Ako mať prehľad o novinkách

Keď som si pred pár rokmi obľúbila, niektoré blogy a chcela som si ich čítať pravidelne, vytvárala som si v prehliadači "bookmarky" (záložky). V určitých intervaloch som musela prebehnúť všetky uložené odkazy, aby som sa dozvedela, či pribudli nové články. Blogerkám som síce týmto zvýšila návštevnosť stránok, ale pre mňa to  bolo neefektívne. Veľmi nepraktické to bolo najmä pri čítaní na tablete. Uvedený problém riešia rôzne RSS čítačky. RSS (Really Simple Syndication) je technológia, ktorej úlohou je sledovať zmeny na zadanej stránke. Vždy, keď pribudne nový článok,  RSS čítačka dostane informáciu o tom, čo sa na danej stránke zmenilo. Z množstva RSS čítačiek, ktoré vývojári ponúkajú momentálne používam multiplatformovú mobilnú aplikáciu "Feedly".




Feedly je RSS čítačka pre smartphony a tablety s operačným systémom Android, IOS a Kindle Fire. Vďaka Feedly má užívateľ všetky novinky zo svojich obľúbených blogoch na jednom mieste a už nemusí pracne otvárať jednotlivé webové stránky. Ako na to? Feedly si možete nainštalovať zdarma z Google Play, App Store alebo Kindle App Store. Potom stačí v aplikácií vyhľadať požadované online zdroje a pre zjednodušenie navigácie ich zaradiť do kategórii (napr. kozmetika, recepty, móda...). Následne si môžete blogy čítať, listovať si v nich, zdieľať ich na sociálnych sieťach. Prostredie aplikácie si môžte pozrieť v nasledujúcom videu.

 


Moje hodnotenie:

plusy:
  • rýchly prehľad o nových článkoch na blogoch, ktoré čítavam
  • umožňuje čítať aj blogy s problémovými šablónami (tie, ktoré máte komplikované šablóny s množstvom pluginov si overte, či je váš blog čitateľný aj na smartphonoch a tabletoch)
  • po kliknutí na článok, umožňuje navštíviť aj webovú stránku na ktorej je blog umiestnený
  • novinky môžete čítať aj v režime offline 
  • je zadarmo
mínusy:
  • nie je možné komentovať články
  • ak je v článku vložené video, nie je možné ho prehrať
  • ak chcete čítať články v režime offline, musíte predtým novinky načítať (neprebieha automatická aktualizácia)


Poznáte Feedly? Aký spôsob čítania blogov preferujete?

Komentáre

  1. takých stránok poznám veľa, ale neviem, radšej si článok prečítam osobne na blogu/stránke :). ale super článok!

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Používám Bloglovin, kde jde nastavit (na tabletu a telefonu), aby se článek neotevřel v náhledu, ale přesměruje přímo na blog. Na PC to dělá automaticky.

      Odstrániť
  2. O této aplikaci slyším poprvé, tablet nemám a na mobilu moc neprohlížím, ale i tak, hodně zajímavý článek, jsem ráda, že vím zase nějaké nové informace :)

    http://recenzekamsepodivas.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja citam blgy cez blogger aj s ipadom a pride mi to v poho

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Přiznám se, že tuto aplikaci neznám. Osobně využívám Bloglovin. Zatím se s ním ještě učím, ale zdá se, že mi bude vyhovovat. :)¨

    …ARI
    Ariino šeptání do větru

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky