Taká menšia odysea | časť VII.

Posledný článok o prípravkoch proti poteniu vyšiel naposledy ešte v júni. Dnes je teda najvyšší čas na jeho update. Môžete si v ňom prečítať recenzie na dva prírodné deodoranty od slovenských značiek prírodnej kozmetiky. Jeden z nich používam už dokonca v druhom balení.

Tuhý deodorant chladivý vánok Navia je v oblasti prírodných deodorantov výnimočný spôsobom aplikácie. Aplikuje sa presne ako deodoranty z drogérie. Z plastového obalu sa vysunie tuba deodorantu, ktorá sa obtiera o podpazušie. Čo je pri drogériových deodorantoch samozrejmosťou, je v oblasti prírodnej kozmetiky produktom roka. Nanášal sa dobre a na oblečení nenechával fľaky. Výhradu mám iba voči obalu. Závit treba otáčať do opačnej strany ako máme vo zvyku a po spotrebovaní vyčnievajúcej časti dezodorantu zostane v závite ešte pomerne dosť hmoty. Tu treba potom naberať prstami, pričom z prstov sa ťažšie umýva. Ma univerzálnu vôňu vhodnú pre mužov i pre ženy. Pri prvom balení sa mi páčila, no pri druhom z nej od nadšenia už neskáčem. Zrejme nabudúce vyskúšam inú voňavú verziu. Deodorant obsahuje kamenec, takže okrem deodoračného účinku pôsobí aj ako mierny antiperspirant. Ja som bola z jeho účinkami spokojná. Pot nebolo cítiť vôbec počas celého dňa a potila som sa menej ako pri použití iných deodorantov. Ak vás výrobok zaujal, v množstve 30 ml sa predáva za cca 6 € a obsahuje polyglycerol-3-beeswax, isopropyl myristate, caprilic/capric triglycerides, potassium alum, tocopherol, mentha piperita oil, lemongrass oil, eucalyptus globus leaf oil. citral, geraniol, linalool, limonene.


Krémový deodorant pre mužov Dulcia som si vyberala s predpokladom, že bude účinnejší ako dámske verzie. Tak to funguje pri konvenčnej kozmetike, tak by mohlo i pri prírodnej. Navyše predtým som ho už skúšala v podobe vzorky, kde sa zdal byť fajn vôňou i účinkom. Vôňa je korenistá, s podtónom citrusov. Veľmi sa podobá vôni pánskej rady Alverde - tej v čiernom obale. Mne sa takéto vône páčia a nevidím dôvod, aby ich nemohli nosiť i ženy. Samotný deodorant je krémov, ako sa uvádza v názve. Treba ho nanášať prstami a rozotierať do podpazušia. Vzhľadom na vysoký obsah sódy sa rozotiera ťažko, no dá sa to dosiahnúť. Kvôli tejto látke však nebude vhodný pre ľudí s citlivou pokožkou, ktorým sóda skrátka vadí. Sóda však má vlastnosť pohltiť pot. A tak hoci ide o deodorant, ktorý poteniu nezabraňuje, v podpazuší som cítila len a len sucho. A to aj v lete počas najväčších horúčav. Sóda pot pekne pohltila. Čo ma však šokovalo, bolo upchávanie potných žliaz. Myslela som si, že je to možné len pri používaní antiperspirantov s hliníkovými soľami. Stalo sa to však i pri prírodnej kozmetike. Deodorant som používala každý deň a tej sódy bolo asi veľa. Deodorant som teda vysadila, zdravotný stav sa upravil a teraz ho používam už len vtedy, ak viem, že budem mať veľa pohybu, prípadne nejaký ten stres. Pri občasnom použití je to v poriadku. Je to taká Rexona prírodnej kozmetiky. Funguje, no treba mať mieru. Ak vás výrobok zaujal, tak v množstve 30 g sa predáva za približne 7 €, pričom obsahuje sodium bicarbonate, amylum mays, cocos nucifera oil, theobroma cacao seed butter, vitis vinifera seed oil, cera flava, zinc oxide, tocopherol, citrus grandis seed extract, cedrus atlantica bark oil, pogostemon cablin oil, citrus bergamia leaf oil, d-limonene, linalool.


Ak vás téma zaujíma, možete sa pozrieť aj na predchádzajúce časti tejto série článkov o (ne)potení: klik .Máte skúsenosť s niektorým z výrobkov?

Komentáre

  1. Ja som mala od Navia takisto dezodorant, ale taký krémový. Najprv som mu absolútne nevedela prísť na chuť, netušila som ani len, ako sa používa, ale po čase som si ho veľmi obľúbila. Avšak potom som ho prestala používať, lebo môjmu priateľovi strašne smrdel:D Tieto prírodne deodoranty majú naozaj veľmi silnú arómu, škoda

    Saja Frey Blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skusala som i kremovu verziu, ktora je bez kamenca. Tato tuha s kamencom je vsak ucinenejsia a aj sa lepsie aplikuje.

      Odstrániť
  2. Naviu som mala už dávnejšie a spokojne by som si kúpila opäť. Podľa mňa patrí medzi top prírodné deo, aké som skúsila. Mala tú verziu v ružovej farbe (názov nepamätám) a tiež mi veľmi nevoňala. Chcela som vyskúšať práve túto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som mala v plane nieco od Navie kupit na vianocnych trhoch, tak ako minuly rok. Zial nikde som ich nenasla. Tak snat uz len pri nejakej objednavke.

      Odstrániť
  3. Naviu som mala vo verzii Ranna rosa viac krat a zatial sa mi nezunovala, tiez som bola viac menej spokojna, ale rozhodla som sa predsa len patrat ci nenajdem nieco ucinnejsie. Mam to komplikovanejsie tym, ze tiez som citliva na sodu. Teraz pouzivam Cistu pazusku od Mylo a je dost podobna ucinkami Navii, mozno o chlpok lepsia, este to nemam uplne vytestovane. Akurat vonu ma taku nijaku, mam verziu Fialka a teda pripomina mi to vselico len Fialku nie :D A este ma laka skusit roll on deo od Calthy.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky