Veľké porovnanie suchých šampónov Batiste

Suchým šampónom som sa roky vyhýbala. Radšej som si umývala vlasy hoc aj o polnoci, akoby som mala použiť suchý šampón. Väčšina z nich pripomínala skôr detský zásyp ako prípravok na vlasy. Vlasy biele, všade prach, človek sa dusil. Našťastie sa kozmetický priemysel v tomto smere posunul ďalej a používanie suchých šampónov v období časovej núdze, už nie je až také zlo. Dokonca to vďaka pekným obalom, vôni a účinku môže byť i vcelku príjemné. Verím, že existuje viacero značiek, ktoré vedia vyrobiť dobrý suchý šampón, no ja som už dosť dlhý čas verná suchému šampónu Batiste vo verzií original. Možnosť vyskúšať a porovnať viacero šampónov od tejto značky, ktorá prišla od e-shopu Elnino, ma však presvedčila urobiť menšiu zmenu a vyskúšať i iné verzie šampónov Batiste. Mimochodom Batiste má takú obrovskú ponuku šampónov, že som si nevedela vybrať. Nakoniec som ako kritérium výberu zvolila nedostupnosť v kamenných predajniach. Niektoré verzie suchých šampónov sa dnes už dajú našťastie kúpiť i v bežných drogériách, no ponuka e-shopu je stále väčšia ako to, čo môžeme nájsť v regáloch. Aj preto som si vybrala verzie marrakech, fresh a heavently volume, ktoré som v drogériách zatiaľ nevidela. Veď keď už mám preháňať kuriéra, tak nech je to niečo výnimočnejšie.
OBAL A DESIGN

Všetky šampóny Batiste sú v kovových obaloch, pričom na obale je upozornenie, že nádoba je pod tlakom a treba ju chrániť pred slnečným žiarením a teplotami nad 50 C. V balení sa nachádza 200 ml výrobku. Predávajú sa i menšie cestovné balenia, no tie sa vzhľadom na pomer cena - množstvo veľmi neoplatia. Po nich by som siala iba pri ceste lietadlom. Veď s obmedzeným množstvom ml pri cestovaní vtedy bojujeme asi všetci. Pestré vzory a farby na obale sú podľa mňa asi tým najhlavnejším kritériom pri výbere suchého šampónu. Názov vône nám nemusí nič hovoriť a neovoniame ju ani v e-shope a ani v kamennej predajni. Zostávajú teda farbičky. Verzia original so svojimi zeleno-žlto-bielymi pruhmi podla mňa designovo zostala ešte niekde v hlbokom socializme. Tú by som si podla vzhľadu rozhodne nevybrala. Pri predajnosti však ťaží z toho, že bola prvá a je overená skúsenosťami. V kamenných predajniach sa ešte dopredávajú staršie verzie, no v e-shope už majú novšiu variantu obalu. Je rozhodne krajšia ako tá stará, ktorú ešte vlastním ja. Zvyšné varianty sú však už vzhľadovo úplne niekde inde. Verzia marrakech púta pozornosť jemným orientálnym vzorom. Heavently volume zobrazuje mix platní, reprákov a mikrofónov. Na modrom obale verzie fresh padajú lístočky a poletujú motýliky. Ak by som vyberala podľa obalu, siahnem po verzií marrakech. Je niečím iná, neopozeraná. Bežne sa s takým vzorom nestretávam. Takže to je ten dôvod.


 ZLOŽENIE

Zloženie suchých šampónov je dosť podobné. Na prvom mieste v zložení sú samozrejme hnacie plyny. Vďaka nim je aplikácia komfortná a praktická. Nasleduje najdôležitejšia zložka prípravku, ktorá pohlcuje mastnotu z vlasov a síce ryžový prášok. Už pri verzií originál, ktorú používam už vyše roka, som sa tejto zložke potešila. Je prírodná a zdraviu neškodná. Tešila som sa, že Batiste nevyrába suché šampóny na princípe mastenca, ktorý by sa nemal vdychovať a ktorý používajú aj niektoré značky prírodnej kozmetiky. No a nezabráňte vdýchnutiu pri aplikácií suchého šampónu. Podľa mňa to nie je úplne možné. Mastenec neobsahujú ani verzie marrakech a fresch, no žiaľ objavila som ju vo verzii heavently volume. Podľa mňa by tam vôbec nemusela byť. Navyše podľa zloženia práve mastenec a silicu upodozrievam z toho nepríjemného pocitu na vlasoch, ktorý verzia Heavently volume, zanecháva. Viac sa o tom rozpíšem v odstavci o aplikácií a účinkoch. Znovu sa mi teda potvrdilo, že sa nemôžem spoliehať, že značka danú látku nepoužíva, ak som ju nenašla v jednom, dvoch, či troch výrobkoch. Treba pracne čítať zloženie každého jedného produktu. Ak sa ešte pozrieme na ďalšie priečky v INCI nájdeme hlavne vonné zložky a konzervanty v rôznych pomeroch.  

BATISTE – suché šampóny
ORIGINAL
MARRAKECH
FRESH
HEAVENTLY VOLUME
butane
(hnací plyn)
butane
(hnací plyn)
butane
(hnací plyn)
butane
(hnací plyn)
isobutane
butane
       (hnací plyn)
isobutane
butane
(hnací plyn)
isobutane
butane
(hnací plyn)
isobutane
butane
(hnací plyn)
propane
(hnací plyn)     
propane
(hnací plyn)
propane
(hnací plyn)
propane
(hnací plyn)
oryza sativa starch
(ryžový prášok)
oryza sativa starch
(ryžový prášok)
oryza sativa starch
(ryžový prášok)
oryza sativa starch
(ryžový prášok)
alcohol denat
(konzervant)
alcohol denat
(konzervant)
alcohol denat
(konzervant)
centrimonium chloride
parfum
(vonné zložky)
parfum
(vonné zložky)
parfum
(vonné zložky)
talc
(mastenec)
limonene
(vonná zložka)
distearyldimonium chloride
(starostlivosť o vlasy)
hexyl cinnamal
(vonná zložka)
silica
(želirujúci prostriedok)
linalool
(vonná zložka)
cetrimonium chloride
(starostlivosť o vlasy)
limonene
(vonná zložka)
alcohol denat
(konzervant)
geraniol
(vonná zložka)
limonene
(vonná zložka)
benzyl salicylate
(konzervant)
parfum
(vonné zložky)
benzyl benzoate
(konzervant)
citronellol
(vonná zložka)
buthylphenyl methylpropional
distearyldimonium chloride
(starostlivosť o vlasy)
distearyldimonium chloride
(starostlivosť o vlasy)
geraniol
(vonná zložka)
linalool
(vonná zložka)
limonene
(vonná zložka)
cetrimonium chloride
(starostlivosť o vlasy)
linalool
(vonná zložka)
hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde
(vonná zložka)
linalool
(vonná zložka)

citral
(vonná zložka)
hydroxycitronellal
(vonná zložka)



distearyldimonium chloride
(starostlivosť o vlasy)



cetrimonium chloride
(starostlivosť o vlasy)

 


 ARÓMA

Vôňa určite ovplyvní, či si výrobok obľúbime alebo nie. Verzia original má jemnú sladkú vôňu. Z porovnávaných verzií rozhodne najslabšiu a najmenej rušivú. Marrakech je výraznejší i sladší, cítiť v ňom céder. Sladká je i verzia fresh, no tu trochu cítiť citróny. Heavently volume je naopak skôr púdrový ako sladký. Žiadna z vôni však nedráždi a žiadnu z nich z vlasov necítiť. Pre mňa je najkrajšia verzia marrakech a najmenej ma zaujal heavenly volume. Nemôžem však napísať, že by sa mi nepáčila. Len tie zvyšné sú trochu krajšie.


 APLIKÁCIA A ÚČINOK

Výrobca odporúča nádobu pred použitím pretrepať a šampón nastriekať ku korienkom vlasov zo vzdialenosti 30 cm. Následne má nasledovať masáž, rozčesanie a úprava vlasov.  Mne sa k tomuto návodu osvedčilo ešte jedno pravidlo. Ak aplikujem suchý šampón večer pred spaním, výsledok je ešte lepší. Efekt vydrží dva, niekedy i tri dni. Samozrejmosťou je, že na vlasoch nevidieť zvyšky prášku a to pri všetkých verziách. Úlohou verzií original, fresh a marrakesh je odstránenie mastnoty z vlasov a navrátenie vlasov do fázy, kedy s nimi ešte môžeme ísť medzi ľudí. To podľa mňa spoľahlivo robia. Ak sú medzi nimi aj odchýlky v účinnosti, sú také malé, že som si ich nevšimla. Verzia heavenlty volume má okrem už spomínaných verzií dodať vlasom aj objem. A tu nastal u mňa kameň úrazu. Objem vlasom dodá spôsobom, že ich obalí. Pre mňa boli vlasy nepríjemné na dotyk, ťažšie sa upravovali. Dodaný objem tiež nebol nič moc. Ak chcem objem, tak skôr siaham po tužiacich penách alebo klasických tekutých objemových šampónoch. Účinkom má teda objemová verzia vôbec nepresvedčila. Dokonca si myslím, že ak by to bola moja prvá skúsenosť s touto značkou, ďalším výrobkom by som šancu nedala.
 
ZÁVER
Ak by som to mala zhrnúť, tak verzia original je stávka na istotu. Robí svoju prácu a vôňa by nemusela nikoho rušiť. Verzie marrakech a fresh ma tiež zaujali a kľudne sa k ním vrátim, ak ma original omrzí. Majú krajší obal a príjemnú vôňu. Účinok je približne rovnaký. Prípadne vyskúšam i iné voňavé verzie. Čomu sa ale vyhnem, to je heavenly volume. Dôvodom je zloženie v kombinácií s účinkom.

Ktorý šampón Batiste máte najradšej?

Komentáre

  1. Já zkoušela Volume a pak variantu na hnědé vlasy. Ten nebyl špatný, ale muselo se dávat bacha na oblečení a vanu, všechno bylo hnědé :-) v mini verzi jsem měla Cherry a ten moc hezky voněl. nepoužívám je denně, ale jako záchrana, když se nechtějí mýt vlasy, je super :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som teda rada, ze som si nezvolila hnedu variantu. Ak farbi oblecenie a vanu, tak treba radsej siahnut po klasickych bezfarebnych verziach.

      Odstrániť
  2. Mala som len Braun čiže neviem posúdiť, Braun sa mi páčil. Teraz používam Kolrane a myslím, že je ešte lepší ako sú Batiste ale samozrejme aj drahší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Citala som pozitivne recenzie na Klorane. Ak bude v akcii, mozno vyskuskam. Zatial vsak zostavam pri Batiste. Tie su cenovo celkom v pohode.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky