Taká menšia odysea | časť III.

Po dlhšej dobe dnes prichádzam s článkom o dvoch výrobkoch pôsobiacich proti poteniu. Tentoraz sú oba otestované počas zimného obdobia a počas začínajúcej jari, kedy sú moje nároky na prípravky proti poteniu o niečo nižšie ako počas letných horúčav. Aj vtedy však očakávam funkčnosť a praktickosť. Ako to s konvenčným a prírodným prípravkom dopadlo rozoberiem v dnešnom článku.
 

Začnem antiperspirantom Dove - verzia invisible dry v spreji. Výrobok sa ku mne dostal ako súčasť vianočného  balíčka spolu s telovým mliekom a sprchovacím gélom. Sama by som si verziu v spreji nekúpila kvôli vdychovaniu látok počas aplikácie. Nech sa človek snaží ako chce, vždy nejaké tie látky vdýchne. Nie som však až taká radikálna, aby som ho vyhodila, takže ho používam, ale ak by som chcela ďalšie balenie, tak určite len pevnú verziu. Antiperspirant má takú neurčitú arómu. Nie je to niečo, čo by mi vyslovene prekážalo, ale ani nie som z nej nadšená. Občas, keď použijem prípravku viac, po ňom zostanú biele fľaky na oblečení. Praním však z oblečenia zmiznú a vlastne mi počas celej doby používania antiperspirant nezničil žiadne oblečenie, takže to nepovažujem za problém. Účinok proti poteniu je priemerný. V lete by mi určite nestačil a vzhľadom na to, že ide o antiperspirant som aj počas chladnejšieho počasia očakávala lepší výsledok. Navyše v prípadoch, keď som sa spotila sa zvýraznila vôňa antiperspirantu a oblečenie bolo potrebné vždy prať práve kvôli tejto vôni prípravku. Výrobok obsahuje butane, isobutane, propane, cyclopentasiloxane, ppg-14 butyl ether, aluminum chlorohydrate, parfum, disteardimonium hectorite, octyldodecanol, bht, helianthus anuus seed oil, propylene carbonate, dimethiconol, tocopheryl acetate, citric acid, alpha-isomethyl ionone, benzyl alcohol, benzyl salicylate, butylphenyl methylpropional, cinnamyl alcohol, citronellol, coumarin, geraniol, hexyl cinnamal, hydroxycitronellal, hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, limonene, linalool. Podľa databázy EWG k "High Hazard" látkam patria butane, isobutane, benzyl salicylate, butylphenyl methylpropional, cinnamyl alcohol, coumarin, geraniol, hydroxycitronellalhydroxyisohexyl 3-cyclohexene. Tento chemický koktejl sa predáva za približne 2,30 €.

Prírodný deodorant Ponio - verzia pomaranč a eukalyptus má príjemnú vôňu a praktický obal z tvrdého plastu pripomínajúci sklo. Deodorant sa z obalu vytláča a aplikuje sa do podpazušia buď "nasucho" ako sme navyknutí pri tuhých deodorantov, alebo sa odporúča navlhčiť prípravok napríklad dermálnou vodou a až potom naniesť do podpazušia. Vtedy sa lepšie rozotrie a lepšie vsiakne do pokožky. Pri používaní prípravku ho treba používať s mierou, lebo ak som ho použila veľa, zostával na oblečení. Pri praní však bez problémov z oblečenia zmizol. Prípravok eliminuje pach potu a dokonca sóda a kaolín pohlcujú vlhkosť potu, takže výrobok počas chladnejšieho počasia úplne môže nahradiť antiperspiranty. S účinkom som bola teda spokojná. Obsahuje sodium bicarbonate, kaolin, simmondsia chinensis seed oil, hydrogenated simmondsia chinensis seed oil, cocos nucifera oil, theobroma cacao seed butter, citrus aurantium dulcis peel oil, eucalyptus globus oil, limonene, linalool, citral. Podľa databázy EWG žiadna látka nepatrí k "High Hazard" látkam. Plné balenie (50 g) predáva za cca 7 €.


Ak by som to mala zhrnúť tak počas chladnejšieho počasia v zime a na jar, keď som výrobky používala, účinkovali oba výrobky rovnako, s tým, že keď som sa už spotila pri Dove bolo mierne cítiť aj pot, pri Ponio nie. S nástupom teplejších dní sa účinok posúva v prospech Dove. 

Máte skúsenosť s niektorým z výrobkov? 

Komentáre

  1. Nemám skúsenosti ani s jedným, ale Ponio ma láka, ale ide leto, tak to nie je akurát vhodné obdobie na testovanie prírodných deo prípravkov :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Z prirodnych mam rada prave toto Ponio a este Dulciu. Podla mna to za skusku stoji. Ak by aj cez leto nevyhovoval, da sa odlozit na zimu.

      Odstrániť
  2. Ponio práve teraz používam, vyhrabala som doma jeden kúsok kúpený ešte dávnejšie vo verzii Cukrová pivoňka a som teda príjemne prekvapená. Veľmi vyhovuje, dokonca aj keď robím nejakú aktivitu tak úplne postačuje :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cukrovu pivonku by som urcite chcela minimalne ovonat. Uz len ten nazov znie dobre :-)

      Odstrániť
  3. Nedávno jsem zahájila pátrání po přírodním deodorantu - nějaký tuhý (kuličkový nebo krystal mi nevyhovuje). Potřebuju aby byl parfemovaný, ale ne citrusově. Zatím mi vyhovoval jen Jason, který je fakt účinný, ale měla jsem ho v neparfemované verzi. Zkoušela jsem Alverde, které nebylo nejhorší, ale má bílou barvu a prostě se nějak nemůžu smířit s tou tekutou konzistencí. Pak jsem prubla Honestly pHresh, ale to byl totální propadák. Teď jsem ale sehnala Jason v parfemované verzi (aloe) a zatím spokojenost - rychle se vstřebává, nedělá na oblečení fleky (je průhledný), nedráždí, funguje na jedničku a navíc hezky voní.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jason ma v pri citani recenzii uz davnejsie zaujal, ale zatial som ho nevidela v ziadnom bio obchodiku a ani v e-shopoch. Ked ho niekde najdem, urcite kupujem.

      Odstrániť
  4. Vyskúšala som asi 2 antiperspiranty od Dove, za mňa strašná katastrofa. Kúpila som si ich na dovolenku, lebo pri teplotách nad 30 °C mne príroda nestačí. Ale ochrana žiadna ,všade sa drolil ,neviem prečo aj keď som si ho striekala z väčšej vzdialenosti. Ponio mám aj ja ,ale len vo vzorke. Zle sa nanáša ,ale tak ja z neho trošku odštipnem a poriadne rozotriem. Ako píšeš na chladnejšie dni je fajn, ale asi von by som len s nim nevybehla :)

    Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. So vzorky sa tazsie nanasal aj mne. Ked je vsak v klasickom plnom baleni vo vysuvatelnom obale, je aplikacia podstatne lepsia.

      Odstrániť
  5. Ten pomarančový je milý páči sa mi:)) Ja rada používam Dove antiperspirant ten klasický Original krásne vonia a cítim ho celý deň, ako vonia tento už nepoznám, tuhý antiperspirant nechcem lebo sú biele a tie ostávajú na šatách, ale teraz som objavila taký deodorant gélový bez hliníka Bionsen sa vola zatiaľ ho len skúšam kúpila som ho v DM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V DM som si taku znacku veru nevsimla. Budem sa musiet lepsie pozriet.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky