Spotrebovaná kozmetika | september 2019

Opäť sa v Kaviarni u mačky stretávame pri pravidelnej rubrike o spotrebovanej kozmetike. Tradične patrí k načítanejším článkom, takže prečo nerobiť čitateľom radosť. Pripravte si šálku kávy alebo čaju a pustite sa do čítania. Kozmetiky - prírodnej i tej konvenčnej sa za september nazbieralo dosť.

V septembri som spotrebovala 10 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadajú 4 kusy.


Premasťujúci ochranný krém na ruky Indulona v retro obale, ktorý sa dá stále kúpiť v Lidli, je podľa mňa úplne najlepší krém na ruky. Po modrej Indulone siaham, keď sú ruky v naozaj zlom stave a toto je jediné čo im pomôže. Vôňa je jemná, hydratácia vysoká, krém dlhšie vsakuje a ruky zostávajú mastnejšie. Preto ho používam najmä pred spánkom.
Cena: cca 1,30 €
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších

Tuhý deodorant chladivý vánok Navia je v oblasti prírodných deodorantov výnimočný spôsobom aplikácie. Aplikuje sa presne ako deodoranty z drogérie. Z plastového obalu sa vysunie tuba deodorantu, ktorá sa obtiera o podpazušie. Čo je pri drogériových deodorantoch samozrejmosťou, je v oblasti prírodnej kozmetiky produktom roka. Nanášal sa dobre a na oblečení nenechával fľaky. Výhradu mám iba voči obalu. Závit treba otáčať do opačnej strany ako máme vo zvyku a po spotrebovaní vyčnievajúcej časti dezodorantu zostane v závite ešte pomerne dosť hmoty. Tu treba potom naberať prstami, pričom z prstov sa ťažšie umýva. Ma univerzálnu vôňu vhodnú pre mužov i pre ženy. Deodorant obsahuje kamenec, takže okrem deodoračného účinku pôsobí aj ako mierny antiperspirant. Ja som bola z jeho účinkami spokojná. Pot nebolo cítiť vôbec počas celého dňa a potila som sa menej ako pri použití iných deodorantov.
Cena: cca 6,50 €
Celkové hodnotenie: výborný

Ľahký hydratačný krém hydra floral Decléor je určený pre normálnu až zmiešanú pleť, pričom ma pleti vrátiť rovnováhu, hydratovať ju a vyživovať. Plné balenie v množstve 50 ml sa dá kúpiť za cca 50 €. Vzhľadom na obsah bambuckého masla, ktoré mojej zmiešanej pokožke vadí som ho používala len v oblasti dekoltu. Krém má svetlobéžovú farbu, slabučkú vôňu a takmer gélovitú konzistenciu. Dobre sa rozotiera, dlhšie vsakuje a na pokožke zanecháva lepivý pocit. Hydratácia je žiaľ len priemerná a plné balenie neodporúčam.
Cena: cca 4 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerný
Peeling na pery Everyday Naturals je podľa môjho názoru zbytočný produkt. Na pery som ho použila asi len raz a nevidím dôvod v tom pokračovať. Na perách ani nie je čo peelingovať. Minula som ho teda ako peeling na telo. Mal príjemnú grepovú vôňu, veľmi jemné zrniečka a na pokožke zanechával olejovú vrstvu. Ďalšie balenie určite nepotrebujem a to ani od iných značiek.
Cena: darček k nákupu
Celkové hodnotenie: pre mňa nepotrebný
 


Esenciálny olej z 31 liečivých rastlín Just som dostala na vyskúšanie v balení s veľkosťou 10 ml. Ak by vás produkt zaujal, tak plné 50 ml balenie stojí cca 42 €. Olej bol fajn. Ja som používala ako prísadu do kúpeľa, kde kúpeľu dodal krásnu bylinkovú vôňu. Spotrebovanie tejto vzorky mi však trvalo celý rok aktívneho používania. Veď predsa kúpeľ si človek nerobí každý deň a oleja treba len máličko. Takže hoci ma produkt zaujal, plné balenie by som si nekúpila. Nestihla by som ho totiž spotrebovať.
Cena: -
Celkové hodnotenie: výborný

Toaletná dámska vôňa Moschino I Love Love je osviežujúco sladká vôňa so stredne dlho výdržou. Prekvapilo ma, ako rýchlo sa minula. Viem, že to je len maličká vzorka, no i tie vydržali na viac ako dve použitia. Vzorku som vyskúšala, no kúpu plného balenia, neplánujem.
Cena: -
Celkové hodnotenie: priemerná
Hĺbkovo čistiaci gél na problematickú pleť Eucerin som si kúpila v 50 % zľave a až doma som zistila, že už som ho dávnejšie mala a vôbec som s ním nebola spokojná. Nespokojnosť pretrvávala i pri tomto balení. Vôbec nečistí pleť do hĺbky. Na prvý pohľad síce bola pleť vyčistená, avšak pri dočisťovaní pleťovou vodou zostávalo na kozmetickom tampóne oveľa viac make-upu ako pri iných čistiacich géloch. Nehovoriac o stopách po make-upe na bielom uteráku. Biely uterák je tradične mojím testerom dokonalosti odličovacích prípravkoch. Ak teda odhliadneme od slabšej odličovacej schopnosti, gélu nemám čo vytknúť. Vôňa a konzistencia boli fajn. Pleť nebola podráždená a vysušená. Ale... Ale hlavnou úlohou čistiacich gélov je predsa čistenie.
Cena: 10,50 €
Celkové hodnotenie: priemerný
 
Klinčekové pleťové tonikum Karel Hádek je typické výraznou vôňou. Presne takou, ako vonia domáci hruškový kompót. Buď teda túto vôňu máte radi, alebo vám bude prekážať. Niet sa čomu čudovať. Tonikum obsahuje olej z kvetov klinčekovca voňavého. A sme doma. Sušené, neotvorené kvetné púčiky tohoto tropického stromu pridávame ako "klinčeky" do kompótu a tonikum obsahuje olej z týchto kvetov. Priznám sa, že napriek tomu, že som pred nákupom čítala zloženie, zostala som prekvapená. Pod klinčekom som si totiž predstavila náš klinček kartuziánsky. Už som teda teraz múdrejšia. Trochu som sa obávala 7 % denaturovaného alkoholu v zložení, ale ostatné látky alkohol vyvážili tak, že absolútne pleť nevysušuje a ani ju nijako nedráždi. Tonikum dočisťuje pleť priemerne. Určite treba pleť poriadne vyčistiť nejakým čistiacim gélom a tonikum použiť už len na upokojenie pleti. Ak by som mala tonikum zhodnotiť jednou vetou, nie je to produkt, kvôli ktorému by som robila objednávku. Ak však budem objednávať nejaké pleťové sérum, kľudne prihodím i tonikum. Avšak radšej nejakú inú verziu. Predsa len vône hruškového kompótu som si už užila dostatočne.
Cena: 4,80 €
Celkové hodnotenie: dobré
Suchý šampón rose gold Batiste Šampón je v kovovom obale, pričom na balení je upozornenie, že nádoba je pod tlakom a treba ju chrániť pred slnečným žiarením a teplotami nad 50 C. V balení sa nachádza 200 ml výrobku. Vôňa určite ovplyvní, či si výrobok obľúbime alebo nie. V tomto prípade je vôňa stredne intenzívna, púdrová. Výrobca odporúča nádobu pred použitím pretrepať a šampón nastriekať ku korienkom vlasov zo vzdialenosti 30 cm. Následne má nasledovať masáž, rozčesanie a úprava vlasov.  Mne sa k tomuto návodu osvedčilo ešte jedno pravidlo. Ak aplikujem suchý šampón večer pred spaním, výsledok je ešte lepší. Efekt vydrží dva, niekedy i tri dni. Samozrejmosťou je, že na vlasoch nevidieť zvyšky prášku a to pri všetkých verziách. Ak by som to mala zhrnúť, tak značka Batiste je stávka na istotu a predáva sa za naozaj dobré ceny.
Cena: 4 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Levanduľový sprchový gél Farmasi si nezaslúžil ani samostatnú recenziu. Takže jeho vlastnosti zhrniem v tomto článku. Po otvorení ma ovanula výrazná chemická aróma pripomínajúca levanduľu. Po týždni používania však už vyprachala a gél voňal len slabo. Penil slabo a pokožku dosť vysušoval. Výrobok a ani samotná značka ma vôbec nezaujali.
Cena: 4 €
Celkové hodnotenie: priemerný
V septembri som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 35 €, pričom po odrátaní zliav, darčekov a spoluprác sú reálne náklady cca 22 €.
Máte skúsenosť s niektorým z produktov?

Komentáre

Obľúbené príspevky