Derma roller na domáce použitie

Počuli ste už o kozmetickom ošetrení derma rollerom? Možno už viete, že ide o ošetrenie, ktoré stimuluje produkciu kolagénu a elastínu v pokožke, čo priaznivo pôsobí na zjemnenie vrások, strií, jaziev a rôznych nerovnosti v pokožke. Výsledným efektom by mala byť revitalizovaná pokožka. Derma roller pritom nie je žiadne zložité elektronické zariadenie. Ide v podstate o veľmi jednoduchý valček s mikroihličkami rôznej dĺžky, ktorý je určený na profesionálne ale i domáce použitie. V týchto dvoch prípadoch sa derma roller odlišuje akurát dĺžkou mikroihličiek. Kým na profesionálnej dermatokozmetike na vás kozmetička či lekár použijú dlhšie ihličky, v domácom prostredí môžete siahnuť po derma rolleroch s dĺžkou ihličiek od 0,2 až 0,3 mm. Kratšie ihličky umožňujú pomerne bezpečné použitie i v domácom prostredí,  pričom toto ošetrenie je možné aplikovať i častejšie. A práve so skúsenosťou s derma rollerom určeným na domáce ošetrenie pleti by som sa chcela podeliť v dnešnom článku.


Zvolila som si ošetrujúci valček od značky Navia / Kvitok, ktorý obsahuje 540 titánových mikroihličiek s veľkosťou 0,25 mm, ktoré sú umiestnené v ergonomickej plastovej rúčke. Cena je pomerne priaznivá. Derma roller sa predáva ze necelých 14 €, pričom jeho životnosť je pri pravidelnom používaní približne 6 mesiacov. Pozor si však treba dať na to, že valček nie je vhodný úplne pre každého. Samotný výrobca ho neodporúča používať na podráždenú pokožku, otvorené rany, znamienka, bradavice, koloidné a čerstvé jazvy, na pleť s akútnym akné či s rosaceou a tiež samozrejme pri alergií na kovy. Dôležitá je aj dôsledná hygiena a dezinfekcia valčeka. Po každej aplikácií je nutné valček opláchnuť pod tečúcou vodou a vydezinfikovať nasprejovaním antibakteriálneho prípravku na hlavičku valčeka.


Prečo som vlastne po derma rollery siahla? Chcela som vyskúšať jeho efekt na zjemnenie vrások, zjednotenie farebného tónu pokožky a tiež zlepšiť elasticitu pleti. Pre posúdenie efektu je tiež uviesť vstupný stav pleti. Čiže mám mastnejšiu pleť na čele a normálnu pleť na ostatných častiach tváre, pričom moja pleť ma občas sklony vytvárať akné hormonálneho pôvodu, prípadne tiež akné spôsobené stravou. Mierne vrásky pozorujem v oblasti očného okolia a po jednej vráske v priestore čela a úst. Valček som používala jedenkrát týždenne, pričom na aplikáciu som si musela zvyknúť. Nemôžem napísať, že by ihličky boli bolestivé, no isté pichanie určite cítiť. Čiže nie je to vyslovene nepríjemné, no ako masáž, ktorú si užijete to tiež nemôžem označiť. Zhrniem to tak, že aplikácia je teda akceptovateľná.
Určite ste však zvedaví na výsledok po pravidelnom približne trojmesačnom používaní. Žiaľ nepozorovala som žiaden efekt na výskyt a stav vrások. Prístroj sa totiž nedá používať v očnom okolí, kde sú vrásky u každého asi najzreteľnejšie. Pri použití na čele, kde ako už bolo spomenuté mám mastnú pleť, som pozorovala pár dní po použití vznik zápalových procesov a akné, čiže v tomto priestore tváre som prestala valček používať. Tým pádom som ani nemohla nič robiť s mojou miernou vráskou na čele. No a s vráskou v okolí úst použitie valčeka nespravilo vôbec nič. Rovnako som nepozorovala ani zlepšenie elasticity pleti. Môžno nejaké to zlepšenie i bolo, no lepší výsledok viem docieliť použitím kvalitného pleťového séra. Valček však vplýval na fľaky a jazvy po akné. Samozrejme nie úplne samostatne, pretože po použití valčeka som aplikovala ešte môj obľúbený šípkový olej o ktorom je známe, že dokáže pekne pomôcť s jazvičkami a fľakmi po akné. Ošetrujúci valček tento efekt znásobil a fľaky mizli o niečo rýchlejšie. Určite však nemožno očakávať úplne farebné zjednotenie.



Ak by som to teda mala zhrnúť, derma roller nemôžem označiť za nejaký zázračný produkt. Vzhľadom na množstvo kladných recenzií v e-shope, prípadne i veľmi pozitívne ladenú recenziu u Janky z blogu Essence of rose to môže byť spôsobené mojím typom pleti. Valček zrejme bude vhodnejší pre vyššiu vekovú kategóriu s väčším výskytom vrások. O nejakých desať rokov teda túto moju hypotézu skúsim overiť. Avšak som presvedčená, že valček na domáce použitie je oveľa lepšou alternatívou ako valček použitý u dermatokozmetičky. Jednak je domáce použitie oveľa lacnejšie a jednak som dosť skeptická k použitiu dlhších a hrubších ihličiek. Predsa len tieto s veľkosťou 0,25 mm boli tak akurát. Čiže ak by ste náhodou i zvažovali profesionálne ošetrenie, skúste najskôr zistiť, či vám vôbec vyhovuje to domáce.

Zaujalo vás ošetrenie pomocou derma rollera?

Komentáre

Obľúbené príspevky