Modrou trávou proti poteniu

Značka Elizabeth Arden je známa najmä vďaka svojim legendárnym vôňam. Priznám sa však, že plné balenie a ani len vzorku som nikdy nevlastnila. Párkrát som síce v letiskových obchodíkoch nejaké tie vône ovoňala, no vždy to zostalo iba pri: Uhm, pekné. Tak možno nabudúce, keď miniem svoje zásoby vôní. Moja zásoba toaletných vôd a parfumov však vyzerá skoro až nekonečne. Keďže nejakú tu vôňu som napriek tomu chcela mať a zároveň som na začiatku leta hľadala účinný antiperspirant, ktorý by si poradil s potením i počas horúčav, vybrala som si v Elnino antiperspirant s názvom Blue Grass. A už som len čakala na kuriéra, aby som mohla zhodnotiť vôňu. No a samozrejme i účinok.


V prípade Blue grass od Elizabeth Arden ide o pravý nefalšovaný antiperspirant na báze zlúčenín hliníka. Poteniu tu zabraňuje zložka aluminum chlorohydrate. O antiperspirantoch na báze hliníka a ich vplyvu na organizmus sa toho popísalo už veľa. Ja sama ich používam iba počas leta a počas náročných pracovných dní. Inak vyberám z prírodných deodorantov, ktoré poteniu nebránia a účinkujú len proti vzniku nepríjemného pachu. Spoločnosť však momentálne funguje tak, že potenie nie je veľmi žiadaným prejavom a antipersprianty vlastníme asi všetci. Vždy ich však treba používať s rozumom. Lebo všetkého veľa škodí a minimálne počas víkendu si naozaj vystačíme iba s deodorantom. Vrátim sa však späť k recenzovanému kúsku. Okrem látky zabraňujúcej poteniu určite zaujmú látky, ktoré majú pleť hydratovať (cetyl alcohol, urea). No tiež konzervanty množstvo vonných látok. Z tých niektoré patria podľa databázy EWG k "High Hazard" látkam (benzyl salicylate, coumarin, eugenol, geraniol, hydroxycitronellal). Ich riziko spočíva v možnej alergickej reakcií. Ak teda niekto vie, že je na vonné látky precitlivelý, siahne po inom kúsku. Ostatným by to nemuselo vadiť.


ELIZABETH ARDEN - cream deodorant blue grass
aqua   |  voda  |  rozpúšťadlo
aluminum chlorohydrate   |  deodorant a antiperspirant
cetyl alcohol   |  zjemňuje a vyhladzuje
urea   |  močovina |  hydratuje
glyceryl stearate   |  emulgátor
peg-100 stearate   |  emulgátor
parfum   |  vonné zložky
amyl cinnamal   |  vonná zložka
benzyl alcohol   |  konzervant
benzyl salicylate   |  konzervant
citronellol   |  vonná zložka
coumarin   |  vonná zložka
eugenol   |  vonná zložka
geraniol   |  vonná zložka
hexyl cinnamal   |  vonná zložka
hydroxycitronellal   |  vonná zložka
limonene   |  vonná zložka
linalool   |  vonná zložka

Hoci značka Elizabeth Arden patrí k cenovo drahším značkám, v prípade antiperspirantu nejde o žiadne závratné sumy. V množstve 40 ml sa predáva za cca 7,50 €, pričom momentálne naň v e-shope Elnino prebieha i akcia.



A ako antiperspirant obstál? Hneď v prvom momente ma prekvapilo balenie. Na stránke e-shopu sa nachádza len fotografia zatvoreného prípravku a na iných stránkach som už nehľadala. Preto to prekvapenie. Po zložení vrchnáka sa totiž objavil plastový aplikátor. Krémový antiperspirant sa von dostane pootočením spodnej časti balenia no a plastovým aplikátorom sa už potom rozotrie do podpazušia. Je to netradičné, no aplikácia okrem prvotného prekvapenia nespôsobovala žiaden problém. 
Vôňa je spočiatku výraznejšia. Akoby kvetiny zmiešané s mydlom. V podobe toaletnej vôdy alebo parfumu by som ju zrejme nechcela, no v prípade deodorantu je to v poriadku. Po nanesení do podpazušia sa rozplynie a neprechádza na oblečenie, čo hodnotím pozitívne.
Pozitívom je i to, že vôbec nefarbí a neznehodnocuje oblečenie a samozrejme i to najdôležitejšie - účinok. Ten by som prirovnala k Rexone - maximum protection, s ktorou som bola vždy spokojná. Elizabeth Arden dokáže spoľahlivo počas celého dňa ochrániť pred pachom a vo veľkej miere i pred samotným potením. Nie je to tak, že by ste sa nespotili vôbec. Antiperspriant, ktorý by to dokázal podľa mňa asi ani neexistuje, no potila som sa len minimálne. S výberom antipersprirantu na túto letnú sezónu som teda spokojná.

plusy:
  • spoľahlivo bráni pred pachom
  • dostatočne bráni pred potením
  • netradičný spôsob aplikácie
  • nefarbí oblečenie
  • vôňa neprechádza na oblečenie

mínusy:
  • zloženie (ale ak chceme antiperspirant, nemôžeme čakať levandule, však)

Celkové hodnotenie: výborný


Máte radi vôňe Elizabeth Arden? Ktorá je vaša obľúbená?

Komentáre

Obľúbené príspevky