Spotrebovaná kozmetika | august 2021

V Kaviarni u mačky sa znovu stretávame pri pravidelnej rubrike o spotrebovanej kozmetike. Tradične patrí k načítanejším článkom, takže prečo nerobiť čitateľom radosť. Pripravte si šálku kávy alebo čaju a pustite sa do čítania. Kozmetiky nazbieralo dosť.  


 

 V auguste som spotrebovala 17 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadajú 3 kusy.


Dvojfázový aloe vera shake Annemarie Börlind je umiestnený v ekologickom sklenenom obale s pumpičkou siahajúcou až na dno. Obal sa počas celej doby používania nepoškodil, neošúchali sa z neho nápisy a aj pumpička bola po celý čas funkčná. Samotné sérum je 2-fázové a teda pred použitím ho treba premiešať aby sa spojila olejová a vodná zložka. Na jedno použitie postačuje jedno stlačenie pumpičky. Sérum je bezfarebné so stredne intenzívnou púdrovou vôňou. Na pleti zanecháva jemný olejový pocit. Ide skôr o olejček ako sérum aj keď v zime som po normálne používala ako podklad pod make-up a nerobilo žiadne problémy. S príchodom jari a leta sa mi však už zdalo viac olejovité a prešla som na večerné použitie, kde som ho používala ako jediný hydratačný produkt. Sérum pleť pekne hydratovalo a vyhladilo. S výsledným efektom aj spôsobom použitia som bola spokojná a pokojne by som po ňom siahla znovu.  

Cena: cca 20 € 
Celkové hodnotenie: výborný

Slnečný sprej SPF 50 Sun Dance je produktom DM drogérie. Má fajn obal s pumpičkou. Konzistenciou ale ide o klasický krém a nie sprej. Rozotretie prípravku dá zabrať a ani so vsakovaním to nie je veselé. Pokožka prakticky zostáva stále mastná. Je to akceptovateľné pri vode, no použitie na turistike, alebo klasicky len tak počas dňa pre mňa nebolo príjemné. Ochranný faktor určite funguje, lebo ani pri dlhšom pobyte ma nespálilo, no kvôli mastnému pocitu už po tomto produkte a asi ani po značke znova nesiahnem.

Cena: cca 6 € 
Celkové hodnotenie: priemerný


Šampón proti lupinám Balea veru príjemne prekvapil. Je lacný, dostupný a zároveň účinný. Dobre pení, dobre sa oplachuje. Vlasy sa po jeho použití dobre upravujú a netvoria sa z neho ani lupiny. Samozrejme na klasiku z lekárne za 13 € nemá, no na prestriedanie je takáto lacná verzia určite fajn.

Cena: 1 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Sprchový gél energy 4men Gabriella Salvete vás hneď po otvorení zaujme stredne intenzívnou sladko-sviežou vôňou. Tento druh vône je vhodný ako pre mužov, tak i pre ženy. Sprchový gél má ľahkú riedku konzistenciu a tyrkysové zafarbenie. Pení len veľmi málo, avšak svoju funkciu - odstrániť nečistoty splní. Pokožku nedráždi a nevysušuje. V jeho prospech hovoria pekný štýlový obal a nízka cena.

Cena: 1 €
Celkové hodnotenie: priemerný
 

 

Expertný odličovač očí NIVEA treba pred použitím zamiešať a začať s odličovaním. Pocitovo je produkt celkom fajn. Bezfarebný, nemastný, neparfumovaný. S výsledným efektom je to však už horšie. Poradí si s očnými tieňmi, no úplne obyčajnú riasenku, prípadne už spomínaný gél na obočie veru neodlíči. Produkt som teda dopoužívala na odličovanie make-upu z tváre. I tu bol efekt priemerný, no nejako ho bolo potrebné spotrebovať.

Cena: cca 1,30 € (prepočítané na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerný

Upokojujúca micelárna voda Nivea je klasický jednofázový bezfarebný produkt bez vône a zápachu. Nedráždi oči a ani pleť a nezanecháva na pleti lepivý pocit. Myslím, že kľudne po tejto micelárnej vode môže siahnuť majiteľka akejkoľvek pleti, nie len citlivej. Výsledný efekt sa asi nezmení. Pleť odlíči tak na 70 %. S riasenkou si tiež poradí celkom dobre. Skúšala som odličovací efekt porovnať i s legendárnou micelárkou od Biodermy a Bioderma jednoznačne vedie. Čiže vyskúšala som, spotrebovala som a po ďalšom balení už nesiahnem.

Cena: 5
Celkové hodnotenie: dobrá


Kúpeľová soľ eukalyptus Gabriella Salvete má hrubú konzistenciu a trvá jej nejaký ten čas, kým sa v kúpeli rozpustí. Túto chvíľu som využila na premasírovanie chodidiel zrniečkami soli. Vôňa je výrazná. Veľmi pripomína arómu profesionálnych wellness centier. Na kúpele nôh je super. Do vane by som ju však na hrúbku a dobu rozpúšťania soľných zrniečok neodporúčala.

Cena: 1
Celkové hodnotenie: dobrá

Bomba do kúpeľa relaxing herb Gabriella Salvete vôňou pripomína mydlo Fa. Čo ma prekvapilo, bola váha kúpeľovej bomby. Ide o pomerne ťažký produkt s čím teda súvisí i to, že padne na dno vane. Šumenie na hladine si teda nevychutnáte. Rozpúšťa sa približne 10 - 15 minút. Pokožka je po kúpeli vďaka obsahu bambuckého masla príjemné hydratovaná, nesvrbí a nie je podráždená. Pre koho bude tento produkt vhodný? Ak si chcete vychutnať šumenie, vôňu a rôzne farebné efekt, tak radšej siahnite po inom produkte. Ak však máte suchú pokožku, tak bomba od Gabriella Salvete s obsahom bambuckého masla by mohla byť tou správnou voľbou. 

Cena: 2
Celkové hodnotenie: dobrá

Olejový kúpeľ pre svaly a kĺby Marokkanisches Rosen Bad TETESEPT mal orientálnu vôňu a vo vani vytváral jemnú penu. Kúpeľ farbil do fialovej farby, pričom však vaňa nezostávala zafarbená. Výrobca odporúčal použiť na jeden kúpeľ polovicu balenia, čo bolo aj naozaj postačujúce. 

Cena: cca 0,80
Celkové hodnotenie: dobrý


Maska na regeneráciu a výživu Q10 Gabriella Salvete  obsahuje 2*8 ml produktu. Podobne ako už vyššie spomenutý produkt, aj teraz sa stretneme s maskou s ľahkou konzistenciou, slabučkou vôňou a bielym zafarbením. Na tvári pôsobí hydratačne. Neupcháva póry a nezhoršuje stav pleti. Regeneračný a výživný efekt som si ale na mojej pleti nevšimla. Skôr šlo o hydratáciu, ktorá pretrvala niekoľko dní. Ak teda hľadáte masku s hydratačným efektom, pokojne po nej siahnite. Pomer cena, zloženie, účinok hovorí v prospech Gabriella Salvete.

Cena: cca 1
Celkové hodnotenie: dobrá
 
Kolagénová očná maska Gabriella Salvete je tvorená zlatými vankúšikmi na plastovej podložke zabalené v priehľadnom obale, cez ktorý môžeme vidieť že ich vyschnutiu bráni priehľadná tekutina. Tieto vankúšiky sa prikladajú na očné okolie. Sú dostatočne veľké a pokryjú celú plochu očného okolia. Prakticky od očných kútikoch až po priestor, kde sa ako prvé robia vejáriky z vrások.Vankúšiky priľnú k pokožke. Počas pôsobenia masky je potrebné ležať, nakoľko maska sa po pokožke zosúva. Vankúšiky na pleti jemne chladia, sú príjemné a už počas pôsobenia cítiť, že očné okolie preberá z masky vlhkosť a je hydratované. Maska nie je parfumovaná a necítiť z nej ani vôňu jednotlivých ingrediencií. Očné okolie nijako nedráždi. Po zložení masky príjemný pocit hydratovanej pokožky pokračoval. Očné vrásky boli vypnutejšie a očné okolie pôsobilo rozjasnene. Maska splnila, to čo sa uvádza v popise.
 
Cena: cca 1
Celkové hodnotenie: dobrá
 
 

Jemné pohladenie Navia je umiestnené v plastovom obale, ktorý je možné recyklovať. Veľkosť balenia je vhodná na používanie doma a rovnako aj na používanie počas ciest. Balzam je bielej farby a má príjemnú slabšiu levanduľovú arómu. Ľahučko sa rozotiera a na použitie stačí malé množstvo. Dá sa rozotrieť do stratena tak, že farbu krému nevidieť, ale lesk pozorujem stále. Doma som ho používala aj bežne počas dňa, ale do práce by som s ním teda nešla. Na domáce a nočné použitie je však výborný. Neotiera sa o oblečenie a ani o vankúše. Jemnú levanduľovú vôňu cítiť aj po nanesení. 
 
Cena: cca 9
Celkové hodnotenie: výborný
 
Krémový dezodorant verbena + levanduľa Dulcia má krémovú konzistenciu, ako sa napokon uvádza aj v názve. Treba ho nanášať prstami a rozotierať do podpazušia. Vzhľadom na vysoký obsah sódy sa rozotiera ťažko, no dá sa to. Kvôli tejto látke ale nebude vhodný pre ľudí s citlivou pokožkou, ktorým sóda skrátka vadí. Sóda však má vlastnosť pohltiť pot. A tak hoci ide o dezodorant, ktorý poteniu nezabraňuje, v podpazuší som cítila len a len sucho. A to aj v lete počas najväčších horúčav. Sóda pot pekne pohltila. Čo ma však šokovalo, bolo upchávanie potných žliaz. Myslela som si, že je to možné len pri používaní antiperspirantov s hliníkovými soľami. Stalo sa to však i pri prírodnej kozmetike. Deodorant som používala každý deň a tej sódy bolo asi veľa. Dezodorant som teda vysadila, zdravotný stav sa upravil a teraz ho používam už len vtedy, ak viem, že budem mať veľa pohybu, prípadne nejaký ten stres. Pri občasnom použití je to v poriadku. Je to taká Rexona prírodnej kozmetiky. Funguje, no treba mať mieru. Po spotrebovaní určite siahnem po ďalšom balení.
 
Cena: cca 7
Celkové hodnotenie: výborný
 
Zmatňujúce vreckovky Essence som spotrebovala hádam po 10 r. od nákupu. Fungujú, no pre mňa sú zbytočnosť. Rovnako poslúži papierová vreckovka.
 
Cena: cca 1
Celkové hodnotenie: zbytočné
 
 

 
Báza pod očné tiene Inglot má svetlú porcelánovú farbu, ktorá sa však po aplikácií na pokožku mení na priehľadnú. Efektom by som produkt prirovnala k bb krémom. Pri aplikácií necítiť žiadnu vôňu a nezaznamenaté ani žiaden lepivý pocit. Ten lepivý pocit by však možno nebol na škodu. Očné tiene by sa na viečka lepšie prichytili a líčenie by dlhšie vydržalo. Báza samozrejme výdrž perfektného očného make-upu predlíži, ale jedná sa o možno dve - tri hodiny. Sľubované zvýraznenie farby očných tieňov sa však nekoná. Nemôžem povedať, že by šlo o zlý produkt, no nejako som si na neho nezvykla a siaham po ňom len zriedkavo. V prípade podkladovej bázy Inglot teda po ďalšom balení už nesiahnem.
 
Cena: cca 15
Celkové hodnotenie: priemerná
 
Očný gél Ocutein pokožku príjemne chladil, avšak iný efekt som si nevšimla. Hydratačne mi nepostačoval a ani očné okolie pri jeho používaní vôbec nevyzeralo lepšie. Čakala som veru viac.
 
Cena: cca 12
Celkové hodnotenie: priemerný
 
Make-up hydrating foundation true skin Catrice vyraďujem po pár použitiach. Mojej pleti veru nevyhovuje. Ide o stredne krycí make-up, ktorí vyzerá ako maska. Rýchlo oxiduje, zvýrazňuje póry a vydrží tak maximálne 2 - 3 hodiny.

Cena: cca 6
Celkové hodnotenie: nevyhovujúci
 
V auguste som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 90 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 51 €.
Máte skúsenosť s niektorým z produktov? 
 
 

Komentáre

Obľúbené príspevky