Spotrebovaná kozmetika | jún a júl 2020

V dnešnom príspevku sa bližšie pozrieme na produkty, ktoré sa mi podarilo minúť počas mesiacov jún a júl. Najviac sa mi darilo spotrebovať produkty určené čistenie a odličovanie pleti. V článku sa nájde i viacero kúskov od mojich obľúbených značiek. Zoberte si teda šálku kávy alebo čaju a môžete stráviť príjemnú chvíľku na mojom - našom blogu.



 Spotrebovala 18 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadá presne polovica.


Krém na akné, červenanie pleti a kožné mykózy ARGITAL je v kovovje tube, čo mne osobne vyhovuje. Aplikácia krému je tak hygienická a obal možno následne po spotrebovaní recyklovať. Krém má pomerne výraznú a netradičnú vôňu, v ktorej možno rozoznať echinaceu a citrónovník. Vôňa po aplikácií vyprchá a nie je vôbec rušivá. Krém je pomerne hutný a teda vhodný najmä počas chladnejších ročných období. Paradoxne však napriek svojej hutnej konzistencií veľmi rýchlo a dobre vsakuje. Pleť nie je vôbec mastná a zvýšenú tvorbu mazu nepozorujem ani počas dňa. Dokonca by som ho označila až ako zmatňujúci. Určite ste však zvedavé i na jeho účinok. Výrobok som začala používať po spotrebovaní ružového krému Weleda, ktorý je super počas jari a leta, no s príchodom chladnejších dní už jeho hydratačné a ochranné účinky nepostačujú. Moja pleť bola už teda mierne dehydratovaná a v okolí nosa a na okrajoch tváre sa začali vytvárať šupinky. Argital si s týmto problémom poradil v priebehu jedného týždňa. Samozrejmosťou je, že neupchal póry a nezhoršil stav pleti. To by sa mi veru nepáčilo. Ak už však nejaká nedokonalosť v podobe akné vznikla, tak liečivý účinok krému nepostačoval. Na lokálne neplechy treba skrátka použiť niečo silnejšie, čo by však zase určite pri použití na celú tvár pleť zbytočne vysušilo. Pozitívne hodnotím i účinok krému na začervenanie pleti. Vyslovene rosaceou moja pleť netrpí, no v chladnejšom počasí má sklony k tvorbe červených prasknutých žiliek a menších začervenaní. Túto sezónu sa mi vďaka Argitalu podarilo tomuto problému predísť. Ja osobne som z krému nadšená a môžem ho len odporučiť.
Cena: cca 15 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Ichtamolové prírodné mydlo s rakytníkom PONIO je zabalené v papierovom recyklovateľnom obale. Výrobca nepoužil žiadne zbytočné plasty. Mydlo je pomerne tvrdé a trvácne. Neobsahuje usadené čiastočky a pri používaní vytvára slabú penu. Nefarbí umývadlo, nevysušuje tvár a dôkladne čistí pleť. Vonia ichtamolom, avšak vôňa na pokožke nezostáva. Účinok je tiež super a pleť je po použití v dobrom stave.
Cena: cca 4,50 €
Celkové hodnotenie: jedno z najlepších




Opulence Eyeshadow Palette ZOEVA bola skvelá, avšak žiaľ uplynula jej doba spotreby a musím ju vyradiť. Očné tiene sú umiestnené v obale z tvrdého papiera, ktorý vyzerá veľmi pekne. Po vyše dvoch rokoch používania zostal obal nezničený a prípadné znečistenie sa dá bez problémov vyčistiť jemnou handričkou. Kvetinový vzor na paletke môjmu vkusu tiež celkom vyhovuje. Tiene sú pomerne pigmentované a dajú sa krásne kombinovať. Prakticky môžete skombinovať každý tieň s každým a vytvárať rôzne variácie líčení.  Pri nanášaní prášia len minimálne a na očnom viečku vydržia počas celej pracovnej doby. Toto však neplatí pre dva fialové tiene a pre modrý očný tieň. S nimi je problém. Na očiach sú síce krásne, no po nanesení na očné viečka dosť opadávajú. Nie hneď, ale po takých 10 - 15 minútach ich máte pod očami a celé líčenie pôsobí akoby ste mali modriny. Škoda, lebo sú krásne, no z tohoto dôvodu ich nepoužívam. Svetlé odtiene sú však výborne a tie Zoeva skrátka vie vyrobiť. V budúcnosti určite siahnem po niektorej z ďalších paletiek od tejto skvelej značky.
Cena: cca 28 €
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších

Maskara Eye Catching BOURJOIS je určená na zväčšenie objemu, no mňa vôbec nezaujala. Už samotný obal bol pomerne hrubý a ťažšie sa s nim manipulovalo. Na môj vkus bola veľká a hrubá i kefka na nanášanie produktu a bolo s ňou treba pracovať veľmi opatrne, aby maskara neskončila mimo miesta určenia. Efekt na očiach bol dosť priemerný a myslím, že dosť skoro sa i pokazila. Po približne dvoch mesiacoch začala moje oči dráždiť a tak ju vyraďujem. V budúcnosti po nej určite znovu nesiahnem.
Cena: cca 8 €
Celkové hodnotenie: priemerná

Penový make-up Essence v odtieni 04 matt ivory bol celkom fajn v čase karantény. To znamená, že som ho používala len na rýchle vybehnutie von. Rýchlo sa nanášal, neotláčal sa na rúško, poskytoval stredné krytie. Avšak dlhšie ako 3 - 4 hodiny nevydržal, takže nejaké to použitie do práce neprichádzalo do úvahy. Svoj účel splnil, no po ďalšom balení už nesiahnem.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: priemerný




Minerálny make-up LILYLOLO má jednoduché prírodné zloženie, SPF 15 a skvelý efekt. Dokonca predbehol i podobný produkt od Everyday Minerals, ktorý som si pravidelne kupovala asi dva roky. LilyLolo poskytujú vysoké krytie, zmatnenie a výdrž počas celého pracovného dňa. Ideálny je i na letné obdobie, kedy sa vplyvom horúčav rozteká asi aj ten najkvalitnejší make-up. Za zmienku stojí i výber farebných odtieňov. Je ich neskutočné množstvo. Ja som po pár dňoch googlenia zvolila odtieň blondie, i keď blond nie som ani náhodou. Našťastie som som sa odtieňom trafila. Ide o svetlý odtieň s neutrálnym podtónom, takže ak potrebujete práve taký, nedajte sa odradiť tým, že nie ste pravá blondína. No a hlavne je púder v kvalitnom obale, kde veľkosť otvorov zodpovedá hrúbke namletého produktu. S týmto má problém väčšina minerálnych púdrov a napríklad pri Everyday Minerals som musela obsah premiestňovať do iného obalu, aby som sa každé ráno nemusela rozčuľovať.
Cena: cca 25 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Lisovaný bambusový púder ECOCERA je zabalený v papierovej zeleno-bielej škatuľke, z ktorej sa okrem zloženia dozviete i dátum spotreby či miesto, kde sa vyrába. Pozitívne hodnotím, že okrem piktogramu informujúcom o nutnosti spotrebovať produkt dvanásť mesiacov od začiatku používania, výrobca uvádza i dátum spotreby november 2022. Tieto informácie mi na produktoch často chýbajú. Zákon ich nenariaďuje uvádzať a tak to výrobcovia nerobia. Potom častom používame i produkty, ktoré boli dlhší čas v sklade a dávno už zmenili svoje vlastnosti. Balenie je plastové so zrkadielkom a hubkou na nánašánie púdru. Plast je pevný a neničí sa ani pri prenášaní v kabelke. Samotný púder je bielej farby, pričom však na tvári pôsobí transparentne. Pokiaľ nepreženie množstvo púdru, sfarbenie do biela sa na pleti nekoná. Upozroním však, že ak by ste to s púdrovaním prehnali, váš make-up bude o niečo svetlejší ako zvyčajne. Púder nie je namletý úplne najjemnejšie, no pri nanášaní zase absolútne vôbec nepráši. Zmatňujúce účinky sú na mojej zmiešanej pleti sú také priemrné. Masnejšie čelo sa začne lesknúť po približne približne troch - štyroch hodinách. Zvyšné časti tváre sa nelesknú vôbec. I čelo však stačí trochu prepúdrovať a efekt vydrží až do konca pracovnej doby. 
Cena: cca 4,50 €
Celkové hodnotenie: výborný



Bambucké maslo s levanduľovým olejom SPORTIQUE sa nachádza v kovovej plechovke, ktorú si plánujem nechať i po spotrebovaní. Ideálny obal na uschovanie šampúchov alebo nejakých maličkostí. Myslím, že alternatívne využitie týmto obalom nájde asi väčšina spotrebiteľov. Vôňu bambuckému maslu získanému z orechov afrického stromu Butyrospermum Parkii, dodáva levanduľový olej. Potešenie pre všetkých milovníkov levandule. Vôňa je pomerne silná, identická s vôňou pravého nefalšovaného levanduľového poľa. Na rukách zostáva dlhší čas. Tento jav ma potešil, pretože levanduľovú verziu som si vyberala na presne určený účel. Levanduľa je známa svojim upokojujúcim a protistresovým účinkom. Produkt teda používam na hydratáciu chodidiel a rúk tesne pred spaním. Môžem potvrdiť, že vďaka levanduľovej vôni zaspávam oveľa príjemnejšie. Produkt však nie je len o vôni, ale i o hydratačných účinkoch. Aké teda samotné maslo je? Maslo má bielu farbu a jemnú hrudkovitú textúru. Prst treba do bambuckého masla zaboriť, nabrať naozaj len trošíčku a nechať produkt v rukách roztopiť. Následne môžete maslo aplikovať na vybrané časti tela. Bambucké maslo vsakuje dosť pomaličky a pokožka zostáva mastná. Preto som zvolila i použitie až tesne pred spánkom, keď už nemusím nič chytať a nikam sa presúvať. Ráno je však pokožka pekne hydratovaná, mäkká a ošetrená. 
Cena: cca 8 €
Celkové hodnotenie: výborné

Krém na ruky s vyťažkom gaštanov ALVERDE mal typickú Alverde vôňu, ktorú ja označujem ako sladká tráva. Mne tento druh vône veľmi nesedí. Odhliadnuc však od vône, i tak šlo o priemerný produkt. Priemerne sa rozotieral, priemerne rýchlo vsakoval, priemerne hydratoval. Nezaujal ma tak, aby som chcela ďalšie balenie.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: priemerný




Exfoliačný toner s ovocnými AHA kyselinami JOIK je potrebné pred použitím premiešať, nakoľko sa na spodu balenia usádzajú biele zrniečka. Po premiešaní sa však rozpustustia a je možné pomocou vatového tampóna tonikum aplikovať na tvár. V aróme cítiť zmes brusníc a alkoholu. Čistiaci efekt na prvý pohľad vyzerá dosť slabý, nakoľko na tampóne nezostávajú nečistoty, no pri pravidelnom používaní aspoň raz denne je pleť paradoxne dosť čistá. Ovocné kyseliny zrejme teda naozaj čistia pleť a odstraňujú nečistoty z pórov. Rozžiarujúci efekt som však na pleti nepozorovala.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: dobrý

Dvojfázový odličovač očí JOIK je u mňa už overenou klasikou. Vyskúšala som ho aj v plnom balení a už niekoľko rokov ho zaraďujem k najlepším prostriedkom na odličovanie očí. Odlíčenie je perfektné. Na prvýkrát dokáže odlíčiť celé líčenie očí. Oči netreba drhnúť, nie sú podráždené. Ani raz sa mi nestalo, že by som po odličovaní videla zahmlene. Podľa popisu by pokožka nemala zostávať mastná. To je ťažko hodnotiť, lebo každý pod tým môže chápať niečo iné. Ak by som oči odlíčila a ďalej sa ich nedotýkala, poviem že mastná nie je. Ak sa jej však dotknem, tak pozorujem, že tam zostala jemnučká vrstva olejov, ktorá však nijak nevadí a postupne vsiakne. Beriem to ako také sérum na očné okolie, ktoré predchádza vzniku vrások. Ďalším benefitom tohto príravku je to, že odlíči aj klasický make-up z tváre. Vzhľadom na pomer cena - množstvo to určite nie je na každodenné použitie, no ak potrebujete odcestovať na predĺžený víkend, tak je oveľa efektívnejšie niesť so sebou túto malú milú fľaštičku ako obrovskú a ťažkú micelárnu vodu. Skrátka myslím, že som objavila ideálny produkt.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Micelárna voda JOIK tiež pre mňa nie je žiadnou novinkou. V kalendári sa objavila i minulý rok a zanechala vo mne skvelé dojmy. Jednoznačne najlepšia micelárka, akú som kedy vyskúšala a navyše je i prírodná. Nie je parfumovaná, takže nedráždi očné okolie a ani pleť. Výborne odlíči i odolný make-up, pričom je k pleti šetrná. Po odlíčení mám hneď na pleti úžasný pocit hydratácie a ošetrenia. A to bola micelárka na pleti len chvíľočku, kým som po nej prechádzala odličovacím tampónom. Samozrejmosťou je, že pleť po nej nie je lepkavá či začervenaná. Používam ju i na odlíčenie očného make-upu, i keď na tento účel má Joik určený priamo očný odličovač. Micelárka v očiach neštípe a nedráždi ich. Dokonale zotrie očné tiene, no s riasenkou si poradí len tak na polovicu. Tú ešte následne odličujem čistiacou penou. Po dočistení penou sú už oči odlíčené stopercentne.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších

Sérum s vitamínom C EUCERIN sa zaraďuje k objavom roka. Sérum má pomerne ľahkú konzistenciu, ktorá sa dobre rozotiera, rýchlo vsakuje, pleť hydratuje. Na pleť je možné následne bez akýchkoľvek problémov naniesť ešte krém, či make-up. Pleť je po použití sérá viditeľné rozjasnená a farebne zjednotená. Sérum neupcháva póry a je tak možné i jeho použitie na mastnej či zmiešanej pleti. Aktuálne som spotrebovala moje druhé balenie a v zásobe mám ďalšie dve.
Cena: cca 15
Celkové hodnotenie: jedno z najlepších



Sprchovacia pena ŠŤASTNÝ MOMENT citrón a mäta KNEIPP je umiestnená v kovovom obale, ktorý sa však kvôli obsahu hnacích plynov nedá recyklovať. Pena je poriadne hutná a okrem sprchovania ju možno použiť aj ako penu na holenie. Dokonca by som povedala, že na tento účel je priam stvorená. Ja sama napríklad peny na holenie ani nekupujem. Uprednostním skôr takýto multifunkčný produkt, čím aspoň čiastočne zredukujem množstvo obalov a odpadov. Vôňa je pomerne výrazná, svieža s dominanciou citrónového podtónu. Ideálna na horúce letné obdobie. Produktu stačí použiť len máličko a tak 200 ml vydrží o niečo dlhšie ako bežný sprchový gél. Pokožku čistí a nevysušuje. Presne ako píše v popise výrobca. Osobne som nemala potrebu následne použiť telové mlieko alebo telový olej. Produkt ma jednoznačne zaujal a myslím, že nepôjde o moje posledné balenie.
Cena: cca 5
Celkové hodnotenie: výborná

Ricínový olej z lekárne má zlatú farbu, takmer nevonia a hlavne je veľmi hustý. Podľa článkov, na ktoré som o tom oleji narazila, ide o univerzálny olej vhodný takmer na všetko. Ja som ho chcela použiť na zahustenie obočia, čo sa však ani po polroku používania nepodarilo. Olej ma celkovo nezaujal. Ak ho však chcete vyskúšať, určite stačí na začiatok takéto malé balenie z lekárne. Netreba určite platiť za značku a vykrášlený obal.
Cena: cca 1,5
Celkové hodnotenie: priemerný

Olejový kúpeľ pre svaly a kĺby Indisches Ayurveda Bad TETESEPT mal sladkasto-korenistu vôňu a vo vani vytváral obrovskú penu. Skôr by som teda povedala, že ide o penu do kúpeľa a nie o olejový kúpeľ. Výrobca odporúčal použiť na jeden kúpeľ polovicu balenia, čo však bolo strašne veľa. Mne sa osvedčilo rozdeliť toto malé balenie na 4 - 5 kúpeľov.
Cena: cca 0,80
Celkové hodnotenie: dobrý


Odličovacia pleťová krémová pena Cannabis od BIONE je priemerný produkt. Vytvára bohatú penu, je bez vône, pleť nevysušuje, no čistiaca schopnosť je skôr taký stred. Používam ju skôr na ranné čistenie, kedy z pleti netreba odstraňovať líčenie.  Večer siaham po niečom účinnejšom. Opätovne si ju určite nekúpim
Cena: cca 4,50
Celkové hodnotenie: priemerná


Osviežujúci čistiaci gél od značky AHAVA je úplne priehľadný, pomerne tekutý a bez vône. Na prvý pohľad teda nič zaujímavé. Po styku s vodou vytvára miernu penu. Na pleť sa dobre aplikuje, nedráždi ju a ja osobne som ho používala aj na odlíčenie očného make-upu. Čistiaci gél pleť a ani oči nedráždi, nevysušuje, no zároveň pleť dokonale odlíči a očistí. Čiže z nezaujímavého produktu sa tak razom stáva produkt výnimočný. Stav mojej pleti sa pri jeho používaní dosť zlepšil a znížil sa počet upchatých pórov. Ak by som ho mala porovnať s inými čistiacimi gélmi, ktoré som v nedávnej dobe používala, tak veru neviem si spomenúť na efektívnejší a lepší produkt. Všetkými desiatimi ho teda odporúčam aj vám.
Cena: cca 8
Celkové hodnotenie: výborný
V juni a v júli som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 153 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 87 €.
Máte skúsenosť s niektorým z produktov?

Komentáre

Obľúbené príspevky