Spotrebovaná kozmetika | jún, júl 2022

Taška na prázdne obaly sa opäť naplnila a predtým ako všetky obaly poputujú do separovaného odpadu si ešte užijú svojich posledných päť minúť slávy v podobe mini-recenzií v článku o spotrebovaných produktoch. Pripravte si šálku kávy alebo čaju a pustite sa do čítania.

Spotrebovala som 14 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky patrí 9 kusov.

Maska zo zeleného ílu Argital hnedozelenú farbu a horkú levanduľovú vôňu. Aplikuje sa na čistú vyčistenú pleť, pričom doba pôsobenia je 15 až 20 minút. Výrobca odporúča udržiavať masku počas pôsobenia stále vlhkú. Môžete na ňu teda pomocou rozprašovača aplikovať napríklad ružovú vodu, ako to robím ja. Toto odporúčanie je podľa mňa skvelý nápad. Skúšala som nechať masku na pleti i bez zvhlčovania, no vtedy bola pleť napnutá, vysušená a po odstránení masky mierne červená. Zvlhčovanie je teda naozaj dobrá vec a vyskúšam ho aj pri iných čistiacich maskách. Maska sa pomerne dobre odstraňuje a nezanecháva v kúpeľni neporiadok. Pleť je po odstránení masky v dobrom stave. Treba ju síce hydratovať, no nemôžem ju označiť za vysušenú. Čistiaci účinok je tiež fajn. Maska odstráni zhruba 80 % upchatých pórov, čo je porovnateľné s jednozložkovými maskami založenými čisto len na účinku ílu. To, že by maska pôsobila proti stárnutiu pleti a pleť aj vyživovala, ako píše výrobca, potvrdiť nemôžem. Vôbec netuším, prečo to na krabičku píšu. Už podľa zloženia vidieť, že ide o masku s výlučne čistiacim účinkom. A na tento účel je samozrejme skvelá.

Cena: 14 €
Celkové hodnotenie: výborný

Sprchový gél men 3in1 ALVERDE výrazne vonia. Ide o korenistú pánsku vôňu. Sprchový gél má priehľadnú konzistenciu, pení priemerne, pokožku nevysušuje, dobre čistí. Sprchové gély Alverde mám všeobecne veľmi rada a už mám doma ďalšie balenie.

Cena: 3 €
Celkové hodnotenie: výborný

Antiperspiračný krém Rexona Maximum Protection - verzia stress control: vôňa je klasická, typická pre tieto prípravky. Po aplikácií ju napriek sľubom výrobcu o dlhotrvajúcej vôni nie je veľmi cítiť. To by mi aj vadilo, lebo na to, aby som voňala určite nepoužívam antiperspriranty. Po aplikácií asi treba prípravok nechať dlhšiu dobu "zaschnúť". Z hľadiska účinku môžem povedať, že ide o najúčinnejší antiperspirant (prípravok zabraňujúci poteniu), aký som kedy mala. Na jeseň a v zime sa po jeho použití nepotím vôbec. V lete počas horúčav som sa síce ako každý človek potila, ale iba v miernej forme. Nemyslím si však, že tento výrobok je vhodný na každodenné použitie. Ja som ho v lete používala iba počas pracovnej časti týždňa a na konci týždňa som mala podpazušie vysušené a začínalo jemne svrbieť. Odkedy sa ochladilo používam ho 2 krát do týždňa a striedam ho s deodorantom. Tak sa mi to zdá lepšie a ono v podstate ten antiperspirant trochu pôsobí aj ďalší deň po aplikácií, takže deodorant to už zvládne.

Cena: cca 6 €
Celkové hodnotenie: výborný

Telový peeling Kneipp je kúskom z adventného kalendára. Tomu zodpovedá i nepraktické balenie. Proste v sáčiku sa nachádzal produkt na 2-3 použitia a otvorený sáčok bolo problematické skladovať. Predpokladám ale, že plné balenie má už praktickejší obal. Ide o hrubozrnný soľný peeling. Zrká boli dosť hrubé a drsné. Olejová časť bola nerovnovnomerne rozdistribuovaná. Plné balenie by som si veru nekúpila. Nezachránila to ani sladká kokosová vôňa.

Cena: 4  (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)

Celkové hodnotenie: priemerný


Šampón proti lupinám Forforin je lekárenský produkt. Značku som nepoznala a kúpila som ho, lebo v lekárni v tom čase nič lepšie nemali. Ide však o priemerný produkt s priemerným účinkom proti lupinám. V lekárni sa za rovnakú cenu dajú kúpiť oveľa lepšie šampóny.

Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: podpriemerný

Šampón vlasové hnojivo u mňa proti vypadávaniu vlasov neúčinkoval. Navyše vytváral lupiny a aj vlasy sa po ňom dosť ťažko upravovali. Voňal krásne levanduľou, ale to bolo asi tak všetko.

Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: podpriemerný

Cibuľovo fazuľový šampón na tmavé vlasy Havlíková apotéka vystačil len na jedno použitie, čomu zodpovedá aj hodnotenie. Slabo penil, pekne voňal avšak vlasy sa ťažšie upravovali. Niekto by to možno nazval, že dodal vlasom objem. Záleží od uhla pohľadu.

Cena: 5,50  (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerný

Cibuľovo fazuľový kondicionér Havlíková apotéka je ľahký, krémovitý. Dobre sa oplachuje, vlasy vyhladí a nemastí. Plné balenie by stálo za vyskúšanie.

Cena: 5,50  (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: dobrý


Kompaktný púder Alverde je stálym sortimentom DM drogérie už pekných pár rokov. Ja som si vybrala najsvetlejší odtieň 010 Naturelle, ktorý by som však označila ako transparentný. Ja vlastne tento púder na tvári vôbec neregistrujem ani farebným odtieňom a ani štruktúrou. Zo začiatku som si vôbec nevedela zvyknúť, že stále tým štetcom púder naberám a naberám a na tej tvári vôbec nič nie je. Už som z neho začínala byť tak trochu zlá. Proste žiaden viditeľný efekt sa nekonal. A tu som si uvedomila, že nejako sa mi v práci nemíňajú vreckovky na odstránenie prebytočného lesku, že nejako nepotrebujem prepúdrovať, a že tento púder napriek tomu, že ho nie je vidieť, dokonale zmatňuje. Každopádne ak s tým púdrom máte skúsenosť, dajte mi vedieť, či tak účinkuje aj na vás, ale u mňa ide o najlepší zmatňujúci púder, aký som kedy skúšala. Ak by som ho mala porovnať s minerálnym púdrom Alverde, tak tento kompaktný síce vôbec nekryje, ale zmatnenie je oveľa lepšie.

Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborný


Miracle Second Skin Max Factor v odtieni 01 fair je pekný svetlúčky odtieň s neutrálnym podtónom. Ideálny na zimu. V lete mi je príliš svetlý. To by sa hodil tmavší odtieň. Make-up má ľahučkú konzistenciu, dobre sa rozotiera a pekne vsakuje do pleti. Skoro ako nejaký krém. Krytie je minimálne. Pleť však pekne rozžiari a zjednotí farebné nedokonalosti. Minimalizuje tiež lesk pleti a celkov pleť vyzerá fajn. Používam ho v dni, keď je moja pleť v dobrom stave a keď si chcem oddýchnuť od hutnejších make-upov. 


Cena: cca 17 €
Celkové hodnotenie: výborný


Anti-Redness soothing SPF 15 Care CC+ Mixa je pomerne hutný krém, ktorý na pleti zanecháva ochranný film. Mojej pleti vyslovene nesadol a vytváral podkožné akné. Používala som ho teda na chodidlá, aby som ho nejako spotreobovala, no hydratácia bola dosť slabá.

Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: pre moju pleť nevyhovujúci


Lipio sérum Céder Atlas Karel Hádek je mliečnej farby a má výraznú cédrovú vôňu. Vôňa mi nebola veľmi sympatická, ale dá sa na ňu zvyknúť. Od polovice balenia som sa ňou už nezaoberala. Sérum sa dobre rozotiera. Vsakuje priemernou rýchlosťou. Možno by som to prirovnala väčšine nočných krémov. Pri použití séra som nemala pocit, že musím použiť ešte krém. Účinok séra bol viditeľný už od prvého použitia. Nedokonalosti pleti do rána na 80 percent zmizli a pleť bola regenerovaná. Označila by som to za zázrak, lebo s tak účinným výrobkom som sa ešte nestretla. Časom síce vyskočil problém, že pleť bola suchšia, ale to som vyriešila tak, že som začala používať aj nočný krém. Všeobecne sa to pri sérach aj odporúča. Okolo ôsmej som po odličovaní použila sérum a o dve hodiny pred spánkom ešte nočný krém. Potom už bolo všetko úplne v poriadku. Cena sa môže zdať na prvý pohľad síce vyššia, ale vzhľadom na zloženie a priam zázračný účinok je to podľa mňa úplne v poriadku. Určite to nie je moje posledné balenie.

Cena: cca 17 €
Celkové hodnotenie: výborné

Odličovacia voda kvapka rosy Havlíková apotéka príjemné prekvapila. Ide o príjemnú bylinkovú vôňu, ktorá má účinok podobný micelárnej vode. S líčením očí a riasenkou si síce neporadila, no make-up z pleti odlíčila pekne. Pokojne by som vyskúšala aj plné balenie.

Cena: 5,50  (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborná

Denný a nočný krém milovaná žena Havlíková apotéka mi veľmi nesadol. Bol hutnejší a pleť po ňom zostávala mastná. Následne sa upchávali póry a zhoršoval sa stav pleti. Hydratácia a výživa pleti tiež nič moc. Možno v chladnejšom období by vo mne zanechal lepší dojem, no nejako nemám chuť skúšať znova. Keby aspoň nejako pekne voňal. Škoda.

Cena: 5,50  (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerný

Celkovo som spotrebovala kozmetiku v hodnote 117 €. Po odrátaní darčekov, zliav a spoluprác sú reálne náklady 100 €.

Komentáre

Obľúbené príspevky