Tipy na vianočné darčeky (3) - dermatokozmetika

Aktuálny zákaz vychádzania nám trochu obmedzil nákup vianočných darčekov. Na nákup kozmetiky, či návštevu lekárne sa však našťastie vzťahuje výnimka. Ak vám teda stále chýba nejaký pekný darček pre vašich blízkych, dnešný článok by vám mohol padnúť vhod. Zaradila som do neho produkty z kategórie dermatokozmetika. Ide o špecifickú kategóriu prípravkov starostlivosti o pokožku, ktorá bola vyvinutá v spolupráci s dermatológmi, pediatrami, oftalmológmi, či lekárnikmi. Účinok takejto kozmetiky je väčšinou založený na obsahu patentovaných účinných látok a jej účinok zväčša potvrdzujú klinické štúdie. Produkty do dnešného článku som vyberala z lekárne Benu. Tento e-shop ešte stále garantuje doručenie do Vianoc, čo by už v tomto predvianočnom čase pri niektorých e-shopoch mohol byť problém. Takže ktoré produkty z oblasti dermatokozmetiky sa mi osvedčili tak, že ich odporúčam aj vám? To sa dozviete v dnešnom článku.

EUCERIN

Nemecká značka Eucerin patrí k mojím obľúbeným lekárenským produktom. V jej portfóliu som objavila množstvo kvalitných produktov, ku ktorým sa pravidelne vraciam. Nezanedbateľným faktom je tiež to, že v porovnaní s inými lekárenskými značkami je asi najlacnejšia. Kvalitou však nijako nezaostáva. A čo je mojim obľúbeným produktom. Rozhodne úžasné sérum s vitamínom C, ktoré chválim kade chodím. Len recenziu na blog som ešte nejako nestihla napísať. Každopádne sérum je vhodné aj pre zmiešanú pleť, ktorú krásne rozjasňuje, urýchľuje liečenie akné a aj do pleti sa pekne vsakuje a nelepí. Ja používam už asi štvrté balenie. Ďalšou stálicou od tejto značky sú opaľovacie krémy na tvár. Určite mi dáte za pravdu, že nájsť nemastný, nelepivý opaľovací krém na tvár nie je práve ľahké. Krémy od Eucerinu navyše neupchávajú póry a rozumejú si aj s make-upom. Značka ponúka krémy s SPF vari pre všetky typy pleti. Ja si pravidelne kupujem verziu pre mastnú pleť, pričom v zime volím SPF 30 a na leto siaham po SPF 50. Podrobnejšiu recenziu si môžete prečítať na tomto mieste. Ďalšími favoritmi od tejto značky sú očné krémy, ktoré majú super konzistenciu, pekne hydratujú a redukujú jemné vrásky. Super bol napríklad s očným krémom s Q10. Recenziu si môžete pozrieť tu



DUCRAY

Značku Ducray mi odporučila lekárnička po mojej sťažnosti na výskyt mastných lupín a svrbiacej pokožky hlavy, na ktoré prestali účinkovať všetky moje osvedčené produkty. Cena za 100 ml šampón bola síce vysoká, no pani mi ho predávala s tým, že ak do dvoch týždňoch nezaberie, je potrebné navštíviť už len dermatológa. Našťastie zabral už po prvom umytí. Svrbenie prestalo úplne a výskyt lupín sa znížil o viac ako polovicu. Po štyroch umytiach nebolo po lupinách ani stopy. Okrem toho skvele pení, príjemne sladko vonia a má bielu farbu s krémovou konzistenciou. Podrobnejšiua recenzia tu. Odporúčam všetkým s výskytom seboroickej dermatitídy. Okrem šampónu proti lupinám nájdete v portfóliu značky aj šampón proti psoriaze, prípadne produkty proti vypadávaniu vlasov. Ak máte v rodine niekoho s vlasovým problémom, určite odporúčam bližšie preskúmať značku Ducray. 




CERAVE

V poslednom čase začína byť veľmi populárna značka CeraVe, ktorej účinok je založený na ceramidoch podporujúcich obnovu a hydratáciu kožnej bariéry. Aktuálne od tejto značky používam obnovujúci krém na nohy. Je stredne hutný, nemastný a okrem hydratácie pokožku aj vyhladzuje. Jediné čo by mu možno niekto mohol vytknúť je, že nevonia. No to je je typické pre celú značku CeraVe. Ak by ste si chceli zo značky CeraVe vyskladať vianočný balíček, tak okrem krému na nohy by mohli byť fajn napríklad krém na ruky a telové mlieko z rovnakej modrej rady.




LA ROCHE-POSAY


Niekoľko výrobkov francúzskej značky La Roche-Posay som vyskúšala ešte pár rokov dozadu. Žiaľ vtedy ma značka nejako výraznejšie nezaujala a druhýkrát som sa ku produktom už nevrátila. Značka našťastie inovovala zloženia a začala používať účinné látky typy AHA a BHA kyseliny, retinol, či vitamín C. Vo svojej ponuke má aktuálne viacero zaujímavých sér s týmito účinnými látkami - napr. sérum proti vráskam s vitamínom C, sérum proti vráskam s retinolom, hyalurónové sérum či sérum proti nedokonalostiam pleti. Žiaľ osobnú skúsenosť s nimi ešte nemám, no hádam sa podarí v blízkej dobe niektoré z nich odskúšať. Zatiaľ však môžem majiteľom a majiteľkám zmiešanej pleti odporučiť zmatňujúci hydratačný krém Efaclar Mat, ktorý je naozaj super. Pekne zmatňuje a hydratuje ako napovedá už samotný názov. Zároveň pleť vyhladzuje a predlžuje výdrž make-upu. Možno by sa dal dokonca prirovnať až ku podkladovej báze akurát s tým benefinom, že neupcháva póry.

POMOC Z LEKÁRNE


Posledné tipy na darčeky sú z kategórie lacné a účinné poklady z lekárne. Samozrejme, ak ich chcete objednať ako vianočný darček, musíte obdarovaného dobre poznať a vedieť, že práve jeho pleti by mohli tieto produkty vyhovovať. Rodinných príslušníkov však zvyčajne dosť dobre poznáme, čiže vieme svoj výber aj trochu prispôsobiť. Prvým takýmto pokladom je oVitella Ictamo. Ide o bielu pastu s obsahom bieleho ichtyolu a oxidu zinočnatého. Tieto látky pôsobia antibakteriálne, obmedzujú rast kvasiniek a potláčajú zvýšenú tvorbu kožného mazu. Ja tento krém používam v prípade, ak sa mi objaví podkožné akné. Krém buď akné vysuší, alebo vytiahne zápal von. Pokožka sa tak rýchlejšie hojí a u mňa ide o jeden z mála produktov, ktorý na podkožné akné vôbec funguje. Ďalší lekárenský zázrak je Solutio Jarisch - roztok kyseliny boritej, ktorá spomaľuje množenie baktérií, plesní a hlavne pôsobí protizápalovo.. Jarischová voda je roztok bez farby, vône i zápachu. Možno ho aplikovať ako obklad, alebo používať ako pleťovú vodu. Ja preferujem druhý spôsob. Používam ho po odlíčení a vyčistení pleti ako náhradu tonika alebo pleťovej vody. Nanášam ho na vatový tampón, s tým že ním nešetrím a poriadne si doprajem. Táto voda dočistí pleť, no hlavne pleť upokojí a mierne hydratuje. Zároveň je prevenciou vzniku začervenaných miest a iných podráždení. Podrobnejšiu recenziu si môžete prečítať tu. Tretím osvedčeným tipom je Excipial U Hydrolotio. Ide o emluziu s obsahom močoviny, ktorý je určený na ochranu a zmäkčenie pokožky. Jeho využitie je však skoro univerzálne. Možno ho použiť ako klasické telové mlieko, ako hydratačnú emulziu na chodidla, či dokonca na odličovanie make-upu. Podrobnejšiu recenziu si môžete prečítať tu.
 

Budem sa tešiť, ak vás niektorý tip inspiruje alebo zaujme.


Komentáre

Obľúbené príspevky