Ponio | prírodný dezodorant bez mastenca a sódy

Prírodné dezodoranty od slovenskej značky Ponio nie sú žiadnou novinkou. Už niekoľko rokov zvažujem ich nákup, no vždy ma odradí obsah mastenca (talc) v ich zložení. O mastenci v kozmetike sa toho už popísalo dosť a myslím, že už i dosť veľa ľudí vie, že mastenec v kozmetike, ktorú môžeme vdýchnuť, prípadné ktorá sa dostáva na sliznice, nie je práve ideálna voľba. Výskyt mastenca v tuhých dezodorantoch je však stále dosť veľký otáznik. Nevdychujeme ho, nedostáva sa na sliznicu, no i tak ide o pomerne citlivú časť tela a jeho pôsobenie na ľudský organizmus dosť otázne. Ak existuje alternatíva, treba siahnuť radšej po nej. Preto ma veľmi potešilo, že Ponio prišlo na trh s novou radou tuhých dezodorantov. V mediálnej kampani stanovilo na prezentáciou produktov ako bezsodých, no oveľa zaujímavejšia je podľa mňa absencia mastenca v zložení. Takýto kúsok som musela hneď vyskúšať.


Účinok prírodneho dezodorantu Lavandin Ponio je podľa oficiálneho popisu založený na dezodoračnom účinku zlúčenín horčíka, kremeliny, prírodných silíc a olejov. Nemá zastaviť potenie, no má zabrániť nepríjemnému zápachu. Výrobca sa v zložení vyhol obsahu sódy, ktorá patrí medzi typické zložky prírodných dezodorantov. Aby nedošlo k nedorozumeniu, tak by som doplnila, že sóda vôbec nepatrí k škodlivým či rizikovým látkam. Jej použitie je bezpečné. Jediným problémom môže byť jej vplyv na citlivú pokožku podpazušia, kde môže pôsobiť mierne dráždivo. Takže pokiaľ citlivá pokožka v podpazuší nie je váš problém, vôbec sa sóde v dezodorantoch nemusíte vyhýbať. Ak však vaša pokožka reaguje citlivo, tak dezodorant bez obsahu sódy by mohol byť pre vás tou správnou voľbou. A možno by to mohol byť i práve dezodorant od Ponio, ktorý sa s v plnom 60 g balení predáva za cca 8 €.

  PONIO - lavandin deodorant bez sody

cocos nucifera oil  |  kokosový olej
helianthus anuus seed oil  |  slnečnicový olej
magnesium hydroxide  |  absorbent, úprava PH
hydrogenated cetyl olive esters  |  hydrogenovaný ester cetyl-olivového oleja
olea europaea fruit oil  |  olivový olej
hydrogenated vegetable oil  |  hydrogenovaný rastlinný olej
diatomaceous eart  |  kremelina
helianthus annuus wax  |  slnečnicový vosk
magnesium carbonat  | 
lavandula angustifolia oil  |  levanduľový olej
mentha spicata leaf oil  |  mätový olej
melaleuca alternifolia oil  |  čajovníkový olej
linalool  |  vonná zložka
limonene  |  vonná zložka
geraniol  |  vonná zložka

 

Dezodoranty Ponio sú už niekoľko rokov známe svojim obalom z tvrdého kartónu. Na less waste obal, presnejšie na jeho odolnosť som bola zvedavá veru aj ja. No a som z neho nadšená. Obal aj po troch mesiacoch pravidelného používania stále vyzerá ako nový a to ho prenášam aj v kabelke. Taký vzhľad si niekedy nezachovajú ani plastové výrobky. Pokojne by sa mohli inšpirovať aj iné značky. Je pritom jedno či by šlo o kozmetiku prírodnú alebo konvenčnú. Znížiť množstvo vyprodukovaných plastov má vždy zmysel. Samotný produkt má podobu tuhej tyčinky, pričom hmota sa po kontakte s pokožkou začína roztápať a pekne priľne k pokožke podpazušia. Pri aplikácií nebol žiaden problém so škriabaním po citlivej pokožke podpazušia, prípadne so zanechávaním stôp na oblečení. Vôňa produktu sa mi tiež páčila. Ide o stredne intenzívnu typickú levanduľovú vôňu doplnenú podtónmi mäty a čajovníka. Ďalej však moje nadšenie začalo postupne vyprchávať. Vôňa dosť prechádza na oblečenie a kvôli vôni dezodorantu prakticky nie je možné použiť tričko alebo blúzku aj v niektorý ďalší deň. Iná vonná kombinácia by však tento problém nemusela spôsobovať. Zaujimavosťou produktu je, že hoci by podľa popisu nemal regulovať potenie, tak ja sa po jeho použití potím oveľa menej. Takýto účinok by bol určite skvelý, keby ho nekazila veľmi slabá dezodoračná schopnosť produktu. Paradoxne hoci sa teda potím menej, tak sa cítim viac. A to veru nechcem. Ponio som začala používať na jar počas nižších teplôt a v používaní som pokračovala i so stúpajúcimi letnými teplotami. Stále a stále som mu dávala ďalšiu a ďalšiu šancu aby ma presvedčil so svojom účinku. Žiaľ u mňa nefunguje a a nespotrebovanú časť dezodorantu odkladám na dno skrine. Ešte to s ním skúsim v zime a prípadne recenziu ešte doplním o zimné dojmy, no na leto mi žiaľ nestačí.

plusy:
  • papierový obal
  • prírodný produkt
  • regionálny výrobca
  • neobsahuje soli hliníka, mastenec a sódu
  • príjemná vôňa
  • obmedzuje potenie
 mínusy:
  • vôňa prechádza na oblečenie
  • slabší dezodoračný účinok (max. 4 hodiny)
Celkové hodnotenie: priemerný

Skúšali ste už niektorý z dezodorantov Ponio?

Komentáre

  1. To vyzerá skvelo. Ja si chcem objednať deodorant od Nuskin lebo má peknú citronovú vôňu a tiež je prírodný. Ale teraz si mi dala chrobáka do hlavy :)

    SÚ LACLÁČE MUSH HAVE TEHULIEK?

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky