobca v popise. Ja som z neho nadšená. Konečne opaľovací krém na problematickú pleť. Malú výhradu mám iba voči baleniu. Je síce praktické a hygienické, no nevidieť koľko krému zostáva vo vnútri. Po spotrebovaní plánujem kúpu ďalšieho balenia.


Balzam na pery s SPF 30 LAVOZON je privátnou značkou nemeckej drogérie Műller. Podľa popisu má pery chrániť pred slnečným žiarením, kokosovo voňať a vďaka obsahu zlata im dodávať jemný lesk. Zlato sa v zložení veru aj skutočne nachádza. Približne v strede INCI. Zlatú kozmetiku som teda ešte neskúšala. Databáza EWG v tomto zložení našla jednu "High Hazard" látku. Ide o vonnú zložku coumarin.

LAVOZON - lippenflege stif - SPF 30 - INCI

caprylic/capryl triglyceride   |  kaprylové činidlo  |  starostlivosť o pokožku, premasťuje
butylene glycol dicaprylate / dicaprate   |  starostlivosť o pokožku
ricinus communis seed oil   |  ricínový olej  |  starostlivosť o pokožku
synthetic beeswax   |  syntetický vosk  |  starostlivosť o pokožku, premasťuje
candelila cera   |  kandelilový vosk  |  vyhladzuje
diethylamino hydroxybenzoyl hexyl benzoate   |  UV ochrana
bis-dig-lyceryl polyacyladipate-2   |  starostlivosť o pokožku
hydrogenated soybean oil   |  sójový olej  |  starostlivosť o pokožku
diethylhexyl butamido triazone   |  UV ochrana
butyl methoxydibenzolmethane   |  UV ochrana
tocopheryl acetate   |  forma vitamínu E |  antioxidant
ethylhexyl triazone   |  UV ochrana
mica   |  sľuda  |  farbiaca látka
bis-ethylhexyloxyphenol methoxyphenyltriazine   |  UV ochrana
aroma   |  vonné zložky
gold   |  zlato  |  farbiaca látka
benzyl alcohol  |  konzervant
benzyl benzoate  |  konzervant
calcium aluminum borosilicate  |  vytvára objem
coumarin  |  vonná zložka
hydrogenated palm glycerides citrat |  zlepšuje konzistenciu
laminaria ochroleuca extract  |  extrakt z chalúh  |  účinná zložka
limonene  |  vonná zložka
silica  |  želirujúci prostriedok
simondsia chinensis seed oil  |  jojobový olej  |  hydratuje
tin oxide  |  farbivo
tocopherol  |  vitamín E  |  antioxidant
CI 77491  |  farbivo
CI 77891  |  farbivo

Balzam na pery je stredne tuhý a nanáša sa bez problémov. Perám dodáva jemné trblietky. Tie by tam ani nemuseli byť, no v zásade neprekážajú. Pre mňa je dôležité, že balzam na perách nezanecháva biely povlak ako je pri takomto druhu produktov zvykom. Pery jemne hydratuje a nanášanie spríjemňuje kokosová vôňa. Produkt môžem odporučiť, no ja v budúcnosti siahnem po vyššom ochrannom faktore. Niežeby táto 30 nefungovala, no ja akosi zabúdam na nanášanie alebo sa mi niekde v kabelke zázračne stratí.


Ochranná a osviežujúca pena PIZ BUIN - SPF 30 je v našich končinách pomerne neznámym kúskom. Videla som ju asi len v e-shope Elnino. Neviem, či by som bola taká odvážna a sama od seba riskovala spálenie s neznámym opaľovacím prostriedkom. Keďže sa však ku mne dostala v podobe výhry, tak jej predsa dám šancu. Netradičný názov značky je inšpirovaný alpským vrcholom na hraniciach Rakúska a Švajčiarska. Investigatívne som zistila, že samotná značka nie je vôbec žiaden nováčik na kozmetickom trhu. Existuje už od roku 1946, kedy ju založil švajčiarsky horolezec a zároveň i študent chémie.  V súčasti však spadá pod koncern Johnson & Johnson. Zloženie je poriadne dlhé, avšak podľa databázy EWG k "High Hazard" látkam patria len butane a isobutane. Ide však o hnacie plyny, ktoré zabezpečia aby sa opaľovací prípravok vôbec dostal zo svojho obalu a teda s pokožkou do kontaktu neprichádzajú.


PIZ BUIN - protect and cool mousse solar refrescante - SPF 30 - INCI

aqua   |  voda  |  rozpúšťadlo
dimethyl ether   |  rozpúšťadlo, zabezpečuje viskozitu
octocrylene   |  UV ochrana
butane   |  hnací plyn
C12-15 alkyl benzoate   |  zmäkčovadlo a zahusťovadlo
ethylhexyl salicylate   |  UV ochrana
isobutane   |  hnací plyn
butyl methoxydibenzoylmethane   |  UV ochrana
bis-ethylhexyloxyphenol methoxyphenyl triazine   |  UV ochrana
 propane   |  hnací plyn
butylene glycol   |  rozpúšťadlo, konzervant
isopropyl isostearate  |  zmäkčovadlo, spojivo
triacontanyl pvp  |  vytvára ochranný film
chrysanthemum parthenium flower extract  |  extrakt z kvetov rastliny rimbaba  |  účinná zložka
tocopheryl acetate  |  forma vitamínu E  |  antioxidant
aluminum starch octenylsuccinate  |  kontrola viskozity
tribehenin  |  emulgátor
caprylyl glycol  |  starostlivosť o pokožku
glyceryl stearate  |  emulgátor
peg-100 stearate  |  emulgátor
potassium cetyl phosphate  |  tenzid
acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer  |  vytvára ochranný film
disodium edta  |  kontrola viskozity
sodium hydroxide  |  úprava PH
pentaerythrityl tetra-di-t-butyl hydroxyhydrocinnamate  |  antioxidant
phenoxyethanol  |  konzervant
potassium sorbate  |  konzervant
parfum  |  vonné zložky


Obal po vizuálnej stránke nie je nič moc. Možno teda cielia skôr na horolezcov ako na kozmetické blogerky, no funkčnosť mu nemôžu vyčítať ani tie. Pena je ľahúčka, perfektne sa rozotiera a pokožku jemne chladí. Slabú vôňu cítiť len pri nanášaní. Aplikácia tohto prípravku vás teda jednoznačne bude baviť. Neskôr moje nadšenie však už trochu upadlo. Hoci po nanesení nebola pokožka vôbec mastná, neskôr som si na nej vždy všimla akýsi mastnejší ochranný film, ktorý šiel dole až večer s poriadnou dávkou sprchového gélu. Tento ochranný film v kombinácií s potom pri viacdennom používaní spôsobil, že sa mi na pokožke začalo vytvárať akné. Skôr to teda bude prostriedok pre ľudí so suchou pokožkou, prípadne na občasné použitie. Slnečná ochrana však fungovala a počas používania prípravku ma slniečko nespálilo. Penu dopoužívam na výletoch, či počas víkendov, no po ďalšom balení už pravdepodobne nesiahnem.




Panthenol spray je taká všeobecne známa prvá pomoc po spálení pokožky. Človek nikde nevie, kedy ho bude potrebovať. Ja ho však počas leta používam aj na bežnú hydratáciu pokožky namiesto telového mlieka. Jednak spotrebovať celé balenie len na spálenú pokožku asi nebude práve len také jednoduché a jednak poskytuje pokožke hydratáciu bez pocitu zaťaženia, tak prečo nie? Prípravok obsahuje liečivú látku dexpanthenolum. Z pomocných látok sa v ňom nachádza tekutý vosk, emulgujúci cetylsterylakohol, ľahký tekutý parfín, kycelina percotová, čistená voda, zmes propánu, butánu a izobutánu. Sprej sa aplikuje v podobe peny, ktorá má chladivý účinok, dobre sa rozotiera a rýchlo vsiakne. Skrátka toto treba v lekárničke mať. Možno by som ale uvítala menšie balenie.



Budem rada, ak mi do komentárov napíšete o vašich obľúbených produktoch s SPF.

Podobné články:

Komentáre

  1. Ten Eucerin určite vyskúšam, objavuje sa u teba pravidelne a nájsť niečo na mastnú pleť je fakt veda. Ja používam podobný produkt od Avene Cleanance SPF 30 a je super, tiež nevytvára akné. Panthenol je pre mňa nutnosť, pri slnečnej alergii to bez neho neprežijem. Tiež hľadám menšie balenie, hlavne na cesty lietadlom mi toto veľké 150 ml neprejde a menšie som nikdy nevidela.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Děkuji za recenze:) Eucerin mě zaujal, mám problém najít opalovací krém, který by mi neucpával póry na obličeji:)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky