Spotrebovaná kozmetika | apríl 2019

Vitajte pri pravidelnej rubrike o kozmetike, ktorá má svoje najlepšie časy už za sebou. Teraz vari i doslovne, pretože okrem spotrebovaných kusov budem písať i o produktoch, ktoré som nestihla minúť. Určite viete, že na kozmetike sa v lepšom prípade nachádza dátum spotreby a v tom horšom aspoň symbol viečka, ktorý znamená, že do daného času od otvorenia produktu treba náš obľúbený kúsok spotrebovať. Alergiu a ani iné problémy veru riskovať nechcem a tak žiaľ museli odísť i niektoré obľúbené kúsky dekoratívnej kozmetiky.
V marci som spotrebovala 17 produktov, z toho do kategórie prírodnej kozmetiky spadá 8 kusov.

Denný hydratačný krém s mrkvovým olejom JOIK sa ukrýval v adventnom kalendári a pravdu povediac od tejto značky som už skúšala i lepšie pleťové krémy. Jednak som ho kvôli obsahu bambuckého masla nemohla používať na tvár, ale len na dekolt a jednak bolo dosť cítiť mrkvou. Okrem toho o niečo dlhšie vsakovalo a poskytovalo bežnú hydratáciu. Vyhovovať by mohlo pleti normálnej, no i tak vám skôr odporúčim siahnúť po iných krémoch tejto prírodnej estónskej značky.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: bežný

Sprchová pena grep a mandarinka JOIK nie je žiadnou novinkou. Naopak v sortimente značky Joik sa objavuje už niekoľko rokov. Jemne sladúčko vonia, pričom vo vôni dominuje mandarinka s jemným podtónom vanílky. Samotná pena je stredne hutná avšak stála. Pleť nie je po sprchovaní vysušená, napnutá a ani podráždená. Vďaka týmto vlastnostiam by som sa ho neobávala použiť ani na citlivú či detskú pokožku.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborná

Jemný čistiaci gél s čajovníkovým olejom CMD naturkosmetik mal jemnú čajovníkovú vôňu. Nie je to klasický čistý čajovník, z ktorého vám začnú slziť oči. Stále síce dominuje čajovník, no e zjemnený levanduľou. Gél je naozaj jemný, nedráždi pleť ani oči, nevysušuje ju. Gél čistí pleť dôkladne a do hĺbky. Pri následnom dočisťovaní pleti zostáva na vatovom tampóne len veľmi máličko nečistôt. Za posledné obdobie ho hodnotím ako najdôkladnejší prípravok na čistenie pleti.  Nakoniec i pleť sa vďaka dôkladnému vyčisteniu dosť zlepšila a nedokonalosti sa mi tvoria už len zriedkavo. Výhradu mám akurát voči obalu. Viečko sa iba zaklapne, no už ta obale nie nič, čo by ho zatvorené udržalo. Ak necestujete, nie je to problém. Mne sa však pri cestovaní gél vylial, takže na cesty musím mať aj iný prípravok, čo sa mi veľmi nepáči. Inak je však tento gél ideálny a odporúčam ho.
Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších


Šumivé bomby do kúpeľa - medovková limonáda a muž SOAPHORIA vydržia šumieť cca 5 minút a farebne tiež nespravia také divadlo ako Lush, no zase majú oveľa príjemnejšie zloženie. Relaxačný a uvoľňujúci účinok je tiež fajn. Vo vani po nich nezostane neporiadok a vôňa je stredne silná. Pri medovkovej limonáde to bola pekná sladká medovka, no pri verzii muž mi tu pripomínalo deodoranty Axe a to ma až tak neoslovilo. Skôr by som privítala drevitú vôňu, ako má pánska kozmetika Alverde.
Cena: cca 2 x 2 €
Celkové hodnotenie: dobré

Vlhčené obrúsky na intímnú hygienu LACTACYD boli dostatočné pevné a primerane napustené tekutinou. Nemám im čo vytknúť a je dosť možné, že siahnem po ďalšom balení.
Cena: cca 2,50  €
Celkové hodnotenie: výborné

Parfumovaná vôňa Mon Evidence YVES ROCHER sa v plnom 50 ml balení predáva za cca 52 €. Mala by byť zmesou vanilky, pačuli, damaššskej ruže a mandarinky. Ide o veľmi sladkú vôňu. Nič pre mňa. Navyše mi veľmi chýba rozprašovač. Osobne sa mi prieči dávať vôňavky na pokožku. I túto som minula ako vôňu do wc spôsobom, že som ju dávkovala na koberec. Toľko vtipný príbeh.
Cena: cca 1,7 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: pre mňa nevyhovujúca




Ichtamolový šampúch PONIO je charakteristický ichtamolovou arómou. Určite každý mal niekedy doma ichtamolovú masť z lekárne, takže si vie posúdiť, či by mu taká vôňa vadila alebo nie. Mne nijako neprekáža. Vďaka množstvu peny, ktorú dokáže vyprodukovať sa používa veľmi dobre. Nikdy by som nepovedala, že prírodná kozmetika dokáže takto peniť. Vlasy umyje dobre a vlasy sa tiež po umytí dobre upravujú aj bez použitia kondicionéra či masky. A teraz to najdôležitejšie. Svrbenie pokožky zmizlo na 100 % a lupiny na 98 %. Tie dve percentá predstavuje už iba niekoľko šupiniek tesne pred plánovaným umývaním hlavy.
Cena: cca 6 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších


Kofeinový šampón proti lupinám a vypadávaniu vlasov ALPECIN je lepší ako varianta rovnakej značky určená výlučne proti vypadávaniu vlasov. Po nej ma svrbela vlasová pokožka. Tu sa svrbenie neobjavilo, vlasy sa vcelku dobre upravujú, len účinok proti lupinám je len krátkodobý. Po polovici balenia sa lupiny začali tvoriť, akoby sa nič nedialo. Efekt proti vypadávaniu vlasov som si nevšimla.
Cena: cca 9 €
Celkové hodnotenie: dobrý
 
 
 
Pleťový krém s kozím mliekom naturlichURI je lokálnou švajčiarskou kozmetikou a po pár vyskúšaniach musím napísať, že je skvelý. Pleť hydratuje a upokojuje. Špeciálne musím vyzdvihnúť krásnu vôňu, ktorá mi pripomína syrové korbáčiky. Ja s mojou zmiešanou pleťou som ho zvykla používať na noc. Pre majiteľov normálnej a suchej pleti však bude vhodný i ako denný krém. Som rada, že som sa odvážila vyskúšať niečo neznáme avšak s čisto prírodným zložením.
Cena: cca 18 €
Celkové hodnotenie: výborný
 
Deodorant Benátska noc  SOAPHORIA si s menšími prestávkami kupujem stále a stále do kolečka. Podľa mňa ide o najlepší prírodný deodorant a navyše za pomerne prijateľnú sumu. Produkt funguje na princípe sódy a bentonitu, ktoré pohlcujú pot. Človek sa síce potí, no cíti sa relatívne sucho. Konzistencia je príjemná. Deodorant sa do podpazušia dobre nanáša, nelepí, nedráždi pokožku, neničí oblečenie. Vôňa je príjemná, sladká, púdrová. Skrátka ide o veľmi dobrý kúsok, ktorý by som zaradila k najlepším prírodným deodorantom, ktoré som vyskúšala.
Cena: cca 6 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších
 
Levanduľová soľ do kúpeľa JOIK krásne a silno voňala levanduľou. Nebola to žiadna umelá vôňa, ale pravá nefalšovaná levanduľová lúka. Samotná soľ bola hrubo namletá, tak ako to mne presne vyhovuje a jej objav v adventnom kalendári ma veru potešil. Používala som ju na kúpeľ nôh. Tak som si soľ mohla rozdeliť na viac krát.
Cena: cca 5,70 € (prepočítané na počet kusov v adventom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborná

 
Krém Vitella Ictamo je voľne dostupná v lekárni a dokáže pekne stiahnuť zapálené akné. Hlavné zložky tvoria zinok a biely ichtamol. Kvôli bielej farbe je však vhodná len na nočné použitie. Oblečenie alebo obliečky však nefarbí. Po menšej prestávke si ju plánujem kúpiť opäť.
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

Zinkový krém Babylove som si kúpila ako alternatívu Sudocremu. Bola to však chyba. Veľmi ťažko sa rozotiera a ani hojivé účinky nie sú také ako pri Suducreme. Ďalšie balenie nechcem ani omylom.
Cena: cca 1 €
Celkové hodnotenie: priemerný
 
Double glow peel mask Vichy je minerálnou rozjasňujúcou pleťovú maskou, ktorej účinok je založený dvojitom peelingu. Mechanický peeling zabezpečia maličké čiastočky sopečných hornín a chemický ovocné kyseliny. Doba pôsobenia iba päť minúť je tiež viac ako skvelá. Pri novinke od Vichy svieža gélová textúra na pleti príjemné chladí, po piatich minútach sa bez problémov oplachuje a na pleť možno naniesť ďalšiu starostlivosť v podobe sér a či krémov. Maska pekne odstránila šupinky na dehydratovanej pleti, s ktorou som počas zimy mala menší problém a pekne vyčistila i upchaté póry. Efekt čistenia zanesených však pórov bol však viditeľný skôr pri pravidelnom používaní. Pod pravidelným používaním u mňa myslím raz za týždeň. Výhradu mám akurát voči baleniu. Hoci som maskou nešetrila, naozaj na jedno použitie nespotrebujem 6 ml masky. Zvyšok som teda musela uzatvoriť gumičkou a použiť pri ďalšej aplikácií. Jeden sáčok 2 x 6 ml mi tak pri použití raz za týždeň vydržal na celý mesiac. A to za cenu cca 3 € vôbec nie je zlé. 
Cena: cca 3 €
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších
 
 
 
 
Shimmer powder body & face Terra Naturi je klasický púdrový rozjasňovač, aký sa používa na lícne kosti, nad bronzer či lícenku. To že je určený aj na telo som si všimla len teraz pri písaní tejto recenzie. Na opálenej pokožke by mohol vyzerať dobre v ktorejkoľvek časti tela, no ja sa veľmi neopaľujem, čiže takéto použitie ide i tak mimo mňa. Rozjasňovač sa dobre nanáša. Pigmentácia je podľa mňa slabá s odleskom do zlatistej. Ide skôr o produkt pre začiatočníkov v oblasti rozjasňovačov. Nič také vyblýskané ako vo svojich videách ukazuje napríklad GetTheLouk určite nečakajte. Na druhej strane sa však nemusíte báť, že to s ním preženiete. V podstate som s ním spokojná, no žiaľ nestihla som ho spotrebovať do určeného dátumu.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborný

Púdrová tvárenká CHEEK POP 08 melon pop od CLINIQUE patrí do kategórie svetloružových odtieňov. Na štetec sa naberá dobre. Kvetový vzor je v obale jasne rozoznateľný aj po niekoľkomesačnom používaní. Samotný odtieň neobsahuje trblietky a je pomerne slabo pigmentovaný. Netreba sa báť, že to s ním preženieme. Skôr ako lícenku by som ho označila ako rozjasňovač. Na tvári ho ako lícenku veľmi nevidieť, no rozjasňuje samotné líčenie. Rozhodne to nie je univerzálny kúsok pre niekoho, komu stačí len jedna lícenka. Za všetko hovorí to, že hoci som lícenku pri líčení použila, kamarátka mi odporučila líčenie doplniť tvárenkou. Proste ju v tom líčení nebolo vidieť. Výhradu mám voči tomu, že sa nedá odstrániť zo štetca. Pri použití mydla, či šampónu proste štetec zostáva stále ružový. To sa mi nestalo pri žiadnom produkte. Podobne ako pri predošlom produkte som ju napriek častému používania nestihla minúť.
Cena: cca 18 €
Celkové hodnotenie: výborná


Make-up cover Dermacol je vodeodolný extrémne krýci make-up. Keďže jeho krycia schopnosť umožňuje jeho použitie aj samostatne iba ako korektora, používala som ho týmto spôsobom. Obal je podľa mňa príšerný, nevskusný, gýčový už hneď pri nákupe. Používaním sa tuba pomačká, pokriví, obal sa ošúpe. Krytie je naozaj silné a prekryje asi takmer všetko. Nanášam ho štetčekom na nedokonalosti pleti ešte pred nanesením make-upu. Vtedy vyzerá celkom prirodzene. Pri použití na make-up v priebehu dňa trošku popraská a je vidieť, že na tvári niečo je. Je už potom otázne, či chceme aby bolo vidieť nedokonalosť pleti, alebo chceme aby bolo vidieť, že na pleti je niečim prekrytá nedokonalosť. Takže ja odporúčam použitie pred nanesením make-upu. Ako make-up na celú tvár som ho použila asi len trikrát, takže takéto použitie zatiaľ nehodnotím. Produkt som ako vidíte na fotke, nestihla spotrebovať.
Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: výborný

Podkladová báza na oči Essence je v sklenenom obale a aplikuje sa penovým aplikátorom na paličke. Má jemnú krémovú konzistenciu a svetloružové zafarbenie. Dobre sa nanáša i rozotiera. Na očiach mierne lepí, no vzhľadom na to, že má na viečku udržať očné tiene, patrí to k pozitívnym vlastnostiam. Výdrž očných tieňov u mňa predĺži o cca dve hodiny. Potom sa začnú zlievať od čiarky. Výsledok nie je na zahodenie, no nie je to ani wau. Podobný efekt dosiahnem, ak si očné viečka pretriem zvyškom make-upu, ktorý mi zostal na štetci. Farbu očných tieňov nezvýrazní vôbec. Bázu nepoužívam pravidelne. Skrátka ten efekt nie je taký, aby som vždy ráno myslela na to, že mám použiť ešte bázu. Výrobok sa míňal pomaličky a ani som ho nestihla celý minúť.
Cena: cca 3 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Hnedý gél na obočie Alverde krásne voňal, kefkou sa dalo obočie pekne upraviť a hnedá farba ho skvele zvýraznila. Výdrž bola tiež dobrá a v priebehu dňa som obočie už neupravovala. Chcela som znovu kúpiť osvedčené balenie, no môj odtieň bol vypredaný. Skúšam teda iný prípravok na obočie, tak uvidíme, či bude lepší alebo horší ako Alverde.
Cena: cca 3 €
Celkové hodnotenie: výborný

Riasenka rebel eyes Gosh má gumový jemne ohnutý kartáčik, ktorý je typický pre riasenky Gosch. Riasy pekne zvýraznila, predĺžila. Konce rias trochu zlepovala, no celkový efekt bol super. Oči nedráždila, nerozmazávala sa, neopadávala a to ani po celom dni.Výdrž balenia je však dosť krátka, takže z cenového hľadiska sa veľmi neoplatí.
Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: výborná


Hodvábný balzam na pery pastel pink Joik dokazuje tvrdenie, že v jednoduchosti je krása. Čierny obal s bielym nápisom bez zbytočných ozdôb pôsobia štýlovo. Pre niekoho, kto nepozná značku a výrobok, môžu vzbudzovať dojem, že ide o nejaký drahý rúž. Zároveň je tiež pevné a odolné. Hoci mi viackrát spadlo, nebadať na ňom žiadne prvky poškodenia. Balzam sa dobre aplikuje a k aplikácií nepotrebujem ani zrkadielko. Výrobok zostane na perách a to je presne to, čo mi u väčšiny balzamoch chýba. Tá istota, že hoci mám málo času, môžem mať pekné pery. Hydratácia je priemerná. Na udržanie pier v dobrom stave úplne postačujúca. Veď nakoniec, keď máme presušené pery, nesiahame po farbiacom balzame. A aká je tónovacia schopnosť balzamu? Niekedy sa zvykne hovoriť - moje pery, ale krajšie. Presne taký balzam je. Zvýrazní prirodzenú krásu pier, poskytne jemný ružový nádych a elegantný lesk. Ja som s balzamom spokojná. Po dlhom čase, som konečne objavila výborný tónovací balzam, ktorý aj naozaj používam a nezaberá mi len miesto v kabelke. Komu by som ho odporučila? Jednoznačne týmto dvom kategóriám žien: slečnám, ktoré nemôžu v škole používať rúže a ženám, ktoré nemajú v práci čas neustále kontrolovať stav rúžu. Pre ne je tento výrobok ako stvorený.
Cena: cca 7 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších

 

V apríli som spotrebovala kozmetiku v hodnote cca 130 €, pričom po odrátaní zliav, výhier a spoluprác sú reálne náklady cca 103 €.
Máte skúsenosť s niektorým z produktov?

Komentáre

  1. Značku JOIK neznám, ale koukám, že jejich produkty celkem chválíš, tak se možná taky po něčem mrknu:) Vodu Alpecin kdysi používala mamka po porodu a trochu jí pomohla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Joik patrí k mojim obľúbeným značkám.

      Odstrániť
  2. Ja som mala od Soaphorie deodorant Nevinnosť (recenzia tu keby si chcela: https://na-vlastnej-kozi.blogspot.com/2018/08/nevinnost.html) a za mňa taktiež maximálna spokojnosť. Dobudúcna plánujem vyskúšať aj ďalšie verzie Tropicanu (dúfam že dobre pamätám názov) a práve aj túto Benátsku noc. Zaujímavé ale je, že Soaphoria s obsahom sódy bikarbóny mi problém vôbec nerobí, ale napr. taký pazúch od Ponia mi absolútne nevyhovoval, strašne ma v podpazuší dráždil práve kvôli tej sóde, čo som nakoniec čítala na ich facebooku, že veľa zákazníčok s tým má problém, tak neviem či jej pridávajú nejak viac v porovnaní so Soaphoriou alebo neviem....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pozrela som sa na zlozenie Soaphorie a Ponia. Pri Soaphorii - Benatska noc je soda az na poslednych miestach v zlozeni, kym u Ponio -Ružova alej je hned prva. Takze to drazdenie bude zrejme sposobene koncentraciou. Osobne mi vsak na Poniu vadi to, ze v deodorantoch pouzivaju kontroverzny mastenec.

      Odstrániť
    2. tak Nevinnost mně zklamala totálně, vůbec neúčinkovala, bohužel jsem se vrátila kvůli účinnosti k chemickým produktům a hlavně mi smrděl, ta vůně byla nepříjemná pro můj nos

      Odstrániť
  3. Ohledně intimních ubrousků a zvláště těchto běžně dostupných..většina "osvícenějších" gynekologů je zásadně nedoporučuje pro jejich parfemace, konzervanty a narušování zdravého pH intimních partií. Pro osvěžení je nejlepší opláchnutí vodou nebo alespoň přírodnější značky, které jsou o poznání jemnější. Ale samozřejmě jsou situace, když člověk nemá čas hledat a nějak víc to řešit :) Od té doby co je já osobně nepoužívám, netrpím na záněty apod.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite áno. Pravidelné používanie by okrem zdravotného dopadu šlo i do peňazí a zvyšovalo by množstvo odpadu, ktorý produkujeme. Občasné použitie, keď napríklad človek cestuje, je však nápomocné. Konkrétne tieto patria podľa mňa k tým lepším. Neobsahujú napríklad parabény a podobne. Ale určite tak ako píšeš - voda je najlepšia.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky