Spotrebovaná kozmetika | november 2021

Taška na prázdne obaly sa opäť naplnila a predtým ako všetky obaly poputujú do separovaného odpadu si ešte užijú svojich posledných päť minúť slávy v podobe mini-recenzií v článku o spotrebovaných produktoch. Pripravte si šálku kávy alebo čaju a pustite sa do čítania. Kozmetiky - prírodnej i tej konvenčnej sa nazbieralo dosť.


  V novembri som spotrebovala 17 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadajú 4 kusy.


Dezodorant coconut pineapple Schmidt's je parfumovaný a aj počas dňa cítiť stredne intenzívnu ananásovú arómu. Vôňu ananásu mám rada, no zase ide o druh vône, ktorá sa človeku rýchlo zunuje. Dezodorant teda striedam s inými produktami, lebo veru spotrebovať 58 ml produkt trvá niekoľko mesiacov a to by mi tá vôňa asi pekne vadila. Produkt neznižuje potenie, čo teda vzhľadom na to, že ide o dezodorant a nie antiperspirant nevadí. Dezodoračný účinok je taký priemer. Odhadla by som to tak na štyri hodiny, čo ho predurčuje skôr na domáce použitie. Vzhľadom na jeho cenu a zloženie som od produktu čakala viac.

Cena: 7  
Celkové hodnotenie: dobrý

Olejový kúpeľ pre svaly a kĺby Muskelentspannung TETESEPT mal orientálnu vôňu a vo vani vytváral jemnú penu. Kúpeľ farbil do červenej farby, pričom však vaňa nezostávala zafarbená. Výrobca odporúčal použiť na jeden kúpeľ polovicu balenia, čo bolo aj naozaj postačujúce. 

Cena: cca 0,80
Celkové hodnotenie: dobrý

Bomba do kúpeľa romantic rose Gabriella Salvete vôňou pripomína mydlo Fa. Čo ma prekvapilo, bola váha kúpeľovej bomby. Ide o pomerne ťažký produkt s čím teda súvisí i to, že padne na dno vane. Šumenie na hladine si teda nevychutnáte. Rozpúšťa sa približne 10 - 15 minút. Pokožka je po kúpeli vďaka obsahu bambuckého masla príjemné hydratovaná, nesvrbí a nie je podráždená. Pre koho bude tento produkt vhodný? Ak si chcete vychutnať šumenie, vôňu a rôzne farebné efekt, tak radšej siahnite po inom produkte. Ak však máte suchú pokožku, tak bomba od Gabriella Salvete s obsahom bambuckého masla by mohla byť tou správnou voľbou. 

Cena: 2
Celkové hodnotenie: dobrá

Exfoliačne ponožky BICARE mali podobu igelitových ponožiek naplnených telovým mliekom s obsahom lactic acid. Použitie bolo príjemné, no exfoliačný účinok veľmi slabý, až by som to označila ako symbolický. Ponožky moje očakávania nesplnili a v budúcnosti siahnem už len po osvedčenej značke Parasoftin. 

Cena: 4
Celkové hodnotenie: podpriemerne
 

Aknekolor je asi najlepší korektor na svete a zakryje fakt asi skoro všetko. Žiaľ ešte pred niekoľkými rokmi sa prestal vyrábať. Ako vidíte na balení, posledný kúsok, ktorý sa mi podarilo kúpiť som si šetrila pekne dlho. Nedávno som však našla náhradu v podobe AC-Color, čiže toto balenie, ktoré je už dávno po záruke vyraďujem.

Cena: 5
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Make-up anti-blemish solution Clinique používam už asi tretí rok. Najskôr som si kupovala odtieň 02, no časom som zistila, že mi odtieňovo sedí viac 01. Make-up sa dobre nanáša. Ja používam väčšinou štetec, no ide to i rukami. Poskytuje silné krytie a korektor musím použiť naozaj len zriedkavo. Hoci je make-up silne krycí, nie je to efekt masky, ako sa niekedy pri takýchto make-upoch občas stáva. Vydrží počas celého pracovného dňa, neoxiduje, nestráca sa. Celkový efekt, ktorý poskytuje, by som označila ako matný. Pleť je pekne vyhladená, póry nie sú zvýraznené. Nekoná sa žiadne zhoršenie pleti. Make-up som začala používať ešte keď som mala pleť v horšom stave, no zostávam pri ňom i teraz, keď už by mi stačilo i slabšie krytie. Je to skrátka stávka na istotu. Momentálne vôbec nemám chuť experimentovať a skúšať niečo iné. 
 
Cena: cca 20 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Pop lacquer lip colour lesk Clinique v odtieni 01 pop cocoa sa v plnom balení predáva za približne 18 €. Odtieň 01 pop cocoa je ladený skôr do hneda a k môjmu prekvapeniu mi pekne pristane. Ide tu vlastne o tekutý lesk s vysokým krytím, ktorý vydrží na perách približne 3 - 4 hodiny. Pery nevysušuje a neprechádza do okolia pier. Výrobok ma zaujal odtieňom i kvalitou a budem uvažovať i o plnom balení. Odporúčam. 

Cena: cca 3,50 € /prepočítané na počet kusov v adventom kalendári/
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších 
 
Gél na obočie Rimmel má stredne tmavú hnedú farba so studeným podtónom. Obočie je po aplikácií maskary poriadne tvrdé. Možno by sa to hodilo niekomu s odstávajúcim obočím, no takých používateliek asi veľa nie je. Ďalej kým pri použití Alverde sa jemne sfarbila aj pokožka pod chĺpkami, pri Maybelline sa sfarbia len chĺpky. Efekt je teda asi jasný - poriadne výrazné obočie s ostrými prechodmi. Najhoršou vlastnosťou je však odličovanie. Proste to nejde. Tmavšie obočie máte aj ďalší deň. Vlastne ten fajn efekt vidieť až ten druhý deň po použití. Za mňa má teda tento produkt jasné nie. Síce som ho dopoužívala, ale opätovne si ho už nekúpim. 
 
Cena: cca 6 € 
Celkové hodnotenie:priemerný


Čistiaca pena s kurkumou Neutrogena bola bez farby a zápachu. Ak by ste očakávali vzhľadom na obsah kurkumy žltú farbu, tak žlté je len balenie. Pena výrazné pení, no odličovací efekt je dosť slabý. Z tohoto dovôdu po nej už nesiahnem. Vlastne nenašla som žiadne benefity prečo ju odporúčiť aspoň inému typu pleti. Veď čistiaci efekt má byť základ a pokiaľ toto nespĺňa, tak nie je o čom.

Cena: cca 6 € 
Celkové hodnotenie: priemerná

Pleťová voda s tymiánom Garnier patrí do prírodnej rady kozmetiky, ktorú daná značka uviedla na trh. Pleťová voda je na môj vkus veľmi alkoholová a na pleti miestami až štípe. Vyskúšala som, spotrebovala som a hoci zvyčajne s alkoholom v kozmetike problém nemám, tuna ho bolo naozaj až priveľa. 

Cena: cca 5 € 
Celkové hodnotenie: priemerná
  
Hydratačný balzam Joik sa bežne predáva vo veľkosti 50 g. V kalendári sa nachádzalo o niečo balenie o niečo menšie, avšak vhodné do kabelky či na cestovanie. Balzam podľa popisu možno použiť prakticky na čokoľvek. Od presušených miest na tele a tvári, po výživu popraskaných pier až cez urýchlenie hojenia. Nepripomína vám popis tie univerzálne balzamy, ktoré sme pred rokmi vo veľkom objednávali s katalógov? Ak áno, tak tento produkt bude niečo podobné, akurát s oveľa lepším prírodným zložením. Po dotyku sa hneď roztápa, čo podmieňuje dobrú aplikáciu. Mne sa najviac osvedčil na urýchlenie hojenia rôznych škrabancov prípadne na ošetrenie červeného nosa pri nádche a prechladnutí. Bonusom je tiež navyše ešte príjemná stredne silná citrusovo-čajovníková vôňa.

Cena: cca 5 € /prepočítané na počet kusov v adventom kalendári/
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších


Denný krém SPF 30 anti-pigment EUCERIN je umiestnený v plastovom obale s pumpičkou. Pumpička dávkuje tak presne akurát a počas celej doby používania sa nepokazila. Nevýhodou je akurát to, že nevidíte koľko krému ešte zostalo a samozrejme ani neviete obal rozrezať a vybrať z nieho úplne všetok krém. Ak ste už nejaký krém od Eucerinu vyskúšali, asi viete, že konzistenciou sú dosť podobné. Čiže stredne hutné, rýchlo vsakujú, pleť nezostáva mastná, je hydratovaná. Mne kvalitou a spôsobom použitia veľmi vyhovujú a pravidelne siaham po kréme na opaľovanie a tiež po kréme proti akné od tejto značky.V tomto prípade nás však skôr bude zaujímať účinok proti pigmentovým škvrnám. Krém som prioritne kúpila pre manžela, ktorému sa vytvorili tmavé pigmentové škvrny od slnka. Výsledný efekt bol teda wau. Naozaj som nečakala, že do mesiaca pigmentové škvrny úplne zmiznú. Proste žiadna stopa. Efekt však určite malo to, že krém bol aplikovaný hneď v začiatkoch. Možno do týždňa od vzniku škvŕn. Ja som krém používala ešte na staršiu pigmentovú škvrnu, ktorá vznikla ako dôsledok pobytu v soláriu. V soláriu som bola možno tak trikrát a vidíte, takto to dopadlo. V tomto prípade som však nezaznamenala žiaden efekt, ani len náznak vyblednutia. Predpokládam, že dôvodom bude, že šlo o naozaj starší pigmentový fľak.Zvyšok krému som dopoužívala na tvár. Krém má ochranný faktor SPF 30, takže prečo nie. Pred slnečným žiarením chránil skvele. Pleť pekne zjednotil a vyhladil. Za mňa teda ide o top pleťový krém a som rada, že som po ňom siahla.
 
Cena: cca 29 € 
Celkové hodnotenie: výborný
 
Nočný hyalurónový krém Eucerin bol darčekom k nákupu. Jedná sa o hutný krém bez vône. Do pleti vsakuje len ťažko a aj pleť po jeho použítí bola ráno poriadne mastná. Posunula som ho manželovi so suchou pleťou a tiež mal rovnaké dojmy. Po plnom balení by som teda znova nesiahla.
 
Cena: -
Celkové hodnotenie: priemerný


Šampón proti lupinám Ducray Kelual DS mi odporučila lekárnička po mojej sťažnosti na výskyt mastných lupín a svrbiacej pokožky hlavy, na ktoré prestali účinkovať všetky moje osvedčené produkty. Cena za 100 ml šampón bola síce vysoká, no pani mi ho predávala s tým, že ak do dvoch týždňoch nezaberie, je potrebné navštíviť už len dermatológa. Našťastie zabral už po prvom umytí. Svrbenie prestalo úplne a výskyt lupín sa znížil o viac ako polovicu. Po štyroch umytiach nebolo po lupinách ani stopy. Okrem toho skvele pení, príjemne sladko vonia a má bielu farbu s krémovou konzistenciou. Odporúčam všetkým s výskytom seboroickej dermatitídy. 
 
Cena: cca 14 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Emulzia na intímnu hygienu Lactacyd je klasikou medzi produktami na intímnu hygienu, ktorú už vyskúšala asi každá. Produkt si kupujem opakovane a nemám voči nemu výhrady.

Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborné

Sprchový gél Terra Naturi príjemne voňal mandľami. Umýval, nevysušoval, osviežoval. Výhradu mám iba voči baleniu, ktoré sa zle zatváralo a celkovo bolo také akési nízkonákladové. Ďalšie balenie momentálne v zásobách žiaľ nemám.

Cena: 2 €
Celkové hodnotenie: výborný
 
Suchý šampón blush Batiste má výraznejšiu sladkú vôňu. Pozitívne hodnotím i aplikáciu. Efekt je však trochu zvláštny. Pri suchých šampónoch, ktoré som doteraz používala, bol efekt okamžitý no krátkodobý. Pri Batiste pozorujem, že vlasy vyzerajú lepšie až o tri - štyri hodiny, avšak efekt mi vydrží aj dva - tri dni. Aplikujem ho teda večer a ráno vyzerajú vlasy perfektne. Na vlasoch nezanecháva biele stopy. Napriek nejakým tým ale, ma zaujal tak, že si ho kupujem v rôznych verziách pravidelne. 
 
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

 Celkovo som v novembri spotrebovala kozmetiku v hodnote 117 €. Po odrátaní darčekov, zliav a spoluprác sú reálne náklady 106 €.

Komentáre

Obľúbené príspevky