Spotrebovaná kozmetika | november 2019

Mesiac uplynul ako voda a znovu sa stretávame pri článku o spotrebovaných produktoch. Minula som viacero obľúbených i menej obľúbených kúskov, čo ale otvorilo cestu novinkám na moje kozmetické poličky. Zároveň však tento mesiac úplne absentovali kozmetické nákupy, čiže tie spomínané novinky sa objavia až s príchodom Vianoc. Čo však vôbec nie je prekážkou. Ja si na nové kozmetické kúsky trpezlivo počkám. Zoberte si teda kávu alebo iný obľúbený nápoj a pustite sa do čítania.
V novembri som spotrebovala 17 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadá až 10 kusov.


Darčekový set prírodných parfumov Balm Balm obsahoval 5 sklenených fľaštičiek, pričom každá jedná nádoba obsahuje práve jeden vonný tón - levanduľa, mandarínka, bergamot, ylang-ylang, rose geranium. Vy sa tak samé môžete rozhodnúť, či vône použijete samostatne, alebo ich budete medzi sebou ľubovolne kombinovať. K baleniu by som však ja osobne mala výhradu. Sklenené fľaštičky totiž neobsahujú rozprašovač, čo umožňuje nanášanie vonnej látky iba priamo na pokožku. A aké boli samotné vône? Levanduľa a mandarínka sú verné svojim rastlinným menovcom. Možno však kúštik sladšie. Predsa len levanduľa v záhone má trošku horkejší podtón a ošúpaná mandarínka ide zase trochu do kyslejších podtónov. Zvyšné tri vône boli pre mňa nové. Doteraz som sa s nimi ako so samostatnou zložkou ešte nestretla. Ylang Ylang je omamná a trochu ťažšia. Bergamot horkejšia a jemne citrusová. Rose geranium pôsobí púdrovo a horko zároveň. Každá jedná vôňa je iba čisto éterickým olejom zmiešaným s rastlinným alkoholom potrebným na vytvorenie výraznej arómy. Hoci sa jedná o eau de parfum, výdrž vôni je kratšia. Pri použití na pokožke možno tak jedna hodina. Pri použití na oblečenie dve hodiny. Najskôr som to brala ako nevýhodu. No závisí od uhla pohľadu. Aspoň môžem vôňu použiť častejšie a častejšie sa z nej tešiť. 
Cena: cca 19 €
Celkové hodnotenie: výborné

Your moment S. Oliver - eau de toilette predstavuje výsledok rýchleho nákupu priamo pri pokladní. Poviem vám, nerobte to takto. Radšej nechajte rozvinúť všetky vonné podtóny a poriadne si premyslite, či vám vôňa sedí. Mne veru táto nesadla. Podľa oficiálneho popisu má ísť o ovocnú vôňu čiernych ríbezlí a broskyne. Srdcom vône majú byť pivónie, magnólie a fialky. No a základom má byť kašmír, pižmo a bavlna. Toľko k oficiálnemu popisu. Ja vôňu opíšem ako dlhotrvácnu, veľmi silnú, púdrovú a ťažkú. Po ďalšom balení určite nesiahnem.
Cena: cca 20 €
Celkové hodnotenie: priemerná



Šumivá bomba do kúpeľa - nevinnosť Soaphoria voňala príjemne, no pomerne slabo. Relaxačný a uvoľňujúci účinok bol ale fajn. Vo vani po nej nezostal neporiadok a šumieť vydržala necelých 5 minút. Určite je však lepšia ako bomby do kúpeľa Lush, po ktorých ma svrbela pokožka.
Cena: cca 2 €
Celkové hodnotenie: dobrá

Šampón proti lupinám Natura Siberica bol v 400 ml praktickom obale. Príjemne sviežo voňal a výrazne penil. Vlasová pokožka po ňom nesvrbela a dokázal ju udržať aj bez lupín. Ak sa už chronické lupiny vytvorili, účinnosť tohoto šampóna bola tak približne 70 %.  Vlasy boli po umytí v dobrom stave a dobre sa upravovali. Šampón ma zaujal a mám v pláne nákup ďalšieho balenia.
Cena: cca 7,50 €
Celkové hodnotenie: výborný

Gaštanový sprchový gél Alverde mal slabšiu drevinú vôňu a slabšiu penivosť. Pokožku však umyl a nevysušil. Skrátka bežný a dostupný sprchový gél, ktorý ako sa ho hovorí nenadchne - neurazí.
Cena: cca 3 €
Celkové hodnotenie: dobrý


Riasenka Extra Long Lash Rimmel je lacná, farbí riasy do čierna, zvýrazní ich, nedráždi oči a nerozmazáva sa. Samozrejme za predpokladu, že vaše riasy nie sú extra riedke alebo extra krátke. Po riasenkách Rimmel siaham vtedy, keď neviem čo si mám kúpiť. Ak máte prirodzene pekné riasy, tak vám bude úplne stačiť. Žiaľ značka Rimmel sa z drogérií DM začala nejako vytrácať. Dúfam však, že ide len o nejaký dočasný výpadok.
Cena: cca 3,50 €
Celkové hodnotenie: dobrá

Make-up anti-blemish solution Clinique používam už asi tretí rok. Najskôr som si kupovala odtieň 02, no časom som zistila, že mi odtieňovo sedí viac 01. Make-up sa dobre nanáša. Ja používam väčšinou štetec, no ide to i rukami. Poskytuje silné krytie a korektor musím použiť naozaj len zriedkavo. Hoci je make-up silne krycí, nie je to efekt masky, ako sa niekedy pri takýchto make-upoch občas stáva. Vydrží počas celého pracovného dňa, neoxiduje, nestráca sa. Celkový efekt, ktorý poskytuje, by som označila ako matný. Pleť je pekne vyhladená, póry nie sú zvýraznené. Nekoná sa žiadne zhoršenie pleti. Make-up som začala používať ešte keď som mala pleť v horšom stave, no zostávam pri ňom i teraz, keď už by mi stačilo i slabšie krytie. Je to skrátka stávka na istotu. Momentálne vôbec nemám chuť experimentovať a skúšať niečo iné.
Cena: cca 20 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších


Ružový hydratačný krém Weleda vonia podobne ako krém z kostacovej rady. Je ľahkej konzistencie, dobre sa rozotiera. Vsakuje primerane dlho. Dá sa použiť ako podklad pod make-up. Pleť je po jeho použití príjemné hydratovaná. Používala som ho leta a jesene ako denný krém, pričom večer som na pleť používala šípkový olej. Pri takomto použití som nemala problémy s vysušenou a dehydratovanou pleťou. S príchodom chladnejšieho počasia však už hydratačne nestačil. V budúcnoti skôr siahnem po kosatcovej verzií, ktorá je lacnejšia a účinkom dosť podobná ružovému.
Cena: cca 18 €
Celkové hodnotenie: výborný


Omladzujúci elixír Joik má skvelú konzistenciu. Vsakuje okamžite, presne tak, ako som si to predstavovala. Ja zvyknem sérum nanášať pred umývaním zubov. Po dvoch - troch minútach je sérum už absorbované v pleti a dá sa na tvár bez problémov naniesť krém alebo pleťový olej. Sérum takmer nevonia a je jemne zakalené. Predpokladám, že je to spôsobené práve extraktom z rakytníka. Okrem dobrej aplikácie vás však určite zaujímajú aj účinky. Pleť je viditeľné rozjasnená a omladená. Účinok bolo vidieť už po niekoľkých použitiach. Sérum síce neposkytuje pleti nejaký extra pocit hydratácie, no keďže ho nepoužívam samostatne, nie je to vôbec problém. Hydratáciu zabezpečí predsa dobrý pleťový krém. Takéto pleťové sérum som dlho hľadala a osobne ho môžem len odporúčať. 
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších



Mlieko na ruky Joik pomerne rýchlo vsiakne. Na rukách zanecháva ešte chvíľu akoby takú tukovú ochrannú vrstvu, ktorá však pôsobí príjemne. Vôbec sa neotláča na papiere, takže po nakrémovaní sa hneď dá manipulovať s papiermi a spismi. Hydratácia je skvelá. Ako tak rozmýšľam nad všetkými krémami na ruky a nohy, ktoré si viem vybaviť v pamäti, tak musím napísať, že JOIK poskytuje najlepšiu hydratáciu. Okrem rúk používam výrobok aj na nohy a vlastne celé telo. Ide v podstate o univerzálny produkt. Ja teda hodnotím ošetrujúce mlieko na ruky veľmi pozitívne.
Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: jedno z najlepších

Telové mlieko šťavnaté jablko Joik potešilo ľahkou no zároveň našľahanou konzistenciou. Vôňa bola veľmi jemná, s podtónom vanilky a jablka. Určite bude vyhovovať všetkým, ktorým vadia prevoňané kozmetické produkty. Dobre sa rozotieralo, rýchlo vsakovalo a poskytovalo výbornú hydratáciu. Kľudne by som po ňom siahla i v plnom balení a vôbec by mi nevadila ani cena 13 € za 150 ml, no žiaľ zatiaľ som ho našla len na estónskej stránke značky Joik. Som však optimista a verím, že časom sa dostane i do Čiech.  
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborné

Telový peeling Decleor má výraznú sladkú vôňu evokujúcu šťavnaté ovocie. Konzistenciou ide polopriehľadný gél s výraznejšími peelingujúcimi čiastočkami. Peelingujúci efekt je primeraný. Produkt je na pokožke príjemný, neškriabe a nevysušuje ju. Pokožka zostáva po použití produktu bez olejovej vrstvy. Ide o príjemný telový produkt, pričom za najväčší benefit by som označila jeho optimistickú veselú vôňu
Cena: cca 4 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborný


Arnikový masážny olej Weleda používam po cvičení. Olej krásne vonia bylinkami. Najskôr som síce z vône nebola nadšená, no po pár použitiach sa mi zapáčila. Olej sa dobre rozotiera a dobre i vsakuje. Svaly jemne prehreje, čiže sa vyhnem svalovej horúčke alebo ju minimálne znížim. Dá sa použiť i na stuhnuté svaly na chrbte. Nie je síce účinný ako krémy z lekárne, no pomôže.
Cena: cca 12 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Hydratačná maska PAYOT má veľmi ľahučkú konzistenciu, ktorú by som prirovnala k niečomu medzi balzamom a gélom. Po nanesení minútku - dve pocítite príjemné jemné chladenie, ktoré ustúpi a zvyšok pôsobenia masky už o nej ani neviete. Jednak tomu pomôže jemná konzistencia a jednak nenápadné biele sfarbenie. Vôňa je tiež nerušivá. Slabá, s jemným sladkasto-mentolovým podtónom. Vďaka tejto nenápadnosti sa môže sťať, že masku po desiatich minútach zabudnete umyť. Určite sa však nič nestane, ak by na pleti zostala i dlhšie. Napriek nenápadnému pôsobeniu je však hydratačný účinok viditeľný. Masku som začala používať na zimou dehydratovanú pleť so šupinkami a poradila si i s takouto pleťou. Navyše hoci má moja pleť sklony k upchávaniu pórov, tak v tomto prípade sa žiadne zhoršenie pleti nekonalo, čo jednoznačne dáva pleťovej maske obrovské plus. 
Cena: cca 12 €
Celkové hodnotenie: výborná


Borievková pleťová voda Karel Hadek je priehľadná s jemnou príjemnou vôňou borievky. Čistiace účinky sú však pomerne slabé. Hoci výrobca tento produkt odporúča klasicky nanášať na vatový tampón a jemne odstrániť zvyšky líčidiel a nečistôt, tak ja by som produktu skôr našla využitie podobné ako kvetovým vodám. Čiže na upokojenie pleti, hydratáciu pleti, ako podklad pod pleťové oleje, či na osvieženie. K tomu by sa samozrejme hodilo balenie s rozprašovačom. Výrobok teda vôbec nie je zlý, no čistenie pleti od neho veru čakajte len minimálne.
Cena: cca 4,50 €
Celkové hodnotenie: dobrá

Čistiaci gél pre mastnú a zmiešanú pleť s manukou ZIAJA má priehľadné balenie s pumpičkou. Jednak človek presne vidí, koľko gélu mu ešte zostáva a jednak pumpička dávkuje množstvo potrebné presne na jedno vyčistenie tváre. Gél je priehľadný a stredne aromatický. Pleť krásne vyčistí, pričom ju nepodráždi a nevysuší. Presne tak, ako to v popise sľubuje výrobca. Dôkazom je to, že na kozmetickom tampóniku s tonikom už nezostávajú zvyšky make-upu a dobrý stav mojej pleti. S čistiacim gélom som veru spokojná a pravdepodobne po ňom siahnem i v budúcnosti.
Cena: cca 2,50 €
Celkové hodnotenie: výborný

Upokojujúci odličovač 2v1 Garnier je podľa oficiálneho popisu určený na odstránenie make-upu v jedinom kroku, pričom na pleti nemá zanechať žiadne zvyšky make-upu a pleť má byť upokojená a jemná. Ide vlastne o dvojfázový produkt, ktorý treba pred použitím premiešať. Následne sa aplikuje na vatový tampónik, ktorým by sme mali pleť odlíčiť. Pozitívom je, že neštípe v očiach a nedráždi pleť. Tým však pozitíva končia. Oči odlíči zhruba tak na 60 %. Značná časť maskary na očiach zostáva a to som vôbec nepoužívala vodeodolnú maskaru. Make-up z pleti síce na pohľad odlíči, no čistiaci gél má ešte čo robiť. Navyše na pleti zanecháva mastný silikónový povlak. Ďakujem, no ďalšie balenie neprosím.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: podpriemerný

V novembri som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 152 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 82 €.
Máte skúsenosť s niektorým z produktov?

Komentáre

  1. Ružovú Weledu chcem určite vyskúšať a možno aj tento arnikový olej. Čo sa týka Garnier, tak sa v poslednom čase zmenil, ja som ho milovala, ale už mi tiež nesedí. Teraz používam dvojfázový Nivea Micellair na oči a som s ním spokojná.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ty jo, já se vždycky divím, jak to někdo zvládne spotřebovat. :D Já nevypotřebuji ani šampón a sprcháč, a to se myju každý den. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sprchac a sampon v priebehu mesiaca minie malokto. Skus si vsak pocas jedneho mesiaca odkladat obaly z kozmetiky.Mozno budes nakoniec prekvapena kolko sa toho nazbieralo. No a hlavne kozmetika ma tiez nejaku tu dobu spotreby, cize treba kontrolovat co uz je po zaruke - to sa tyka hlavne dekorativky.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky