Rozmarínové tonikum na padajúce vlasy

Takmer každý výrobok určený na problémy s vypadávaním vlasov nesie prívlastky účinný, efektný, fungujúci. Hodnotiť, či výrobok naozaj funguje je ale pomerne obtiažne. Vlasy nikdy neprestanú padať po týždni alebo dvoch používania nejakého prípravku. Niekedy prestanú padať vplyvom kozmetického výrobku, niekedy výživového doplnku, často vplyvom lepšej životosprávy a zmiernenia stresu, prípadne kombináciou všetkých faktorov. Hovoriť, či nejaký produkt zabral alebo nezabral, je preto podľa mňa pomerne trúfalé. Skrátka treba si vyskúšať na vlastnej hlave. V dnešnej recenzií síce spomeniem i to, ako to s mojimi vlasmi dopadlo, no skôr by som sa sústredila na samotné použitie a používateľský komfort vlasového tonika určeného na pomoc pri problémoch s vypadávaním vlasov. Špeciálne pri rozmarínovom toniku od Weledy je toho čo povedať. Totiž takmer som to s nim vzdala po pár použitiach.



Výrobok som objednávala ešte skoro na jar. Chcela som pomocou neho predísť tradičnému jarnému vypadávaniu vlasov. Okrem na pohľad pekného obalu, dlhoročnej tradície prírodnej značky Weleda ma zaujal i oficiálny popis. Ten hovorí, že osviežujúce vlasové tonikum s rozmarínovým olejom a hodnotnými výťažkami z listov chrenu a rozchodníka zlepšia výživu vlasových korienkov, podporia rast vlasov a zanechajú zdravú pokožku hlavy. Za zmienku stojí i to, že výrobok spĺňa kritéria certifikátu Natrue.

weleda: rozmarínové vlasové tonikum
INCI:
Popis:
aqua
voda
rozpúšťadlo
alcohol
alkohol
rozpúšťadlo, konzervant
cochlearia armoracia extract
výťažok z chrenu
starostlivosť o pokožku vlasov
sedum acre extract
výťažok z rozchodníka
starostlivosť o pokožku vlasov
rosmarinus officinalis leaf oil
rozmarínový olej
starostlivosť o vlasy a pokožku vlasov
potassium carbonate
uhličitan draselný
odmasťuje a čistí
fragrance
parfum
vonné zložky
limonene

vonná zložka
linalool

vonná zložka
geraniol

vonná zložka


Ako som už spomenula, obal je naozaj pekný, no hneď po prvom vyskúšaní som ho vyhodnotila ako nepraktický. Ak ste skúšali niektorí z olejov tejto značky, tak obal je praktický totožný. To čo mi hneď od začiatku vadilo, bolo to, že do dlane sa mi vylialo buď málo alebo veľa tonika. Kým sa mi ho podarilo aplikovať na vlasovú pokožku, časť sa vždy vyliala do umývadla. Nepomohla ani aplikácia priamo z fľaštičky na pokožku vlasov. Tonikum nepríjemne stekalo po pokožke vlasov až do mimovlasových častí. Ja skrátka také pocity, keď niečo po mne tečie nemusím. Nehovoriac, že dlhé vlasy aplikácií a masáži veľmi na komforte nepridali. Takýto obal a aplikácia by zrejme vyhovovali krátkym vlasom, no pre dlhé vlasy to určite neodporúčam. Toniku som teda použila dva - trikrát, a nechala ho zabudnuté na kozmetickej poličke. Nebavilo ma.
A potom to prišlo. Prišla jar a s ňou jarné vypadávanie vlasov. Bolo treba vlasové korienky podporiť. Začala som užívať výživový doplnok. Tento rok som siahla tabletkách Reghaar a vlasové tonikum som preliala do sklenej nádoby s rozprašovačom, ktorá mi zostala po deodorante Alverde. Aplikácia pomocou rozprašovača mi už problém nerobila a tonikum ma začalo baviť. 
Vôňa bola jemná, s dominanciou rozmarínu. Vlasy boli po aplikácií tonika jemne schlpené a ťažšie sa upravovali. Aby som bola objektívna, myslím, že za to môže aplikácia pomocou rozprašovača a ak by som tonikum aplikovala z pôvodného obalu, tento problém by som nepozorovala. U tonika oceňujem, že zmierňovalo a predchádzalo svrbeniu vlasovej pokožky. Musela som však dávať pozor, aby som ho aplikovala hneď po začiatku svrbenia. Ak som si pokožku už poškrabala, alkohol, ktorý je na druhom mieste v zložení pekne pálil. A ako zhodnotiť samotné vypadávanie vlasov? Kombinácia výživového doplnku, tonika, väčší príjem vitamínov z čerstvého ovocia a zeleniny sa začali prejavovať po približne dvoch mesiacoch a vypadávanie vlasov sa zmiernilo na únosnú hranicu. Napriek tomu sú moje dojmy z tonika rozpačité. Na jednej strane oceňujem, že ide o bezoplachový prostriedok, ktorý je možné použiť kedykoľvek počas dňa. Na druhej strane je nepraktický obal. Pozerala som i na podobné výrobky konkurenčných značiek, no bezoplachový produkt som nenašla. Vždy ide o zmes olejov, ktoré treba po aplikácií po pár minútach umyť. Takže napriek mojim zmiešaným pocitom, je možné že po rozmarínovom toniku siahnem i na jeseň. Je to paradox, no keď chýba konkurencia, veľa možností nie je.



plusy:
  • dostupnosť
  • prírodný produkt 
  • upokojí pokožku v počiatočných fázach svrbenia
mínusy:
  • nepraktický obal
  • nemožnosť aplikovať na poškriabanú pokožku
Celkové hodnotenie: dobrý

Čo používate proti vypadávaniu vlasov? Viete poradiť podobné bezoplachové tonikum?

Komentáre

  1. A vlasy sa ti z neho vôbec nijako nemastili? Ja sa vždy práve toho pri používaní vlasového tonika bojím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, nastastie sa nemastia. To by mi velmi vadilo.

      Odstrániť
  2. weledu mám rada a vlasy mi celkom padajú a hľadám niečo dobré, tak určite vyskúšam, čo to spraví s tými mojimi :).

    KEJMY ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto tonikum mi vyhovuje, navíc je super na lupy, takže já jsem spokojená :) Pokud chce doporučit podobný produkt, teď testuji novinku od Manufaktury, je ve spreji, takže je aplikace snazší ;)
    Více o něm najdeš zde: https://www.manufaktura.cz/unikatni-aktivacni-serum-proti-vypadavani-vlasu-a-pro-podporu-rustu-novych-vlasu/p437287-1/
    BLOG EVERYTHIN KATE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem. O vyrobkoch od Manufaktury nemam ziaden prehlad.

      Odstrániť
  4. ja by som potrebovala niečo na suchú pokožku hlavy neviem ani sama či su to lupiny ale nepodoba sa mi to na to lebo mam to na par miestach na hlave a niekedy to dosť svrbí takže možno by to bol pre mňa tiež skvely pomocník aj ke´d si myslím že vlasy mi padajú tak normálne. Nejaký ten aplikátor mohli k nemu vylepšiť ako napríklad pri niektorých vlasových vodách majú taký dlhý sosáčik a tým sa da naniesť produkt priamo na kožu hlavy:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak su len na niektorych castiach hlavy a obcas svrbia, mohlo by ist o miernu formu seboroickej dermatitidy.

      Odstrániť
  5. Toto mne moc zajímá, sama mám s padajícími vlasy problémy a dosud na to používám pouze Milvu. Moje vlasy si na ni ale asi zvykly a tak padají dál. Toto budu muset vyzkoušet a pravidelně používat, jinak už nevím, co si s vlasy počnu... pokud mi tedy na hlavě ještě nějaké zůstanou :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pripravky treba striedat. Ja som si tak zvykla na sampon proti lupinam od Biodermy. Roky som s nim bola spokojna a potom prestal fungovat.

      Odstrániť
  6. Ja som si tento produkt objednala len z rozmaru a nič extra som od neho nečakala, snáď dobrý pocit z toho, že sa snažím robiť aspoň niečo pre moje vlasy. Ešte nemôžem zhodnotiť jeho dlhodobé účinky, lebo ho používam len 3 týždne, ale môžem povedať, že sa mi po ňom lepšie rozčesávajú vlasy a sú objemnejšie, lepšie porozdeľované od seba. Ja mám našťastie kratšie vlasy, ani nie po plecia, takže s aplikáciou som žiadny problém nemala, a kvapká mi normálne, po kvapkách. Vôbec nemastí a vlasy nemám zlepené. Vždy aplikujem 8 kvapiek, som veľmi zvedavá, či budem badať nejaké zmenu po dlhšej dobe.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Držím palce, nech sú aj dlhodobé účinky super.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky