Experimentujem s odličovaním očí

Priznám sa, že hoci poznám širokú škálu výrobkov na odličovanie očí a očného okolia, som v tomto smere konzervatívna. Keď som si začala oči líčiť, používala som na odlíčenie neparfumované telové mlieko na citlivú pokožku z lekárne. Pri ňom som zostala pekných pár rokov. Oči nedráždilo, pokožka zostala hydratovaná, no odlíčenie nebolo stopercentné. Nasledoval pokus s dvojfázovým odličovačom z drogérie, ktorý však po pár použitiach letel do koša. Skrátka skôr rozmazával ako odličoval. Príchod micelárnych vôd odsunul telové mlieko do úzadia a v mojej kúpeľni trónili práve tieto výrobky. Postupne som však pozorovala, že hoci micelárne vody odlíčia výborne, z dlhodobého hľadiska by pre oči bolo možno lepšie niečo, čo citlivú pokožku nevysuší a naopak dodá aspoň trochu hydratácie. Vrásky sa neobjavujú zo dňa na deň, ale postupne. Nerada by som tomuto procesu pomáhala aj mojim spôsobom odličovania. Preto som sa rozhodla vyskúšať nejaký prírodný odličovač na báze olejov. Voľba padla na estónsku značku prírodnej kozmetiky Joik, ktorá patrí medzi novinky v mojom obľúbenom e-shope Krásna každý deň. A ako to dopadlo?



Jemný odličovač na oči JOIK je podľa oficiálneho popisu zmesou ľahkých rastlinných olejov, ktoré pomáhajú udržiavať pokožku hydratovanú, bez toho aby ju zanechávali mastnú. Je vhodný aj na odstránenie vodeodolného make-upu. V množstve 50 ml sa predáva za cca 9 €. Žiadna zo zložiek nepatrí podľa databázy "EWG" k High Hazard látkam a všetky sú už na prvý pohľad prírodného pôvodu.

Joik: jemný odličovač na oči
INCI:
Popis:
tricaprylin
olejová zložka
hydratuje a zmäkčuje
macadamia ternifolia seed oil
makadámiový olej
starostlivosť o pokožku
carthamus tinctorius seed oil
olej z požlta farbiarského
      starostlivosť o pokožku
olea europaea fruit oil
olivový olej
hydratuje a viaže v pokožke vlhkosť
chamomilla recutita flower oil
rumančekový olej
ošetruje a upokojuje pokožku



Moja prvá reakcia na odličovač bola dosť rozpačitá. Vedela som, že ide iba o 50 ml balenie, no keď som rozbalila balíček, obal bol naozaj maličký. Do takých obalov dávajú vzorky sprchových gélov. Povedal som si no výborne. Za toto chcú 9 €? Veď to miniem za týždeň. Po mesiaci používania môžem povedať, že som minula iba jednu štvrtinu. Odličovača totiž stačí úplne maličko. Veľkosti balenia už teraz rozumiem. Množstvo 50 ml je úplne postačujúce. Rozpačité dojmy pokračovali ďalej. Prípravok sa mi totiž veľmi zle aplikoval na kozmetický tampón. Otvor na aplikáciu sa mi zdal malý. Najskôr som to riešila tak, že som celý vrchnák odšrobovala a aplikovalo výrobok priamo. Neskôr som si však našla správny hmat aj na aplikáciu s vrchnákom. Obal treba trochu stlačiť prstami a tak sa dostane na tampón potrebné množstvo prípravku. Týmto moje rozpačité dojmy skončili a zvyšok bude už čisto pozitívny.


V návode sa neuvádza, či odličovač používať na suchý alebo na navlhčený tampón. Vyskúšala som oba spôsoby, oba boli fajn a z lenivosti som zostala pri aplikácií na suchý tampón. Tampón 2 - 3 sekundy podržím na očnom viečku a potiahnem smerom nadol. Odlíčenie je perfektné. Na prvýkrát dokáže odlíčiť celé líčenie očí. Oči netreba drhnúť, nie sú podráždené. Ani raz sa mi nestalo, že by som po odličovaní videla zahmlene. Podľa popisu by pokožka nemala zostávať mastná. To je ťažko hodnotiť, lebo každý pod tým môže chápať niečo iné. Ak by som oči odlíčila a ďalej sa ich nedotýkala, poviem že mastná nie je. Ak sa jej však dotknem, tak pozorujem, že tam zostala jemnučká vrstva olejov, ktorá však nijak nevadí a postupne vsiakne. Beriem to ako také sérum na očné okolie, ktoré predchádza vzniku vrások. Ďalším benefitom tohto príravku je to, že odlíči aj klasický make-up z tváre. Vzhľadom na pomer cena - množstvo to určite nie je na každodenné použitie, no ak potrebujete odcestovať na predĺžený víkend, tak je oveľa efektívnejšie niesť so sebou túto malú milú fľaštičku ako obrovskú a ťažkú micelárnu vodu. Skrátka myslím, že som objavila ideálny produkt.

plusy:
  • prírodný produkt
  • výborne odličuje
  • nedráždi oči
  • vyživuje očné okolie
  • pokožka nezostáva mastná
mínusy:
  • žiadne
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Poznáte estónsku značku Joik?

Ďakujem e-shopu Krásna každý deň za poskytnutie výrobku na zrecenzovanie.

Komentáre

  1. vyzera fajn, ale cenovo sa daju najst aj lepsie - napr ja mam od tvoja kozmetika, tam vychadza 100 ml balenie tusim 8 eur a je super, nielen na oci ale aj na tvar ho pouzivam aj ked som si ho kupovala primarne na oci. A uplne low cost a dobre riesenie na odlicenie je tiez hroznovy olej

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pozerala som sa na odlicovac Tvoja kozmetika. Neskusala som, no podla zlozenia tie ml navyse budu zrejme voda, kedze ide o dvojfazovy odlicovac. Tento je bez vodnej zlozky. Potom by ceny boli priblizne porovnatelne. Mozno neskor vyskusam aj znacku Tvoja kozmetika, no teraz som nadsena z tohto kuska. Hroznovy olej ma zaujal.

      Odstrániť
  2. Ja používam oleje na odlicovanie už dlho. Spočiatku som mala presne tento, teraz mám obyčajný levandulovy. Iba že som zmenila proces. Kúpila som si asi 7 maličkych uterakov na tvar. Vždy večer si olejom masirujem tvar. Nepoužívam žiadne tampony. Len to pekné vmasiruje, vyčisti to pory a pekne "rozpije" make-up. Medzi tým si nechám uteracik pod tecucou horucou vodou. Uterakom pekné stiahnem olej aj s licenim. Znie to zlozito, zaberie to minútu a konecne má nestipu oči ani nič podobne. Bonus je ten, že horuca para pekné otvorí póry na noc. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V com potom peries uteraky? Zvladne klasicky prasok vyprat make-up?

      Odstrániť
  3. Od Joik mám teď třpytivý olej na tělo a paráda! Určitě zkusím i něco jiného...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja chcem vyskusat asi uplne vsetko. Znacka ma velmi zaujala :-)

      Odstrániť
  4. Vyzerá veľmi dobre, na cestovanie doslova ideálne. Po značke už pokukujem, videla som viacero recenzií a celkom ma nalákali :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky