Pralinky a pár ďalších vzoriek z Estónska

Kozmetické recenzie píšem na blogu už niekoľko rokov, no na jazykový problém som narazila až pri estónskej značke Joik. Problém však nie je vôbec s estónčinou, ale paradoxne s češtinou a angličtinou. Aké slovo použiť pre české lanýže či anglické truffle, tak aby to dávalo zmysel aj v slovenčine. Nemôžem predsa napísať, že som si do kúpeľa dala hľuzu či hľuzovku. A tak som sa pustila do pátrania. A zistila som. Vo svete sa hľuzovky vnímajú ako niečo lahodné a luxusné používané v potravinárstve. Na Slovensku však hľuzovky veľmi nekonzumujeme, takže s lahodnou chuťou si ich spája len málokto. Pri preklade do slovenčiny však možno použiť ako alternatívu pralinku a bonbón. Veru, nechcela by som pracovať ako prekladateľka. Jedna vec je vedieť jazyk a druhá vec je nájsť správnu alternatívu zodpovedajúcu kultúre a vnímaniu daného národa. Poďme však späť k značke Joik. Dnes to budú síce len vzorky, no vzorky rozhodne zaujímavých produktov.


 KÚPEĽ
Lanýže alebo bonbóny do kúpeľa sú dostupné vo viacerých voňavých verziách. Ja som vyskúšala levanduľové a čokoládove. V oboch prípadoch ide o krásne dizajnové i funkčné kúsky, ktoré sa pridávajú do kúpeľa. Vo vode sa postupne uvoľňuje kakaové maslo, ktoré pokožku hydratuje. Vplyvom sódy bonbón jemné šumí a do toho všetkého sa uvoľňuje vôňa. Levanduľový bonbón vonia presne ako keď sa prechádzate cez skutočné levanduľové pole. Vôňa levanduľového esenciálneho oleja je výrazná. Cítiť ju v celej kúpeľni. Na myseľ pôsobí upokojujúco. Pri čokoládovom bonbóne zase rozmýšľate, čo by sa stalo, ak by ste ho zjedli. Vôňa je presne totožná s vôňou kvalitnej čokolády. Pritom neobsahuje žiadnu umelú vôňu a ani len esenciálny olej. Vonia totiž len kvalitné kakaové maslo. Po kúpeli nie je pokožka vôbec vysušená. Akurát vaňu treba poriadne opláchnuť, lebo na jej okrajoch môžu zostať zvyšky sušených rastliniek, ktorými sú pralinky ozdobené a zvyšky kakaového masla. Ak vás výrobok zaujal, ešte zdôrazním, že na fotografií vidíte vzorky. Bonbóny v plnom balení majú tvar kocky a sú balené po šesť kusov v balení. Cena za plné 310 g balenie je cca 12 €. Môže sa to vzdať veľa, no pri prepočte na jeden kus - jeden kúpeľ sa dostaneme na rovnakú cenu, ako stoja napríklad šumivé bomby od Soaphorie. Každopádne však značke vytýkam, že nepredáva pralinky i po jednom kuse, ale že ide len o vzorky. Mne sa tie vzorky skrátka páčia viac ako plné balenie.


TELOVÁ STAROSTLIVOSŤ

Značka má celkom pestrú ponuku telových mliek. Plné balenia sa predávajú v plastovom obale s pumpičkou, pričom za množstvo 150 ml zaplatíte približne 13 €. Ja som v podobe vzoriek vyskúšala verziu hodvábneho telového mlieka s kokosovým olejom a verziu s citrónom a vanilkou. A čo som zo vzoriek zistila? Telové mlieko s kokosovým olejom má síce v názve slovo mlieko, no konzistenciou má veľmi blízko k telovému maslu. Po dotyku s pokožkou sa hneď roztápa a skvele sa rozotiera a extra rýchlo vsakuje. Vôňou pripomína krémovú kokosovú tortu. Hydratácia je výborná. Mojej normálnej pleti úplne postačujúca. Naopak telové mlieko s citrónom, vanilkou a jogurtovým extraktom je telovým mliekom v pravom zmysle slova. Má tekutú konzistenciu, ktorá okamžite po nanesení na pokožku vsakuje. Vôňa je nanajvýš zaujímavá. S kombináciou citrónu a vanilky som sa ešte nestretla. Vo výslednom efekte viac prevažuje citrón, no ako celok to pôsobí dobre. Hydratačné vlastnosti telového mlieka sú podobne ako v predchádzajúcom prípade výborné.

PLEŤOVÁ STAROSTLIVOSŤ

Estónci vyrábajú i anti-aging pleťové séra. V e-shope som sa na ne pozerala už skôr. Stoja však viac a preto som výber odložila na neurčito. Možnosť vyskúšať ich v podobe vzoriek, sa mi preto hodila. Začnem lacnejším z nich. Hodvábné pleťové sérum s olejom z brusnicových jadierok sa v množstve 30 ml predáva za približne 20 €. Ide v podstate o zmes olejov, éterických olejov a extraktov z prírodných látok. Z najúčinnejších látok spomeniem napríklad olej z brusnicových semienok, skvalán, olej z múčenky, olej z pšeničných klíčkov, výťažok z opuncie, extrakt zo zázvoru či olej z ružového dreva. Tieto látky majú podľa popisu pleť vyživovať, omladzovať a vyhladzovať jemné linky a vrásky. Sérum je svetložltej farby. Ja osobne pri ňom vôňu necítim žiadnu. Prvýkrát som ho aplikovala na vyčistenú a osušenú pleť. Pri takejto aplikácií však pleť zostávala dlho predlho mastná. Pri ďalších aplikácia som už použila tradičný spôsob aplikácie na navlhčenú pleť. V podstate je sérum i tak zmesou olejov. Takto sérum do 15 - 20 minút do pokožky vsiaklo. Pri oboch aplikáciach som však mala na pleti veľmi príjemný pocit vyživenej a ošetrenej pleti. Tým, že pleť bola hydratovaná a vyživená, jemné linky naozaj pôsobili vyhladené a pleť bola hladká. Po plnom balení by som však nesiahla. Myslím, že mojej zmiešanej pleti postačujú ľahšie séra a toto je podľa mňa vhodné pre suchú alebo zrelšiu pleť. Bojím sa, že pri dlhšom používaní by sa mi mohli upchávať póry. Pre potreby mojej pleti, by sa hodilo možno nejaké menšie balenie, ktoré by som používala ako alternatívu očného krému. O niečo drahší je Omladzujúci elixír, ktorý sa v množstve 30 ml predáva za cca 36 €. Z najúčinnejších látok spomeniem kyselinu hyalurónovú, vitamín C, vitamín B, extrakty z rakytníka, echinacey, prvosienky, medovky, či rebríčka. Sérum takmer nevonia a je jemne zakalené. Predpokladám, že je to spôsobené práve extraktom z rakytníka, ktorý je vyobrazený i na obale výrobku. S aplikáciou som nadmieru spokojná. Konečne som našla sérum, ktoré po nanesení bez problémov vsiakne a ja naň môžem použiť ešte krém alebo olej. Možno sa to zdá zvláštne, no dlho som mala problém takýto produkt nájsť. Darmo zmiešaná pleť je komplikovaná. Sérum hneď po prvom použití pleť vyhladí a po pár použitiach vidieť i rozjasnenie. Toto sérum ma zaujalo tak, že zvažujem kúpu plného balenia. Je síce drahšie, no stačí ho máličko. Predpokladám, že teda vydrží veľmi dlho.

Zaujal vás niektorý výrobok? Aká je vaša skúsenosť so značkou Joik?

Podobné články na blogu:

Komentáre

Obľúbené príspevky