Spotrebovalo sa v decembri

Rok 2018 dnes na blogu ukončím symbolicky článkom o spotrebovaných produktoch. Pripravte si šálku kávy alebo čaju a pustite sa do čítania. Kozmetiky - prírodnej i tej konvenčnej je v článku dosť, takže myslím, že každý si môže nájsť niečo, čo ho osloví. A už sa dokonca objaví i niekoľko kúskov z adventného kalendára Yves Rocher.


V decembri som spotrebovala 13 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadá 6 kusov.
 

Telové mlieko s granátovým jablkom Alverde sladúčko voňalo, no strašne ale strašne ťažko sa rozotieralo. Mne raz tie telové mlieka od Alverde nevyhovujú. Ani hydratácia nebola nič extra a vlastne celkovo sa asi skôr zotrelo do pyžama ako vsiaklo do pokožky.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: podpriemerné

Šampón proti lupinám Rausch môžete nájsť vo švajčiarskych alebo rakúskych drogériách. Ide o rastlinným šampón, v ktorom cítiť vôňu podbeľa. Výborne pení, vlasy pekne umyje, dodá im objem a hlavne účinne pôsobí proti lupinám. Som rada, že som tejto švajčiarskej značke dala šancu, pretože nájsť účinný tekutý šampón, z ktorého nesvrbí vlasová pokožka nie je u mňa práve najjednoduchšie. Ak bude príležitosť, kupujem ďalšie balenie.
Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: výborný


Odličovač na viečka, riasy a pery Clinique som dostala k nákupu a veru plné balenie by som nechcela ani náhodou. Oči odličoval podpriemerne. Mal problém si poradiť s riasenkou a na viečkach nechával mastný povlak. Ak som mala na perách nejaký odolnejší rúž, tak s tým si poradil dobre, no ale zase podzme si pravdu, pery sa dajú odlíčiť aj lacnejšími prípravkami.
Cena: -
Celkové hodnotenie: priemerný

Odličovač očí Terra Naturi som kúpila úplne omylom. Nečítala som popisok a bola som v tom, že kupujem odličovací gél, ktorý som už dávnejšie mala a bol super. To, že mám úplne niečo iné som zistila až doma. V podstate vlastne ide o odličovacie mlieko alebo odličovací krém. Má bielu farbu, takmer nevodia, nedráždi oči a ani pokožku. Odličuje však dosť priemerne. Má problém si poradiť s riasenkou a pri pokuse odličovať s ním i make-up to tiež nebola výhra. Ďalšie balenie nepotrebujem a už budem pozornejšie čítať pri nakupovaní.
Cena: cca 3 €
Celkové hodnotenie: priemerný


Pep-start eye cream Clinique je podľa opisu hydratačný očný krém proti opuchom a tmavým kruhom. Už i len ten veselý oranžový obal dokáže ráno zlepšiť náladu. Clinique známy svojimi konzervatívnymi nudnými obalmi teraz príjemne prekvapil. Na začiatku používania som po nanesení krému cítila jemné brnenie, ktoré akoby pôsobilo stiahnutie opuchov. Po piatich - šiestich použitiach však tento efekt ustúpil. Krém však ráno dokáže mierne stiahnuť opuch a aj hydratácia je dobrá. Cena cca 18 € za plné 15 ml balenie sa tiež zdá v poriadku, takže tu by som nemala problém ísť i do plného balenia. Wau efekt však čakať netreba.
Cena: cca 3,50 € /prepočítané na počet kusov v adventom kalendári/
Celkové hodnotenie: výborný
 
Le mascara Avril je skvelý prírodný produkt a túto v ďalšom balení určite uvítam. Balená je v klasickom obale s klasickou kefkou. S ničím neexperimentuje. Na nič sa nehrá. Je bez vône a zápachu. Na kefku sa naberie primerané množstvo. Nehrudkuje a netreba ju zotierať. Na riasy sa nanáša dobre. Z rias sa neotláča, nerozmazáva, neopadáva, nedráždi oko. Odličuje sa dobre, tak ako väčšina maskár. Na riasach nevytvára žiaden wau efekt. Nedodá im ani mega predĺženie a ani mega hustotu. No predĺži ich a aj zahustí zároveň v takej bežnej prirodzenej miere. Tak aby boli oči zvýraznené, aby bolo vidieť, že je človek nalíčený a aby bolo líčenie pekné. Aj keď teda nedodáva wau efekt v žiadnej oblasti, celkový efekt tejto maskary je podľa mňa wau. 
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších 
 

Granactive retionoid 2 % in squalane The Ordinary vyraďujem nespotrebované. Výrobok je bez vône a má olejovitú konzistenciu. Žiadna ďalšia starostlivosť vzhľadom na hutnosť oleja pri mojej zmiešanej pleti už nebola potrebná. Prvé pocity počas nanesenia prípravku sú také, že vaša pleť je super vyživená a hydratovaná. Ráno však už pozorujete vysušenie pleti, postupne sa začínajú tvoriť šupinky a pleti viditeľne chýba hydratácia. Vraj by to však mal byť prvotný očakávaný efekt, kde sa koža akoby obmieňa a tým omladzuje. Dobre, toto by mi možno nevadilo. Povedala som si, že to rozdýcham a budem čakať na omladenú pokožku a vyhladené vrásky. Mne sa však začalo tvoriť nepríjemné akné. Prípravok som používala jeden až dvakrát do týždňa a vždy druhý deň po aplikácií sa mi vytvorili 2 - 3 nepekné cystické akné, ktoré sa dosť ťažko hojili. Výrobca síce hovorí, že v prvý týždňoch používania sa akné môže objaviť, no čakala som, že postupne si pokožka na prípravok zvykne a akné sa prestane objavovať. Čím dlhšie som však sérum používala, tým horšie to bolo. Pomedzi toto všetko som si však vôbec nevšimla omladenie pleti čí zjemnenie vrások alebo zjednotenie tónu pleti. Celkový efekt bol skôr taký, že tvorbou akné sa pleť skôr devastovala. Po necelých troch mesiacoch som to so sérom teda vzdala a po tejto skúsenosti ma veru neláka skúšať ani iné produkty s obsahom retinolu či retinoidu.
Cena: cca 8 €
Celkové hodnotenie: pre moju pleť nevyhovujúce 

Nočný regeneračný krém Joik sa nachádzal v adventnom kalendári. Žiaľ obsahuje bambucké maslo, čo mojej pleti vadí, takže som ho posunula manželovi. No a on bol z neho teda nadšený. Pleť pekne regeneroval, dobre vsakoval, nebol ani príliš mastný. Extrakty z nechtíka a rakytníka pôsobili regeneračne a omladzujúco. Krém pekne voňal. Vraj mám objednať ďalšie balenie. To hovorí teda za všetko. Pre normálnu, prípadne suchú pleť je teda ako stvorený.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších

Kosatcový hydratačný krém Weleda sa medzi spotrebovanými produktami opakuje pravidelne. Príjemne vonia.  Vôňa je pomerne silná, ale po nanesení krému na pleť vyprchá. Krém je hutnejší, dobre sa rozotiera, vsakuje priemernou rýchlosťou. Dobre sa znáša s make-upom, pleť regeneruje a hydratuje. Pleť sa pri používaní krému menej mastila. Čo je však dôležité, nezhoršuje stav pleti.
Cena: cca 13 €
Celkové hodnotenie: výborný


Šampón na farbené vlasy Yves Rocher bol pomerne hutný a aby začal peniť, bolo potrebné väčšie množstvo. Tým pádom sa i rýchlo minul. Voňal sladko. Vlasom dodal objem a dobre sa upravovali. Opätovné umytie bolo potrebné o dva dni. Ani nie tak kvôli tomu, že by boli vlasy mastné, ale skôr kvôli miernej tvorbe lupín. To však bude zrejme problém len mojej problematickej vlasovej pokožky. Odhliadnúc však i od tohto problému, musím napísať, že ide o bežný šampón, ktorým ma nezaujal tak, aby som chcela plné balenie. Plné 100 ml balenie sa predáva za približne 4,30 €.
Cena: cca 1,80 € (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: dobrý

Sprchový gél s kokosom Yves Rocher bol pomerne hutný, dobre penil, pokožku nevysušoval a nijako nedráždil. Veľmi výrazne kokosovo voňal, čo bol u mňa kameň úrazu. Vôňu kokosu totiž obľubujem v jedle, no v kozmetike mi dosť vadí. Z tohto dôvodu by som plné balenie nechcela. Ak však mate radi kokosovú kozmetiku, tak určite budete spokojní. Plné 200 ml balenie sa predáva za necelé 3 €.
Cena: cca 1,80 € (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: dobrý

Hydratačná micelárna Yves Rocher bola ako sa hovorí bez chuti a zápachu. Čiže nič nerobila. Prišlo mi, akoby som sa odličovala čistou vodou. Neporadila si s riasenkou, s očnými tieňmi s make-upom. Je síce pravda, že pleť nedráždila, nevytvárala ulepený pocit, ale nejaký čistiaci či odličovací efekt som si veru nevšimla. Plné 200 ml balenie sa predáva za 7,50 €
Cena: cca 1,80 € (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: podpriemerná

Hydratačný odličovací gél Yves Rocher bol jemný, bez vône, pleť nedráždil. No podobne ako micelárna voda z rovnakej rady pleť veľmi neodličoval a ani nečistil. Ešte tak možno na ranne použitie by bol dobrý, no i tak som sa nevedela ubrániť pocitu, že rovnako umyje aj čistá voda. Tu sa výrobcom veru niečo nepodarilo. Plné 125 ml balenie sa predáva za 6,50 €.
Cena: cca 1,80 € (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: podpriemerný

Celkovo som minula kozmetiku v hodnote cca 61,40 €. Po odrátaní darčekov, zliav, výhier a spoluprác sú reálne náklady cca 52  €.


A keďže máme koniec roka 2018, tak som spočítala celkovú hodnotu minutej kozmetiky, ktorá dosahuje hodnotu 1176 €. Ak odrátam zľavy, spolupráce a darčeky (k darčekom nerátam tie, ktoré boli zo spoločného rodinného rozpočtu) sú reálne náklady za kozmetiku 836 €.

Spotrebovaná kozmetika:
január | február | marec | apríl | máj | jún | júl | august | september | október | november | december

Komentáre

  1. vyskúšala som produkty od YR a tie mi veľmi sedeli ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já mám od Alverde nyní to tělové mléko s Olivou. Voní krásně a svěže, ale budu ho používat asi až v létě, protože na aktuální počasí je na mě moc takové jemné a málo výživné. Ale měla jsem ještě nějaký jiný typ a ten se teda naprosto příšerně roztíral a nic nedělal, ale už si nepamatuju, jaká varianta to byla..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Šampón zaujal, škoda, že som ho neregistrovala pred výletom do Viedne, išla by som si ho kúpiť... Ja teraz používam šampón Natura Siberica a tiež je dosť dobrý, kupovaný pre zmenu v Poľsku, kde majú túto značku bežne v drogérií...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kosatcový rad od Weledy mám tiež rada, ja si kupujem stále ten ich hydratačný krém. Teda aspoň dúfam, avšak je to skvelý krém a navyše sa míňa pomaličky aj napriek tomu, že balenie obsahuje len 30 ml. Mne práve ten šampón YR na farbené vlasy dosť sedel avšak po 3 baleniach si už na jeho zložky moje vlasy zvykli. Sklamaná som z produktu The Ordinary, nečakala som to. Ja mám od nich Hyaluron Acid a tá je dobrá ked som pochopila, že ju musím nanášať na vlkú pleť. A ešte mám čistý squalane olej ten je fajn, hydratuje avšak benefity pre pleť nemá také ako napr. šípkový olej.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky