Karel Hadek | pleťové tonikum a pleťová voda

Po kratšej prestávke som sa opäť vrátila k značke českej prírodnej kozmetiky Karel Hádek. Objednávku v ich slovenskom e-shope som vyklikala ešte v marci a dnes si môžete prečítať prvú recenziu na dva produkty z tejto väčšej objednávky. Pôjde o pleťovú vodu neobsahujúcu alkohol a tonikum s obsahom alkoholu. Ako sa osvedčili vám teda bez ďalších zbytočných slov rada prezradím.

Borievková pleťová voda Karel Hadek je podľa oficiálneho popisu určená na pleť so sklonmi k opuchom. Plné balenie v množstve 200 ml sa dá zakúpiť za cca 4,13 €. Zloženie je jednoduché a krátke. Žiadna zo zložiek nepatrí k "High Hazard" látkam.

KAREL HADEK - borievková pleťová voda - INCI

aqua   |  voda  |  rozpúšťadlo
panthenol   |  provitamín B5  |  podporuje obnovu buniek a regeneráciu
urea   |  močovina  |  viaže vodu, zlepšuje stav dehydratovanej pokožky
juniperus communis fruit oil   |  olej z plodov borievky  |  analgetické, antiseptické a protizápalové účinky
lactic acid   |  kyselina mliečna  |  konzervant, exfoliačné a omladzujúce účinky
alantoin   |  podporuje delenie buniek, zmierňuje podráždenie


Značka si očividne nezakladá na vzhľade obalov. Okrem samotného designu mám výhradu i voči tomu, že pleťová voda bola doručená v mierne preliačenom obale. Takéto balenia by mal e-shop predávať aspoň so symbolickou zľavou. Nehovoriac o tom, že hoci som objednávku robila v marci, tak mi do balíčka vložili oba výrobky s dátumom spotreby júl 2019. Nuž milý e-shop, ja sa naozaj s pleťovými vodami nepolievam a čakala by som dlhšiu dobu spotreby. Poučila som sa a nabudúce si objednám už len jeden kus. Samotná pleťová voda je priehľadná s jemnou príjemnou vôňou borievky. Čistiace účinky sú však pomerne slabé. Hoci výrobca tento produkt odporúča klasicky nanášať na vatový tampón a jemne odstrániť zvyšky líčidiel a nečistôt, tak ja by som produktu skôr našla využitie podobné ako kvetovým vodám. Čiže na upokojenie pleti, hydratáciu pleti, ako podklad pod pleťové oleje, či na osvieženie. K tomu by sa samozrejme hodilo balenie s rozprašovačom. Výrobok teda vôbec nie je zlý, no čistenie pleti od neho veru čakajte len minimálne. Pri najbližšej objednávke plánujem nejakú pleťovú vodu ešte vyskúšať, no s tým, že ju budem používať ako alternatívu termálnych a kvetových vôd.


Pleťové tonikum klinčekové Karel Hadek je podľa oficiálneho popisu určené na pleť so zápalmi.  Dá sa zakúpiť v rôznych veľkostiach - od maličkej 20 ml vzorky až po 1000 ml mega balenie. Ja som zvolila tradičnú veľkosť v množstve 200 ml, ktorá stála cca 4,80 €. Zloženie je pomerne jednoduché a krátke. Keďže ide o tonikum, obsahuje i alkohol. Výrobca na obale uvádza, že alkohol tvorí presne 7 % z celkového objemu. Žiadna zo zložiek nepatrí podľa databázy EWG k "High Hazard" látkam.

KAREL HADEK - klinčekové pleťové tonikum - INCI

aqua   |  voda  |  rozpúšťadlo
alcohol denat   |  denaturovaný alkohol  |  rozpúšťadlo, konzervant
panthenol   |  provitamín B5  |  podporuje obnovu buniek a regeneráciu
urea   |  močovina  |  viaže vodu, zlepšuje stav dehydratovanej pokožky
eugenia caryophyllus flower oil   |  olej z kvetov klinčekovca voňavého  |  antiseptické a protizápalové účinky
alantoin   |  podporuje delenie buniek, zmierňuje podráždenie

Tonikum je typické výraznou vôňou. Presne takou, ako vonia domáci hruškový kompót. Buď teda túto vôňu máte radi, alebo vám bude prekážať. Niet sa čomu čudovať. Tonikum obsahuje olej z kvetov klinčekovca voňavého. A sme doma. Sušené, neotvorené kvetné púčiky tohoto tropického stromu pridávame ako "klinčeky" do kompótu a tonikum obsahuje olej z týchto kvetov. Priznám sa, že napriek tomu, že som pred nákupom čítala zloženie, zostala som prekvapená. Pod klinčekom som si totiž predstavila náš klinček kartuziánsky. Už som teda teraz múdrejšia. Trochu som sa obávala 7 % denaturovaného alkoholu v zložení, ale ostatné látky alkohol vyvážili tak, že absolútne pleť nevysušuje a ani ju nijako nedráždi. Tonikum dočisťuje pleť priemerne. Určite treba pleť poriadne vyčistiť nejakým čistiacim gélom a tonikum použiť už len na upokojenie pleti. Ak by som mala tonikum zhodnotiť jednou vetou, nie je to produkt, kvôli ktorému by som v e-shope robila objednávku. Ak však budem objednávať nejaké pleťové sérum, kľudne prihodím i tonikum. Avšak radšej nejakú inú verziu. Predsa len vône hruškového kompótu som si už užila dostatočne.


Aká je vaša skúsenosť so značkou Karel Hadek?


Podobné články na blogu:

Komentáre

Obľúbené príspevky