Spotrebovaná kozmetika | máj 2022

Taška na prázdne obaly sa opäť naplnila a predtým ako všetky obaly poputujú do separovaného odpadu si ešte užijú svojich posledných päť minúť slávy v podobe mini-recenzií v článku o spotrebovaných produktoch. Pripravte si šálku kávy alebo čaju a pustite sa do čítania.

 V máji som spotrebovala 13 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky patrí 6 kusov.



Make-up anti-blemish solution Clinique používam už asi tretí rok. Najskôr som si kupovala odtieň 02, no časom som zistila, že mi odtieňovo sedí viac 01. Make-up sa dobre nanáša. Ja používam väčšinou štetec, no ide to i rukami. Poskytuje silné krytie a korektor musím použiť naozaj len zriedkavo. Hoci je make-up silne krycí, nie je to efekt masky, ako sa niekedy pri takýchto make-upoch občas stáva. Vydrží počas celého pracovného dňa, neoxiduje, nestráca sa. Celkový efekt, ktorý poskytuje, by som označila ako matný. Pleť je pekne vyhladená, póry nie sú zvýraznené. Nekoná sa žiadne zhoršenie pleti. Make-up som začala používať ešte keď som mala pleť v horšom stave, no zostávam pri ňom i teraz, keď už by mi stačilo i slabšie krytie. Je to skrátka stávka na istotu. Momentálne vôbec nemám chuť experimentovať a skúšať niečo iné. 
 
Cena: cca 20 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších
 
Mascara Avril je balená v klasickom obale s klasickou kefkou. Presne takéto štíhle tmavé obaly mám pri maskarách najradšej. Skrátka žiadne baroko. Kefka je tiež úplne klasická. S ničím neexperimentuje. Na nič sa nehrá. Myslím, že takéto kefky vyhovujú väčšine rias. Po minutí maskary sa navyše dá používať aj na úpravu obočia. Maskara je bez vône a zápachu. Na kefku sa naberie primerané množstvo. Nehrudkuje a netreba ju zotierať. Na riasy sa nanáša dobre. Z rias sa neotláča, nerozmazáva, neopadáva, nedráždi oko. Odličuje sa dobre, tak ako väčšina maskár. Na riasach nevytvára žiaden wau efekt. Nedodá im ani mega predĺženie a ani mega hustotu. No predĺži ich a aj zahustí zároveň v takej bežnej prirodzenej miere. Tak aby boli oči zvýraznené, aby bolo vidieť, že je človek nalíčený a aby bolo líčenie pekné. Aj keď teda nedodáva wau efekt v žiadnej oblasti, celkový efekt tejto maskary je podľa mňa wau. Navyše je prírodná. Takže vidieť, že sa to už dá aj v tejto oblasti.

Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: výborná
 
Pleťový krém CBD Havlíková apotéka je stredne hutný krém, ktorý rýchlo vsakuje do pleti. Hydratácia a výživa je taký stred. Pre mňa úplne postačujúca. Suchá pleť by však potrebovala zrejme niečo výživnejšie. Krém je neparfumovaný. Krém je neparfumovaný. Ide o asi treti krém od značky Havlíková apotéka a ak mám byť úprimna, krémy majú iné zloženie, meno, obal, ale efektom a účinkom mi prídu celkom rovnaké. Rozdiel tam nevidím.

Cena: 5,50  (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborný
 
Opaľovací krém Eucerin SFP 50 neupcháva póry, nezhoršuje stav pleti a zároveň chráni pleť pred UV žiarením. Po nanesení rýchlo vsiakne, pleť zmatňuje. Dá sa naň bez problémov použiť make-up. Robí všetko, čo sľubuje výrobca v popise. Ja som z neho nadšená. Konečne opaľovací krém na problematickú pleť. Malú výhradu mám iba voči baleniu. Je síce praktické a hygienické, no nevidieť koľko krému zostáva vo vnútri. Keďže som ho začala používať ešte koncom minulého leta, dúfam, že jedného pekného slnečného dňa nezostanem nemilo prekvapená. Je však bežne dostupný v lekárňach, takže na druhej strane netreba čakať na objednávku z e-shopu. Ja som s ním nadmieru spokojná.
 
Cena: -
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších
 
Peeling a pleťová maska so zeleným ílom Argital je umiestnený v alumíniovom obale, podobnom aký používa napríklad aj značka Weleda. Tento obal sa po spotrebovaní dáva do kontajnera spolu s kovmi a jeho recyklácia je oveľa jednoduchšia ako by to bolo v prípade plastu. Hliníková tuba je ešte umiestnená v papierovej škatuľke, ktorá obsahuje všetky dôležité informácie od spôsobu použitia až po ingrediencie. Samotný peeling má podobu tmavozelenej pasty s malými peelingujúcimi zrniečkami. Zrniečka nemajú ostré hrany a v produkte ich nie je ani prehnane veľa. Vôňa je zvláštna, no príjemná. Pripomína mi kvasiace slivky a niekde na pozadí sa objavuje aróma ružovej vody. Pri ďalšom privoňaní cítiť i mandľový olej. Veru zvláštna kombinácia, no výsledný efekt sa mojim čuchovým bunkám páči. Výrobca odporúča používať peeling na všetky typy pleti, pričom pleť treba malým množstvom peelingu masírovať, následne nechať pár minúť pôsobiť a nakoniec umyť čistou vodou. Toto použitie je pre pleť veľmi príjemné. Keďže peeling má konzistenciu hustej pasty a obsahuje viacero prírodných olejov, pleť okrem peelingujúceho účinku i príjemne hydratuje. Je to asi prvý peeling s hydratujúcim účinkom, ktorý som mala možnosť vyskúšať. Všetky pleťové peelingy, ktoré som doteraz vyskúšala, pleť len obrusovali a po ich použití bolo potrebné použiť hydratačný prípravok. Dokonca i telové peelingy s veľkou dávkou olejov pleť skôr premastili ako hydratovali. U Argitalu to je iné. Hydratačné zložky dokážu vsiaknuť do pokožky a produkt pôsobí aj ako hydratačná maska. To, že dokáže odstrániť šupinky a jemne prečistiť upchaté póry, ako sľubuje výrobca, je samozrejmosťou.  Podľa mňa ideálny produkt na chladnejšie jesenné a zimné dni, kedy je pleť vďačná za každú hydratáciu.
 


Cena: 13 €

Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

 
 

Micelárna voda s argánovým olejom Equilibra sa predáva napríklad v drogérií DM. S nákupom som rozhodne spokojná nebola. Micelárna voda make-up skôr rozmázava ako odličuje. S riasenkou si neporadí vôbec. Škoda eur a obalu.
 
Cena: 5 €
Celkové hodnotenie: podpriemerná
 
Čajovníková pleťová voda Karel Hadek je priehľadná s jemnou príjemnou vôňou čajovníka. Čistiace účinky sú však pomerne slabé. Hoci výrobca tento produkt odporúča klasicky nanášať na vatový tampón a jemne odstrániť zvyšky líčidiel a nečistôt, tak ja by som produktu skôr našla využitie podobné ako kvetovým vodám. Čiže na upokojenie pleti, hydratáciu pleti, ako podklad pod pleťové oleje, či na osvieženie. K tomu by sa samozrejme hodilo balenie s rozprašovačom. Výrobok teda vôbec nie je zlý, no čistenie pleti od neho veru čakajte len minimálne.
 
Cena: cca 5 €
Celkové hodnotenie: dobrá
 
Čistiaci gél Ducray je jemný, nedráždi pleť ani oči, nevysušuje ju. Gél čistí pleť dôkladne a do hĺbky. Pri následnom dočisťovaní pleti zostáva na vatovom tampóne len veľmi máličko nečistôt. Za posledné obdobie ho hodnotím ako najdôkladnejší prípravok na čistenie pleti.  
 
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: výborný
 

Tuhý dezodorant Alverde krásne limetkovo vonia. Pri nanášaní sa rýchlo topí a celkovo je vlastne dosť tekutý. Dezodoračný účinok je poriadne slabý. Účinok sa stráca po dvoch - troch hodinách. Ak zvážim, že som ho používala najmä v zime, je to poriadne slabý účinok. Znovu si ho už určite nekúpim.
 
Cena: cca 5 €
Celkové hodnotenie: podpriemerný
 
Sprchový gél s ginka a kamiliek ALVERDE výrazne vonia. Ide o sladkú vôňu cukríkov. Sprchový gél má priehľadnú konzistenciu, pení priemerne, pokožku nevysušuje, dobre čistí. Sprchové gély Alverde mám všeobecne veľmi rada a už mám doma ďalšie balenie
Cena: 3 €
Celkové hodnotenie: výborný
 

 
Vôňa Jo Malone je suvenírom z výletu do Veľkej Británie. Nejako sa mi zunovali moje obľúbené vône a tak som hľadala niečo netradičné a pekné. Vône najradšej vyberám v dutyfree shopoch. Ani nie tak preto, že sú o niečo lacnejšie, ale skôr preto, že predavačky v nich neobťažujú zákazníkov tými nikdy nekončiacimi otázkami, či môžu pomôcť. No nie, nemôžu. Ja si chcem nájsť sama, to čo sa mi páči. Zvolila som teda vôňu blackberry and bay. Ide o ovocnú optimistickú vôňu, ktorá je vhodná je podľa mňa vhodná na každú príležitosť a ja som z nej nadšená. Teda bola som, lebo žiaľ sa už minula. Tak hádam sa raz znovu u mňa doma objaví ďalšie balenie.
 
Cena: 60 €
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších
 
 
AHA peeling s niacinamidom Balea vyraďujem po 3 použitiach. Žiaľ vždy sa u mňa po jeho použití vytvorila nepekné podkožné akné, ktoré som si musela liečiť niekoľko týždňov. Tento produkt teda nie je nič pre mňa.
 
Cena: 6 €
Celkové hodnotenie: pre moju pleť nevyhovujúci
 
Sérum s niacinamidom Balea je bez vône s ľahkou priehľadnou konzistenciou. Dobre sa nanáša, no vsakuje pomalšie. Na tvári necháva lepivý pocit. O niečo lepší efekt dosiahnete, ak sérum budete nanášať na vlhkú pokožku, no mierna lepivosť zostane i tak. Mne osobne už vadilo používať na toto sérum i nejaký ďalší olej alebo krém. Výrazne sa znížilo lesknutie a mastenie pleti počas dňa a póry sa mierne stiahli. Hydratácia bola priemerná. 
 
Cena: 6 €
Celkové hodnotenie: výborné
 
Celkovo som v máji spotrebovala kozmetiku v hodnote 143 €. Po odrátaní darčekov, zliav a spoluprác sú reálne náklady 127 €.

Komentáre

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky