Ako obmedziť množstvo odpadu a mať pleť ako v bavlnke

Odličovacie tampóny, ktoré sa dajú prať, nie sú v mojej kozmetickej rutine žiadnou novinkou. To, že vďaka nim výrazne znížim produkciu odpadu som si overila už dávnejšie. Žiaľ pri prvom výbere som nemala šťastie na výber kvalitného produktu. Nevadí. Poučila som sa. Zistila som, čo si mám všímať a čomu sa vyhnúť a pri ďalšom pokuse už môžem napísať, že som vybrala dobre a so značkou Vilibaldo som spokojná. Tampóny sú dostatočne jemné, dostatočné veľké, sú vyrobené z bavlny a bambusu, nikde nič neodstáva a neničí sa. Po troch mesiacoch používania stále nevidieť žiadne známky opotrebovania. Ak vás teda zaujíma podľa čoho si takýto druh produktu vybrať a ako ho udržiavať, čítajte ďalej.
Prečo siahnuť po bavlnených odličovacích tampónoch?


Skúšali ste niekedy spočítať koľko vatových tampónov dokážete spotrebovať v priebehu dňa či mesiaca? Asi nie. Kto by sa tým predsa zaoberal. Určite ste si však všimli preplnený kôš alebo nádobu, do ktorej odličovacie tampóny a ďalší kozmetický odpad hádžete. A to už vie pekne napáliť. Keď som obmedzila jednorázové odličovacie tampóny, logicky kleslo i množstvo odpadu. O jeden kôš v domácnosti teda menej.

Ako používať bavlnené odličovacia tampóny?

Odličovacie tampóny sa dajú použiť úplne rovnako ako i tie jednorázové. Akurát väčšinou kým na bežné odlíčenie som spotrebovala 2-3 jednorázové, pri týchto bavlnených mi úplne postačí jeden. Osvedčil sa mi pri bežnom odlíčovaní micelárnou vodou a rovnako aj pri odličovaní odličovacím olejom. Určite by však nemal problém ani s odličovacím mliekom či nejakým odličovacím balzamom. Jednu stranu bavlneného tampónu použijem na odlíčenie očí a druhá strana mi postačí na zvyšok tváre. Hotovo. Pri kúpe si však určite treba všimnúť, či práve tie vaše tampóny sa dajú naozaj použiť z oboch strán.

Aký je výsledný efekt?

Odličovací prostriedok líčenie a nečistoty rozpustí a pomocou odličovacieho tampónu ich pekne stiahnete z tváre. Bavlnené tampóny sú zväčša jemné, čiže pleť hladia a žiadneho škriabania sa nemusíte obávať. Horšie ako pri jednorázových tampónoch to určite nebude. Ja by som efekt prirovnala k takému medzistupňu, medzi odstránením líčenia pomocou kozmetického uteráčika a jednorázového tampónu. Znovu si však pri kúpe všimnite povrch produktu. Zamerajte sa na hladké spracovanie a čipku podľa mňa prenechajte niekomu inému.

 Aká je údržba bavlnených tampónov?

Rôzni výrobcovia majú rôzne odporúčania. Od prania v rukách, cez pranie v pračke, po zákaz žehlenia a podobne. Mne sa však najviac osvedčilo pranie v pračke. Na okamžité pranie v rukách som jednak lenivá a jednak vzhľadom na spotrebované množstvo horúcej vody sa mi tento spôsob ani nezdá práve najekologickejší. Periem s bielym alebo farebným prádlom pri teplote 40 °C, pričom používam bežný prací prášok. Akurát na tampóny zvyknem nastriekať eko-odstraňovač škvŕn. Pri takomto spôsobe prania sú tampóny pekne vypraté a stále rovnako biele ako pred prvým použitím. Po vysušení tampóny ešte žehlím. Niežeby boli pokrčené, ale skôr kvôli odstráneniu prípadných mikroorganizmov. Predsa len vysoká teplota by mala znížiť potencionálne riziko. Ešte pred kúpou sa preto zamyslite, ako budete produkt čistiť a skúste tento váš plán zosúladiť s odporúčaniami výrobcu.

 Podľa čoho vyberať bavlnené tampóny?

Výber odličovacích tampónoch je dnes už pomerne široký. Pred samotnou kúpou je teda dobre ujasniť si, čo vlastne chceme a koľko toho chceme. Odporúčam všímať si cenu prepočítanú na jeden kus, použiteľnosť z oboch strán, materiál, opracovanie, farbu, spôsob údržby odporúčaný výrobcom.

Kde kúpiť odličovacie tampóny

Ak ste sa rozhodli pre kúpu, pravdepodobne budete potrebné nákup uskutočniť cez niektorý z e-shopov. V kamenných predajniach som ja osobne zatiaľ tento typ produktov nevidela i keď predajcovia to určite časom napravia. Ak váš obľúbený e-shop bavlnené tampóny nepredáva, môžete vyskúšať napríklad e-shop Krásna každý deň, kde majú momentálne k dispozícií odličovacie tampóny od značky Vilibaldo.


Aká je vaša skúsenosť s odličovacími tampónmi?

Komentáre

  1. Zero waste tampóniky používam už zhruba pol roka a nemôžem si ich vynachváliť. Našťastie u nás máme niekoľko skvelých zero waste obchodov, takže som nemusela objednávať z e-shopu, ale priamo v kamennej predajni. Plus som jednu sadu vyhrala v súťaži na instagrame a jeden tampónik bol aj v krabičke krásy od BioBeauty, takže mám doma viacero druhov, resp. štruktúr, každá z nich mi vyhovuje na niečo iné, čo je fajn.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tieto tampóniky sú skvelá vec , síce ich ešte nepoužívam, pretože tampóniky používam veľmi málo, ale je to skvelý krok k šetreniu :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky