Kontroverzný make-up

Make-up od značky Vichy som si pravidelne kupovala počas môjho vysokoškolského štúdia a s menšími výhradami  som s ním bola spokojná. Od tých čias make-upy prešli inováciou zloženia i obalov a spomínaný make-up v sklenenej flaštičke sa dnes už kúpiť nedá. V súčasnosti sú na našom trhu dostupné rozjasňujúci make-up, make-up zakrývajúci nedostatky pleti, make-up proti vráskam a korekčný make-up. U  všetkých týchto make-upov oceňujem to, že lekárne majú reálne k dispozícií vzorky a dá sa bez problémov zvoliť vyhovujúci farebný odtieň. Po zistení, že make-up v sklenenej flaštičke sa už nevyrába a že teda, žiadne spomienkové okienko sa konať nebude, som si zvolila korekčný make-up Derma Blend.

Vichy Derma Blend odtieň 15 Opal



Podľa popisu výrobcu ide o make-up, ktorý poskytuje dokonalé krytie počas 16 hodín s textúrou "nahej" pleti a matného vzhľadu. Úlohou make-upu je zakrytie menších až mierných nedokonalostí pleti, ako sú nezjednotený tón pleti, tmavé kruhy, rozptýlené začervenanie pleti, jazvy.

Cena: cca 20 €

Zloženie: Water, Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Glycerin, Polyglyceryl-4, Isostearate, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Hexyl Laurate, Pentylene Glycol, Disteardimonium Hectorite, Methylparaben, Cellulose Gum, Aluminum Hydroxide, Magnesium Sulfate, Phenoxyethano, Disodium Stearoyl Glutamate, Tristearin, Acetylated Glycol Stearate, Acrylates Copolymer, Butylparaben
Zloženie napovedá, že ide o make-up s dominantným zastúpením silikónov a konzervovaný parabénmi. Podľa organizácie EWG k "High Hazard" látkam patrí Butylparaben , ktorý je však na konci zoznamu a mal by byť zastúpený v najmenšom množstve.
Vichy Derma Blend odtieň 15 Opal
Moje subjektívne skúsenosti: hneď pri prvom použití som zistila, že aplikácia make-upu bude značne problematická. Make-up sa ťažko rozotiera a určite to nepôjde štetcom alebo hubkou. Treba sa držať návodu a na tvár naniesť make-up  v podobe množstva malých bodiek a tieto bodky prstami pracne rozotrieť do pleti. O textúre "nahej" pleti ako sa tvrdí v popise nemôže byť ani reč. Ide o make-up s vysokým krytím a na pleti je zreteľne vidieť, že tam ten make-up proste je. O 16 hodinovej výdrži tiež nemôže byť ani reč. Počas zimných a jarných mesiacoch síce pekne vydržal osemhodinový pracovný čas aj s cestou, ale akonáhle prišlo májové oteplenie výdrž make-upu sa výrazne znížila na cca štyri hodiny a make-up sa vplyvom tepla začína roztekať. A prečo nadpis kontroverzný? Nuž keď sa mi vyhodí akné, ktoré potrebujem zakryť oceňujem jeho perfektnú kryciu schopnosť. Ale akonáhle je akné vo forme hojenia make-up príšerne zvýrazňuje suché miesta vrátane celého hojaceho sa akné. Čo sa týka suchých miest je "ideálny" na diagnostiku pleti, pretože zvýrazní všetky suché miesta, ktoré máte a o ktorých ste ani len netušili. Navyše môj exemplár mal poškodené a otlčené viečko. Nieže by to nejako vadilo, ale keď už zaplatím za make-up cca 20 €, očakávam aj nepoškodený obal. Tento kus mal ísť určite do predaja so zľavou.

plusy:
  • vysoké krytie
  • dobrý výber odtieňov, ku ktorým sú k dispozícií testery
  • ideálny na pleť s akné, vo fáze keď sa akné iba vyhodilo


mínusy:
  • "High Hazard" látka v zložení
  • problematické nanášanie
  • zvýrazňovanie suchých miest
  • použiteľný iba v chladnejších mesiacoch
  • nepoužiteľný na pleť s akné vo fáze hojenia
  • popis nezodpovedá realite /nahá pleť, výdrž 16 hodín/

Perspektíva výrobku na mojej poličke: väčšiu časť make-upu som minula počas zimy, s tým, že som ho  používala iba príležitostne. S narastajúcou teplotou a príchodom leta mi prestal vyhovovať z farebného hľadiska a tiež z hľadiska krátkej výdrže. Odkladám ho teda do príchodu ďalšej zimy, ale myslím, že znovu si ho nekúpim.  Je predsa len na mňa príliš kontroverzný.

Celkové hodnotenie: Výborný vo fáze vznikajúceho akné, zlý vo fáze hojenia sa akné.

Recenzie na tento make-up sú dosť rozpoluplné. Buď ho používateľky chvália, alebo zatracujú. Aká je vaša skúsenosť s týmto kúskom. Resp. čo hovoríte na iné make-upy značky Vichy?

Komentáre

  1. S tímto makeupem zkušenosti nemám. Mám ráda spíš "jemnější" makeupy, které dobře splynou s pletí a nejsou skoro poznat. Vzpomínám, jak na střední chodily spolužačky s oranžovými obličeji :D Takové velké krytí oceňuji, když se mi udělají pupínky, ale to zvládá korektor.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. U nás na blogu Dodka testovala Normaderm Teint (TU) a tiež jej dojmy boli také, dá sa povedať, kontroverzné. Ja osobne so značkou Vichy nemám žiadne skúsenosti, ale úprimne, ani sa mi do nej moc nechce. Možno niekedy časom, ale mám pocit, že v týchto cenových kategóriách sa dajú nájsť aj lepšie make-upy :)

    Katka z .BeautyMissfits.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Recenziu som citala. Myslim ze Normaderm Teint sa bude asi najviac priblizovat make-upu, ktory pred casom predavali este v sklenenych flastickach. Suhlasim, ze za tu cenu sa daju urcite najst lepsie make-upy.

      Odstrániť
  3. Tento som nikdy nemala, pretože odtiene čo mali na testing boli veľmi tmavé a dosť oranžové a tak som to po prvom pokuse vzdala. Čítala som o ňom veľa pozitívnych recenzií, ale nejako som sa k testovaniu nedostala a momentálne už tak silné krytie nepotrebujem. Vystačím si s Dermacolom 24h Control make-upom, ktorý aj dlho vydrží, aj pekne zakryje čo treba a vyzerá pomerne prirodzene. Alebo niekedy používam len púder, keby sa ten od Alverede dal poriadne kúpiť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa stale nepodarilo ten puder zohnat. Skoda, ze Alverde nema nejaky e-shop.

      Odstrániť
  4. Mě fakt baví, jak mají lékárenské značky prakticky to samé složení jako drogérka. Zrovna od Vichy bych čekala něco trochu lepšího (už jen s ohledem na cenu). Zvýrazňuje suchá místa - no tak to by bylo něco pro mě :-D zrovna včera jsem si musela peelingovat celý obličej, protože jsem vypadala jako kdybych se snažila v rekordním čase svlíknout z kůže :-) Trošku mi v článku chybí nějaký swatch, abych viděla odstín (jen zmiňuju a prosím, neprudím!).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pojem "lekarenska znacka" sa ukazuje ako skvely marketingovy tah :-( . Co sa tyka swatchu suhlasim. Do buducna sa budem snazit pridavat aj tieto fotky (aj ked vela urobi kvalita fotaku, ci nastavenie monitora). Teraz som vychadzala z toho, ze ak si ho niekto bude chciet kupit, v lekarnach su k dispozicií testery vo vsetkych odtienoch. Vdaka za konstruktivnu pripomienku.

      Odstrániť
    2. S kvalitou fotky máš určitě pravdu. Já osobně mám v bytě málo světla a fotky podle toho taky vypadají. Vždycky se je ale snažím upravit tak, aby odstín co nejlépe vystihoval skutečnost. Na tohle můžu doporučit program Picasa - je zdarma a je absolutně lehoučký na ovládání. Upravíš tam teplotu, světlo, stín, kontrast, velikost a můžeš si fotky i oříznout.

      Odstrániť
    3. Práve to zloženie a pomenovanie "lekárenská" značka ma vždy tak zmätie, keď sa pozriem na zloženie výrobkov. A preto už takúto kozmetiku nekupujem. Až na jeden produkt, za ktorý dám ruku do ohňa - krémik na akné od Vichy. Nikdy si nič s občasnými pupienkami neporadilo lepšie :)

      Odstrániť
  5. Ja som ho par krat skušala a mala som po ňom šupiny(co mam takmer z kazdeho), momentalne mi najviac vyhovuje bb krem od garnier ten je super a omnoho lacnejsi.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. BB krém od Garnieru mne osobne nevyhovoval najmä z hladiska odtiena. Ak by som si mala vybrat medzi tymto make-upom a BB kremom, tak to vyhrava make-up.

      Odstrániť
  6. Tento make-up jsem ještě nezkoušela, mám ale nejradši make-upy od RIMELLu nebo Maybelline :-) (z těch drogérkových)

    Klára
    NARA // czech fashion
    www.natalieklara.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Keď som mala niekedy dávno fakt zlú pleť, bol to naozaj jediný môj záchranca. Teraz už radšej siahnem po Normaderme :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mně taky nevyhovoval, hlavně jsem se po něm děsně leskla. Dala jsem ho kamarádce, která si ho taky neoblíbila, a po pár týdnech používání se jí zkazil :-/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky