Čitateľský denníček | august a september

Po dlhšom čase sa stretávame pri pravidelnej rubrike, v ktorej sa s vami podelím o moje dojmy z niekoľkých prečítaných knižiek. S počtom prečítaných kníh to ide so mnou veru dole vodou. Dosť času premárnim na sociálnych sieťach. Nie je sa veru čím chváliť. Mala by som porozmýšťať nad efektívnejším trávením času. 

 

Fredrik Backman - Životní terno


Môj obľúbený spisovateľ napísal ďalšiu skvelú knihu. Tentokrát ide o kratučkú jednohubku, ktorú prečítate vari aj za hodinu. Krátky príbeh je plný emócií a myslím, že v každej životnej etape ho človek môže pochopiť inak. Útla ilustrovaná knižka prináša príbeh z nemocničných chodieb, kde v hrubom sivom svetri kráča žena a jeden z pacientov dnes príde o život. Fredrik v krátkom príbehu opíše pochybnosti a vnútorné depresie postáv a prinesie množstvo emócií. Nie som si istá či som všetky časti príbehu pochopila a ku knihe sa po čase iste ešte vrátim. Čitateľský zážitok bol však skvelý.

★ ★ ★ ★ ★
rozhodne treba kúpiť

 

Alexandra Potter - Priznania štyridsiatičky, ktorá si pos*ala život

Asi už názov napovie, o čom bude pomerne hrubá knižka. Nell sa rozpadne vzťah, presťahuje sa z Kalifornie do rodného Anglicka, má problém nájsť si prácu, nevychádza jej randenie. Krátke kapitoly sú doplnené hastagmi a vetami, v ktorých vtipne vyjadruje za čo je vďačná. Ak ste mali radi Briget Jones, tak toto je niečo podobné. Nenáročná oddychovka, pri ktorej netrebá žiadne veľké sústredenie.


★ ★ ★
 príjemne strávený čas
 
 




Mária Dopjerová Danthine - Parížske momenty

 

Parížske momenty pozostávajú z krátky próz Slovenky, ktorá 18 rokov žije v Paríži. Autorka píše o svojich skúsenostiach, zážitkoch, dojmoch z hlavného mesta Francúzska. Ide vlastne o akési reálie krajiny, pričom v knihe nájdete aj vysvetlenie zaužívaných slovných spojení. Toto by mohlo pomôcť i študentom francúzštiny, prípadne ak ste sa niekedy učili po francúzsky, určite to bude mať pre vás isté čaro. Mne táto časť próz až tak veľa nehovorila, nakoľko francúzštinu som sa nikdy neučila, no príbehy a zážitky boli iste milé a upokojujúce.

★ ★ ★
 príjemne strávený čas


Martin Navrátil - Okolo sveta

Zaujímavý, ľahko a rýchlo čitateľný cestopis doplnený množstvom fotografií. Autor opisuje svoje zážitky z Afganistanu, Antarktídy, Konga, Japonska, Ruska, Indie či Severnej Kore. Nejde o nejaké vtipné príbehy štýl Zibura, skôr faktografické informácie. Napriek tomu je však kniha pútavá a som rada, že som po nej siahla.

★ ★ ★
 príjemne strávený čas
 

 Čítali ste niektorú z kníh? Prípadne vás niektorá kniha inšpirovala?

Komentáre

Obľúbené príspevky