Dermatokozmetika s čisto prírodným zložením - 5 produktov a 5 recenzií

So značkou Dado Sens sa na blogoch často nestretávame. Skrátka v našich končinách nie je veľmi známa. Zohnať ju však nie je až taký problém. Predáva ju výhradný distribútor značky Annemarie Börlind. Možno vás spojitosť dvoch rôznych značiek zaujala podobne ako mňa. Ide teda o dve rozdielne značky, no pochádzajú od jedného výrobcu prírodnej kozmetiky - Börlind GmbH. Kým značka Annemarie Börlind je cielená na štandardných zákazníkov, tak Dado Sens je určený skôr pre ľudí s kožnými problémami. V zložení obsahuje termálnu vodu obohatenú o minerály a stopové prvky, ktoré by mali pomáhať v liečbe akné, atopickej pokožky, alergických prejavov a podobne. To ma zaujalo. S výrobkami od Annemarie Börlind som bola predsa vo väčšine prípadov spokojná. Keď som teda v nemeckom Müllerovi zbadala cestovný set určený na pokožku s akné - rada PurDerm, neváhala som.


Rada PurDerm je určená pre všetky vekové kategórie, ktoré majú mastnú a problematickú pleť so sklonom k akné. Hlavnými účinnými zložkami sú jablčná, citrónová a mliečna kyselina, bisabol, alantoín a farmesol. Všetky produkty spĺňajú kritéria certifikátu prírodnej kozmetiky EcoControl. Ponuka výrobkov z tohto radu je pomerne široká. Do cestovného setu výrobca vybral základnú starostlivosť v podobe odličovacieho mlieka, tonika, masky a krému. Objavuje sa v ňom i vzorka make-upu. Celý set sa dá stále kúpiť za približne 20 - 23 €. Výber výrobkov i cenu za ktorú sa predáva hodnotím v celku pozitívne. Ak si pribalíte ešte nejaký odličovací gél, viete s týmto setom cestovať a na základe výrobkov si viete urobiť vcelku dobrý názor na kvalitu produktov a zistiť, či vašej pleti vyhovujú. Akurát keď už šiel výrobca do vzorky make-upu, tak mal dotiahnúť túto myšlienku do konca a vložiť vzorky vo všetkých odtieňoch. Nie je ich v ponuke zase tak veľa a aspoň by som zistila, ktorý odtieň je pre mňa najvhodnejší. Lebo teraz som zistila iba to, že ten, čo bol vložený, mojej pleti farebne nevyhovuje.
Čistiace mlieko PurDerm DADO SENS má podľa popisu hĺbkovo čistiť pleť, otvárať póry, odmasťovať a zbavovať ju odumretých buniek. Výrobca odporúča prípravok aplikovať na vlhkú pokožku a krúživými pohybmi očistiť tvár. Mlieko možno podľa výrobcu nechať na tvári pôsobiť ďalších 30 sekúnd a až potom opláchnuť. Plné 100 ml balenie sa predáva za cca 12 €, pričom obsahuje aqua, coco-caprylate/caprate, behenyl alcohol, glyceryl stearate, glycerin, stearic acid, sorbitol, palmitic acid, lauryl glucoside, benzyl alcohol, potassium cetyl phosphate, phenoxyethanol, xanthan gum, aroma, ascorbyl palmitate, lecithin, tocopherol, hydrogenated palm glycerides citrate.
Tento kúsok bol mojou prvou skúsenosťou s čistiacimi mliekami vôbec. Bežne ich totiž nepoužívam. Moje čistenie pleti spočíva v použití micelárky, čistiaceho gélu, mydla s čiernym uhlím a tonika. Ak zanedbám čistenie pleti alebo mám menej kvalitný produkt, hneď sa to na mojej pleti odrazí. A veru sa i odrazilo. Najskôr som čistiacim mliekom nahradila čistiaci gél, neskôr čistiace mydlo, no v oboch prípadoch sa po týždni na moje pleti objavili upchaté póry a akné. Pre mňa to bol signál, že čistiace mlieko nečistí úplne dostatočne. Začala som ho teda používať ako posledný krok v čistení. Čiže nič som nenahrádzala, iba som ho doplnila ako ďalší krok. To skôr ako čistenie v tomto kroku pôsobil ako hydratačná maska. Okrem toho, že jeho funkcia čistiť mi nestačí, musím napísať, že na pleti pôsobilo veľmi príjemne, voňavo, mierne hydratačne. To je však pre mňa málo a do plného balenia pochopiteľne nepôjdem.


Hĺbkové čistiace tonikum PurDerm DADO SENS je podľa popisu pleťovým tonerom určeným na zapálenú, problematickú, poškodenú, mastnú a uhrovitú pleť. Plné 150 ml balenie sa predáva za približne 14 € a obsahuje aqua, alcohol, sorbitol, polyglyceryl-5, laurate, lactic acid, disodium cocoyl glutamate, arginine, aroma, sodium cocoyl glutamate, farnesol, hexyl cinnamal, citric acid, alpha-methyl ionone, butylphenyl methylpropional, citronellol, geraniol, linalool, limonene, benzyl salicylate. Ak by ste si zloženie vopred nečítali, tak i tak hneď po otvorení zistíte, že máte česť s typickým alkoholovým tonikom. Taký je i pocit na pleti. Pleť mierne sťahuje a ak je niekde poranené miesto, tak i štípe. Hoci pleť dobre dočistilo, poznám i lepšie tonika, ktoré obsahujú alkoholu menej, prípadne sú úplne bezalkoholové. Po plnom balení nesiahnem. Fľaštičku si však nechávam. Je praktická na cestovanie a budem si do nej prelievať micelárnu vodu, prípadne nejaké iné tonikum.


Účinný  krém PurDerm DADO SENS je určený na zapálenú, problematickú, mastnú a poškodenú pleť všetkých vekových kategórií. Má odstraňovať epidermálne šupiny a zlepšovať prietok kožného mazu. Odporúča sa pri liečbe akné a neskorého akné. Plné balenie vo veľkosti 50 ml (ktoré bolo aj v cestovnom sete) sa predáva za približne 14 €. Obsahuje aqua, coco-caprylate/caprate, zea mays oil, polyglycerl-3 methylglucoside distearate, behenyl alcohol, sorbitol, glyceryl stearate, arginine, butyrospermum parkii butter, benzyl alcohol, methyl glucose sesquistearate, phenoxyethanol, lactic acid, farnesol, aroma, potassium cetyl phosphate, xanthan gum, allantoinm bisabolol, retinyl palmitate, hexyl cinnamal, ascorbyl palmitate, alpha-isomethyl ionone, lecithin, tocopherol, butylphenyl methylpropional, citronellol, geraniol,, limonene, benzyl salicylate, hydrogenated palm glycerides citrate. Zloženie je pomerne dlhé. Zaujal ma kukuričný olej hneď na treťom mieste v zložení. Ešte som sa s ním v kozmetike nestretla. Skôr sa mi spája s použitím v kuchyni. Ale no dobre, hádam výrobca vie čo robí. Čo sa mi však vyslovene nepáči, tak to je obsah bambuckého masla. Ja vôbec netuším, kto je autorom myšlienky, že niečo tak mastné ako je bambucké maslo je vhodné na problematickú pleť so sklonom k upchávaniu pórov. Mne táto zložka kozmetiky v krémoch nerobí vôbec dobre. Póry sa po ňom upchávajú a následne sa tvoria zapálené hrbolčeky. A to sa stalo aj presne v tomto prípade. Urobila som chybu a neprečítala som si zloženie krému. No a postupne to začalo. Najskôr upchaté póry, potom hrbolčeky a potom akné. Krém som na tvár prestala používať a presunula použitie na dekolt. Tak to robím so všetkými krémami, ktoré mi na tvár nesadnú. Na dekolte už väčšinou problémy nerobia. Tam je pokožka v normálnom stave a nejaké bambucké maslo ju nerozhádže. Teda väčšinou. Tu sa situácia opakovala aj v oblasti dekoltu. Okrem bambuckého masla mi teda nesedia ešte i ďalšie zložky. Alebo je toho masla možno až veľa. Neviem. Každopádne som krém dopoužívala na ruky a nohy. Má i pozitívne vlastnosti. Pekne vonia, dobre sa rozotiera, pleť hydratuje, drží na ňom make-up. Ale načo mi to je dobré, keď som ho musela domíňať len na ruky a nohy. Škoda.


Hĺbkovo čistiaca maska PurDerm DADO SENS podľa popisu pracuje na báze enzýmov, ktoré odstraňujú zrohovatenú pokožku a zjednucuje nerovnosti. Jemne odstraňuje a otvára blokované póry, dezinfikuje, redukuje zápal a podporuje hojenie. Plné balenie vo veľkosti 50 ml sa predáva za približne 12 €. Maska obsahuje aqua, alcohol, chondrus crispus powder, xanthan gum, arginine, malic acid, citric acid, lactic acid, sucrose cocoate, bisabolol. Maska má gélovitú priehľadnú štruktúru. Na pleti ju vidieť len minimálne. Pleť nesťahuje. Nepatrí k maskám, po ktorých vidieť hneď po opláchnutí nejaký efekt. Efekt tu však je. Na druhý až tretí deň vidieť zlepšenie pleti, nedokonalosti pleti ustupujú. Nie je však natoľko účinná, aby dala do poriadku nedokonalosti, ktoré mi spôsobil krém do rovnakej značky. I tak však ide o najlepší produkt z celého cestovného setu. V tomto prípade, by som siahla i po balení v plnej veľkosti.

Hypersensitive make-up Dado Sens - odtieň beige mi nesadol odtieňom. Na moju svetlú pleť bol dosť tmavý s jemným podtónom do žlta. Rozotieral sa však výborne, mal stredné krytie, matný efekt a ak sa dá odhadnúť z jedného použitia, tak výdrž by mohla byť 4 - 5 hodín. Na prírodný produkt rozhodne dobrý kúsok. Celkovo sa predáva v štyroch odtieňoch - almond, natural, beige a hazel. Ak bude možnosť, vyskúšam či by mi nesadol svetlejší odtieň natural. Ale to bude musieť počkať až na najbližšiu návštevu Müllera. Áno a plné balenie v množstve 30 ml sa predáva za približne 25 €.


ZÁVER

Po veľmi dobre skúsenosti s kozmetikou na mastnú pleť od Annemarie Börlind som od Dado Sens veru očakávala viac. Okrem masky ma nič nezaujalo tak, aby som to chcela v plnom balení. No a krém bol pre moju pleť priam katastrofou. Make-up síce tiež zaujal, no keďže balenie obsahovalo vzorku iba jedného odtieňa, som vlastne nezistila dostatok informácií, pre objednávku plného balenia. Tu by sa naozaj výrobcovi nič nestalo, keby pridal vzorky všetkých štyroch odtieňoch. Podľa mňa i cestovný set by sa predával lepšie. Ak vás set zaujal, stále sa dá objednať na stránkach slovenského distribútora, no ja radšej odporúčam značku Annemarie Börlind. Tá mi sedí perfektne a bez výhrad.



Komentáre

  1. Kukuřičný olej má stupeň komedogenity 3-4. Takže ho obcházej.
    Naopak bambucké máslo má 0, ale samozřejmě na něj můžeš mít i alergii nebo může pokožku ucpávat z jiných důvodů.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, registrujem že kukuričný olej nie je najvhodnejší na zmiešanú pleť. V inom sére mi však nevadil.

      Odstrániť
  2. Škoda, že v tom sete nebol aj roll-on na nedokonalosti. Ten je naozaj veľmi dobrý. Mám už asi 3. balenie.
    Lucc

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru škoda. Skúšala som roll-on od Annemarie Borlind a ten bol totalne na nic. Paradoxne zase vsetko ostatne od Annemarie mi vyhovovalo.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky