Dermacol | šanca pre make-up z drogérie

Po dlhšom čase som sa rozhodla preskúmať drogérkové stojany s dekoratívnou kozmetikou a skúsiť nájsť obstojný make-up. Tuším, že ste sa už niektoré začali usmievať a krútiť hlavou. No chcela som pohľadať niečo lacnejšie, dostupnejšie no zároveň stále použiteľné. Dermacol bol v recenziách pomerne chválený, takže som sa rozhodla dať mu šancu. A ako to dopadlo? Nuž čítajte ďalej.

24 h control long lasting make-up Dermacol má podľa oficiálneho popisu počas 24 hodín chrániť pleť, zvyšovať jej elasticitu a pevnosť.  Tento účinok má dosiahnuť vďaka obsahu Q10. Iné zložky sa mi pred samotnou kúpou výrobku nepodarilo vypátrať. Výrobca na svojej stránke INCI neuvádza a na obale tiež na prvý pohľad neboli uvedené. Objavila som ich až neskôr, po odlepení zadného obalu. Hneď na prvý pohľad ma rozladil obsah parabénov. Žiaľ Dermacol stále neupustil od ich používania. Ak by som o ich obsahu vedela pred kúpou, tak make-up určite nekúpim. Nemám však takú povahu, aby som v drogérií rozoberala obal za účelom zistenia INCI a neviem ani či by ma SBS tento úkon nechala vykonať. No čo už. Tak vám aspoň to INCI vypíšem, aby ste sa poprípade vedeli rozhodnúť. Databáza EWG ako "High Hazard" látku identifikovala propylparabén.

DERMACOL - 24 h control long lasting make-up INCI

aqua | voda  |  rozpúšťadlo
cyclopentasiloxane | silikón  |  vyhladzuje
polymethyl methacrylate | vytvára ochranný film
propylene glycol | zmäkčuje, uľahčuje prienik látok do pokožky
PEG/PPG-18/18 dimethicone | emulgátor
dimethicone | silikón  |  vyhladzuje
sodium chloride | kuchynská soľ  |  zvyšuje viskozitu
silica silylate | zvyšuje viskozitu
synthetic beeswax | syntetický vosk  |  starostlivosť o pokožku, premasťuje
capryl/capric triglyceride | kaprylové činidlo  |  premasťuje
alaria esculenta extract | extrakt z riasy  |  starostlivosť o pokožku
ubiquinone | koenzím Q10  |  chráni bunky, antioxidant
laureth-7/laureth-8 | emulgátor
dimethiconol | silikón  |  vyhladzuje
ethylhexyl cocoate | emulgátor
phenyl trimethicone | silikón  |  vyhladzuje
lecithin | starostlivosť o pokožku
glycolipids | starostlivosť o pokožku
caprylyl glycol | starostlivosť o pokožku
PVP | stabilizátor
lauryl methacrylate/glycol dimethacrylate crosspolymer | vytvára ochranný film
methicone | silikón  |  vyhladzuje
phenoxyethanol | konzervant
methylparaben | konzervant
ethylparaben | konzervant
propylparaben | konzervant
parfum | vonné zložky
+/- CI 77891, CI 77492, CI 77491, CI 77499 | farbivá


Samotný make-up je umiestnený do sklenenej fľaštičky s plastovou pumpičkou. Na prvý pohľad to vyzerá síce celkom fajn, no približne štvrtina make-upu zostane nespotrebovaná. Pumpička ju už zo spodku totiž nedokáže z nejakého dôvodu nabrať. Po otvorení vás ovanie výrazná ťažká babičkovská vôňa. Mne veru dosť prekážala a nedokázala som si na ňu navyknúť. Make-up sa nanášal na pleť dobre. Šlo to prstami, štetcom i hubkou. Poskytol stredné krytie a na väčšie nedokonalosti bolo potrebné použiť korektor. Podtón pri odtieni č.1 by som označila ako neutrálny, farebne nie úplne najsvetlejší, no stále použiteľný. Make-up neposkytuje prirodzený vzhľad, no na druhej strane to ani nesľubuje. Výdrž je na mojej zmiešanej pleti tak približne päť hodinová. Potom začne vytvárať fľaky a vytrácať sa. Do práce som ho preto nosila len výnimočné. Vyjadrila by som sa ešte k sľubovanému účinku - elasticite a pevnosti pleti. Hoci make-up obsahuje i nejaké tie účinne látky ako extrakt z riasy, koenzím Q10 ci lecitín, tak na pleť viditeľne nevplývajú. Osobne takýto účinok od make-pov ani nečakám. Na zlepšenie stavu pleti používam sérum a krém. Make-up je na zakrytie nedostatkov. Viac menej ma vždy pobaví, keď niečo takéto pri make-upe vôbec výrobca napíše. Produkt som teda vyskúšala, no svojim zložením a ani účinkom ma nezaujal. Kvôli obsahu parabénov, výraznej vôni a priemernej výdrži po ďalšom balení už nesiahnem.

plusy:
  • dostupnosť
  • možnosť vyskúšať odtieň

mínusy:
  • obsah parabénov
  • obal
  • vôňa
  • priemerná výdrž
Celkové hodnotenie: priemerný

Viete odporučiť dobrý drogériový make-up so stredným krytím?

Komentáre

  1. Toto je môj top make-up už roky. Mne zakryje všetko, čo potrebujem. Dokonca aj odtieň mi sedí na 100%. Mne príde skôr ružový, ale tak možno na každého pôsobí inak. Akurát s tou pumpičkou máš pravdu, nedokážem nikdy minúť celé balenie. A ešte sa mi nepáči ten priehľadný vrchnáčik. U mňa je priehľadný iba prvých pár použití.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne na zaklade tvojho odporucania som ho kupila. Ale tak moze sa stat, ze cloveku sadne nieco ine. Beriem to v pohode :-)

      Odstrániť
  2. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Slýchám na něj celkem chválu, ale je jasné, že nesedne každému. Já teď používám Healthy mix od Bourjois, s tím jsem spokojená, kryje hezky, je lehký a vypadá přirozeně:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, recenzie zvyknu byt dost pozitivne. Bourjois mam v plane vyskusat.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky