Prečo som zanevrela na Biodermu

Vždy som rozmýšľala ako kozmetické firmy merajú marketingový dopad blogov. Je mi jasné, že najjednoduchšie je merať počet kliknutí a následné nákupy v e-shope. No neviem neviem, či je to to najlepšie kritérium a či tak ľudia naozaj nakupujú. Ja teda rozhodne nepatrím k ľudom, ktorý po prečítaní pozitívnej recenzie hneď v tom momente, týždni či mesiaci kliknem na odkaz a pridávam produkty do nákupného košíka. A myslím, že takto zbrklo nenakupuje väčšina ľudí v mojom okolí. Veď dojmy si treba nechať trochu odležať, prípadne nakupovať až keď sa minú zásoby a podobne. Napríklad kúpu hydratačnej masky Bioderma som zvažovala doslova niekoľko rokov. Zaujala ma ešte v roku 2013 v recenzií na blogu Awards4beauty a k reálnej kúpe som sa dostala o štyri roky neskôr. Pamätám si, že som ju kupovala s myšlienkou, že Veronika bola veru s touto maskou spokojná. No a merajte potom marketingovú úspešnosť blogov. To veru nebude jednoduché.


Hydratačno-regeneračná maska Hydrabio Bioderma má podľa oficiálneho popisu pomáhať pokožke aktivovať jej prirodzené hydratačné schopnosti a pomáhať udržiavať vlhkosť. Pomerne veľké 75 ml balenie sa predáva za necelých 22 €. Potiaľto je všetko pekné a prejdeme k tomu, čo ma poriadne nahnevalo. A to je zloženie. Od značky Bioderma som vyskúšala veľmi veľa výrobkov. Veď len tu na blogu môžete nájsť recenzie na približne dvadsať rôznych výrobkov tejto značky. Niektoré boli fajn, iné menej, no spájalo ich to, že značka vo svojom zložení nezvykne používať parabény. A tu hľa. Hydratačná maska obsahuje neuveriteľných päť parabénov, z ktorých propylpareben, butylpareben a isobutylparaben patria dokonca podľa databázy EWG k "High Hazard" látkam. Je pravda, že pri nákupe v lekárni som si zloženie nečítala a ani som si nepamätala, že o parabénoch niečo vo svojej recenzií písala Veronika, ale brala som to tak, že za tie roky sa zloženie mohlo zmeniť. I keď síce dosť nešťastne, ale mohlo. Čo ma však dosť vytočilo, bola fotografia v recenzií na blogu saveonbeauty. Táto recenzia vyšla približne vtedy, keď som ja kupovala svoju masku. A tu prosím pekne žiadne parabény v zložení nie sú. Parabény dokonca neboli a niesu ani na stránke Bioderma. Na moju otázku, prečo sú v rovnakom čase v predaji dve rôzne verzie hydratačnej masky nikto neodpovedal na instagrame Biodermy a dokonca ani na oficiálnej stránke značky. Takže bežný zákazník asi značke nestojí ani za to, aby odpísala pár riadkov s vysvetlením. Škoda, že takto prišli o zákazníka.

BIODERMA - hydratačná maska hydrabio

aqua   |  voda  |  rozpúšťadlo
glycerin   |  glycerín  | viaže vodu v pokožke
cyclomethicone   |  silikón  |  vyhladzuje
dycaprylyl ether   |  zmäkčovadlo
dimethicone   |  silikón  |  vyhladzuje
xylitol   |  cukor | podporuje pružnosť a elasticitu pokožky
alcohol denat   |  denaturovaný alkohol  |  rozpúšťadlo, konzervant
glycol palmitate   |  zmäkčovadlo
corn starch modified   |  modifikovaný kukuričný škrob  |  absorbent
arachdyl alcohol   |  zmäkčovadlo
pyrus malus fruit extract   |  jablkový extrakt |  zdroj antioxidantov
niacinamide   |  vitamín B3  |  zlepšuje pružnosť, vypína vrásky
anhydroxylitol   |  zvlhčovadlo
rhamnose   |  cukor | podporuje pružnosť a elasticitu pokožky
mannitol   |  cukor | podporuje pružnosť a elasticitu pokožky
fructiiligosaccharides   |  cukor | podporuje pružnosť a elasticitu pokožky
cyclomentasiloxane   |  silikón  |  vyhladzuje
glyceryl stearate   |  emulgátor
peg-100 stearate   |  emulgátor
behenyl alcohol   |  stabilizátor
alcohol   |  rozpúšťadlo, konzervant
cetyl alcohol   |  zjemňuje, vyhladzuje
titanium dioxid   |  minerálny UV filter
arachidyl glucoside   |  emulgátor
xanthan gum   |  xantanová guma  |  zahusťovadlo a spojivo
hexyldecanol   |  emulgátor
c30-45 alkyl cetearyl dimethicone crosspolymer   |  emulgátor
alumina   |  oxid hlinitý  |  zahusťovadlo
xylitylglucoside   |  zvlhčovadlo
stearic acid   |  kyselina stearova  |  emulgátor
caprylic/capric triglyceride   |  kaprylové činidlo  |  premasťuje
laminaria ochroleuca extract   |  extrakt z rias   |  starostlivosť o pokožku
disodium edta   |  regulátor viskozity
phenoxyethanol   |  konzervant
methylparaben   |  konzervant
propylparaben   |  konzervant
butylparaben   |  konzervant
ethylparaben   |  konzervant
isobutylparaben   |  konzervant
fragrance   |  vonné zložky


K otázke zloženia som už venovala slov dosť. A aká sú ďalšie vlastnosti masky? Má ľahkú krémovo-silikónovú konzistenciu, bielu farbu a je takmer bez vône. Po nanesení na pleť väčšia časť masky do pleti vsiakne a po desiatich minútach už prakticky odstránite len minimum produkt. Počas desaťminútového pôsobenia masky som mala na pleti príjemný pocit hydratácie a pleť bola hydratovaná aj medzi jednotlivými použitiami masky. Maska dokonca ani neupchávala póry či inak nedráždila pleť. Nebyť toho rozporuplného zloženia, toho že v predaji boli v rovnakom čase dve verzie masky a toho, že značka nekomunikuje so zákazníkmi, by som napísala, že ide o jednu z najlepších hydratačných masiek, aké som kedy mala. A či ju odporúčam. Komu nevadia parabény, tak ten už zrejme rozmýšľa o nákupe. A ten komu vadia a chcel by ju vyskúšať, tak si bude zrejme v lekárni pri okienku pracne čítať zloženie. Možno bude mať šťastie a natrafí na tú verziu, kde boli použité iné konzervanty.

plusy:
  • skvele hydratačne vlastnosti
  • vhodná i na pleť so sklonom k upchávaniu pórov
mínusy:
  • zloženie s obsahom parabénov
Celkové hodnotenie: vzhľadom na vyššie uvedené, ani neviem čo k tomu napísať


Vadia vám parabény v zložení kozmetiky?

Komentáre

  1. Ja sa priznám, že mne osobne parabény neprekážajú, nakoľko moja pleť na ne nejak nereaguje. Ale rozumiem tvoje rozhorčenie ohľadne rôznych zložení masiek, ktoré sú momentálne na trhu, tiež by ma to rozlostilo. Správna kozmetická firma by to mala nejak vysvetliť, prípadne upozorniť zákazníka na zmenu zloženia. Popravde tým mám občas len pocit, že nás zákazníkov majú za totálne sprostých ľudí, ktorí neriešia zloženie produktov, len zaplatia vysokú sumu za niečo, čo bolo v beauty sfére vychválené, bez toho, že by si sami overili prostredníctvom zloženia vhodnosť produktu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fúha, a ja mám Biodermu zafixovanú ako značku, ktorá parabény v podstate nepoužíva. Určite by ma ignorovanie tvojej otázky ako zákazníka tiež nahnevalo... Najmä, ako u niekoho nájdeš produkt so zložením bez parabénov a v tvojom sa parabény nachádzajú. Ak by si náhodou ešte dostala odpoveď (hoci s tým nerátam), tak určite daj vedieť...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fuuuha, tak toto ma dosť prekvapilo. Človek by čakal, že produktom môže veriť, ale nakoniec je to stále asi o tom, že to skrátka musí risknúť. Aj tak mi však nepríde veľmi kóšer, že sa k tomu Bioderma nijako nevyjadrila. Osobne mi táto značka nebola nikdy nejako extra sympatická a produkty, ktoré som doposiaľ skúšala ma vlastne ani nejako výrazne neoslovili, no po tomto tvojom zážitku som z nej ešte viac v rozpakoch než doposiaľ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však? Človek by čakal odpoveď. Ja osobne preferujem problém vždy riešiť s daným človekom, firmou, inštitúciou a nie rozoberať ho na internete v diskusných fórach a recenziách. Väčšinou to totiž má vysvetlenie a dá sa nájsť riešenie. Bioderma však zvolila cestu ignorácie svojich zákazníkov. Ja ako zákazník som teda zvolila používanie produktov iných značiek.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky