Joik | deodorant a antiperspirant v jednom

Pravidelní čitatelia si určite pamätajú januárové články s porovnaním kozmetiky, ktorú som používala v uplynulom roku. V jednom z nich sa objavil i rebríček konvenčných a prírodných prípravkov proti poteniu. Boli zoradené pekne od najlepších po tie horšie. S príchodom nového roka a s príchodom nových kozmetických produktov sa tento rebríček zmenil. Narušil ho skvelý kúsok proti poteniu od značky Joik, ktorý by som umiestnila hneď na prvé priečky. Nakoniec, veď zatiaľ všetko, čo som od tejto značky skúšala sa mi osvedčilo a viaceré kúsky si objednávam opakovane. Ako dobre, že Miška z e-shopu Krásna každý deň túto značku objavila pre český i slovenský kozmetický trh. Ak chcete vedieť, aký deodorant Joik je a čo môžete od neho očakávať, pustite sa do čítania dnešnej recenzie.

Deodorant s prírodným minerálom, citrónom a muškátom Joik má podľa oficiálneho popisu potlačiť rast baktérií, ktoré spôsobujú nepríjemný zápach a udržať pocit sviežosti počas celého dňa. Mal by sa tiež rýchle vstrebávať a samozrejmosťou by malo byť i to, že nezanecháva škvrny na oblečení. V množstve 50 ml sa predáva za 12 €. Ide o vyššiu sumu, no ak hľadáme niečo účinné, čo nás ochráni počas celého dňa, spoliehať sa na prípravok za 2 € by bolo asi riskantné. Navyše používame ho každodenne vo veľmi citlivej oblasti podpazušia. Môj názor je preto taky, že šetriť na deodorantoch a antiperspirantoch nie je dobré. 
Výrobca prípravok označil ako deodorant, no pri pohľade na zloženie by som ho ja zaradila do kategórie antiperspirantoch. Obsahuje totiž kamenec, ktorý je známy aj pod označením deo kryštál. Už označenie potassium alum nám napovie, že obsahuje hliník. Ten je však v inej podobe, ako pri bežných antiperspirantoch. Jeho molekuly by mali byť údajne väčšie a nemali by prenikať do tela. Účinok proti poteniu by však mal zostať zachovaný. Má sťahovať potné žľazy a brániť uvoľňovaniu potu - antiperspiračný účinok a tiež má brániť baktériám pot rozkladať - deodoračný účinok. Informácie o tejto zložke sa rôznia. Môj postoj k nej je taký, že v porovnaní s konvenčnými antiperspirantami ide o šetrnejšiu variantu, no stále však ide o hliník. Preto by sa nemal používať na poranenú pokožku, prípadne hneď po holení. Okrem tejto účinnej látky výrobca ešte stavil na extrakt zo šalvie, olej z pelargónie či olej z citrónovníka. Ide o prírodné látky, brániace zápachu. Zaujímavou zložkou je i aloe vera, ktoré ma pokožku upokojovať a regenerovať. Pri kontrole zloženia cez databázu EWG vyšiel vcelku pozitívny výsledok. K "High Hazard" látkam patria len geraniol a citral. Ide o prirodzené súčasti esenciálnych olejov, ktoré sa vyskytujú takmer v každej kozmetike a ja osobne v nich nevidím žiaden problém.


JOIK - prírodný deodorant s citrónom a muškátom
aqua   |  voda   |  rozpúšťadlo
aloe barbadensis leaf juice   |  aloe vera   |  upokojuje a regeneruje   
potassium alum   |   kamenec   |   obmedzuje potenie
salvia officinalis leaf extract  | extrakt zo šalvie  |   bráni zápachu, protizápalová zložka
trehalose  |  zvlhčuje, hydratuje
sodium benzoate  |   konzervant
pelargonium gravolens flower oil  |  olej z pelargónie  |  účinná a vonná zložka
citrus limon peel oil  |  olej z citrónovníka  |  účinná a vonná zložka
potassium sorbate  |  sorbat draselný   |  konzervant
xanthan gum  |  xantánová guma   |  zahusťovadlo a spojivo
geraniol  |  vonná zložka
citronellol  |  vonná zložka
linalool  |  vonná zložka
limonene  |  vonná zložka
citral   |  vonná zložka


Deodorant Joik sa nachádza v sklenenom obale a aplikuje sa plastovou guľôčkou. Páči sa mi, že výrobca v najväčšej možnej miere použil recyklovateľný materiál. Sú tam i nejaké tie plasty, no bez nich by sa asi takýto druh prípravku nedal veľmi aplikovať na miesto určenia. Guľôčka tesne prilieha k sklenenému obalu. Výrobok sa tak nevylieva, no zároveň sa guľôčka ani nezasekáva. Obal sa používaním nepoškodzuje a pôsobí kvalitne. Určite vás zaujíma vôňa. Pravdu povediac som sa jej trochu obávala. Šalvia nie je práve moja šálka kávy a vôni muškátov v kvetináčoch tiež práve neholdujem. Vôňa deodorantu však vôbec nie je rušivá. Pri aplikácií ju veľmi neregistrujem a neprechádza ani na oblečenie. Ak k výrobku pričuchnem, tak cítim niečo korenisté, čo bude podľa mňa práve pelargóniový olej a v pozadí sa objavuje vôňa citrónovníkového oleja. Šalviu nerozoznávam vôbec. Celkovo vôňa pôsobí veľmi príjemne. Ak by ste sa napriek tomu vône obávali, značka ponúka i verziu deodorantu bez vône. Po aplikácií prípravok veľmi rýchlo vsakuje a nemusím čakať na uschnutie. Hneď sa obliekam. A aký je účinok. Skvelý. Potím sa o niečo menej, čo bude zrejme spôsobené kamencom, no neoznačila by som to tak, že počas celého dňa je podpazušie suché. To mimochodom nedosiahne asi ani klasický chemický antiperspirant z drogérie. Pot však absolútne necítiť, čiže deodoračný účinok je stopercentný. Každý sme samozrejme iný, no na mňa toto zloženie zafungovalo. Pot necítiť dokonca ani po cvičení, čo nebýva samozrejmosťou. Ja som si ho obľúbila a zaradil sa k mojím obľúbeným prípravkom proti poteniu.

plusy:
  • netreba ho do podpazušia aplikovať rukami ako väčšinu prírodných deodorantov
  • zmierňuje potenie
  • účinný proti zápachu
  • míňa sa pomaličky
  • príjemná jemne korenistá vôňa
  • vôňa neprechádza na oblečenie
  • neobsahuje sódu a bude teda vhodný i pre ľudí s citlivou pokožkou
mínusy:
  • žiadne
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Zaujal vás prírodný deodorant od značky Joik? Všímate si zloženie prípravkov proti poteniu?

Komentáre

  1. Vyzerá veľmi sľubne a myslím, že ani vôňa by mi nevadila. Nezanecháva žlté fľaky na bielom oblečení? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to neviem odpovedat. Ja biele oblecenie nenosievam. Mam akurat jedno biele tricko, ktore nosim na cvicenie. Zlte flaky sa na nom nevytvorili. Jeden kus oblecenia vsak asi nebude reprezentativna vzorka :-)

      Odstrániť
  2. Tento by som skúsila, no asi v tej verzii šalvia nakoľko citrusy v kozmetike nemám rada.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mozem len odporucat. Inak ja zase citrusy nerada jem. V kozmetike ich vsak oblubujem :-)

      Odstrániť
  3. Kde môžem zakúpiť tento deodorant?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. napr. v e-shope Krasna kazdy den. V clanku je vlozeny aj odkaz.

      Odstrániť
  4. Ja som sa snazila kamencu v prirodnych deo vyhybat, ale napokon som to vzdala, pretoze soda ma drazdi a nenasla som zatial taky, s ktorym by som bola uplne spokojna, bud nefungoval dobre alebo zanechaval flaky. Teraz mam Sante crystal deo a som spokojna, ale stale tajne dufam, ze sa mi podari najst nieco ucinne bez kamenca a sody.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky