Skúšam novú značku argánového oleja

S argánovým olejom sa na blogu nestretávame po prvý raz. Niekoľko balení tohto marockého zázraku som už spotrebovala a mojej pleti jeho omladzujúce a spevňujúce účinky sedia. Všímam si však, že argánové oleje od rôznych značiek sa často líšia svojou kvalitou, vôňou i konzistenciou. Vyskúšala som argánový olej, ktorý bol veľmi hutný, do pleti ťažko vsakoval a omladzujúci účinok bol sotva pozorovateľný. Na druhej strane ma však očaril argánový olej ľahučkej konzistencie, ktorý okamžite vsakoval a pleť bola pri jeho pravidelnom používaní v skvelej kondícií. Nie je teda argánový olej ako argánový olej. Ten kvalitný rozpoznáte podľa žltej až svetlooranžovej farby, ľahkej konzistencie, slabučkej orechovej vône, prípadne vôňa môže úplne absentovať. Ak argánový olej zapácha, určite nepatrí k tomu najlepšiemu, čo sa dá na trhu dostať. Keďže rada experimentujem, rozhodla som sa po spotrebovaní môjho obľúbeného argánového oleja dať šancu oleju, ktorý na Slovensko dováža prírodná značka kozmetiky Navia, pričom som vyberala z ponuky môjho obľúbeného e-shopu Krásna každý deň. Ako obstál? Budem ho odporúčať? To sa dozviete v dnešnej recenzií.

Argánový olej Navia je balený v množstve 50 ml v tmavej sklenenej fľaštičke. Všimnite si na fotografií trochu zahnutú pipetu. Konečne naozaj praktický aplikátor, ktorým z fľaštičky dostanete aj posledné kvapky marockého zázraku. Už žiadne krátke pipety, ktoré dosiahnu sotva do dvoch tretín balenia. Toto sa Navii skutočne podarilo. Etiketa je vkusne navrhnutá a uvádza sa na nej, že ide o organický za studená lisovaný olej. Hneď po otvorení som bola zvedavá na vôňu. Niektoré druhy olejov sa vyznačujú nepríjemnou vôňou, čo je údajne spôsobené tým, že plody stromu argania spinosa pred lisovaním oleja ešte prešli tráviacim traktom kôz. Olej od Navie je úplne bez vône. Čo je teda dobre a je to znakom, že pôjde o kvalitnejší druh oleja. Farba je takmer priehľadná. Konzistencia ľahká. Po nanesení na navhlčenú pleť dokáže vsiaknuť do približne piatich minút. A ako sa prejavil jeho účinok? Pleť bola pekne vyživená, netvorili sa na nej šupinky, bola vypnutejšia a jemné vrásky pôsobili vyhladenejšie. Omladzujúci účinok sa skrátka prejavil. Môžem povedať, že pri výbere novej značky argánového oleja som tentoraz mala šťastnú ruku. Ak sa pýtate, či je argánový olej vhodný i na vašu pleť, tak s najväčšou pravdepodobnosťou áno. Výrobca uvádza, že argánový olej je vhodný pre všetky typy pleti, pričom ja konkrétne som ho používala na pleť zmiešanú. Ak uvažujete o kúpe, určite vás poteší i cena. Nepatrí k tým najdrahším kúskom, ktoré sa dajú kúpiť. Cena cca 11,50 € za 50 ml fľaštičku kvalitného argánového oleja je podľa mňa veľmi priaznivá.


plusy:
  • balenie
  • praktická zahnutá pipeta
  • prírodná kozmetika
  • ľahko vsakuje
  • bez vône
  • viditeľné omladzujúce účinky
  • vhodný pre všetky typy pleti
mínusy:
  • žiadne
Celkové hodnotenie: výborný

Argánový olej má všestranné využitie. Okrem použitia na pleť ho môžno aplikovať ako vlasovú masku, pridávať do pleťových masiek, použiť na posilnenie rastu obočia a mihalníc. O jeho účinkoch nepochybujem, no predsa len použiť ho na vlasy sa mi zatiaľ javí ako plytvanie. Ja som zostala pri použití v podobe pleťového oleja. Akým spôsobom používate argánový olej vy?

Komentáre

  1. Tak tento olejíček znám, ale sama jsem ho nezkoušela. :) vlastně žádný olej krom těch od Saloos:)
    V3ronika life

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. So Saloosom som začínala aj ja. Postupne som však zistila, že na trhu sú kvalitnejšie olejčeky. Netreba sa báť skúšať :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky