Čitateľský denníček | jún a júl

Po dlhšom čase sa stretávame pri pravidelnej rubrike, v ktorej sa s vami podelím o moje dojmy z niekoľkých prečítaných knižiek. Zoberte si teda šálku kávy alebo čaju a inšpirujte sa mojim výberom kníh.


 Fredrik Backman - Obhliadka bytu

Môj obľúbený autor opäť nesklamal a napísal ďalšiu skvelú knihu. Akurát názov knihy veľmi nekorešpodnuje s dejom. Áno, je tam aj obhliadka bytu a bankový lupič, ktorý sa zamkne s realitnou maklérkou, s dvomi obdivovačmi Ikey, s multimilionárkou, so smutnou starou dámou, s tehotnou ženou a s ďalšími postavami v byte, ktorý je určený na predaj, no o ten byt a o tú prehliadku v príbehu vôbec nejde. Oveľa krajší názov má český preklad Úzkosti a jejich lidé, ktorý oveľa lepšie vystihuje túto skvelú knihu. Jednoznačne treba prečítať.

★ ★ ★ ★ ★
rozhodne treba kúpiť






 Martin Ližičiar - Kňaz a psychiater Max Kašparu - Nebudem hrať divadlo pred Božou tvárou

Knihu som zháňala už dlhšie, no bola všade beznádejné vypredaná. Asi po ruku hľadania sa mi podarilo nájsť jedno zabudnuté vydanie a oplatilo. Kniha prináša rozhovor s greckokatolíckym kňazom a psychiatrom v jednom. Ide o veľmi inšpiratívny rozhovor, ktorý dokáže človeka v zložitej situácií poriadne nakopnúť. Mám v pláne pohľadať ďalšie knižky od pána Kašparu. Napísal ich viacero.

★ ★ ★ ★ ★
rozhodne treba kúpiť



 Martin Ližičiar -Politik Richard Vašečka - Mojou ambíciou je slúžiť Bohu

Priznám sa, že pri kúpe tejto knižky som trochu váhala. Chcela som sa vyhnúť politike, no mať kompletnú zbierku kníh Inšpirujúci ma presvedčilo k nákupu. Pána Vašečku som predtým vôbec neregistrovala a veru ani teraz netuším, do ktorej politickej strany patrí. Myslím, že to ani nie je dôležité. Rozhovor bol tiež zaujímavý, no na môj vkus až príliš formálny. Bolo vidieť, že vzhľadom na verejnú funkciu, ktorú zastáva, si dáva pozor na to čo povie a ako vyjadrí svoje myšlienky. Knihe ako takej nemám čo vytknúť, no možno v inom životnom období by ma oslovila viac.

★ ★ ★
 príjemne strávený čas



Čítali ste niektorú z kníh? Prípadne vás niektorá kniha inšpirovala?

Komentáre

Obľúbené príspevky