L´OCCITANE | čistiaca pena, denný krém a niekoľko vzoriek

Na jar ste sa na blogu stretli s recenziou produktov francúzskej značky L´occitane, ktorých základ tvorilo bambucké maslo. Dnes na túto recenziu nadviažem produktami z ospevovanej slamienkovej rady. Pôjde o čistiacu penu, denný a nočný krém a samozrejme nebude chýbať ani nejaké to sérum. Verím, že fanúšikov tejto francúzskej značky dnešná recenzia poteší.

  INTENZÍVNA ČISTIACA PENA SLAMIENKA L´OCCITANE



Podľa oficiálneho popisu ide o produkt s výraznou a hutnou textúrou, ktorý je určený na odstránenie nečistôt a make-upu, vrátane toho vodeodolného. Plné 150 ml balenie sa predáva za 22 €. Výrobca použil viacero prírodných extraktov, ako napríklad extrakty zo slamienky, rumančeka, horca, malín, jahôd, citrusov, petržlenu, či pomela. Zároveň však ide o produkt plný tenzidov, ktoré zabezpečia vytvorenie bohatej peny a dôkladne odličenie. Žiadna zo zložiek našťastie nepatrí podľa databázy EWG k "High Hazard" látkam.
L´OCCITANE - frecious cleansing foam
aqua  |  voda  |  rozpúšťadlo
glycerin  |  glycerín  | viaže vodu
disodium cocoyl glutamate  | povrchovo aktívne činidlo  | čistenie
disodium laureth sulfosuccinate  | povrchovo aktívne činidlo  |  penenie
decyl glucoside  | povrchovo aktívne činidlo  | čistenie
peg-6 caprylic/capric glycerides  | emulgátor, rozpúšťadlo
cocamidopropyl betaine  | povrchovo aktívne činidlo  | čistenie
helichrysum italicum extract  | extrakt zo slamienky  | účinná zložka
anthemis nobilis flower extract  | extrakt z rumančeka  | účinná zložka
gentiana lutea root extract  | extrakt z horca  | účinná zložka
rubus idaeus fruit extract  | extrakt z malín  | účinná zložka
fragaria chiloensis fruit juice  | extrakt z jahôd  | účinná zložka
citrus unshiu peel extract  | extrakt z citrusov  | účinná zložka
carum petroselinum extract  | extrakt z petržlenu  | účinná zložka
citrus grandis fruit extract  | extrakt z pomela  | účinná zložka
sodium cocoyl glutamate  |  povrchovo aktívne činidlo  | čistenie
 citric acid  |  kyselina citrónová  | úprava ph
sodium benzoate  | konzervant
parfum  | vonné zložky
butylene glycol  |  konzervant a rozpúšťadlo
levulinic acid  |  vonná zložka
ppg-26-buteth-26  |  vonná zložka
sodium levulinate  |  konzervant
peg-40 hydrogenated castor oil  |  hydrogenovaný ricínový olej   |  rozpúšťadlo
ethylhexyl glycerin   |  deodorant
potassium sorbate   | sorbat draselný  | konzervant
phenoxyethanol  | konzervant
tocopherol  | vitamín E  | antioxidant
hexyl cinnamal  | vonná zložka

A aká je moja skúsenosť s intenzívnou čistiacou penou? Veľmi sa mi páči modrý plastový obal. Veľkosť 50 ml je ideálna na cesty, no i na domáce použitie. Uvedené množstvo mi vydržalo niečo vyše mesiaca. Pena je veľmi hutná, trvácna. Odličuje výborne. Stiahne z tváre si silný make-up a dá sa použiť i na odličovanie očí. Z tváre sa dobre oplachuje. Produkt je pomerne silno parfumovaný. Vo vôni necítiť žiaden z prírodných extraktov, skôr ide o nejaké umelé zložky s púdrovým podtónom. Po čase mi táto vôňa začala dosť prekážať a penu som používala na striedačku s inými produktmi. A aký je konečný verdikt? Šla by som do plného balenia. Pravdu povediac nie. Pena síce pekne odličuje, no výrazná vôňa je u mňa prekážkou.


SLAMIENKOVÝ DENNÝ KRÉM L´OCCITANE


Denný slamienkový krém má podľa oficiálneho popisu zabezpečiť, aby pleť bola vyhladenejšia, pevnejšia a chránená. V plnom balení v množstve 50 ml sa predáva za 54 €. Zloženie je dlhé takmer ako telefónny zoznam a špeciálne pri tomto kréme som naň bola poriadne zvedavá. Veď čo asi tak obsahuje krém za 54 €? Podľa databázy EWG sa v ňom nachádzajú dve "High Hazard" látky: citral a benzyl salicylate. Z lacnejších surovín nerada vidím slnečnicový olej. Pri sume, za ktorú krém predávajú, mohli naozaj použiť niečo lepšie a drahšie. Zloženie tiež napomohlo identifikovať typ pleti, pre ktorú je krém určený. Na obale to nie je viditeľne uvedené a podľa zloženia skôr pôjde o určenie pre pleť suchú a staršiu. Mojej zmiešanej pleti suroviny ako cetearyl alcohol, cetyl alcohol, bambucké maslo, myristyl alcohol, či púpalkový olej a to ešte v kombinácií so silikónom veľmi nesedia. Ja sama by som si tento krém ani nekúpila, no keďže už bol súčasťou cestovného balenia, rozhodla som sa ho vyskúšať, nech viem, čo tak drahý krém vlastne dokáže.

L´OCCITANE - precious cream
aqua  |  voda  |  rozpúšťadlo
glycerin  |  glycerín  | viaže vodu
cetearyl alcohol  | starostlivosť o pokožku, ochrana pred stratou vlhkosti
dicaprylether  | olejová zložka
cetyl alcohol  |  zjemňuje a vyhladzuje
cetyl palmitate  | stabilizátor
dimethicone  |  silikón  | vyhladzuje
butyrospermum parkii butter  |  bambucké maslo  | hydratuje
octyldodecyl myristate  |  zmäkčuje a chráni pokožku
myristyl alcohol  | zabezpečuje viskozitu
corn starch modified  | modifikovaný kukuričný škrob  |  absorbčné vlastnosti
helianthus annuus seed oil  | slnečnicový olej  |  starostlivosť o pokožku
helianthus annuus seed extract  | slnečnicový extrakt   |  starostlivosť o pokožku
helichrysum italicum flower oil  | slamienkový olej   |  účinná zložka
helichrysum italicum extract  | slamienkový extrakt  |  účinná zložka
oenothera biennis oil  | púpalkový olej  |  starostlivosť o pokožku
borago officinalis seed oil  | borákový olej  |  starostlivosť o pokožku
cetearyl glucoside  |  starostlivosť o pokožku
myristyl glucoside  |  čistenie
xantham gum  | xantánová guma  | vyplňovadlo a spojivo
adenosine  | starostlivosť o pokožku, anti-aging účinok
sucrose palmitate  |  palmitát sacharózy  |  jemný emulgátor
hydrogenated coco-glycerides  |  zlepšuje konzistenciu
glyceryl linoleate  |  emulgátor
octyldodecanol  |  rozpúšťadlo, starostlivosť o pokožku
carbomer  | vytvára ochranný film
tocopheryl acetate  | vitamín E  | antioxidant
ethylhexylglycerin  |  deodorant
phenoxyethanol  |  konzervant
chlorphenesin  |  konzervant
sodium benzoate  |  konzervant
potassium sorbate  |  konzervant
tocopherol  | vitamín E  | antioxidant
parfum  | vonné zložky
hexyl cinnamal  | vonná zložka
benzyl salicylate  |  konzervant
alpha-isomethyl iononel  | vonná zložka
linalooll  | vonná zložka
citrall  | vonná zložka
limonenel  | vonná zložka 

Krém má výraznejšiu púdrovu arómu a konzistenčne pripomína klasickú modrú Niveu. To znamená, že na dotyk je pomerne pevný, hutný a pri roztieraní kĺže. Nepovedala by som, že vsiakne do pleti. Skôr zostáva na povrchu a vytvára kĺzavú ochrannú vrstvu. Každopádne, make-up sa dá nanášať hneď po aplikácií krému. Pleť je vplyvom krému vyhladená a make-up na tvári vydrží oveľa dlhšie. Pleť sa neleskne, no môj osobný pocit je ten, že lesk a pot sa len nemôžu dostať na povrch a sú uzatvorené krémom. Ako som naznačila v úvode recenzie, prípravok obsahuje suroviny, ktoré mojej zmiešanej pleti nesedia. Póry na čele, ktoré je mastnejšie, sa upchali hneď po prvom použití. Na čelo som ho prestala používať, no dala som mu šancu na zvyšku tváre, kde mám pleť normálnu. Tu sa nedokonalosti začali tvoriť asi tak tretí deň. Krém teda používam len občasne ako podkladovú bázu a plné balenie si určite nekúpim. Podľa zloženia by mohol sedieť pleti suchej, no i tam by som zvážila použitie v lete a pri športe, keď sa pleť potí.


NOČNÝ KRÉM, OČNÝ BALZÁM A SÉRUM L´OCCITANE


Slamienkový nočný krém L´occitane má podľa popisu znižovať výskyt hlbokých vrások a hĺbkovo hydratovať pokožku. Plné 50 ml balenie sa predáva za 63 €. Páčil sa mi viac ako jeho denná verzia. Neobsahoval bambucké maslo a toľko ďalších látok nevhodných pre zmiešanú pleť. Nemal takú tuhú konzistenciu, pekne hydratoval a aj make-up na ňom držal dobre. Používala som ho totiž ráno. Večer podľa mňa silikóny na pleť nepatria a to je zároveň i vysvetlením, prečo po plnom balení nesiahnem.


Slamienkové sérum L´occitane má byť koncentrátom účinných látok, ktoré bojujú proti starnutiu pleti. Plné balenie sa predáva za 58 €. Vzhľadom na obsah silikónu som sa rozhodla používať sérum ráno. Ako som už písala, večer sa silikónovým prípravkom vyhýbam. V noci pleť nemusí byť vyhladená. Ráno však nie sú až takým veľkým problémom. Sérum do pleti pekne vsiaklo a prakticky hneď som mohla aplikovať krém. Takto to podľa mňa má so sérami vyzerať. Žiaľ väčšina sér pripomína skôr krém ako sérum. Z dvoch vzoriek som získala k séru neutrálny postoj. Veľký účinok sa z 2 ml veľmi pozorovať nedá a okrem silikónového vyhladenia som ani nič iné nepozorovala. Do obchodu po plné balenie teda nepobežím, no časom kúpu nevylučujem. Uvidíme.

Slamienkový očný balzam L´occitane má pleť v okolí očí napínať a redukovať tak očné vrásky. Plné balenie sa predáva za 39  € a rovno napíšem, že plné balenie by ma veru nepotešilo. Očný krém je stredne silno parfumovaný a citlivým očiam by to asi vadilo. Má krémovo-gélovitú štruktúru, ktorá pomerne rýchlo vsiakne a pleť je na dotyk hladká. Na dotyk je však zároveň i suchá. Ak sa pleti nedržím, pocity suchosti nepociťujem. To iba naozaj pri dotyku, no každopádne je to zvláštne. Extra dávku hydratácie teda nečakajte. Čo mi však vadí, je to, že ak sa dostane do očí (napríklad ak si počas dňa oči trochu pošúcham), tak v očiach páli. A to teda nechcem. 

Aká je vaša skúsenosť so slamienkovou radou tejto značky?

Komentáre

  1. Woow ten popis tých chemických zložiek je mega! Ale aj celkovo výrobok. Nemám s touto radou nijakú skúsenosť, no vyskúšala by som.

    Lumi z Recenzie-Kozmetiky

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky