Chemický peeling na domáce použitie

Už nejaký čas čítavam články a recenzie o použití kyselín v domácom prostredí. Spomínajú sa najmä kyselina glykolová, retinová, hyalurónová, olejová, mliečna či salicylová. Zaujala ma najmä prvá z nich - kyselina glykolová. Tá zrýchľuje obnovu buniek, stimuluje produkciu nového kolagénu a elastínu a hlavne odstraňuje vonkajšiu vrstvu odumretých buniek. Tým by malo dôjsť k zjemneniu vrások, jaziev a vyčisteniu pórov. Presne túto účinnú látku použila vo svojom sére i značka lekárenskej kozmetiky Bioderma. A ako to s chemickým peelingom na domáce použitie dopadlo? To sa dozviete v dnešnom článku.
Bioderma peelingové serum

Sébium Sérum Bioderma alebo inými slovami chemický peeling na domáce použitie je podľa textu na obale obnovujúcim koncentrátom určeným pre mastnú až zmiešanú pleť. Túto pleť má vyhladiť, zlepšiť jej štruktúru a redukovať nedokonalosti pleti. Používa sa každý druhý večer na vyčistenú pleť.  Toľko výber tých najzásadnejších informácií, ktoré výrobca uvádza na obale. Na oficiálnej webovej stránke sa toho dozvieme viac. Spomeniem napríklad informáciu, že počas používania peelingu je potrebné používať krém s ochranným faktorom proti UV žiareniu. Prípadne na jednom diskusnom fóre sa niekto zo zamestnancov Biodermy pod oficiálnym účtom vyjadril, že peeling obsahuje najvyššie prípustné množstvo kyseliny glykolovej, aké je povolené na domáce použitie a to konkrétne 15 %. Tieto informácie by som však uvítala i priamo na obale výrobku. Ak vás zaujíma cena, tak balenie s objemom 40 ml môžete kúpiť za približne 14 - 16 €. Najdôležitejšia účinná látka - kyselina glykolová sa nachádza na druhom mieste v zložení. Približne v strede INCI si môžeme všimnúť cukry, ktoré sú typické pre produkty značky Bioderma a ktoré sa starajú o pevnosť a elastiticu pokožky. Zaujme i obsah panthenolu a extraktu z gingko biloba. Vidíme však i výskyt silikónu a pomerne vysoký obsah hydroxidu sodného. Ten však má zrejme súvisí s vyšším obsahom kyseliny glykolovej a jeho úlohou je upraviť ph výrobku, aby sa dal použiť na našu pleť.

BIODERMA - sébium sérum

aqua   |   voda   |  rozpúšťadlo
glycolic acid   |   kyselina glykolová   |  AHA kyselina, exfoliačné a omladzujúce účinky
sodium hydroxide   |   hydroxid sodný   |  úprava PH
panthenol   |   provitamín B5   |  obnova buniek a regenerácia
bis-peg-15 methyl ether dimethicone   |   silikón   | vyhladzuje
dipropylene glycol   |   zlepšuje viskozitu
mannitol   |   cukor   |  podporuje pevnosť a elasticitu pokožky
xylitol   |   cukor   |  podporuje pevnosť a elasticitu pokožky
rhamnose   |   cukor   |  podporuje pevnosť a elasticitu pokožky
fructooligosaccharides   |   cukor   |  podporuje vitalitu pokožky
ginkgo biloba leaf extract   |   extrakt z gingo biloba   |  podporuje cirkuláciu a obnovu buniek
dodecyl gallate   |   antioxidant
ammonium acryloyldimethyltaurate/vp copolymer   |   zlepšuje viskozitu
hydroxyethylcellulose   |   zlepšuje viskozitu
propylene glycol   |   zmäkčuje pokožku, uľahčuje prienik látok do pokožky
biosaccharide gum-1   |   starostlivosť o pokožku
phenoxyethanol   |   konzervant
fragrance   |   vonné zložky

Bioderma Sebium chemicky peeling

Sérum som používala samostatne bez následného vrstvenia krému, prípadne olejov. Na oficiálnej stránke sa síce uvádza, že možno použiť i krém, no na obale nič také uvedené nebolo. Keďže viem, ako sa tvoria texty na webové stránky a že často ich píše niekto, kto s výrobkom nemá žiadnu skúsenosť, riadila som sa inštrukciami na obale a síce samostatné použitie. Dosť ma to hnevalo. Predsa len tie moje obľúbené večerné olejčeky mi chýbali. Výrobok som si kúpila zhruba v apríli a vtedy som ho i používala. Spravila som si kúru presne podľa návodu - použitie každý druhý deň. Potom som ho odložila do poličky a znovu po ňom siahla až na jeseň. Ide predsa len o chemický peeling a nechcela som si počas leta privodiť nejaké pigmentové škvrny a iné poškodenia. V zime som ho však používala už len raz alebo dvakrát do týždňa. Prípadne podľa potreby ak sa mi zdalo, že mám upchaté póry.
Samotné sérum malo gélovitú mazľavú konzistenciu. Po pleti dosť kĺzalo a trebalo si dávať veľký pozor, aby sa nedostalo do očí alebo na pery. Vsiaklo približne za päť minút, no pleť zostávala na dotyk lepkavá a celkovo som mala z aplikácie i použitia séra nepríjemný pocit. 
Sérum absolútne vôbec nefungovalo na farebné nedokonalosti ako sú pigmentové škvrny alebo fľaky po akné. Pleť tiež nebola vyhladená a ani nevyzerala omladená. Fungovalo však na upchaté póry. Jednak ich upchávaniu predchádzalo a jednak tie upchaté vedelo uvoľniť. Počas používania séra som výrazne obmedzila návštevu kozmetičky a profesionálne čistenie pleti. Jednoducho nebolo treba. Efekt bol teda dobrý, no celkovo spôsob aplikácie, lepkavosť a nutnosť používať krém s ochranným faktorom ma od ďalšej kúpy odrádzajú. Odrádza má i príliš veľké balenie s objemom 40 ml, ktoré treba spotrebovať deväť mesiacov od otvorenia. To sa podľa mňa nedá. Aby som sérum spotrebovala, začala som ho používať i na dekolt a chrbát, no i tak som spomínaných deväť mesiacov prekročila. Úplne by postačovalo polovičné balenie za polovičnú sumu. Po ďalšom balení teda zrejme nesiahnem. Na jar a v lete dám chemickým peelingom pokoj no a s príchodom jesene možno vyskúšam nejakú inú značku. Keď som pozerala ponuku v internetových lekárňach, podobné séra majú takmer všetky značky lekárenskej kozmetiky. Takže je z čoho vyberať.

plusy:
  • uvoľní upchaté póry
 mínusy:
  • príliš veľké balenie v kombinácií s krátkou dobou spotreby
  • lepkavý pocit po nanesení
  • nutnosť používania krému s vysokým ochranným faktorom
  • neúčinkuje na pigmentové škvrny a fľaky po akné
Celkové hodnotenie: dobré

Máte skúsenosť s chemickým peelingom na domáce použitie?

Komentáre

  1. Tyjo tak to je škoda :(. Mám fleky a skvrny po akné a už jsem doufala, že se nějaký produkt na tyto skvrnky najde, abych nemusela jít na nějaky laser. JANISTEA

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skúsenosť s chemickým peelingom nemám ale chcela som to vždy vyskúšať. Tento peeling ma zaujal len škoda, že lepí. To by mi vadilo. Mne stačí ak by mi niečo pomohlo s pórami.

    Suesanqa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Teraz testujem chemický peeling od Ziaja ale zatiaľ nevidím efekt. Príde mi to ako nejaká gélovitá maska na pleť. Ešte som tomu celkom neprišla na chuť. Navyše je to moja prvá skúsenosť s chemickým peelingom takže to musím skrátka pochopiť. S týmto máš pravdu, je to mega balenie na to, čo to je. Ja tieto veľké balenia celkovo nemám rada. Aj očné krémy sú podľa mňa zbytočne veľké.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky