Saloos versus Alterra | prírodné oleje proti celulitíde

O prípravkoch proti prejavom celulitídy si už dlhší čas myslím svoje. A síce, že sú neúčinné. S celulitídou si sotva nejaký prípravok poradí, ak s ňou nebudeme bojovať komplexne. To myslím úpravu stravy, dodržiavanie pitného režimu a hlavne cvičenie. Napriek tomuto názoru je však predstava, že nejaký prípravok dokáže s celulitídou pomôcť, pomerne lákavá. A tak som zhruba v priebehu roka vyskúšala dva prírodné olejčeky určené na tento problém. Začala som so Saloosom a pokračovala s Alterrou, pričom medzi používaniami týchto olejov som mala asi dvojmesačnú prestávku. Počas používania oboch prípravkoch som sa snažila znížiť svoju váhu cvičením a úpravou stravy. Objektívne priznávam, že viac sa mi zdravší životný štýl darilo dodržiavať pri používaní Alterry, no ani pri Saloose som neleňošila. Ako to teda dopadlo?


DOSTUPNOSŤ
S dostupnosťou na Slovensku je to v oboch prípadoch horšie. V kamenných predajniach ich veľmi nenájdeme. Olej Celulinie od Saloos si môžeme objednať vo viacerých e-shopoch a za olejom Cellulite od Alterry musíme vycestovať od sietí drogérií Rossmann, ktoré sú napríklad v Poľsku, Česku či Nemecku. Českí čitatelia to majú jednoduchšie. V kamenných predajniach zoženú ľahko jeden i druhý výrobok. Jednak sa v Čechách nachádza drogéria Rossmann a tiež aj drogéria DM má v Čechách lepšiu ponuku výrobkov Saloos.
Bodové hodnotenie: po jednom bode pre oba oleje

 CENA
Celulinie od Saloos sa predáva vo viacerých veľkostiach (50ml, 125ml, 250ml, 500ml, 1000ml), pričom predpokladám, že väčšina zákazníkov pri prvom stretnutí s týmto olejom siahne po najmenšom balení, ktoré stojí približne 5 €. Predaj oleja vo viacerých veľkostiach však hodnotím veľmi pozitívne. Cellulite vo verzii breza-pomaranč od Alterry sa v množstve 100 ml predáva za približne 5 €. Dvojnásobné množstvo má teda približne rovnakú cenu.
Bodové hodnotenie: jeden bod pre Alterru

ZLOŽENIE
Oba oleje sú čisto prírodne s cetifikátmi prírodnej kozmetiky. Saloss spĺňa kritéria certifikátu CPKbio a Alterra má certifikát NATRUE. Zloženie Alterry je takmer raz také dlhé ako zloženie Saloos. Pri Alterre sa mi nepáči lacný sójový olej a tiež ricínový olej, ktorý keďže sa používa na posilnenie rastu obočia a rias, určite pôsobí aj na rast chĺpkov. Slnečnicový olej tiež radšej vidím v kuchyni ako v kozmetike. Ostatné oleje a extrakty však už celkový dojem dosť zlepšujú. Slnečnicový olej použil i Saloos. Pridal k nemu sezamový olej, ktorý je pomerne ťažký a môže upchávať póry. Ostatné zložky sú mi už sympatické. Oba oleje majú teda zložky ktoré sa mi páčia, no i tie, ktoré by som vymenila.
Bodové hodnotenie: po jednom bode pre oba oleje

Oleje proti celulitíde
SALOOS - Celulinie
ALTERRA – cellulite (birke-orange)
helianthus annuus seed oil (slnečnicový olej)
glycine soja oil (sójový olej)
macadamia ternifolia seed oil (makadámiový olej)
ricinus communid seed oil (ricínový olej)
prunus armenica kernel oil (marhuľový olej)
helianthus annuus seed oil (slnečnicový olej)
prunus amygdalus dulcis oil (mandľový olej)
olea europaea fruit oil (olivový olej)
sezamum indicum seed oil bio (sezamový olej)
helianthus annuus hybrid oil (slnečnicový olej)
parfum (vonné zložky)
persea gratissima oil (avokádový olej)
tocopherol (vitamín E)
simmondsia chinensis seed oil (jojobový olej)
ascorbyl palmitate (forma vitamínu C)
limonene (vonná zložka)
ascorbic acid (vitamín C)
macadamia ternifolia seed oil (makadámiový olej)
limonene (vonná zložka)
vitis vinifera seed oil (hroznový olej)
linalool (vonná zložka)
parfum (vonné zložky)
geraniol (vonná zložka)
citrus aurantium dulcis peel oil (citrusový olej z kôry)
citral (vonná zložka)
citrus aurantium dulcis oil (citrusový olej)

hippophae rhamnoides oil (rakytníkový olej)

citrus limon peel oil (olej z citrónovníka)

actinidia chinensis seed extract (extrakt z aktinídie čínskej)

citrus aurantifolia oil (limetkový olej)

rosmarinus officinalis leaf extract (rozmarínový extrakt)

helianthus annus seed oil (slnečnicový olej)

citrus nobilis oil (mandarínkový olej)

lecithin (emulgátor)

citral (vonná zložka)

betula alba leaf extract (extrakt z brezy)

ruscus aculeatus root extract (extrakt z listnatca)

linalool (vonná zložka)

geraniol (vonná zložka)

tocopherol (vitamín E)


 
OBAL
Masážny olej Celulinie od Saloos má fakt príšerný obal. Ide v podstate len o otvor, z ktorého sa mi vylialo buď málo, alebo veľa. Celá fľaštička bola vždy umastená od oleja a celkovo je celé balenie strašne nepraktické. Naopak Cellulite od Alterry mal praktickú pumpičku, ktorá sa dala uzamknúť. Pumpička dávkovala optimálne množstvo oleja a nemala som žiaden problém s umasteným obalom.
Bodové hodnotenie: jeden bod pre Alterru
 
VôŇA
 Saloos voňal kombináciou citrónovej trávy a citrusov. Mne osobne táto vôňa vôbec nesedela. Alterra voňala ako citrónový čaj s medom. Vôňa nebola intenzívna a hoci nepatrí k najkrajším vôňam s citrónovým podtónom, aké som voňala, môžem napísať, že bola vcelku fajn.
Bodové hodnotenie: jeden bod pre Alterru

 ROZOTIERANIE A VSAKOVANIE
Saloos sa rozotieral dobre, no veľmi dlho vsakoval. Pokožka bola podľa mňa dosť umastená a veľká časť oleja vsiakla do pyžama. Alterra sa rozotierala tiež dobre, no jej výhodou bolo, že do pokožky aj vsiakla. Dobu vsakovania by som označila za stredné dlhú. Každopádne však vsakovala rýchlejšie ako Saloos.
Bodové hodnotenie: jeden bod pre Alterru

 ÚČINOK
Pre objektívne zhodnotenie účinku musím napísať, že pri používaní Alterry som viac dodržiavala zdravší životný štýl a tým, že sa mi podarilo schudnúť, zmizla i väčšia časť celulitídy. Pripisujem to však skôr cvičeniu a životospráve ako oleju.  Veď desať kilogramov za pol roka sa musí prejaviť. Skôr by som však zhodnotila hydratáciu a pevnosť pokožky priamo po použití oleja. Pokožka po aplikácií oleja od Saloos nebola hydratovaná a ani pevnejšia. Nehydratovala ani Alterra, no po použití pokožka pôsobila na pohľad pevnejšie. Pri bodovovaní teda hodnotím krátkodobý účinok.
Bodové hodnotenie: jeden bod pre Alterru


V celkovom hodnotení teda zvíťazila Alterra so 7 bodmi, nad Saloosom s 2 bodmi. Ani ona ma však neočarila natoľko, aby som si ju kúpila znovu. Ak však budem niekedy kupovať podobný prípravok, rozhodne bude mať pumpičku, ako má Alterra. Keby by som však mala odporučiť nejaké prípravky proti celulitíde, u mňa fungujú hrubozrnné peelingy do sprchy ako napríklad Nuxe alebo Collistar. Pravidelným masírovaním hrubými čiastočkami sa pokožka zahreje a celulitída sa zmenšuje. U každého však funguje niečo iné a vcelku by ma zaujímalo čo sa na tento problém osvedčilo vám.

Komentáre

  1. Istý čas som skúšala všetko a zistila som, že tieto produkty nerobia nič. Avšak jeden fajn olej bol podľa mňa ten od Alverde, mal pumpičku a síce mega citrusovo voňal, ale páčil sa mi. Takže ja celulitídu neriešim, skúšala som aj peelingy a nič nezaberalo. Možno jedine telový zábal s mletou kávou, po ňom bola pokožka fakt viditeľnej pevnejšia. Bol to domáci recept, nič zložité takže skús.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Urcite vyskusam. V zime budem mat urcite naladu na taketo domace recepty :-)

      Odstrániť
  2. Musím souhlasit, že s celulitídou žádné krémy nezatočí. Neříkám, že třeba nenesou nepatrný podíl na obnově pokožky, ale málo, které jsou tak dobré. Já jednou zkoušela nějaký produkt od Ziaja, byl to nějaký pomerančový gel. Božskye voněl po čerstvých pomerančích a pravidelným mazáním, byla pokožka na pohled hezčí a pružnější. Ale celulitída tam stále byla i když ne tak patrná. Je to hodně o pitném režimu, nebo tedy aspoň u mě. Pokud piju málo, jde to poznat. :)

    Soutěž o produkty Couleur Caramel v hodnotě 1500 Kč

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach jaj pitny rezim. Ten sa dodrziava dost tazko. Aspon u mna.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky