Čo si priniesť z Čiech? No predsa Český krém

Z nedávnej návštevy Prahy som si priniesla vcelku zaujímavý suvenír. Prípravku s názvom Český krém pochádzajúcim od českej značky prírodnej kozmetiky sa skrátka nedalo odolať. Nakoniec v Prahe som nebola prvý krát a pohľadníc a magnetiek s pražským motívom mám doma už viacero. Koncept krému, kde výrobca stavil na myšlienku použiť ako účinné látky len suroviny prirodzene sa vyskytujúce v našich končinách je tiež sympatický. Krémy bez bambuckého masla či kokosového oleja sú raritou. Krém som síce kúpila v predajni s kozmetikou, no myslím, že by ho pokojne mohli predávať i obchodíky so suvenírmi. Určite by sa dobre predával.


Český krém od Havlíkovej apotéky je podľa obalu všestranným krémom pre ženy i mužov. Výrobca ho odporúča používať ako ranný i večerný krém. Dokonca v prípade suchej pleti, možno tento prípravok použiť aj ako masku. Z účinných zložiek výrobca stavil na rakytník, medovku, materskú kašičku, makový olej, slnečnicový olej a vitamín E. Mňa s mojou zmiešanou pleťou zaujali najmä rakytník a medovka, s ktorými mám dobrú skúsenosť aj v iných prípravkoch. Vitamín E a slnečnicový olej sú takou klasikou, ku ktorým mám neutrálny postoj. No a s materskou kašičkou a makovým olejom som sa stretla po prvý raz. Zloženie je teda pomerne sympatické. Na prvých miestach v zložení by síce nemusel byť lacný slnečnicový olej a ďalšie lacné suroviny, no povedala som si, že výrobca určite musel vyrátať dobré pomery a krém bude fajn.  A ak by aj nebol, tak 7,50 € za 30 ml nie je až tak veľa a určite sa bude dať použiť minimálne na dekolt.

HAVLÍK APOTEKA - Český krém

aqua  |   voda   |  rozpúšťadlo
helianthus annuus seed oila  |   slnečnicový olej   |  starostlivosť o pokožku
isoamyl laurate  |   prírodný olej   |  starostlivosť o pokožku
glycerin  |   glycerín   |  viaže vodu
propanediol  |   hydratuje
glyceryl stearate citrate  |   emulgátor
cetyl alkohol  |   zjemňuje a vyhladzuje
glyceryl stearate  |   regulátor viskozity
papaver orientale seed oil |   makový olej   |  účinná látka
tocopherol  |   vitamín E  |  antioxidant
sodium levulinate  |   konzervant
sodium anisate  |   konzervant
xanthan gum  |   xantánova guma   |  zahusťovadlo a spojivo
caprylyl glycol  |   starostlivosť o pokožku
mellisa officinalis leaf extract  |   extrakt z medovky lekárskej   |  účinná zložka
royal jelly  |   materská kašička   |  účinná zložka
hippophae rhamnoides fruit extract  |   extrakt z rakytníka   |  účinná zložka
alcohol  |   alkohol  |  konzervant
sodium benzoate  |   konzervant
potassium sorbate  |   konzervant
sodium phytate  |   chelačné činidlo
citric acid  |   kyselina citrónová   |  úprava PH
mellisa officinalis leaf extract  |   esenciálny olej z medovky   |  účinná látka
rosmarinus officinalis leaf extract  |   rozmarínový extrakt   |  účinná látka
citral  |  vonná zložka
eugenol  |  vonná zložka
geraniol  |  vonná zložka
franesol  |  vonná zložka
linalool  |  vonná zložka
citronellol  |  vonná zložka
limonene  |  vonná zložka


Hneď po otvorení krému ma zaujala výrazná vôňa. Akoby som voňala čistý esenciálny olej z medovky. Ja mám vôňu prírodnej kozmetiky vrátate medovky rada, no viem si predstaviť reakciu niekoho, kto používa krémy od kozmetického koncernu "Sauron". Taký človek by zrejme už po ďalšej prírodnej kozmetike nesiahol. Vôňa je skrátka poriadne silná a nie každému sa to bude páčiť. Krém je stredne hutný, dobre sa rozotiera a približne do piatich minút úplne vsiakne. Pleť potom pôsobí na dotyk sucho, ako by krém ani nebol použitý. Po troch - štyroch hodinách sa však moja zmiešaná pleť začala dosť lesknúť. Použitie počas dňa teda neprichádzalo do úvahy. Z nočného použitia som nebola nadšená. Večer preferujem rôzne olejčeky a nočný krém som už nepoužívala ani nepamätám. Krém však bolo treba spotrebovať, tak som sa do toho pustila. Je pravda, že krém pleť vyživil, poskytol bežnú hydratáciu, neupchával póry, no zároveň neposkytoval nič špeciálne, čo by ma zaujalo. Žiadna regenerácia, vyhladenie, omladenie, rozžiarenie. Nič. Proste bežný krém, po ktorom som sa viac leskla. Blogerky zvyknú písať: "Neurazí, nenadchne". Presne taký je. Obal i všetky popisy má však nádherné. Na tom zrejme stojí i marketing značky. To môžem len pochváliť.

plusy:
  • obal výrobku
  • neupcháva póry
  • pleť vyživuje
mínusy:
  • pleť sa viac leskne
  • vhodný len na nočné použitie (pri zmiešanej pleti)
  • príliš silná vôňa
Celkové hodnotenie: bežný krém

Aká je vaša skúsenosť s Havlíkovou apotékou.

Komentáre

  1. Ja som skúšala zatiaľ Krásnu slečnu a Andelskú tvár. Oba krémy mi prišli perfektné, dali sa použiť ráno aj večer aj ako podklad pod make-up. Momentálne používam opäť Krásnu slečnu a aj ich bylinnú vodu na tvár. Tá mi však príšerne nevonia. Ja som zatiaľ s ich produktmi spokojná.
    Aktuálne mám v zásobe rannú masku Královská snídane pro pleť na ktorú sa chystám.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne pri kúpe som si spomenula, že si túto značku chválila. Akurát som asi nemala šťastnú ruku pri výbere konkrétneho produktu. Ale zase on nebol zlý, len skrátka nezaujal.

      Odstrániť
  2. Vyzerá super, mne ten obal pripomína temperky :D ale je pravda, že to má dosť marketingový názov, určite by sa to predalo aj v suvenírovom obchodíku :D
    The Noela

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky