Letný špeciál - zamerané na telo

Leto je v plnom prúde a dnes po menšej prestávke pokračujeme v sérií článkov zameraných na recenzie výrobkoch s ochranným faktorom pred UV žiarením. Zatiaľ ste si mohli prečítať o prípravkoch na pery a na tvár. Dnes pokračujeme s produktmi určených na ochranu tela. Hneď na začiatku upresním, že cielene sa na slnku neopaľujem. Prípravky s UV filtrom teda používam pri turistike, prechádzkach, pri športe, pri práci v záhrade. Zatiaľ som ich nepoužila pri vode a myslím, že tento rok sa to asi ani nepodarí. Takže tomu zodpovedá i moje hodnotenie. K zloženiu sa vyjadrujem striedmo. Každý rok sa objavujú nové informácie o (ne)škodlivosti rôznych druhov filtrov a laik sa v tom len veľmi ťažko zorientuje. Najlepšou ochranou je určite tieň, klobúk a dlhé voľné oblečenie. Nie vždy sa to však dá riešiť týmto spôsobom a niektoré činnosť si vyžadujú i ochranu prostredníctvom UV filtrov. Na tieto aktivity toto leto používam Biodermu a Cien. Drahý a lacný prípravok. Ak chcete vedieť, ako sa osvedčili, čítajte určite ďalej.


Opaľovacia hmla Photoderm Max BIODERMA má ochranné faktory SPF 50+/UVA 29 (PPD) a poskytuje veľmi vysokú ochranu. Skladá sa z alcohol denat, dicaprylyl carbonate, diethylamino hydroxybenzoyl hexyl benzoate, homosalate, ethylhexyl methoxycinnamate, cyclopentasiloxane, ethylhexyl salicylate, ethylhexyl triazone, cyclohexasiloxane, bisethylhexyloxyphenol methoxyphenyl triazine, aqua, tocopheryl acetate, fragrance, bht, tocopherol, ectoin, mannitol. Podľa databázy EWG neobsahuje výrobok žiadnu "High Hazard" látku. Nachádza sa v ňom však látka EHMC,  ktorú tento rok vedci z Masarykovej univerzity označili ako rizikovú. Uvidíme ako na tieto nové poznatky zareaguje Bioderma s výrobkami, ktoré pôjdu do predaja budúci rok. Produkt sa množstve 150 ml predáva za sumu približne 20 €. 
Z tohto výrobku som sklamaná a myslím, že i oklamaná. Kupovala som si ho kvôli označeniu brume - hmla. Čo očakávate od hmly? Ja som očakávala jemný rozprašovač, ktorý popráši pleť, bude sa dať aplikovať na make-up, nebude ho treba rozotierať. Figu borovú. Ide o klasický sprej. Síce jemnejší, no stále sprej. Ako opaľovací prostriedok sa to dá použiť, ale sprej si viem kúpiť podstatne lacnejšie ako je spomínaných 20 €. To čo by vyhovovalo mne a čo som očakávala od tohto výrobku, čiže naozaj hmlu recenzovala The Beauty Couloir ako hydratačnú hmlu Hydrabiou s SPF 30. Tá však zatiaľ na Slovensku nie je dostupná. Poďme však späť k opaľovacej hmle. Nanáša sa ako sprej. Napriek uvedeniu výrobcu, že prípravok netreba rozotierať, ja to robím. V opačnom prípade zostávajú na pokožke miesta, kde sa prípravok nedostal vôbec. Prípadne sa vyskytnú miesta, kde je prípravku až príliš. Pri aplikácií sa výrobok dostáva aj na oblečenie, no fľaky nezanecháva. Na tvár som ho použila len raz a na toto použitie mi prišiel príliš mastný. Ako som spomínala, použitie na make-up neprichádza do úvahy. Pri použití na telo by som ho označila po rozotrení ako mierne mastný. Pri športe a práci sa uvoľňuje spolu s potom. Skôr asi teda bude vhodný k vode. Laický hodnotím UV ochranu ako dostatočnú. Pri jeho použití ma nespálilo. Ďalšie balenie si však pochopiteľne už nekúpim.


Sprej na opaľovanie pre deti Cien sun spf 50 + poskytuje vysokú ochranu. Skladá sa z aqua, octocrylene, alcohol, c12-15 alkyl benzoate, glycerin, butyl methoxydibenzoylmethane, ethylhexyl salicylate, diethylamino hydroxybenzoyl hexyl benzoate, phenylbenzimidazole sulfonic acid, propylheptyl caprylate, diethylhexyl butamino triazone, vp/hexadecene copolymer, bis-ethylhexyloxyphenol methoxyphenyl triazine, triacontanyl pvp, sodium hydroxode, tocopheryl acetate, microcrystalline cellulose, acrylates copolymer, acrylates/c10-30 alkyl acrylate crosspolymer, caprylyl glycol, ethylhexylglycerin, galactoarabinan, disodium edta, cellulose gum, tocopherol. Podľa databázy EWG neobsahuje žiadne "High Hazard" látky. Dá sa kúpiť vo veľkosti 150 ml v Lidli za približne 3 €.
Balený je dosť netradične. Netreba sa nechať zmiasť tým, že v takýchto obaloch sú zvyčajne peny. Ide totiž o sprej. Prípravok je stredne mastný, dobre sa rozotiera. Vsakuje primerane rýchlo. Asi ako väčšina opaľovacích krémoch. Aj po vsiaknutí je na pokožke cítiť, že je natretá opaľovacím krémom. Pri aktivite sa spolu s potom uvoľňuje. Dokonca sa otláča i na opierku v aute. Pred UV žiarením však z môjho laického pohľadu chráni dobre a pri jeho použití ma slnko nespálilo. Skôr by som ho však odporučila k vode ako na športové a pracovné aktivity.


To bol môj drahý a lacný prípravok na opaľovanie. Budúci rok však budem zrejme hľadať niečo iné. Napríklad aj Cien má o niečo menej mastné prípravky ako je tento sprej. Čo používate na opaľovanie vy?

Komentáre

  1. Vždy niečo nemastné. Tento rok som mala Cien SPF 20 mlieko s kokosovou vôňou a je podľa mňa perfektné. Jediné, čo je na ňom trochu špeciálne sú trblietky, ale nie je ich nejako extra vidieť. Rada používam suché oleje a na tvár Avene SPF 30 z radu Cleanance.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemastne je zaklad :-) Zial vela takych pripravkov nie je.

      Odstrániť
  2. Tenhle rok jsem ještě opalovací krém nevyužila. Když je vedro a svítí sluníčko, tak se snažím být všude skrytá a ve stínu. Každopádně pokud budu potřebovat opalovák, tak zkusím ten z Lidlu. Vypadá dobře :)
    Inspiration by Linda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lidl ma dobre produkty. Na konci leta budu urcite aj v akcii.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky