The Ordinary | recenzia séra s vitamínom C

Produkty s obsahom vitamínu C by mali našu pleť rozjasniť a zjednotiť. Veľkú skúsenosť však s týmito výrobkami nemám. Skúšala som len pleťové tonikum s vitamínom C od značky Hildegard Braukman a omladzujúci elixír Joik. S oboma produktmi som bola spokojná a u oboch som pozorovala rozjasnenie pleti. A to bol vitamín C len jednou z viacerých účinných látok. Preto som od séra, ktoré má vitamín C hneď na prvom mieste v zložení očakávala veľa. Recenzie síce hovorili, že sérum od značky The Ordinary síce nemá najlepšiu konzistenciu, no povedala som si, že ak by bol efekt dobrý, tak tá konzistencia sa dá odpustiť. A ako to celé dopadlo? To sa dozviete v dnešnej recenzií.
Vitamín C suspension 23 % + HA Spheres 2 % The Ordinary je podľa oficiálneho popisu suspenzia bez obsahu vody a silikónov s vitamínom C. Má pôsobiť proti starnutiu pokožky, zjednotiť ju a rozjasniť. Balenie vo veľkosti 30 ml sa dá kúpiť za približne 6 €. Podľa databázy EWG žiadna zo zložiek produktu nepatrí k "High Hazard" látkam. Na stránke The Ordinary získala hodnotenie 7,5 hviezdičiek z 10.

THE ORDINARY - Vitamin C Suspension 23 % + HA Spheres 2 %

ascorbic acid   |  vitamín C  |  antioxidačné účinky
squalane   |  olej  |  starostlivosť o pokožku
isodecyl neopentanoate   |  zmäkčovadlo
isononyl isononanoate   |  starostlivosť o pokožku
coconut alkanes   |  zmäkčovadlo
ethylene/propylene/styrene copolymer   |  regulátor viskozity
ethylhexyl palmitate   |  zmäkčovadlo
silica dimethyl silylate   |  stabilizátor
sodium hyaluronate   |  soľ kyseliny hyalurónovej  |  tvorí ochranný film a chráni pokožku
glucomannan   |  chráni pokožku
coco-caprylate/caprate   |  kokosový kaprylát  |  rozpúšťadlo olejových zložiek
butylene/ethylene/styrene copolymer   |  regulátor viskozity
acrylates/ethyhexyl acrylate crosspolymer   |  tvorí ochrannú vrstvu
trihydroxystearin   |  premasťuje
bht   |  konzervant


Produkt je balený v plastovej tube a prvé čo ma prekvapilo hneď po otvorení bol nechutný plastovo-gumový smrad, ktorý nevyprchal ani počas používania. Poviem rovno, že ak by som si taký produkt kúpila v drogérií, rovno ho vyhodím. Tu však šlo o The Ordinary, tak som sa pustila do skúšania. Pri rozotieraní bolo pod prstami cítiť jemné guľôčky. Podľa popisu to má byť práve ten vitamín C. Produkt bol dosť mastný a mala som pocit, že pleť sa pod ním dusí a nemôže dýchať. Pripomínal mi produkty s obsahom silikónu a bambuckého masla. Ani jedna z týchto zložiek sa však v emulzií nevyskytuje. V niektorých recenziách tento efekt pripisujú squalenu. Ja som čistý squalene ešte neskúšala no a po týchto prirovnaniach teda už asi ani nechcem. Dosť ma sklamalo, že produkt spôsobil na mojej pleti upchávanie pórov a následnú tvorbu akné. Zrejme za to môžu zložky coconut alkanes a ethylhexyl palmitate, ktoré nie sú vhodné na mastnú pleť. Nuž ja mám pleť zmiešanú a veľmi mi to teda nepomohlo. Napriek tomu som však v používaní vytrvalo pokračovala. Chcela som vidieť ten výsledný efekt a síce zjednotenú a rozjasnenú pleť. Žiaden takýto efekt sa však nekonal a po tom, ako som hrdinsky spotrebovala trištvrte balenia, čakanie na zázrak vzdávam.

plusy:
  • žiadne
mínusy:
  • smrad
  • nepríjemná konzistencia
  • upcháva póry
  • rozjasnenie a zjednotenie pleti som nepozorovala

Celkové hodnotenie: pre moju pleť nevyhovujúci

Napriek tejto negatívnej skúsenosti som však hľadanie dobrého séra s vitamínom C nevzdala. Budem teda rada, ak mi do komentárov napíšete svoje skúsenosti s C sérami.


Podobné články na blogu:

Komentáre

  1. O tomto som počula, že je také dosť silikónové. Neviem poradiť, vitamín C nejako v kozmetike nevyhľadávam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No konzistencia je veru nie prave najprijemnejsia. Horsia je vsak ta aroma.

      Odstrániť
  2. Ach, tak to nerada čítam, že ti tento produkt až takto veľmi nevyhovoval. Včera som naňho pozerala jedno video kde bol dosť chválený (aj keď pravda, že slečna mala suchú pleť) a už som zvažovala kúpu. Ešteže som pred chvíľkou videla na FB tvoj zdieľaný článok a prečítala ho, pretože rovnako ako ty mám zmiešanú až mastnú pleť, takže asi ťa počúvnem a nájdem si niečo vhodnejšie. Vďaka za recenziu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslim, ze si usetrila :-) Ja som akurat zacala skusat serum s vitaminom C od znacky Schaebens a rozjasnujuci efekt tam vidiet uz po par pouzitiach. Je to sice skor pletovy olej ako serum, ale zatial sa zda byt fajn.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky