Spotrebovaná kozmetika | január 2020

Ahojte milí čitatelia. Dnes si opäť môžete prečítať sériu mini-recenzii na niekoľko kozmetických produktov. Tento mesiac som kozmetiku viac-menej len spotrebovala. Nekonali sa žiadne veľké nákupy. Poďme však už k tomu, čo sa minulo a poputuje do separovaného odpadu.

empty cosmetics
V januári som spotrebovala 14 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadá 6 kusov.


Parasoftin

Čistiaci gél ginko a hrozno Lavera má priehľadnú želatinovú konzistenciu a krásne banánovo vonia aj keď v zložení žiaden banán nie je. Make-up odstraňuje výborne. Pri dočistení micelárnou vodou alebo tonikom zostáva na kozmetickom tampóne už len minimum líčenia. Z pleti sa oplachuje bez problémov a vlastne okrem vysokej ceny mu nie je čo vytknúť. Vlastne ešte by som mu vytkla nereálny popis na obale. Osvieženie, povzbudenie, omladenie, či renegeráciu som nezaznamenala, ale to by som od prípravku na čistenie pleti ani nečakala. Takže suma sumárum. Gél som si obľúbila a zaradil sa k mojím obľúbeným produktom.
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Pomarančový sprchový gél Terra Naturi patrí k mojim obľúbeným sprcháčom. Príjemne voňal pomarančom a mätou. Umýval, nevysušoval, osviežoval. Pomaranč a mäta sú podľa mňa ideálne vône. Výhradu mám iba voči baleniu, ktoré sa zle zatváralo a celkovo bolo také akési nízkonákladové. Tieto sprchové gély si vždy kupujem do zásoby v drogérií Mueller.
Cena: cca 1,50 €
Celkové hodnotenie: výborný

Exfoliačne ponožky Parasoftin sú produktom, ktorý je bežne dostupný v lekárňach. Parasoftin je mojou druhou skúsenosťou s exfoliačnymi ponožkami a rozhodne ide o lepší produkt, ako to bolo v prvom prípade. Prípravok síce výrazne cítiť alkoholom, no účinok je dobrý. Po asi štyroch dňoch sa koža na chodidlách začala šúpať, pričom celý proces skončil za približne desať dni. Pokožka na chodidlách bola hladká, zhrubnuta koža odstránená. Myslím, že takéto ošetrenie nôh uprednostním i pred kozmetickou pedikúrou.
Cena: cca 8 € 
Celkové hodnotenie: výborné

ocny gel Decleor

Jemný krémový očný gél hydra floral everfesh Decléor má podľa oficiálneho popisu dôkladne hydratovať a chrániť okolie očí. Zároveň ma upokojovať a zmierňovať opuchy. V množstve 15 ml sa dá zakúpiť za približne 27 €. Prípravok má gélovitú štruktúru a pomerne rýchlo do pokožky vsakuje. Na prvé ovoňanie pôsobí neparfumovane, no pri dôkladnejšom ovoniavaní z neho cítiť alkohol, ktorý sa v zložení skutočne aj nachádza. Očné okolie nijako nedráždi, no hydratáciu by som označila ako pomerne slabú, pre mňa nedostačujúcu. Tento očný gél by mohol vyhovovať mladšej vekovej kategórií vo veku 20 - 25. Otázka však je, či táto veková kategória potrebuje kupovať očné krémy tejto cenovej kategórie. Môj osobný názor je, že nie
Cena: cca 4 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: podpriemerný

Hydratačná nočná maska Hydra Floral White Petal Decleor je podľa oficiálneho popisu určená na unavenú, dehydratovanú pleť pričom by mala pôsobiť proti hyperpigmentačným škvrnám a pleť osviežiť a vyživiť. Používa sa dva až trikrát týždenne, pričom sa necháva pôsobiť celú noc. Nuž toto použitie mi veru nevyhovuje. Na noc používam vyslovene len prírodnú kozmetiku bez obsahu silikónov a iných vyhladzujúcich látok. Pleti by si podľa mňa mala počas noci oddýchnúť a absorbovať maximum účinných látok. Masku som teda vyskúšala ako bežnú hydratačnú masku a na tvári som ju nechala cca 15 minút. V oblasti dekoltu som však vyskúšala celonočné pôsobenie ako odporúča výrobca. A ako maska obstála? Maska má gélovitú konzistenciu, pričom obsahuje ešte i nejaké zrnička, ktoré pri rozotieraní praskajú a vstrebávajú sa do pokožky. Vôňa je slabá, príjemná, ovocná. Hydratačný účinok počas patnásťminútového pôsobenia je pomerne priemerný. Lepší hydratačný účinok som však nepozorovala ani v oblasti dekoltu, kde maska pôsobila celú noc. Navyše na pleti zostával akoby taký silikónový povlak, ktorý sa šúpal a pleť nemohla cez neho poriadne dýchať a regenerovať. Pôsobenie proti hyperpigmentačným škvrnám som si nevšimla, ale objektívne napíšem, že toto možno hodnotiť asi až po spotrebovaní plného balenia. To mimochodom v množstve 50 ml stojí cca 30 €. Cestovné balenie z adventného kalendára ma však nepresvedčilo, že potrebujem i väčšiu verziu. Produkt ma teda nezaujal.
Cena: cca 4 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: podpriemerná

Intensive glow awakening cream Aurabsolu Decleor je podľa oficiálneho popisu určený na denné použitie, pričom pokožku ma rozžiariť a hydratovať, zmäkčiť, vyhladiť a bojovať proti voľným radikálom. V plnom balení, ktoré má objem 50 ml sa predáva za cca 30 €. A ako krém obstál? Keďže krém nie je určený pre môj typ pleti, posunula som ho manželovi, ktorý ma pleť normálnu so suhšou pokožkou na čele. Od toho sa bude odvíjať i samotné hodnotenie. Krém má stredne hutnú konzistenciu, rýchlo sa vstrebáva a pleť nezanecháva vôbec mastnú. Toto je pre manžela veľmi podstatné kritérium. Vôňa je stredne výrazná, púdrová. Toto používateľ hodnotil ako negatívum. Výsledný efekt bol však fajn. Pleť bola hydratovaná, bez šupiniek a bez pocitu suchej pokožky. Akurát sľubovaní rozjasňujúci efekt sme nepozorovali, čo však koniec koncov ani nebolo veľmi žiadané. Ak máte teda normálnu až suchú pokožku, uvedený krém by vám mohol vyhovovať.
Cena: cca 4 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborný


puder Alverde

Minerálny púder Everyday Minerals - light 2N má jednoduché prírodné zloženie. V podstate ho tvorí len mica (sľuda) a prírodné farbivá. Žiadnu neplechu na pleti nespôsobuje. Poskytuje stredné krytie, zmatnenie a výdrž počas celého pracovného dňa. Okolo obeda sa síce moja zmiešaná pleť začína lesknúť, ale to stačí odsať iba klasicky papierovou vreckovkou. Potom vyzerá líčenie stále dobre. Ak potrebujem niekedy krytie silné tak tento minerálny púder použijem na tekutý make-up. S čím som však spočiatku mala problém, bol spôsob ako dostať prášok z balenia. Púder je totiž dosť hrubo namletý a otvory v balení sú dosť malé. Nakoniec som však správnu techniku objavila. Púder premiestňujem do obalu od púdru Ecocera.
Cena: cca 17,50 €
Celkové hodnotenie: výborný


Alverde kompaktný púder 010 Naturelle kupujem pravidelne. Odtieň by som označila ako transparentný. Ja vlastne tento púder na tvári vôbec neregistrujem ani farebným odtieňom a ani štruktúrou. Zo začiatku som si vôbec nevedela zvyknúť, že stále tým štetcom púder naberám a naberám a na tej tvári vôbec nič nie je. Už som z neho začínala byť tak trochu zlá. Proste žiaden viditeľný efekt sa nekonal. A tu som si uvedomila, že nejako sa mi v práci nemíňajú vreckovky na odstránenie prebytočného lesku, že nejako nepotrebujem prepudrovať, a že tento púder napriek tomu, že ho nie je vidieť, dokonale zmatňuje. Škoda však, že zmenil balenie. Toto nové má veľmi zlé zatváranie a pri prenášaní v kabelke sa zvykne otvárať. No a tiež škoda, že obsahuje mastenec.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborný

balzam Joik

Telový olej citrus a bergamon Joik je tvorený zmesou hroznového a slnečnicového, ktoré sú doplnené voňavými esenciálnymi olejmi. Základ je veľmi dobre zostavený a bude vyhovovať asi každému typu pokožky. Olej je ľahký, dobre sa rozotiera a dobre vsakuje. Pleť nezostáva vôbec mastná. Zvláštnosťou je vôňa, ktorá poteší každého fanúšika citrusových vonných podtónov. Ja k týmto fanúšikom teda rozhodne patrím a z vône som nadšená. Pokojne by som po oleji siahla i v plnom balení.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších


Hodvábny tónovací balzam na pery Joik v odtieni červený zamat sa v adventnom kalendári nachádzal v plnom 7 g balení. Balenie dokazuje tvrdenie, že v jednoduchosti je krása. Čierny obal s bielym nápisom bez zbytočných ozdôb pôsobia štýlovo. Pre niekoho, kto nepozná značku a výrobok, môžu vzbudzovať dojem, že ide o nejaký drahý rúž. Zároveň je tiež pevné a odolné. Hoci mi viackrát spadlo, nebadať na ňom žiadne prvky poškodenia. Balzam sa dobre aplikuje a k aplikácií nepotrebujem ani zrkadielko. Výrobok zostane na perách a to je presne to, čo mi u väčšiny balzamoch chýba. Tá istota, že hoci mám málo času, môžem mať pekné pery. Hydratácia je priemerná. Na udržanie pier v dobrom stave úplne postačujúca. Veď nakoniec, keď máme presušené pery, nesiahame po farbiacom balzame. A aká je tónovacia schopnosť balzamu? Ide o červenú s teplým hnedastým podtónom. Ja ju rada nosím k jesenným outfitom. Osobne nepoužívam červené rúže. Zdajú sa mi príliš výrazné. No tento tónovací balzám je u mňa náhradou takéhoto rúžu. Je výrazný, vidieť ho, no nie je to nič príliš.
Cena: cca 7 €  
Celkové hodnotenie: výborný

brow gel filler trend it up


Long & Curly Mascara INGLOT podľa oficiálneho popisu sľubuje predĺženie a zatočenie rias bez zbytočného zlepovania. Obal je veľmi pekný, jednoduchý, čierny s pekným fontom písma a bez kadejaký zbytočných ozdôb, čo ja osobne na riasenkách nemám rada. Kartáčik je štetikový, úzky, pomerne klasický. Takéto kartáčiky nezvyknú nič pokaziť. Fotku kartáčika si môžete pozrieť v tomto článku o spotrebovanej kozmetike. A aký je výsledný efekt? Nuž skoro žiadny. Riasenka nesmrdí a aj s aplikátorom sa dobre pracuje. Výsledný efekt na riasach však akoby ani nevidieť. Akoby riasy ani neboli nalíčené. Vlastne aj pri odličovaní na odličovačom tampóniku zostalo minimum farby. Mala som pocit, akoby som si na riasi nanašála len nejaké sérum, alebo vodu. Proste toto nechcete. Vydržala som to s týmto produktom až jeden mesiac a žiaľ musela som ho vyradiť. Skúsenosť s predlžujúcou a vytáčajúcou maskarou ma teda varuje aj pred skúšaním iných maskár od tejto značky. Jednoznačne to neodporúčam ani vám. Vyhodené peniaze.
Cena: cca 10 €  
Celkové hodnotenie: podpriemerná


Gél na obočie Trend it up mal pomerne fajn kefku a dobre sa nanášal. Farba mala skôr studený podtón a dá sa povedať, že bola pre mňa použiteľná. Gél však farbil vyslovene len chĺpky obočia a bolo teda potrebné používať i ceruzku. To by sa dalo akceptovať. Skôr mi vadilo, že chĺpky boli po jeho použití tvrdé a až príliš zafixované. Skôr sa bude hodiť teda tým, čo majú vyslovene neposlušné obočie. Mne viac vyhovoval podobný gél od značky Alverde.
Cena: cca 3 €  
Celkové hodnotenie: dobrý

rúž Clinique

Lesk na pery long last glosswear Clinique v odtieňoch 29 hooked on u a 30 girls night out spôsobuje, že pery sú po nanesení lesku výrazne pigmentované, lesk neprechádza do okolia pier, vydrží približne 3 - 4 hodiny v dobrom stave a potom sa postupne nenápadne vytráca. Na perách síce zanecháva pocit, ktorý by niekto označil sa jemne lepivý. Pre mňa je to však indikátorom toho, že na perách je všetko ok, prípadne viem, či treba lesk obnoviť aj bez toho aby som sa kontrolovala v zrkadle. Lesky sú síce v cestovnom balení, no ešte som neminula ani jeden. A to ich nosím veľmi často. Škoda, že takého balenie sa dá kúpiť iba na letisku. Pre mňa je riskantné kúpiť plné balenie rúžu alebo lesku za 20 - 30 € a potom zistiť, že je síce skvelý ale odtieň mi nepristane. Pri sade cestovných balení podľa mňa nehrozí, aby zákazník zistil, že mu nepristane ani jeden. 
Cena: cca 8 €  (prepočítané na počet kusov v balení)
Celkové hodnotenie: dobrý


Rúž chubby stick lip balm Clinique v odtieni 05 plushet punch má výraznú farbu s jemnými trblietkami. Oveľa výraznejšiu ako je môj obľúbený punčový koláč. Žiaľ v prípade mojich pier chubby stick dosť prechádza do ich okolia. Musím preto používať kontúrovaciu ceruzku. Ak ste ešte nenašli tú svoju, tak vám môžem odporučiť bezfarebnú kontúrku od Max Factor. S ňou je líčenie v poriadku a rúž vydrží približne tri hodiny, čo považujem za slušný čas. 
Cena: cca 13 €  
Celkové hodnotenie: dobrý

V januári som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 97 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 71 €.

Komentáre

  1. Pozerám na ten čistiaci gél Lavera na obrázku a hovorím si... odkedy má Lavera zubnú pastu s ginkom? :D pasta má skoro totožné balenie, akurát vrchnák je na šrúbovanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zamena by zrejme bola neprijemna :-)

      Odstrániť
    2. Tak ten pomerančový sprchový gel mě hodně zaujal, určitě se po něm podívám, až budu poblíž.
      Krásný den přeji. ☺♥
      Blog MonalisaBeautyEriAnna

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky