Argital - kúsok Sicílie v mojej kúpeľni

Možno ste už postrehli, že obchodík Krásna každý deň rozšíril svoju ponuku o produkty novej značky Argital. Ide o taliansku značku špecializujúcu sa na výrobu prírodnej kozmetiky so sicílskym zeleným ílom a z liečivých rastlín s certifikáciou Demeter. Hoci som o nej nikdy predtým nepočula, popis, zloženie a obaly ma zaujali na prvý pohľad. Ako prvý som vyskúšala peeling a pleťovú masku 2 in 1. Pre koho je vhodný a ako naň reagovala moja pleť? To sa dozviete v dnešnej recenzií.

Peeling a pleťová maska so zeleným ílom Argital je podľa oficiálneho popisu určená ľahké premasírovanie pokožky, odstránenie odumretých buniek vyčistenie upchatých pórov. Podľa zloženia ide o mechanický peeling, ktorý je založený na na peelingujúcom účinku zeleného ílu a extraktov z rastlín. Starostlivosť o pokožku zabezpečujú prírodné oleje a celý produkt je držiteľom certifikátu prírodnej kozmetiky BDIH. V množstve 75 ml sa predáva za necelých 13 €.

ARGITAL - scrub a pleťová maska so zeleným ílom

aqua   |   voda    |  rozpúšťadlo
glycerin   |   glycerín    |  viaže vodu v pokožke
rosa damascena flower extract   |   extrakt z ruže    |  starostlivosť o pokožku, tonizácia
prunus amygdalus dulcis oil   |   mandľový olej    |  hydratuje
potasium palmitoyl hydrolyzed wheat protein / glyceril stearate / cetyl alcohol   |   starostlivosť o pokožku
iris florentina root   |   extrakt z kosatca    |  starostlivosť o pokožku
solum fullonum   |   zelený íl    |  peeling, čistenie pleti
cetyl alcohol   |   zjemňuje a vyhladzuje
rosa damascena flower oil   |   ružový olej    |  starostlivosť o pokožku
alcohol   |   konzervant
styrax benzoin resin extract   |   extrakt z rastliny styrax    |  starostlivosť o pokožku
berberis vulgaris bark extract   |   extrakt z rastliny dráč    |  starostlivosť o pokožku

Výrobok neobsahuje parabény, sulfáty a silikóny. Podľa databázy EWG zároveň tiež neobsahuje žiadnu vysoko rizikovú látku.


Pri výbere produktu ma okrem samotného zloženia a popisu zaujali i štýlové obaly. Pripomínajú mi lekárenské produkty, čo tak nejako v mojom podvedomí vzbudzuje väčšiu dôveru. Značka sa teda trafila presne do môjho vkusu. Produkt je umiestnený v alumíniovom obale, podobnom aký používa napríklad aj značka Weleda. Tento obal sa po spotrebovaní dáva do kontajnera spolu s kovmi a jeho recyklácia je oveľa jednoduchšia ako by to bolo v prípade plastu. Hliníková tuba je ešte umiestnená v papierovej škatuľke, ktorá obsahuje všetky dôležité informácie od spôsobu použitia až po ingrediencie. Samotný peeling má podobu tmavozelenej pasty s malými peelingujúcimi zrniečkami. Zrniečka nemajú ostré hrany a v produkte ich nie je ani prehnane veľa. Vôňa je zvláštna, no príjemná. Pripomína mi kvasiace slivky a niekde na pozadí sa objavuje aróma ružovej vody. Pri ďalšom privoňaní cítiť i mandľový olej. Veru zvláštna kombinácia, no výsledný efekt sa mojim čuchovým bunkám páči. Výrobca odporúča používať peeling na všetky typy pleti, pričom pleť treba malým množstvom peelingu masírovať, následne nechať pár minúť pôsobiť a nakoniec umyť čistou vodou. Toto použitie je pre pleť veľmi príjemné. Keďže peeling má konzistenciu hustej pasty a obsahuje viacero prírodných olejov, pleť okrem peelingujúceho účinku i príjemne hydratuje. Je to asi prvý peeling s hydratujúcim účinkom, ktorý som mala možnosť vyskúšať. Všetky pleťové peelingy, ktoré som doteraz vyskúšala, pleť len obrusovali a po ich použití bolo potrebné použiť hydratačný prípravok. Dokonca i telové peelingy s veľkou dávkou olejov pleť skôr premastili ako hydratovali. U Argitalu to je iné. Hydratačné zložky dokážu vsiaknuť do pokožky a produkt pôsobí aj ako hydratačná maska. To, že dokáže odstrániť šupinky a jemne prečistiť upchaté póry, ako sľubuje výrobca, je samozrejmosťou.  Podľa mňa ideálny produkt na chladnejšie jesenné a zimné dni, kedy je pleť vďačná za každú hydratáciu.

plusy:
  • obal
  • certifikát BDIH
  • hydratačné účinky
  • peelingujúce účinky
  • čistiace účinky
  • vhodný pre všetky typy pleti
  • pomer cena vs. kvalita
mínusy:
  • žiadne
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších


Počuli ste už o značke Argital?

Komentáre

Obľúbené príspevky