Pleťové oleje od značky Saloos

Saloos je česká značka prírodnej kozmetiky s už 15 ročnou tradíciou. Existuje teda dlhšie ako začal boom s prírodnou kozmetikou. Väčšina jej výrobkov spĺňa kritéria certifikátu CPK bio a ceny za ktoré sa predáva sú prijateľné pre väčšinu kupujúcich. Vnímam ju ako jednu z prvých volieb, ak niekto chce s prírodnou kozmetikou začať. Za tú cenu buď nájde dobrý výrobok, prípadne ak mu nesadne, nebude mať až takú veľkú škodu v peňaženke. Po dobrých skúsenostiach s pleťovými olejmi som po dlhšom čase narazila na dva kúsky, s ktorými sa moja pleť až tak veľmi nekamaráti. Nie je to síce nijaká katastrofa, ale už som mala od tejto značky aj lepšie kúsky. Všetko je vždy individuálne.

Medovkový regeneračný pleťový olej je jedným zo šestnástich pleťových regeneračných olejov, ktoré značka ponúka. Tieto oleje predstavujú kombináciu jojobového, borákového a šípkového oleja, pričom sú doplnené o esenciálne oleje. Cena za tieto oleje sa pohybuje v rozmedzí 6 - 7 €. Medovkový olej výrobca odporúča predovšetkým na mastnú a citlivú pleť. Po dobrej skúsenosti s verziami lemon - tea tree a tea tree - manuka, som s radosťou a bez najmenších obáva siahla aj po medovkovej verzií. Hneď ako mi olej prišiel, prekvapilo ma zloženie: simmondsia chinensis seed oil bio (jojobový olej), borago officinalis seed oil bio (borákový olej), rosa canina fruit oil bio (šípkový olej), parfum, tocopherol (vitamín E), geraniol, citronellol, citral. V zložení očividne chýba medovka, ktorú ma olej v názve. Predpokladám teda, že bude zahrnutá v položke parfum, ktorú výrobca nemusí špecifikovať, no zároveň tam byť nemusí, prípadne sa tam môže vyskytovať aj s inými esenciálnymi olejmi. To nevieme. Môžeme iba hádať. Nepôsobí to na mňa teda dvakrát dôveryhodne, ale budem optimista a budem sa snažiť veriť, že tam tá medovka teda je. Samotný olej vonia výraznou citrónovou arómou. Je hutnejší a trvá mu približne pol hodinu, kým vsiakne do pleti. To sa mi zdá dlho, lebo verzie s čajovníkom od rovnakej značky vsiakli za podstatne kratší čas. Olej som používala pravidelne každý večer namiesto nočného krému. Na pleti nespôsoboval žiadnu neplechu, ale nevšimla som si tiež regeneračné účinky, ktoré som od neho čakala a na ktoré som bola zvyknutá pri iných olejov od značky. Pri dlhšom používaní som si všimla, že pleť je ráno suchá, chýba jej hydratácia. Ráno to teda zachraňoval dobrý hydratačný krém, no i tak je škoda, že olej sám o sebe veľmi nehydratoval. Znovu sa teda k tomu oleju už nevrátim a siahnem radšej po overených verziach s čajovníkom.

Argánový olej patrí medzi najpredávanejšie oleje od tejto značky. Vlastne sa ani nečudujem. O argánovom olej sa všade píšu len ódy a cena tohto oleja je tiež viac ako priaznivá. Balenie vo veľkosti 20 ml sa predáva za približne 5 - 6 €. Priznám sa, že mne tento výrobok veľmi nesadol. A to som prednedávnom písala ódy na argánový olej od inej značky. Nuž zrejme sa na tom bude podieľať spôsob spracovania, ktorý sa prejavil aj na nižšej cene výrobku. Argánový olej od Saloos je bez vône, má žltú farbu a je pomerne hutný. Zrejme aj to sa podpísalo na tom, že si s mojou zmiešanou pleťou nerozumel. Olej do pleti nevsiakol a pri pravidelnom každovečernom používaní sa mi začalo tvoriť akné. Olej som teda dopoužívala na dekolt, kde sa problémy nevyskytli, no zároveň som ani nepozorovala nejaký výnimočný účinok. Určite bolo použitie tohto prírodného oleja lepšie ako použitie nejakého silikónového prípravku, no viem si predstaviť aj lepší účinok. Na zmiešanú a mastnú pleť teda konkrétne tento olej vhodný nebude. Možno by vzhľadom na to, že je pomerne hutný vyhovoval pleti suchej, no i tak ak nemusíte práve šetriť, siahnite radšej po argánovom oleji vo vyšších cenových kategóriách. Nemusí to byť najdrahší olej na trhu, no náklady na spracovanie sa očividne odrážajú aj v kvalite oleja. Nie je teda argánový olej ako argánový olej.


Tento raz som teda pri výbere nemala šťastnú ruku. Našťastie to nie sú prvé kúsky, ktoré som od značky skúšala a viem, že majú aj dobré výrobky, ktoré mojej pleti vyhovujú. Preto by ma zaujímala vaša skúsenosť s týmito dvomi olejčekmi. Vyhovovali či nevyhovovali?

Komentáre

  1. Mě bohužel Saloos oleje nesedí. Po všech se mi dělají pupínky a to i přesto, že plet mám suchou.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je zvlastne. Robia Ti to iba oleje od Saloos, alebo oleje vseobecne?

      Odstrániť
  2. Tak arganový olej nesedí ani mojej pleti, predsa len je to hutnejší olej. Mala som jeden inej značky a dosť sedel na pleti. Od Saloos som mala zatiaľ iba levanduľový pleťový olej, ktorý bol fajn, no zázraky s pleťou nerobil. Skúsim asi nejaký iný, len ja sa s citrusmi veľmi nekamarátim takže ten výber pre zmiešanú a mastnú pleť sa tým pádom značne zužuje.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslim, ze problem bude prava v tej hutnosti. Teraz pouzivam arganovy olej od inej znacky a ten je lahsi, dobre vsakuje, pleti viditelne prospieva.

      Odstrániť
  3. toľko sklamania..škoda :/ ..ja sa už dlho kukám po týchto olejíčkoch od saloos a teda určite budem sledovať lemon alebo to tea tree..:)

    BeautyMuffin

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Docela škoda, že ti tyhle dva kousky moc nesedly :-/

    Ale tak meduňkový olej bez meduňky, to je dobré :-D to mi připomíná nějakou reportáž ve zprávách, kde ukazovali arašídové tatranky bez arašídů. Nebo tak něco :-D ale třeba to v tom "parfum" je aspoň v podobě esenciálního oleje.

    A nejlepší arganový olej mám vyzkoušený od Arganeol. Tam je to sázka na jistotu. Od Saloos jsem ho zatím nezkoušela.

    Bebe

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Arganeol od Sagrada Natura aktualne pouzivam a je skvely. Saloos a Sagrada Natura sa ani nedaju porovnavat. Akoby slo o dva rozdielne oleje. Nikdy by som nepovedala, ze arganove oleje sa od seba mozu tak odlisovat.

      Odstrániť
  5. Mám vyzkoušený argan revital, který jsem si ze začátku hodně chválila, ale teď mi přijde, že ráno mám pleť vysušenou a né hydratovanou. Takže jsem se raději vrátila k ověřenému hutnému krému.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Argan revital sa mi nepacilo to, ze hoci ma v nazve argan, tak v zlozeni je arganovy olej len jednou zo zloziek. Pre niektorych zakaznikov to moze byt zmätocne.

      Odstrániť
  6. Ja momentalne pouzivam od Saloos borakovy a skusala som aj pupalkovy. Oba v pohode, s tou dlhsou vsiakavostou mas pravdu, ale kedze ich pouzivam iba na noc, tak mi to nejak extra neprekaza. Resp skusala som aj cez den pod make up ale to som si dala naozaj len malicko. Tiez by som ale chcela skusit od inych znaciek, ked dominam, aby som si vedela porovnat ucinky a kvalitu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O borakovom oleji premyslam, no skor si asi vyberiem olej v potravinarskej kvalite, aby som ho mohla uzivat aj vnutorne.

      Odstrániť
  7. kdesy som čítala o saloos celkovo.že to nie je až taká príroda ako sa tvária.mňa saloos obchádza.argan za 6e je bud niečím riedený alebo z druhého lisovania.neverím im.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie vsetky vyrobky maju certifikat CPK. Nizsia cena bude urcite niecim podmienena, no kedze vyrobok patri medzi najpredavanejsi olej tento znacky, tak sa im to urcite oplati.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky