Nuxe | micelárna čistiaca voda

Micelárne vody už nie sú žiadnou novinkou a myslím, že nejakú tú micelárku vyskúšala už vari každá z nás. Na internete sme si mohli prečítať množstvo pozitívnych recenzií. Objavujú sa však i negatívne názory. Neviem ako vy, no ja v poslednom období narážam na videa a články, kde sa micelárne vody opisujú v negatívnom zmysle. Autorky o nich hovoria ako o niečom, čo na pleť vôbec nepatrí. Ja sa s týmito názormi nestotožňujem, pretože všetko závisí od spôsobu použitia. Micelárku by som určite nepoužívala ako jediný odličovací prostriedok. Dokonale odlíčiť pleť jedným prípravkom sa podľa mňa ani nedá. V takomto prípade sa môžu na pleti upchávať póry a o následný vznik zapáleného akné je už postarané. Podobne by som micelárku nepoužívala ani ako posledný krok čistenia. Tým by podľa mňa malo byť tonikum alebo pleťová voda s obsahom účinných látok. Ak by som už bola nútená micelárnu vodu na takýto účel použiť, určite by som ju kvôli obsahu tenzidov z tváre aspoň opláchla. Voči použitiu micelárky ako prvého kroku odličovania však nemám žiadne výhrady. V tomto kroku očakávam, že produkt make-up rozpustí a čiastočne z tváre odstránil. Na to sú micelárne vody ako stvorené. 

Momentálne na odličovanie používam micelárnu čistiacu vodu Nuxe. Nie je to moje prvé stretnutie s touto francúzskou značkou kozmetiky. Mám dobrú skúsenosť s čistiacim gélom i s hydratačnou maskou. Automaticky som preto v e-shope Elnino klikla na ponuku značky Nuxe. Balenie micelárky, ktoré som práve používala, sa už blížilo ku dnu, tak som sa potešila doplneniu zásob. Najmä keď išlo o novinku, ktorú som ešte neskúšala. Micelárna čistiaca voda sa predáva v množstve 200 ml za necelých 10 €. Zloženie je v porovnaní s podobnými produktmi pomerne krátke. Za zmienku určite stoja ružová voda a glycerín, ktoré na pleť pôsobia hydratačne. Zvyšok už tvoria prevažne tenzidy. Ide o prípravok, ktorý je určený na odličovanie, takže sa niet čomu diviť. Databáze EWG zloženie vyhodnotila veľmi pozitívne. Nenájdeme v ňom žiadne "High Hazard" látky.

NUXE - micelárna čistiaca voda
aqua   |  voda   |   rozpúšťadlo
rosa damascena flower water   |  ružová voda   |   rozpúšťadlo, hydratačné a antibakteriálne účinky
glycerin   |  glycerín   |   viaže vodu
parfum   |  vonné zložky
benzyl alcohol   |  konzervant, rozpúšťadlo, vonná látka
capryloyl glycine   |  kondicionér
citric acid   |  kyselina citrónová   |   úprava PH
coco-glucoside   |  tenzid   |   čistenie
sodium hydroxide   |  hydroxid sódny   |   úprava PH
allantoin   |  zmierňuje podráždenie
caprylyl/capryl glucoside   |  tenzid   |   čistenie
tetrasodium edta   |  chelačné činidlo
dehydroacetic acid   |  starostlivosť o pokožku
sodium hyaluronate   |  soľ kyseliny hyalurónovej   |   tvorí ochranný film a chráni pokožku
linalool   |  vonná zložka


Balenie je pomerne praktické s akurátne veľkým otvorom na dávkovanie micelárky. Viečko pevne prilieha, takže v prípade že často cestujete, nemusíte sa báť, že by sa micelárka vyliala. Vôňa je slabá a cítiť v nej arómu ružovej vody. S odličovacími schopnosťami som spokojná. Na odlíčenie make-upu spotrebujem dva kozmetické tampóny navlhčené v micelárke. Spotreba je teda primeraná. Nemíňa sa ani rýchlo a ani pomaličky. Produkt používam i na odličovanie očného okolia. S očnými tieňmi si poradí bez problémov a maskaru odlíči tak na 80 %. Pleť a ani očné okolie nedráždi. Prekvapila ma však jej penivosť, ktorá závisí od druhu použitého make-upu. Ak ňou odličujem prírodný BB krém od značky SO´BIO etic, tak neskutočne pení. V tomto prípade som ju dokonca i prestala používať. Prírodný bb krém sa napokon odličuje dobre bez micelárky, takže to možno ani nie je potrebné. Pri odličovaní make-upu anti-blemish solution od Clinique však žiadne penenie nepozorujem. Predpokladám, že zrejme tam bude dochádzať k nejakej reakcií s prírodnými zložkami. Celkovo som však s micelárnou vodou spokojná a môžem ju odporučiť.

plusy:
  • ružová voda v zložení
  • praktický obal
  • odličovacie schopností
 mínusy:
  • penivosť (iba pri niektorých druhoch make-upu)
Celkové hodnotenie: výborná

Používate vo svojej kozmetickej rutine micelárne vody? Ktorú by ste odporučili? A ktorá sa vám naopak vôbec neosvedčila?

Komentáre

  1. Musím sa priznať, že túto značku nepoužívam ani nejako veľmi nepoznám ale príde mi veľmi kvalitná, možno raz ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Značku znám z recenzí ale sama s ní zkušenost zatím nemám

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nuxe mám všeobecne dosť rada, takže by som ju určite chcela vyskúšať. Ja si obvykle kupujem klasiku Sébium alebo Sensibio od Bioderma, ale skúšala som aj Yves Rocher a bola fajn.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Súhlasím s úvodom, ak sa micelárka z pleti opláchne vodou a použije sa na prvotné odlíčenie je to úplne ok. Micelárky používam hlavne v lete. Na tejto ma presne ako píšeš zaujalo zloženie. Ružová voda a glycerín na prvých priečkach znejú fakt lákavo. Ja som micelárok vyskúšala dosť a najlepšie mi prišli z tých drahších samozrejme Bioderma tá zelená Sébium a z lacnejších tuším Nivea.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky