Spotrebovaná kozmetika | november 2020

Ahojte milí čitatelia. Dnes si opäť môžete prečítať sériu mini-recenzii na niekoľko kozmetických produktov. Spotrebovala som nejaké tie plné balenia, no objavujú sa i menšie balenia z adventného kalendára. Treba sa predsa pripraviť na otváranie toho nového. Poďme sa pozrieť, čo sa minulo a teda poputuje do separovaného odpadu.


V novembri som spotrebovala 16 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadá 12 kusov.


Telové maslo sladký pomaranč & mäta Joik sľubuje hĺbkovú hydratáciu bez pocitu mastnoty.Vôňa je jemná s dominanciou pomaranča. Mätové podtóny sa strácajú. Na pokožku vôňa neprechádza. Telové maslo je našľahané, jemné, perfektne sa rozotiera a okamžite vsakuje. Na pokožke nezostáva žiaden pocit mastnoty, tak ako to býva pri produktoch obsahujúcich bambucké maslo. Ak by som si neprečítala zloženie, vôbec by som nepredpokladala, že sa v telovom masle bude takáto zložka nachádzať. To je pre mňa signálom, že výrobca má naozaj prepracovaný recept a otestované všetky pomery surovín, ktoré do telového masla pridáva. Napriek tomu, že telové maslo rýchlo vsiakne, pokožka je pekne hydratovaná. Okrem použitia na telo, som ho používala i na ruky a nohy.

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jedno z najlepších
 
Vonné vrecúško vanilka a lieskový orech Joik bolo pre mňa novinkou. Podľa popisu má slúžiť na prevoňanie menších miestností a vôňa by mala vydržať približne dva až tri mesiace. Vôňa vanilkového vrecúška je pomerne výrazná, silná a sladká. Jasne v nej dominuje vanilka, no niekde na pozadí objavujem i karamel. Kvôli dosť silnej vôni sa vrecúško neosvedčilo v menšej kúpeľni. Našlo však svoje uplatnenie vo vstupnej chodbe, ktorá je pomerne priestranná. Vôňa sa krásne rozplynie do priestoru a spríjemňuje nám každý prechod po chodbe. Proste krása.

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborné

Čokoládová maska Joik krásne čokoládovo voňala a perfektne zlepšovala náladu. Určite must have pre všetkých milovníkov čokolády. Okrem vylepšenia nálady však účinkovala i na pleť. Vďaka obsahu ružového ílu dokázala pekne vyčistiť upchaté póry. Obsah čokolády zase spôsobil, že pleť nebola vysušená ako to zvykne byť pri väčšine ílových masiek. Dokonca by som až povedala, že maska pleť čistila a hydratovala zároveň. Ide tak o ideálny produkt pre majiteľky suchšej pleti, ktoré však zároveň trpia na vznik akné a upchatých pórov. 

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších

Soľ do kúpeľa s vôňou citrónovej trávy Joik krásne a silno voňala. Nebola to žiadna umelá vôňa, ale pravá nefalšovaná citrónová tráva. Samotná soľ bola hrubo namletá, tak ako to mne presne vyhovuje a jej objav v adventnom kalendári ma veru potešil. Používala som ju na kúpeľ nôh. Tak som si soľ mohla rozdeliť na viackrát.

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborná

Mliečny kúpeľ Joik jemne skalil do biela a celú kúpeľňu rozvoňal sladkou vôňou. Vo vani nič nešumelo. Mlieko, soľ a sóda bikarbóna pokožku krásne zregenerovali, pričom po skončení kúpeľa nebola pokožka vôbec mastná ako pri podobných produktoch býva. Siahla som preto po hydratačnom prípravku. Predpokladám, že pre ľudí so suchou pokožkou teda mliečny kúpeľ nebude tým pravým. Prípadne budú musieť rátať s tým, že po kúpeli nasleduje použitie hydratačného prípravku. Ak však máte pokožku tela normálnu, prípadne mastnejšiu, tak mliečny kúpeľ môžem odporučiť. 

Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborná


Prírodný dezodorant Lavandin Ponio má podobu tuhej tyčinky, pričom hmota sa po kontakte s pokožkou začína roztápať a pekne priľne k pokožke podpazušia. Pri aplikácií nebol žiaden problém so škriabaním po citlivej pokožke podpazušia, prípadne so zanechávaním stôp na oblečení. Vôňa produktu sa mi tiež páčila. Ide o stredne intenzívnu typickú levanduľovú vôňu doplnenú podtónmi mäty a čajovníka. Ďalej však moje nadšenie začalo postupne vyprchávať. Vôňa dosť prechádza na oblečenie a kvôli vôni dezodorantu prakticky nie je možné použiť tričko alebo blúzku aj v niektorý ďalší deň. Iná vonná kombinácia by však tento problém nemusela spôsobovať. Zaujimavosťou produktu je, že hoci by podľa popisu nemal regulovať potenie, tak ja sa po jeho použití potím oveľa menej. Takýto účinok by bol určite skvelý, keby ho nekazila veľmi slabá dezodoračná schopnosť produktu. Paradoxne hoci sa teda potím menej, tak sa cítim viac. A to veru nechcem. Ponio som začala používať na jar počas nižších teplôt a v používaní som pokračovala i so stúpajúcimi letnými teplotami. Stále a stále som mu dávala ďalšiu a ďalšiu šancu aby ma presvedčil so svojom účinku. Žiaľ u mňa nefunguje.

Cena: cca 8 € 
Celkové hodnotenie: priemerný

Aroma olej Migrena Nobilis Tilia je umiestnený v sklenej fľaštičke s roll-on aplikátorom. Pomocou neho sa olej nanáša pod nos, na spánky a zápästia. Je pomerne hutný a mastný. Aróma je výrazná a dominuje v nej makový olej. A aký je účinok na bolesť hlavy? Nemyslím si, že by účinkoval na migrénu, ako by to mohol naznačovať názov produktu. Nezabral ani na silnejšiu bolesť hlavy. Tam musela nastúpiť ružová tabletka. Pomôže však pri začínajúcej miernej bolesti hlavy. Špecifická vôňa akoby odviedla pozornosť mozgu iným smerom a bolesť hlavy v kombinácií s dostatkom tekutín a odpočinkom môže poľaviť. Nejde však o nijaký zázračný produkt, ktorý by privoňaním odstránil nepríjemnú bolesť.

Cena: cca 5 € 
Celkové hodnotenie: priemerný

Očný krém Natura Siberica bol v netradičnom 30 ml balení, čo je u očných krémoch naozaj rarita. Bol pomerne ľahký, neparfumovaný s priemernym hydratačným účinkom. Vzhľadom na obrovské balenie a zloženie priaznivé aj pre zmiešanú pleť som ho používala na celú tvár, kde pleť pekne zmatňoval a neupchával póry. Išlo o taký bežný, ničím výnimočný krém.

Cena: cca 8 € 
Celkové hodnotenie: dobrý

 

 


Dvojfázový odličovač očí LIQOIL je umiestnený do fľaštičky z tmavého skla, ktorá designom pripomína lekárenské produkty. Sklenený obal hodnotím veľmi pozitívne. Jeho recyklácia je omnoho jednoduchšia ako pri plastových obaloch a to je v dnešnej dobe naozaj dôležitý faktor. Pred samotným použitím je nutné produkt zamiešať. Dosiahneme tak zmiešanie olejovej a vodnej fázy. Následne tekutinu nanášame na odličovací tampónik a proces odličovania môže začať. Produkt po zmiešaní nepení a je bez vône. Pleť nijako nedráždi a nespôsobuje žiadne problémy. Ak mám zhodnotiť jeho účinok, tak Liqoil dokáže perfektné odlíčiť make-up z pleti či rúž z pier. Čo sa týka riasenky, tak tam žiaľ mierne zlyháva. Na odličovanie oči preto používam špeciálny odličovač, no na odlíčenie make-upu s radosťou siaham po značke Liqoil.

Cena: cca 8,50 € 
Celkové hodnotenie: výborný

Čistiaci toner pre zmiešanú a mastnú pleť REN pleť nedráždi, nevysušuje, neštípe. Taký ideálny produkt na sychravé počasie, keď pleť neznesie vyslovene alkoholové toniká. Čistiace účinky sú však pomerne slabé. Ak sa rozhodnete po toniku siahnuť, určite treba predtým použiť kvalitný odličovací a čistiaci produkt. REN tonikum už následné slúži len na upokojenie pokožky, vyrovnanie ph a prípadne tiež na doplnenie našej kozmetickej rutiny o zaujímavé prírodné látky. V zložení ste mohli vidieť napríklad  extrakty v vŕby, citrónovníka, ananásu, múčenky, hrozna, či dobre známu levanduľovú vodu.Sľubované stiahnutie pórov a zníženie výskytu čiernych bodiek som vďaka tomuto toniku nepozorovala. Vlastne nemôžem uviesť žiadny viditeľný efekt, ktorým by som mohla opísať stav pleti pred používaním a po používaní tonika. Určite by som však vyzdvihla upokojujúce účinky produkt. Sychravé počasie, nosenie ochranného rúška, striedanie teploty určite našej pleti neprospieva. Zatiaľ však na mojej pleti nepozorujem žiadne pnutie a vznik začervenaných miest. A tento účinok pripisujem práve toniku REN s obsahom viacerých upokojujúcich prírodných látok. Kedy teda tonikum áno a kedy nie? Ak hľadáte niečo na zlepšenie aknóznej či mastnej pleti, tak vtedy siahnite radšej po inom produkte. Ak však máte problematickú pleť so sklonom k vzniku rosacey či suchých miest, tak potom bude toto tonikum správnou voľbou.

Cena: cca 9 € 
Celkové hodnotenie: výborný

 


Krém na ruky s bambuckým maslom L´occitane patrí k najpredávanejším produktom tejto francúzskej značky. Krém je balený v hliníkovej tube s papierovou etiketou. S podobný obalom som sa stretla napríklad pri značke Havlíková apotéka a vidí sa mi, že tie obaly od Havlíka sú krajšie a lepšie. Vôňa je výrazná, púdrová. Krém rýchlo vsakuje a hydratuje. Nešlo o nejaký zlý krém, avšak podľa môjho názoru za tie peniaze nestojí.

Cena: cca 20 € 
Celkové hodnotenie: priemerný

Sprchový gél DOBRÁ NÁLADA maracuja - grapefruit Kneipp je umiestnený v typickom plastovom obale. Po jeho otvorení ucítite výraznú sladkú vôňu, ktorá určite dokáže zlepšiť náladu. To má napokon výrobok i vo svojom názve. Gél má redšiu konzistenciu a strednú penivosť. Pokožku umyje úplne štandardne avšak jeho spotrebu by som označila za o niečo vyššiu. Minimálne ja ho teda použijem o niečo viac, aby som vytvorila bohatšiu penu. Pokožka po jeho použití nie je vysušená a dokonca i vôňa sprchového gélu zostáva istý čas na pokožke. Z mojej strany teda absolútna spokojnosť.

Cena: cca 5 € 
Celkové hodnotenie: výborný

Balzam po holení s aloe vera Dulcia ma konzistenciu ako hustejšie telové mlieko, bielu farbu a stredne výraznú mätovo - cédrovú vôňu. Dobre sa rozotiera a rýchlo vsakuje. Na pokožke zanechá jemný ochranný film. Pokožka po holení sa nezapaľuje a nevznikajú vyrážky. Toto dokonca platí i častom holení. Zároveň je pleť pekne hydratovaná a vyhladená. Manžel dokonca odsunul pleťový krém a začal Dulciu používať univerzálne - čiže aj po holení a aj ako nočný krém. Vyzerá to tak, že čoskoro budem robiť ďalšiu objednávku.

Cena: cca 13 € 
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

 

Paletka očných tieňov 01 rose Gabriella Salvete je pre mňa totálne nepoužíteľná a žiaľ ju vyraďujem po pár mesiacovh používania. Farebne ide o taký mix teplých a studených odtieňov a tiež odtieňov s trblietkami a odtieňmi bez trblietok. Mne by skôr sedeli iba odtiene studené, prípadne pár neutrálnych. Ak už je to teda takto, tak by určite pomohlo, ak by výrobca tie odtiene usporiadall nejako inak - studené pri studených a teplé pri teplých. Určite by to uľahčilo líčenie. Problém mám ale najmä s pigmentáciou. Jasné, chápem že niektoré očné tiene sú pigmentované viac a iné menej. No zvyčajne to vrámci jednej paletky býva jednotné. Tuna ma praktický každý tieň inú pigmentáciu a vy tak musíte paletku veľmi dobre poznať. Niektorého tieňa treba na aplikátor nabrať veľmi máličko. Na iný tieň treba zase poriadne pritlačiť. No neviem. Ja sa takto neviem pekne nalíčiť a paletka ma veru nebaví. Škoda.

Cena: cca 9 € 
Celkové hodnotenie: pre mňa nevyhovujúca

All about shadow quad 05 on safari  Clinique tvoria štyri trblietavé zelené očné tiene, pričom najsvetlejší obsahuje len minimum trblietok a naopak najviac ich nájdete v odtieni najtmavšom. Hoci sú odtiene len štyri, dajú sa s nimi vytvárať rôznorodé líčenia. Je už len na vás, či budete kombinovať dva tiene, alebo sa vyhráte so všetkými štyrmi. S farebným výberom som spokojná a nemusím ich pri líčení dopĺňať už žiadnym iným monotieňom. Sú preto ideálne na cestovanie. Stačí do kabelky hodiť toto malé pevné balenie a je to vybavené. Kvalita očných tieňov je výborná. Sú silne pigmentované. Bez podkladovej bázy vydržia približne päť - šesť hodín. Pri nanášaní síce jemnučko prášia, no je to naozaj len minimálne.  Paletku som používala rada, no žiaľ už je skončila odporúčana doba používania.

Cena: cca 30 € 
Celkové hodnotenie: výborná

 

All about shadow quad - 08 ticklist Clinique  tvoria štyri trblietavé fialové očné tiene, pričom množstvo trblietok je zastúpené rovnomerne v každom jednom odtieni približne rovnako. Hoci pri nákupe som bola z voľby fialových odtieňov nadšená, pri samotnom líčení však toto nadšenie trochu opadlo. V prom rade mi tam chýba nejaký svetlý béžový tieň, ktorým by sa dala líčiť horná časť viečka. Lebo však natrieť ci cele viečko fialovou, no neviem. Preto pri líčení ešte siaham po béžovom odtieni zo zelenej paletky. Na cesty, keď potrebujem šetriť miesto, tak logicky túto fialovú verziu so sebou nenosím. Celkom však pri líčení vyberám len jeden z fialových odtieňov a kombinujem ho s tieňmi z iných paletiek. Celé líčenie touto paletkou mi nejako farebne nesedí. V kvalite nie sú žiadne odchýlky medzi zelenou a fialovou verziou. Všetko je teda o farebných preferenciách danej užívateľky. Podobne ako v predošlom prípade i tu už paletke skončila odporúčana doba používania a teda ju vyraďujem.

Cena: cca 30 € 
Celkové hodnotenie: dobrá

V novembri som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 174 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 107 €.
Máte skúsenosť s niektorým z produktov?

Komentáre

  1. Škoda, že tie aromaterapeutické oleje až tak veľmi neúčinkujú na bolesti hlavy. Moja švagriná si kupuje tie DoTerra, raz mi ich dala vyskúšať, ale efekt bohužiaľ žiadny. Niekedy je tá tabletka naozaj už nevyhnutná. Alebo sa zavrieť do ticha a tmy...

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky