Ako sa starám o pleť

Od posledného článku o mojej pleťovej starostlivosti sa zmenilo ročné obdobie i niektoré kozmetické produkty.  Nastal teda vhodný čas na aktualizáciu a zdokumentovanie mojich produktov a postupov. Možno sa niekto inšpiruje a zároveň aj ja si do môjho kozmetického internetového denníka zaznamenám ako som sa starala o pleť. S mojou zmiešanou až mastnou pleťou som už spokojná. Už dávnejšie som vám písala, že jej stav sa zlepšil dôkladnejším čistením pletí v štyroch krokoch a tým, že som zistila, ktorým zložkám kozmetiky sa vyhýbať. K ďalšiemu zlepšeniu a to dokonca takému, že kľudne môžem chodiť von bez make-upu však došlo úpravou stravy. Vďaka Veronike a jej článku o potravinovej intolerancii som zistila čo mi v stravovaní vadí a tomu sa dôsledne vyhýbam. Výsledok vidieť na dobrej pleti a nižšej váhe. Ak máte problémy s pleťou, určite odporúčam prečítať. Možno je to aj váš prípad. A teraz sa poďme pozrieť na moju aktuálnu pleťovú rutinu.

Ráno na čistenie pleti používam jemný čistiaci gél s obsahom čajovníka od značky CMD. Pleť čistí dôkladne, nedráždi ju a vďaka čajovníkovému oleju pôsobí antibakteriálne. Vôňa je pomerne jemná. Cítiť v nej čajovník, no nie je to nič ostré a výrazné ako pri čistom oleji. Tým čistenie končí a prechádzam k starostlivosti o pleť. Pod očné okolie nanášam omladzujúci očný krém od značky JOIK. Mám už po tridsiatke, takže v starostlivosti o očné okolie som už začala preferovať anti-age prípravky. Vrásky sa snaží oddialiť asi každý. Tento očný krém je ľahúčky a rýchlo vsakuje. Ideálny najmä teraz počas leta, keď je horúco a väčšina z nás sa hutným prípravkom vyhýba. To že je ľahký, však nebráni tomu, aby očné okolie bolo krásne hydratované a vyhladené. Zvyšok tváre ešte anti-age prípravky zatiaľ nepotrebuje, takže tu zostávam pri prípravkoch na mastnú a zmiešanú pleť. Podľa počasia a podľa toho, či budem v ten deň vonku striedam krém Annemarie Börlind z radu Purifying Care a ochranný krémový gél na opaľovanie mastnú a problematickú pleť SPF 50+ Eucerin. Oba sú super. Pleť nie je mastná, rýchlo vsakujú, sú dobrým podkladom pod make-up. Annemarie vidíte na blogu pravidelne. Eucerin mam prvýkrát, no myslím, že sa stane tiež pravidelným inventárom. Beauty Flash Balm od Clarins používam len občasne. Vtedy keď plánujem mať make-up veľmi dlho. Používam ho ako podkladovú bázu. Neobsahuje silikóny, skvele vonia, predĺži výdrž make-upu a neupcháva póry.

Večer používam podstatne viac kozmetiky, no pleť treba po celom dni dôkladne odlíčiť a vyčistiť. Začínam  odličovačom oči JOIK, ktorý oči krásne odlíči bez toho, aby očné okolie ťahal a bez toho aby bolo očné okolie mastné, či oči podráždené. Pokračujem micelárnou vodou Sébium od Biodermy, lebo Bioderma je skrátka prvá a asi aj najlepšia. Občas mi niekto na blog napíše ako micelárne vody škodia a dá mi odkaz na nejaké video a článok. No áno, škodia ak sa odlíčujete výhradne iba micelárnou vodou. Také odlíčovanie si ani neviem predstaviť. Ja však pokračujem ďalšími prípravkami. Znovu prichádza na rad čajovníkový čistiaci gél, ktorý používam aj ráno a po ňom ešte dočisťujem čiernym mydlom Carbone od Soaphorie. Keďže ho používam iba na tvár a nechcem ho mať vyložené celé, nakrájala som si ho tri časti a postupne si ich po minutí dopĺňam. Mydlo nevysušuje a dočistí to čo nezvládli micelárna voda a čistiaci gél. Po zavedení tohto viackrokového spôsobu odlíčovania sa pleť dosť zlepšila. To že všade píšu o dôkladnom odlíčení je teda pravda. Ak by predsa len niekde niečo ešte zostalo pretriem pleť tampónikom s Jarischovým roztokom. Ide o kombináciu kyseliny boritej s glycerinom, ktoré sú rozpustené v demineralizovanej vode a konzervované konzervantmi. Dá sa voľne kúpiť v lekárni za naozaj nízku sumu. Okrem dočistenia pleti tiež pleť upokojí a pôsobí aj proti začervenaniu a precitlivenej pleti. S tým našťastie teraz problém nemám, no raz za rok si Jarischov roztok kúpim ako prevenciu. Na očné okolie znovu prichádza očný krém JOIK, ktorý používam aj ráno. Na zvyšok pleti striedam každý druhý deň sérum s olejom. Ak používam olej, ako podklad si dávam levanduľovú vodu Hanus. S ňou však nie som veľmi spokojná. Vadí mi vôňa. Vôňu levandule mám rada, no tu mi pripomína skôr zápar z rumančeka. Nejako ju však musím minúť, no po ďalšom balení už nesiahnem. Po kvetovej vode prichádza zázrak medzi olejmi a to šípkový olej Biopurus. Je tmavý, tak ako má kvalitný šípkový olej byť, rýchlo vsiakne, pleť nie je mastná. Hojí prípadné nedokonalosti pleti, pomáha vyblednúť fľakom po akné a zároveň pleť krásne hydratuje. Tento olej striedam s letným hyalurónovym sérom Hildegard Braukmann. Pôvodne som ho chcela používať tak ako sa sérum používať mať, čiže pod krém. S krémom mám však pleť príliš mastnú, tak ho používam samostatne. Pleť krásne hydratuje a vyhladzuje. Prípravky s kyselinou hyalurónovou sa hodia asi vždy.

Podľa potreby používam lokálne prípravky proti akné a masky. Z toho čo sa mi za tie roky boja s problematickou pleťou osvedčilo musím spomenúť mastičku z lekárne s obsahom zinku a bieleho ichtamolu vitella ictamo. Je voľne dostupná v lekárni a dokáže pekne stiahnuť zápal. Kvôli bielej farbe je však vhodná len na nočné použitie. Oblečenie alebo obliečky však nefarbí. Na deň a dokonca aj pod make-up je vhodné sérum stop akné od značky Cannaderm. Toto sérum je asi najúčinnejší prípravok na akné, aký som kedy vyskúšala. Výsledok je naozaj viditeľný. Účinok pripisujem konopnému oleju. Ten je obsiahnutý aj v peelingu na problematickú pleť od Navie. Zložky peelingu treba najskôr premiešať lyžičkou a následne krúživými pohybmi peelingovať pleť. Obsahuje fakt skvelé prírodné zložky, takže ja ho na tvári nechávam ešte chvíľu pôsobiť. Používam ho približne raz za týždeň. Vyzerá to však, že Navia zmenila zloženie i obal. Podľa potreby a nálady striedam marocký íl a masku Balea.  Maska na problematickú pleť s ingredienciami z Mŕtveho mora od značky Balea je výborným kúskom. Na pleti síce trochu štípe, no dá sa to vydržať. Obsahuje predsa soľ. Oplachuje sa dobre. Po opláchnutí je pleť napnutá, rozjasnená. Dokonca dokáže z veľkej časti vyčistiť upchaté póry. S marockým ílom nie som veľmi spokojná. Póry síce vyčistí, no ťažko sa oplachuje, narobí v kúpeľni bordel a na pleti je pomerne ťažký a ťahá ju.


To je celá moja denná a večerná rutina v starostlivosti o pleť. Súborne používam 17 kusov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky patrí 11 výrobkov. Vidíte, že hoci mám rada prírodnú kozmetiku, nebránim sa ani tej konvenčnej. Niektorým látkam sa vyhýbam, niektoré akceptujem a niektoré sú tiež fajn, hoci nie sú z prírody. Špeciálne to platí pri opaľovacích prostriedkoch. Radšej použiť účinný krém s ochranným faktorom, hoci nie sú ešte celkom preskúmané a každý rok sa o nich dočítame nové informácie, ako sa nechať spáliť.

Máte skúsenosť s niektorým z výrobkov? 


Podobné články na blogu:

Komentáre

  1. Myslím, že nepoužívam ani jeden prípravok. Páči sa mi však tento článok, vidím, že pleť si čistíš fakt dôkladne. Túto zelenú micelárku Bioderma mám tiež rada, no už dávnejšie som si ju nekupovala kvôli vyššej cene. Pleťové vody už používam tiež, teraz mám mániu na tie ružové no rada by som vyskúšala aj nejakú levanduľovú, ktoré sa momentálne tlačia dosť do popredia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Biodermu som si kupila celkom neplanovane pri nakupe v lekarni, ked bola zo 16 e zlacnena na polovicu. Plnu sumu by som za nu tiez nedala. Ak budes skusat levandulove vody, tak tuto neodporucam. Viem ze vone su individualna zalezitost, no toto je podla mna priam puch. Neviem ci sa odvazim na vyskusanie inej znacky :-) Asi skor zostanem pri ruzovych vodach.

      Odstrániť
    2. Uvažovala som, že skúsim českú Purity Vision. Ich levanduľová voda je relatívnou novinkou.

      Odstrániť
  2. Já mám od Biodermy micelární vodu, ale tu hydrabio :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já mám hrozně moc produktu na pleť, který se pokouším používat pravidelně. Ale člověk jednou zaspí, potom se jde opít, potom nestíhá.. A najednou je rád, že se nějak odlíčí. #PůjduDoAknéPekla

    Prolhaná Mrcha

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vyhrávaš cenu za najvtipnejší komentár na tomto blogu :-) Fakt pobavil.

      Odstrániť
  4. Sébium micelárnu vodu som používala približne rok, potom som prešla na Sensibio a tá mi vyhovovala o čosi viac, ináč som ju mala veľmi rada :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa zdajú dosť podobné. Preto kupujem tú, ktorá je aktuálne v akcií. Hydrabio sa mi však až tak nepozdáva. Mám pocit, že pleť je po nej lepkavá.

      Odstrániť
  5. Důkladně čištění je opravdu důležité mě se díky tomu velmi zlepšilo akné

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak. Odlíčiť a vyčistiť pleť je základ.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky