Yves Rocher pod lupou
Priznám sa, že značka Yves Rocher nikdy príliš nevzbudzovala moju pozornosť a v ich obchodíku som bola prvýkrát až kvôli kúpe krásneho zeleného adventného kalendára. Ten som tam rozhodne nemohla nechať.
Dvadsaťštyri výrobkov v cestovnom balení je predsa možnosť ako získať
ucelenejší pohľad na značku, ako zistiť čomu sa vyhnúť a naopak čo
vyskúšať v plnom balení. A tiež farba, ktorú výrobca pre tento rok zvolil krásne ladila s mojou vianočnou výzdobou. Vyskúšať a spotrebovať všetky kúsky, hoci boli
len v cestovných baleniach, nejaký ten čas trvalo a tak si teraz v apríli trochu pripomenieme adventný čas.
VôŇA
V kalendári som objavila dva 5 ml miniflakóniky eau de parfum. Na pohľad milé balenia iste nájdu svoje uplatnenie v kabelke, no praktickejšie by bolo použitie s rozprašovačom - také tie vzorky, ktoré dávajú k nákupu v parfumériách. Ja osobne uprednostňujem použitie vôni na oblečenie a aplikácií na pokožku sa vyhýbam. Výrobcovia totiž podľa zákona nemusia uvádzať podrobné zloženie položky parfum a teda výrobok môže prakticky obsahovať čokoľvek. Pri baleniach, ktoré som našla v kalendári však aplikácia na oblečenie veľmi možná nebude. Čo už. Pre tento raz sa nad to povznesiem. Prekvapuje ma však, že Yves Rocher dal do kalendára typovo dve podobné vône. Obe sladké, obe ružové. Buď vám teda sadnú obe, alebo nad oboma ohrniete nos.
Parfumovaná voda Oui a I´Amour sa v plnom 50 ml balení predáva za cca 49 €. Výrobca ju opisuje ako zmes archangeliky, damaššskej ruže, tonky a cedroveho dreva. Ja by som ju jednoducho opísala ako výraznú sladkú vôňu, kde niekde na pozadí cítim aj céder. Nie je to môj štýl a plné balenie by som určite nechcela.
Parfumovaná vôňa Mon Evidence sa v plnom 50 ml balení predáva za cca 52 €. Mala by byť zmesou vanilky, pačuli, damaššskej ruže a mandarinky. Opäť ide o sladkú vôňu, dosť podobnú predošlej, akurát namiesto cédrového dreva už teraz slabo cítiť mandarínku. Opäť nič pre mňa. Škoda, že výrobca do kalendára nedal napríklad citrusovú vôňu.
PLEŤOVÁ STAROSTLIVOSŤ
Z kategórie pleťovej starostlivosti kalendár ukrýval iba jeden produkt - pleťový krém. Škoda, pretože takéto minibalenia umožnia celkom dobre zistiť, či krém používateľovi vyhovuje alebo nie. Úplne absentovala prítomnosť nejakého séra, či očného krému. To by som ja osobne pri zostavovaní kalendára zmenila.
Hydratačný gél na deň i noc hydra vegetal mal ľahkú
gélovo-silikónovú konzistenciu. Super sa rozotieral a rýchlo vsakoval.
Pleť tiež pôsobila, že hydratačne je pre ňu dostačujúci i počas zimného
obdobia. Po týždni používania sa mi však na čele, ktoré mám mastnejšie,
začala vytvárať taká jemná krupička. Krém som teda dopoužívala s
prestávkami. Škoda, že pre moju pleť nie je vhodný. Normálna či zmiešaná
pleť by však mohla byť spokojná. Plné balenie sa predáva za 14 €.
PERY
Z produktov na pery kalendár obsahoval klasický hydratačný balzam. To je taká klasika asi každého adventného kalendára tak akosi pri kúpe s tým vždy i počítam a teším sa naň. Ako to dopadlo s Yves Rocher?
Balzam na pery - karité má jemnú vôňu, dobre sa nanáša, neprechádza do okolia pier. Hydratačný účinok je dosť priemerný. Na zimu síce nepostačuje, no na zvyšné ročné obdobia bude fajn. Ďalšie balenie však už potrebovať nebudem. V plnom balení sa dá kúpiť za cca 2,60 €.
RUKY A TELO
Z produktov na ruky a telo sa neobjavilo veľa produktov, čo ma vzhľadom na moje obrovské zásoby tohto druhu kozmetiky teší. Neviem, čo by som musela robiť s väčším množstvom.
Hydratačný krém na ruky s arnikou má ľahkú konzistenciu, dobre a rozotiera a rýchlo vsakuje. Je takmer bez vône, čo však nie je problém. Problémom je skôr nízka schopnosť hydratácie. Dokonca sa mi až zdá, že ruky vysušuje. Plné 75 ml balenie sa predáva za cca 3,60 € a nie je to veru nič pre mňa.
Rastlinný telový peeling s marhuľovými jadrami som vyradila nespotrebovaný a to je už čo povedať, pretože s peelingami zvyčajne
problém nebýva. V najhoršom ich použijete na chodidlá a sú spotrebované.
Tu však tie peelingujúce častice v priehľadnom gély sú také ostré,
nepríjemné a je ich skrátka veľa, že mne je použitie tohto produktu
nepríjemné. Plné balenie sa predáva za cca 7 €.
Vyživujúce telové mlieko s ovsom sladko voňalo, dobre
sa rozotieralo a rýchlo vsakovalo. Hydratácia bola bežná, pre mňa úplne
postačujúca. Nebolo vôbec zlé, no zároveň ani ničím výnimočné. Skrátka
bežné telové mlieko, ktoré sa v plnom balení predáva za približne 11 €.
Čo mi zase príde dosť. Ak by stálo tak približne 5 - 6 €, tak by som po
ňom možno siahla i v plnom balení. Za 11 € však určite existujú i lepšie
hydratačné produkty.
HYGIENA
Z kategórie sprchových gélov a balzamov výrobca nabalil množstvo produktov. Mrzí ma však, že ani jeden z nich nie je koncentrovaný sprchový gél, ktorý pre túto značku považujem za typický produkt a chcela som ho vyskúšať. Takže zostaneme len pri klasike.
Regeneračný sprchovací balzam s babuckým maslom veľmi nepenil, no pokožku tela dobre umyl. Po opláchnutí nenechával na
pokožke žiaden povlak, no pleť ani nebola nejak extra vyživená. Proste
tak ako bežne po sprchovaní. Suchšiu pokožku by bolo treba určite ešte
hydratovať. Vôňa bola sladkastá. Plné balenie sa predáva za približne 6 €. Produkt ma však
výraznejšie nezaujal.
Sprchový gél s kokosom bol pomerne hutný, dobre
penil, pokožku nevysušoval a nijako nedráždil. Veľmi výrazne kokosovo
voňal, čo bol u mňa kameň úrazu. Vôňu kokosu totiž obľubujem v jedle, no
v kozmetike mi dosť vadí. Z tohto dôvodu by som plné balenie nechcela.
Ak však mate radi kokosovú kozmetiku, tak určite budete spokojní. Plné
200 ml balenie sa predáva za necelé 3 €.
Sprchový gél mango - koriander celkom dobre penil, umýval a nevysušoval
pokožku. Výrazná sladká vôňa zostávala na pokožke i po umytí. Plné
balenie sa predáva za necelé 3 €. Ak by sa niekedy objavil v akcií, tak
stojí za kúpu plného balenia. Za bežnú cenu by som ho ja osobne v plnom
balení nemusela vlastniť.
Sprchový gél lotosový kvet a šalvia Yves Rocher dobre penil,
umýval a nevysušoval pokožku. Výrazná sladká vôňa zostávala na pokožke i
po umytí. Plné balenie sa predáva za necelé 3 €. Ak by sa niekedy
objavil v akcií, tak stojí za kúpu plného balenia. Za bežnú cenu by som
ho ja osobne v plnom balení nemusela vlastniť.
VLASY
Z produktov na vlasy kalendár obsahoval dva šampóny a nočnú masku. Opäť ma mrzí, že chýba legendárny šampón tejto značky určený proti padaniu vlasov. Hm. Asi výrobca rátal s tým, že legendárne produkty už asi každý skúšal.
Šampón na farbené vlasy bol pomerne hutný a aby začal
peniť, bolo potrebné väčšie množstvo. Tým pádom sa i rýchlo minul.
Voňal sladko. Vlasom dodal objem a dobre sa upravovali. Opätovné umytie
bolo potrebné o dva dni. Ani nie tak kvôli tomu, že by boli vlasy
mastné, ale skôr kvôli miernej tvorbe lupín. To však bude zrejme problém
len mojej problematickej vlasovej pokožky. Odhliadnuc však i od tohto
problému, musím napísať, že ide o bežný šampón, ktorým ma nezaujal tak,
aby som chcela plné balenie. Plné 100 ml balenie sa predáva za približne
4,30 €.
Regeneračný šampón na poškodené vlasy dobre penil,
sladko voňal a vlasy dobre umýval. Vlasy mali po ňom väčší objem a boli
také mierne rozlietané. Vlasová pokožka ma z neho síce nesvrbela, no
začali sa mi tvoriť lupiny. Regeneráciu vlasov som si pri takom malo
balení všimnúť nemohla. Plné balenie sa dá kúpiť za necelých 5 €.
Nočný regeneračný krém na poškodené vlasy používam ako bežnú vlasovú masku pred umývaním vlasov. Nočné produkty idú mimo mňa. Jednak sa mi nepáči mať ušpinený vankúš, resp. spať s nejakým ochranným uterákom na hlave a jednak ráno naozaj nemám čas umývať a upravovať vlasy. Čiže ako bežná vlasová maska je fajn a po plnom 150 ml balení, ktoré stojí necelých 7 € nesiahnem.
DEKORATÍVNA KOZMETIKA
Dekoratívnu kozmetiku považujem na najväčšie zlo celého kalendára. Chápem, že vybrať farebné odtiene, tak aby sa páčili čo najväčšiemu počtu používateliek nie je práve jednoduché a preto by som ja osobne zvolila neutrálne odtiene, prípadne by som farby zladila tak, aby aspoň spolu ladili a človek dokázal vytvoriť jedno líčenie. Tu sa to očividne nepodarilo
Mono púdrové očné tiene trblietavé - odtieň 25. réglisse scintillant je výrazná tmavosivá - antracitová farba, s ktorou si nejako neviem poradiť. Pokus nalíčiť sa a s nimi dopadol efektom veľkého monokla. Sú tmavé, sú trblietavé a mne nesvedčiace. Navyše vôbec neladia s ďalším tieňom umiestneným do kalendára. Jasné a nie sú ani lacné. 7 € sa mi zdá za jeden očný tieň dosť.
Mono púdrové očné tiene trblietavé - odtieň 12. baile rose nacre ma najskôr potešili, lebo pôsobili že budú vhodné na doplnenie väčšiny líčení. Farba je pekná, i keď slabo pigmentovaná. No dosť prášia a na očnom viečku nedržia. Štetcom musím prejsť niekoľkokrát, aby bola požadovaná plocha vôbec očným tieňom pokrytá. A to všetko za podľa mňa prehnaných 7 €. Navyše ide opäť o trblietavé očné tiene, pričom Yves Rocher má v ponuke i matnú verziu. Rozhodne si myslím, že do kalendára mali zvoliť jednu matnú a jednu trblietavú verziu. Čo už.
Matný rúž grand rouge - odtieň 156 je poriadne výrazný so studeným podtónom. Dosť ťažko sa nanáša, pretože najskôr akoby sa musel rozkresliť, alebo nahriať, aby na perách vôbec nejakú farbu zanechal. Potom sa rozšantí však až natoľko, že prechádza do okolia pier a v kombinácií s výraznou farbou v ňom pôsobím ako klaun. Navyše pery vysušuje a výdrž je tiež slabá. Dá sa kúpiť za necelých 13 €.
Kalendár obsahoval ešte štyri laky na nechty, ktoré hoci mali pekné odtiene tak som posunula ďalej. Laky na nechty už niekoľko rokov vzhľadom na obsah nie práve zdraviu prospešných látok nepoužívam. Odtiene však boli pekné a priznám sa, že chvíľu som nad vyskúšaním váhala. Laky sa dajú kúpiť za cca 6,50 €.
ODLIČOVANIE
Z kategórie produktov určených na odličovanie kalendár obsahoval tri kusy. Tie ma veru potešili, lebo tento druh produktov sa vždy zíde a tie som i minula ako prvé.
Hydratačná micelárna Yves Rocher bola ako sa hovorí bez chuti a
zápachu. Čiže nič nerobila. Prišlo mi, akoby som sa odličovala čistou
vodou. Neporadila si s riasenkou, s očnými tieňmi s make-upom. Je síce
pravda, že pleť nedráždila, nevytvárala ulepený pocit, ale nejaký
čistiaci či odličovací efekt som si veru nevšimla. Plné 200 ml balenie
sa predáva za 7,50 €
Hydratačný odličovací gél Yves Rocher bol jemný, bez vône, pleť
nedráždil. No podobne ako micelárna voda z rovnakej rady pleť veľmi
neodličoval a ani nečistil. Ešte tak možno na ranne použitie by bol
dobrý, no i tak som sa nevedela ubrániť pocitu, že rovnako umyje aj
čistá voda. Tu sa výrobcom veru niečo nepodarilo. Plné 125 ml balenie sa
predáva za 6,50 €.
Čistiaci krém sensitve vegetable Yves Rocher je určený
predovšetkým na odličovanie citlivej pokožky. Je však pomerne výrazne
parfumovaný, pričom vôňa je pomerne sladká a pre mňa príjemná. Pleť však
odličuje pomerne slabo a veľmi ťažko sa z pleti i odstraňuje. Len
čistou vodou to prakticky ani nešlo. Pomohli látkové odličovacie
tampóny, no i tie neodstránili tento produkt z tváre dokonale. Plné
balenie sa predáva za približne 6,50 €, no mňa produkt nezaujal tak, by
som si ho kúpila.
ZHRNUTIE
A ako teda zhodnotiť kalendár a značku Yves Rocher? Pozitívne hodnotím vzhľad a praktickosť kalendára, ktorý bol naozaj veľmi pekný a nevytvára zbytočný obal. Škatuľky som si totiž odložila aj na ďalší rok a plánujem do nich vložiť nejaké tie hand-made darčeky. To je však z pozitív asi všetko. Cena 40 € v pomere k veľkosti produktov, kvalite a aj v pomere cien za plné balenia mi prišla prehnaná. Kvalitou ma značka tiež neohúrila. Možno by som siahla tak ešte po telových mliekach a sprchových géloch ak by som ich videla v akcií, no ale tento typ produktov je fajn pri asi väčšine značiek. Takže vyskúšala som a nepredpokladám, že by sa značka udomácnila na mojej kozmetickej poličke.
Aká je vaša skúsenosť so značkou Yves Rocher?
Tak to je škoda, fakt som uvažovala že nasledujúci advent si kúpim práve tento kalendár. Nuž ja mám z tejto značky obľúbený kondicionér s jojobovým olejom z radu Repair. Tiež mám rada ich šampón na farbené vlasy, u mňa funguje perfektne, lupiny nemám a navyše si s ním nemusím umývať vlasy častejšie ako s iným. 3 dni mi vydržia čo je super. Ich sprchové gély sa mi však zdajú dosť výrazne parfumované, taká vanilka to je už sila aj na mňa a celá pokožka ma po nej svrbela. Najviac ma lákajú tie produkty so zeleným bodom. A ešte majú super riasenku Sexy pulp up. Bežne tam však nechodievam skôr ked sú akcie.
OdpovedaťOdstrániťVsimla som si, ze akcie mavaju pomerne casto. Zrejme to v tychto obchodikoch funguje tak, ze sa caka kym je konkretny produkt v akcii, tak ako to ma Avon a Oriflame. Akurat tuna nejde o katalogovy predaj.
OdstrániťFuuuha, tak to si ma vôbec nepotešila. Pred pár mesiacmi u nás v nákupnom centre otvorili butik Yves Rocher, takže stále chodím slintajúc okolo, ale zatiaľ sa držím, že mi nič netreba a zbytočne míňať nebudem. Takže vlastne napokon tvoje aprílové hodnotenie adventného kalendára prišlo celkom vhod. Naozaj by som od tejto značky čakala asi trošičku viac. Z tvojich slov mám pocit, že by to bolo aj na drogérku slabé. No a 40€ ??? To sa snáď zbláznili, veď aj tie miniatúrky sú miniatúrne mrňavé... :-/
OdpovedaťOdstrániťPodla mna je na tom kvalitativne lepsie napriklad i bezne dostupna Balea. Takze zaplatila som sice 40 € za kalendar, ale aspon viem ze o nic neprichadzam, ked tam nenakupujem :-)
OdstrániťOa YR jsem toho moc nezkoušela, jen šampon, kondicioner a krém na ruce. Vlasová péče mi přišla jako průměr, krémy jsou fajn. Každopádn já slýchám chválu na chrpový odličovač. Jinak mě tato kosmetika moc neláká a máš pravdu, že cena kalendáře je celkem přehnaná.
OdpovedaťOdstrániťNessa ze Storyofnessa
Musela som si pohladat, co to chrpa vlastne je. V slovencine teda nevädza :-)
OdstrániťTo je tedy pořádná nálož :-) Já mám YR velmi ráda, především jejich malinovou řadu, ta je naprosto božská.. :-)
OdpovedaťOdstrániťMOJE VEČERNÍ PÉČE O PLEŤ
Z malinovej rady v kalendari nebolo nic, takze neviem posudit. Kazdopadne sa tesim, ze uz coskoro zacne malinova sezona :-)
OdstrániťSuper recenze, moc ráda jsem si ji přečetla. Na začátku blogování jsem si spooooustu věcí z YR kupovala, protože to měly všechny blogerky a všude se o tom psalo a následně přišla řada zklamaní, od toho, že to není přírodní kosmetika až po peorální dermatitidu z jejich pleťových krémů, kterou jsem léčila 3 měsíce (a udělala se i mamce, máme stejnou pleť). No prostě... Ty jejich velikánské sprchové gely a spousta vůní a limitek jsou krásné, ale už dokážu oželet a poslední roky si nic nekupuju. A to ani nechci vzpomínat na dekorativku :D Myslím, že sis udělala docela slušný obrázek, na to je zase adventní kalendář docela dobrý a zastoupení od každého je docela fajn.
OdpovedaťOdstrániť