30. októbra 2016

Terra Naturi | prírodný kompaktný púder

Približne 80 % percent kozmetiky, ktorú používam nesie prívlastok prírodná. To, že je prírodná, však neznamená, že všetky kúsky používateľovi sadnú a aj v tejto kategórií treba hľadať to, čo nám vyhovuje. Všeobecne však dobrú skúsenosť mám s prírodnými púdrami. Zatiaľ všetky, ktoré som vyskúšala mi vyhovovali dokonca viac ako tie konvenčné. Do pozornosti dávam najmä púder od značky Cosm´etika, ktorý bol síce trochu drahší, no neobsahoval mastenec, či cenovo veľmi prijateľný a dostupný púder od Alverde. Práve k Alverde by som prirovnala aj púder od privátnej značky prírodnej kozmetiky Terra Naturi, ktorú možno kúpiť v sieti drogérií Müller v Nemecku, Rakúsku, či v Maďarsku. A keďže možno niektorí budeme cestovať na vianočné trhy do okolitých krajín, mohla by sa dnešná recenzia hodiť.


Podľa popisu má komapktný púder Terra Naturi zmatňovať, zanechávať hladky povrch a kryť drobné nedokonalosti pleti. To všetko bez syntetických konzervačných látok a v súlade s certifikátom prírodnej kozmetiky Natrue. V množsve 9 g sa predáva v štyroch odtieňoch (ivory, natural beige, soft noisette, sun kissed) za cca 3,80 €.



terra naturi: kompaktpuder 01 ivory
INCI:
Popis:
talc
mastenec
základ púdrov, vyhladzuje pokožku
mica
sľuda
účinná a farbiaca látka
magnesium stearate
stearát horečnatý
stabilizátor emulzií, premasťuje
caprylic / capric triglyceride
kaprylové / kaprinové trigliceridy
starostlivosť o pokožku, premasťuje
parfum (esencial oils)

vonné látky
prunus armenicaca kernel oil
olej z jadier marhule
starostlivosť o pokožku
euterpe oleracea fruit oil
olej z plodov acai
antioxidačné účinky
canola oil
olej z repky olejnej
starostlivosť o pokožku
lava powder
lávový prášok
zmatňuje
aloe barbadensis leaf extract
extrakt z aloe
upokojuje, regeneruje
tocopherol
vitamín E
antioxidant, predlžuje trvanlivosť
helianthus annuus seed oil
slnečnicový olej
starostlivosť o pokožku
bisabolol

účinná zložka na citlivú pleť
ascorbyl palmitate
forma vitamínu C
predlžuje trvanlivosť
+/- CI 77891, CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77007

farbivá

Podľa databázy EWG žiadan zo zložiek nepatrí k "High Hazard" látkam.


Mňa osobne veľmi očarilo balenie. Pekné, vkusné, praktické. To sa často nevidí. Samotný púder sa dobre naberá na štetec. Trošičku práši. V porovnaní s ním, púder Alverde neprášil ale zase sa horšie naberal na štetec. Terra Naturi poskytuje slabšie krytie a s tým súvisí, že jemne mení farbu make-upu. Nie je transparentný, takže treba venovať pozornosť výberu odtieňa. Neobsahuje silikóny, takže pleť nevyhladzuje. So zmatnením som relatívne spokojná. Pleť vydrží matná približne štyri hodiny a potom treba pleť prepúdrovať. Kvalitou, cenou a účinkom by som ho prirovnala k púdru od Alverde. Mňa rozhode zaujal. Problémom je akurát dostupnosť na Slovensku, ale ak budem cestovať do okolitých krajín, určite si kúpim ďalšie balenie, ktoré budem striedať s púdrom od Alverde.

plusy:
  • balenie
  • vôňa
  • cena
  • účinok
mínusy:
  • dostupnosť na Slovensku
  • obsahuje mastenec

Celkové hodnotenie: výborný

Aký je váš obľúbený prírodný púder?

3 komentáre:

  1. Škoda, že na Slovensku je výber kozmetiky tak strašne obmedzený, niekedy už ani nemám chuť vstúpiť do obchodov, stále to isté. Ja používam púder Manhattan, ktorý si tiež kupujem len u susedov v Rakúsku, tu ho proste nezoženiem. Od Alverde mi viac vyhovuje kompaktný púder, ten sypký na mojej pleti začal akosi oxidovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sypký púder od Alverde som už zopárkrát mala a bol fajn, ten kompaktný som ešte neskúšala. Pri mojej spotrebe sa k nemu však čoskoro isto dostanem :) ďakujem za tip, ak niekam vycestujem, určite kúpim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pomaly sa dostávam na dno už druhému baleniu tohto púdra. V lete som mala ten najtmavší odtieň (som trocha snedšia), teraz mám druhý Natural Beige. Mne sa na ňom páči jeho konzistencia - je taká krémovejšia. Dokonca som ho už dvakrát použila aj na líčenie neviest. Doma mám aj sypký púder Alverde, ale s ním sa mi nechce "patlať", preto asi dlhšie zostanem verná Terra Naturi. (Inak, mám rada aj ich kontúrky na pery i oči, mám jeden skvelý (síce lepivý, ale krásny) lesk na pery a myslím, že ešte nejakú dekoratívku vyskúšam.)

    OdpovedaťOdstrániť

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥